Hakem heyeti başvurusunu beklerken cihazım zarar gördü

haliltoprak05

Yeni Üye
Katılım
10 Eyl 2022
Mesajlar
3
Yaş
42
Sevgili Adem Helvacı üstadım media markt tan aldığım ve alırken de malesef ikna edilerek kometik yıpranmalara karşı da kaskolattığım samsung marka tabletimi garanti kapsamında şarj soketini çerçeveleyen plastik kısımda çok küçük bir kırık oluştuğu için kasko garanti süresi dolmadan 6 ay önce media markta tamit için teslim ettim. "Bundan sonraki detayları size anlatmak istiyorum çünkü vatandaşa örnek teşkil etsin belki yayınlarsınız" (Tamir için bıraktım cihazım için 18. İş günü bana media markt tan geri döndüler. Sağlıklı bir şekilde çalışan tabletime pert kararı verdiklerini, 1700 liraya aldığım şu andaki değeri en aşşağı 3000 tl olan tabletimin karşılığında 600tl lik hediye çeki göndereceklerini, kabul etmemem durumunda cihazım onarılmadan bana teslim edeceklerini, onarım konusunda ısrar edersem cihazın 1 ay sonra imha edileceğini söylediler. Ben de yasal sürenin dolmasına 2 iş gününün kaldığını ve bu süre içinde cihazımın elime ulaşmaması durumunda yasal yollara baş vuracağımı söyledim.) 23. İş günü cihazım gelmediği için elimdeki bütün evraklarla hakem heyetine cihazımın tahüt edilen 20 iş günü süresinde tarafıma teslim edilmediğini beyan eden şikayet başvurumu yaptım. 26. İş günü cihazımın geldiğini söylediler ve cihazımı media marktan 5 ay önce teslim aldım. Başvuru süreci hala işlemektedir. Fakat bu süre içerisinde tabletimin ekran camı çatladı bu durumda ne yapmalıyım. Teşekkür ederim.
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
19,454
Yani çatlatma sorunu size kalır, hakem heyetine diğer hataları ispat etmeniz zorlaşır bence.
Tabi kendi kendine çatlamadıysa. Çok teknik bir konu.
Ekranı siz mi çatlattınız?
 

haliltoprak05

Yeni Üye
Katılım
10 Eyl 2022
Mesajlar
3
Yaş
42
Yani çatlatma sorunu size kalır, hakem heyetine diğer hataları ispat etmeniz zorlaşır bence.
Tabi kendi kendine çatlamadıysa. Çok teknik bir konu.
Ekranı siz mi çatlattını

Yani çatlatma sorunu size kalır, hakem heyetine diğer hataları ispat etmeniz zorlaşır bence.
Tabi kendi kendine çatlamadıysa. Çok teknik bir konu.
Ekranı siz mi çatlattınız?
cihazım sağlamdı başka bir sorun için cihazı garanti kapsamında servise gönderdim. Yasal süre olan 20 iş günü içerisinde cihazımı teslim etmedikleri ve tamir olmadığı için hakem heyetine başvuru yaptım. Başvurum yasal olan 20 iş gününü geçirdikleri içindi hem cihazımın tamit olmadığı hemde yasal süreyi geçirdikleri için cihazımın yenilenmesini istedim. 30. İş gününe yakın bir tarihte cihazımın geldiğini söylediler. Ben de cihazımı geri aldım. Başvuru sürecim devam etmektedir cihaz hakkında henüz karar vermediler. Bu esnada cihaz elimden düştü ve camı çatladı. Hakem heyeti cihazın yenilenmesi kararı verirse mağaza elimdeki cihazın camının çatlak olduğunu görecek. Bu durumda yasal hakkım ve mağazanın yasal hakkı nedir öğrenmek istiyorum.
 

istanbul

Silver Üye
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
930
Geçmiş olsun.
Camı çatlama olmadan 20 iş gününü geçmiş ise niye teslim aldınız.
Almakla hatayı başlatmışiniz.
Yani tamirini kabul etmişsiniz oluyor .
Gerisi camı çatlama herkesde olabilir.
Bu durumda kaskolu değilmi.

Arkadaşın tableti vardı kasko yaptirmisti önce çocuk düşürdü derseniz kaskoyu kabul etmiyorlarmis.
Çocuk çatlatmamIş

Hafif çatlak paneli kendileri çatlatip iade etmeye kalkismislar yemeyince sonra pert ayirmislar hediye çeki vermeye kalkınca bimere müracaat etmişti sonrası satın bir üründe ( indirimde bir üründe iyi fiyat kacilirmayacak ) hediye çekini kullandı.

Burada önemli olan davanızı kazanmak. .
Kırık gönderir şansınızı denersiniz Sonuçta perte çıktı diyorsunuz
Yazısı yokmu ?
 
Son düzenleme:

haliltoprak05

Yeni Üye
Katılım
10 Eyl 2022
Mesajlar
3
Yaş
42
Geçmiş olsun.
Camı çatlama olmadan 20 iş gününü geçmiş ise niye teslim aldınız.
Almakla hatayı başlatmışiniz.
Yani tamirini kabul etmişsiniz oluyor .
Gerisi camı çatlama herkesde olabilir.
Bu durumda kaskolu değilmi.

Arkadaşın tableti vardı kasko yaptirmisti önce çocuk düşürdü derseniz kaskoyu kabul etmiyorlarmis.
Hafif çatlak paneli kendileri çıkıp iade etmeye kalkistilar yemeyince sonra pert ayirmislar hediye çeki vermeye kalkınca bimere müracaat etmişti sonrası satın bir üründe ( indirimde bir üründe iyi fiyat kacilirmayacak ) hediye çekini kullandı.

Burada önemli olan davanızı kazanmak. .
Kırık gