S
Çevrimdışı
serkanbb06
Yeni Üye
- 2 Ara 2019
- 10
- 35
Arkadaşlar merhaba,
2017 yılında almış olduğum 55XD8505 Sony televizyonumda daha önce forumda bu konuda Led panelde su lekesi gibi kabarcıklar ? belirtmiştim ve Tüketici Hakem Heyeti kararıyla televizyonum bir üst modelle yani 55xd8096 modeli ile değiştirildi.
Televizyonu getirmeden önce yaptığımız telefon görüşmelerinde yetkililere sorduğumda "bozulan televizyonumun aynısı değil mi? Ekran yenileme hızı 100 Hz değil mi?" dediğimde "aynısı" ve "evet" cevabı aldım.
Sonrasında televizyon geldi, 1 senedir de kullanıyordum ve Adem Abinin youtube sayfasında videolarını izlerken bir de benim televizyonun teknik özelliklerine bakmak istedim ve ekran yenileme hızını 50Hz olduğunu görünce yıkıldım açıkçası
Daha çok kendime kızdım neden bakmadım, kontrol etmedim diye.. Tam bilinçsiz tüketici gibiyim
Şimdi bu durumda Tüketici Hakem Heyetine yeniden başvurup;
"Zamanaşımı
MADDE 12- (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı
maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık
zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.
(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan
sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.
(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz."
bu maddeler kapsamında televizyonumun yeniden değişimini talep edebilir miyim?
Bu arada garantisi 2019 Ocak ayında bitmişti televizyonun. Garanti bitimine 10 gün kala sorun yaşayıp hakem heyeti kararıyla 3 ay sonra yeni televizyonum gelmişti.
Hakem heyetine sunabileceğim emsal bir karar var mıdır?
Tüketici kanununda alıntı yapabileceğim başka maddeler var mıdır?
Yardımcı olursanız sevinirim
2017 yılında almış olduğum 55XD8505 Sony televizyonumda daha önce forumda bu konuda Led panelde su lekesi gibi kabarcıklar ? belirtmiştim ve Tüketici Hakem Heyeti kararıyla televizyonum bir üst modelle yani 55xd8096 modeli ile değiştirildi.
Televizyonu getirmeden önce yaptığımız telefon görüşmelerinde yetkililere sorduğumda "bozulan televizyonumun aynısı değil mi? Ekran yenileme hızı 100 Hz değil mi?" dediğimde "aynısı" ve "evet" cevabı aldım.
Sonrasında televizyon geldi, 1 senedir de kullanıyordum ve Adem Abinin youtube sayfasında videolarını izlerken bir de benim televizyonun teknik özelliklerine bakmak istedim ve ekran yenileme hızını 50Hz olduğunu görünce yıkıldım açıkçası
Daha çok kendime kızdım neden bakmadım, kontrol etmedim diye.. Tam bilinçsiz tüketici gibiyim
Şimdi bu durumda Tüketici Hakem Heyetine yeniden başvurup;
"Zamanaşımı
MADDE 12- (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı
maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık
zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.
(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan
sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.
(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz."
bu maddeler kapsamında televizyonumun yeniden değişimini talep edebilir miyim?
Bu arada garantisi 2019 Ocak ayında bitmişti televizyonun. Garanti bitimine 10 gün kala sorun yaşayıp hakem heyeti kararıyla 3 ay sonra yeni televizyonum gelmişti.
Hakem heyetine sunabileceğim emsal bir karar var mıdır?
Tüketici kanununda alıntı yapabileceğim başka maddeler var mıdır?
Yardımcı olursanız sevinirim