Hakem Heyeti Kararı Sonrası Sony 100Hz Tv yerine 50Hz Tv vermiş..

S Çevrimdışı

serkanbb06

Yeni Üye
2 Ara 2019
10
35
Arkadaşlar merhaba,

2017 yılında almış olduğum 55XD8505 Sony televizyonumda daha önce forumda bu konuda Led panelde su lekesi gibi kabarcıklar ? belirtmiştim ve Tüketici Hakem Heyeti kararıyla televizyonum bir üst modelle yani 55xd8096 modeli ile değiştirildi.

Televizyonu getirmeden önce yaptığımız telefon görüşmelerinde yetkililere sorduğumda "bozulan televizyonumun aynısı değil mi? Ekran yenileme hızı 100 Hz değil mi?" dediğimde "aynısı" ve "evet" cevabı aldım.

Sonrasında televizyon geldi, 1 senedir de kullanıyordum ve Adem Abinin youtube sayfasında videolarını izlerken bir de benim televizyonun teknik özelliklerine bakmak istedim ve ekran yenileme hızını 50Hz olduğunu görünce yıkıldım açıkçası :)
Daha çok kendime kızdım neden bakmadım, kontrol etmedim diye.. Tam bilinçsiz tüketici gibiyim :)

Şimdi bu durumda Tüketici Hakem Heyetine yeniden başvurup;


"Zamanaşımı

MADDE 12- (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı
maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık
zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.

(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan
sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz."

bu maddeler kapsamında televizyonumun yeniden değişimini talep edebilir miyim?

Bu arada garantisi 2019 Ocak ayında bitmişti televizyonun. Garanti bitimine 10 gün kala sorun yaşayıp hakem heyeti kararıyla 3 ay sonra yeni televizyonum gelmişti.

Hakem heyetine sunabileceğim emsal bir karar var mıdır?
Tüketici kanununda alıntı yapabileceğim başka maddeler var mıdır?

Yardımcı olursanız sevinirim :)
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bildiğim emsal bir kara olmasa da, sonuçta AYIPSIZ EŞDEĞER ÜRÜN İLE DEĞİŞİMİ kavramına ters bir durum oluyor bu.

Donanımsal 100hz yerine hz olmasının yanısıra FRR değeri de 800 yerine 400hz de kalmış.

Bu tarz durumlarda üreticiler veya aracı kurumlar ''Evet o yok ama onun yerine bu var'' savunmasına giriyorlar.

Mesela bu gün aynı konu 3D panelli bir tv yaşanmış olsaydı size zaten 3D panel teklif etmeleri mümkün olamayacağı için (Üretim yok) 3D nin açığını kapatmak adına ''Evet 3D yok ama 3D olanda olmayan WCG ve Truemillions desteği yeni modelde var'' diyecekler (Sallıyorum özellikleri)

Ne yazık ki kanunda teknolojinin hızlı gelişiminin yan etkileri diye bir kavram var ve bu kavram özellikle telefon dünyasında işlemci sorunlarında oldukça sık kullanılıyor.

Aynen Vestelin MB9X anakartlarının donanım yetersizliği nedeniyle ARTIK, youtube gibi uygulamaları açamıyor olması hususunda yasal anlamda üreticiye herhangi bir sorumluluk yükleyemiyoruz.

Sizin durumda ise olay yukrıda yazdıklarımın hiç birisine uymuyor.
Yani 100hz panel üretimi mi yok? Yoooo halen var.
Yani 800hz rate değeri olan ürün mü yok? Yoooo alası var.

Mesela 55XE8096 yerine 55XE8505 neden vermemişler? 8505 de 8096 ya nazaran var olan kıytırık 1-2 özellik için mi kıyamamışlar.?

Halbuki hem donanımsal, hem de yazılımsal değerleri birebir aynı olan model bu.

Dilekçe oluştururken savınızda bu örneği de kullanabilirsiniz.

Ayrıca yine de bir hukukçuya danışmak şartı ile zararınızın, ilk müracaat ettiğiniz hakem heyeti dosyasının oluşturulduğu tarih itibari ile (Zira kandırıldığınızı sonradan anladığınız için sonradan açtığınız dosya değil, ilk dosya tarihinden itibaren mağdur durumdasınız) konunun sonlandığı zamana kadar geçen sürede işletilecek en yüksek ticari avans faizi üzerinden hesaplanarak karşılanması yönde talebinizi dile getirmeyi de unutmayın lütfen.
 
S Çevrimdışı

serkanbb06

Yeni Üye
2 Ara 2019
10
35
Bildiğim emsal bir kara olmasa da, sonuçta AYIPSIZ EŞDEĞER ÜRÜN İLE DEĞİŞİMİ kavramına ters bir durum oluyor bu.

Donanımsal 100hz yerine hz olmasının yanısıra FRR değeri de 800 yerine 400hz de kalmış.

Bu tarz durumlarda üreticiler veya aracı kurumlar ''Evet o yok ama onun yerine bu var'' savunmasına giriyorlar.

Mesela bu gün aynı konu 3D panelli bir tv yaşanmış olsaydı size zaten 3D panel teklif etmeleri mümkün olamayacağı için (Üretim yok) 3D nin açığını kapatmak adına ''Evet 3D yok ama 3D olanda olmayan WCG ve Truemillions desteği yeni modelde var'' diyecekler (Sallıyorum özellikleri)

Ne yazık ki kanunda teknolojinin hızlı gelişiminin yan etkileri diye bir kavram var ve bu kavram özellikle telefon dünyasında işlemci sorunlarında oldukça sık kullanılıyor.

Aynen Vestelin MB9X anakartlarının donanım yetersizliği nedeniyle ARTIK, youtube gibi uygulamaları açamıyor olması hususunda yasal anlamda üreticiye herhangi bir sorumluluk yükleyemiyoruz.

Sizin durumda ise olay yukrıda yazdıklarımın hiç birisine uymuyor.
Yani 100hz panel üretimi mi yok? Yoooo halen var.
Yani 800hz rate değeri olan ürün mü yok? Yoooo alası var.

Mesela 55XE8096 yerine 55XE8505 neden vermemişler? 8505 de 8096 ya nazaran var olan kıytırık 1-2 özellik için mi kıyamamışlar.?

Halbuki hem donanımsal, hem de yazılımsal değerleri birebir aynı olan model bu.

Dilekçe oluştururken savınızda bu örneği de kullanabilirsiniz.

Ayrıca yine de bir hukukçuya danışmak şartı ile zararınızın, ilk müracaat ettiğiniz hakem heyeti dosyasının oluşturulduğu tarih itibari ile (Zira kandırıldığınızı sonradan anladığınız için sonradan açtığınız dosya değil, ilk dosya tarihinden itibaren mağdur durumdasınız) konunun sonlandığı zamana kadar geçen sürede işletilecek en yüksek ticari avans faizi üzerinden hesaplanarak karşılanması yönde talebinizi dile getirmeyi de unutmayın lütfen.

Abi ilgin ve alakan için çok teşekkür ederim.
Akşam dilekçe metnini hazırlayıp bahsettiğin detayları da detaylıca yazarak şikayetimi oluşturacağım.
Süreci yine bu başlık altından anlatırım.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Abi ilgin ve alakan için çok teşekkür ederim.
Akşam dilekçe metnini hazırlayıp bahsettiğin detayları da detaylıca yazarak şikayetimi oluşturacağım.
Süreci yine bu başlık altından anlatırım.
THH ler evrak beyanı esası doğrultusunda hareket eder. Bu bağlamda elinizde bulunan tüm bilgi ve belgeyi, faturayı servis formunu, değişim belgesi ve her ne var ise lütfen uygun formatta sisteme yüklemeyi ihmal etmeyiniz.
 
S Çevrimdışı

serkanbb06

Yeni Üye
2 Ara 2019
10
35
Başvurumu dün oluşturdum, Tüketici Hakem Heyeti tarafından savunması istenildi safhasındayız şu an.
Başvurumu 2 Aralık 2020 tarihinde oluşturdum ve kabul edildi başvurum.
İlgili firmadan ertesi gün 3 Aralık 2020'de savunması istendi.

Lakin aradan geçen 36 güne rağmen halen "Savunması İstendi" aşamasındayız.

Screenshot_20210108_022233_com.android.chrome_edit_376832627404477.jpg



Bugün mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım ve durumu ilettim. Muhtemelen mağazadan geri dönüş yapacaklar.

Gelişme oldukça güncelleme yapacağım ?‍♂️
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Başvurumu 2 Aralık 2020 tarihinde oluşturdum ve kabul edildi başvurum.
İlgili firmadan ertesi gün 3 Aralık 2020'de savunması istendi.

Lakin aradan geçen 36 güne rağmen halen "Savunması İstendi" aşamasındayız.

Screenshot_20210108_022233_com.android.chrome_edit_376832627404477.jpg



Bugün mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım ve durumu ilettim. Muhtemelen mağazadan geri dönüş yapacaklar.

Gelişme oldukça güncelleme yapacağım ?‍♂️
Savunma vermemeleri kendi aleyhlerine olacağı için mutlaka cevap veriyorlar ancak yasal süreyi geçtilerse bu da sizin lehinize olur zira firmalar cevap vermediğinde, eldeki veriler doğrultusunda hareket edilip %99 oranda tüketici haklı ilan ediliyor zaten.
 
S Çevrimdışı

serkanbb06

Yeni Üye
2 Ara 2019
10
35
Savunma vermemeleri kendi aleyhlerine olacağı için mutlaka cevap veriyorlar ancak yasal süreyi geçtilerse bu da sizin lehinize olur zira firmalar cevap vermediğinde, eldeki veriler doğrultusunda hareket edilip %99 oranda tüketici haklı ilan ediliyor zaten.
Abi aradılar mediamarktten işlemdeymiş
Hakem Heyeti telefonları sürekli kapalı meşgul çalıyor.
Bakalım bekleyeceğiz ya da haftaya hafta içi kaymakamlığa gidip soracağım.
Teşekkürler ?‍♂️
 
S Çevrimdışı

serkanbb06

Yeni Üye
2 Ara 2019
10
35
Son durum 26 Ocak 2021 de "savunması geldi" durumundayız :)

Bu arada tüketici hakem heyetini aradım "4 aydan önce sonuçlanmaz, komisyon toplanıyor. " dediler.
 
S Çevrimdışı

serkanbb06

Yeni Üye
2 Ara 2019
10
35
Son durum 26 Ocak 2021 de "savunması geldi" durumundayız :)

Bu arada tüketici hakem heyetini aradım "4 aydan önce sonuçlanmaz, komisyon toplanıyor. " dediler.
Evet :)
Tüketici Hakem Heyeti başvurum sonunda sonuçlandı.

02-12-2020 tarihinde yaptığım başvuru 29-07-2021 tarihinde karara bağlandı.

Kararın sonucuna gelmeden önce size başvuru dilekçemi birebir aynı şekilde göstermek istiyorum.

(başvurumda eklediğim ekleri görmeniz için Google Drive'a ekledim
01.10.2016 tarihinde Kentpark Media Markt’ten satın almış olduğum, 08.10.2016 tarihindeyse teslim aldığım “Sony KD-55XD8505” marka ve model numaralı televizyonumu (fatura EK-1) başvuru tarihi “06.10.2018” “2018/0186.6528” başvuru numarasıyla heyetinize televizyonum ekranında oluşan kabarcıklar ( EK-3 Ekran Kabarcık Fotoğrafı) sebebiyle “ÜCRETSİZ ONARIM” talebinde bulunmuştum. ( EK-2 1. BAŞVURU FORMU)

Başvurumun sonucu olarak değerli heyetinizin “17/01/2019” tarihli “018620190000509” numaralı kararıyla (EK-4 Karar Formu) talebim kabul edildi.

Başvurumun kabulü üzerine Sony Ankara Bilgili Elektronik’ten gelen telefonla tarafıma getirilecek olan yeni televizyonun “KD55XF8505”olduğu ve ilk televizyonum olan Sony KD55XD8505 ile aynı teknik özelliklere sahip olduğu tarafıma iletildi ve kabul edip etmediğim soruldu.

İlk televizyonum ve yerine gelecek olan televizyonumun en belirleyici özelliği olan Motionflow (Sony'nin hareket yumuşatma uygulaması olan ve TV'nizin görüntüsünü çok pürüzsüz hale getiren teknolojiye “Motionflow”denir.) değerlerinin aynı olduğunu gördüm ve teklif edilen televizyonu kabul ettim.

İki televizyonunda Sony resmi internet sitesindeki teknik özellikleri EK-5 ve EK-6 belgelerinden ve aşağıdaki linkler üzerinden inceleyip karşılaştırabilirsiniz.



55XD8505 (EK-5 55XD8505)





KD55XF8505 (EK-6 55XF8505)





Ardından “Sony KD55XF8505” model numaralı televizyon Sony Ankara Bilgili Elektronik tarafından evime getirilip kuruldu.

Fakat “23/02/2019” tarihli “2019/0186.1339” numaralı başvuru numarasından da (EK-7 2. BAŞVURU FORMU) görebileceğiniz üzere. Evime getirilen televizyondan ölü piksel sorunlarıyla karşılaştım.

Bunun üzerine değerli heyetinizin vermiş olduğu “23/05/2019” tarihli “018620190004278” numaralı kararıyla (EK-8 2. KARAR FORMU) talebim kabul edildi. Ardından Sony Ankara Bilgili Elektronik’ten gelen telefonla tarafıma verilmek istenen televizyonun “Sony KD-55XG8505” olacağı, ilk televizyonum olan 55XD8505 ile aynı teknik özelliklere sahip olduğunu söylediler ve kabul edip, etmeyeceğim soruldu.



Sony KD-55XG8505 model numaralı televizyonun teknik özelliklerine aşağıdaki linkten ve ek-9’dan ulaşabilirsiniz. (EK-9 KD-55XG8505)



Bende ilk televizyonumla aynı olan KD-55XG8505 model televizyonun getirilmesini kabul ettim. Tarafıma iletilen ve getirilmesi gereken televizyonun “KD-55XG8505” olduğunu ispatlar nitelikte olan eşimle yaptığım Whatsapp görüşmesini de EK-11’de görebilirsiniz. (EK-11 WHATSAPP GÖRÜŞMESİ)



“01/07/2019” tarihinde tarafıma getirileceği söylenen “Sony KD-55XG8505” model numaralı televizyon evime getirildi ve kuruldu.

Bu dilekçeyi hazırladığım sıralarda şans eseri fark ettiğim üzere “01/07/2019” tarihinde tarafıma teslim edileceği söylenen televizyonun “Sony KD-55XG8505” değil teknik özellik olarak daha alt özelliklere sahip olan “Sony 55XG8096” olduğunu anladım. (EK-12 55XG8096 ETİKET FOTO)

Bana verilen televizyonun ve ekran yenileme hızının ilk televizyonuma göre neredeyse yarı yarıya özelliklerde olduğunu farkettim.



55XD8505 (ilk televizyonum)

HAREKET GELİŞTİRİCİ (YEREL HZ) Motionflow™ XR 800 Hz (yerel 100 Hz)

55XG8096 (eşdeğer muadil olarak bana verilen televizyon)

HAREKET GELİŞTİRİCİ (YEREL HZ) Motionflow™ XR 400Hz (Yerel 50 Hz)



Sony 55XG8096 model numaralı televizyonun teknik özelliklerineyse aşağıdaki linkten ve EK-13’ten ulaşabilirsiniz. (EK-13 KD-55XG8096)





Değerli heyetinizden talebim; Heyetinize ilk başvurum olan “06.10.2018” tarihli “2018/0186.6528” numaralı başvurumdaki mağduriyetim giderilmemiş olup kandırıldığımı sonradan anladığım için hala mağdur durumdayım.



6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 12. Maddesinde yer alan; Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.” Hükümlerine göre başvurumda zamanaşımı uygulanmamasını talep ediyor,


6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 8. Maddesinde yer alan “Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.” Hükümlerine yer verildiğinden tarafıma teslim edilmiş olan Sony 55XG8096 model numaralı televizyonun ilk televizyonum olan 55XD8505 ile ayıpsız eşdeğer ürün ile değişimini talep ve rica ediyorum. Talebimin kabulü halinde satıcı firma tarafıma eş değer ürün ile değiştirilmemesi durumunda ilk başvuru tarihim olan 06.10.2018’den başvurumun kabulü ile sonlandığı zamana kadar geçen sürede işletilecek en yüksek ticari avans faizi üzerinden hesaplanarak karşılanmasını talep ediyorum.


Okuduğunuz üzere başvurum ve eklerim bu şekildeydi.

Bugün az önce internet üzerinden kararı alabildiğimi öğrendim ve girip baktığımda da kararın ekran görüntüsünü ekliyorum aşağıya.
Karar:
karar2.jpg

Kararda da gördüğünüz üzere başvurum reddedildi.

Ama Adem Ağabey'in de daha iyi bileceği üzere "Şikayet Edilen Savunmanın Özeti" kısmında benim bu kadar anlattığım, detaylıca bahsettiğim asıl başvuru sebebim olan malın ayıbının gizlenmesi eş değer ürünün verilmemesi ve zaman aşımının uygulanması taleplerimin hiçbirinden bahsedilmemiş...

Bu durumda Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunacağım.

Bu son durumu Sevgili Adem Ağabeyin yorumlasını çok isterim.

Teşekkürler.

Kimse hakkını yedirmesin :)

NOT:Fotoğrafı buraya yükledim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geri
Üst Alt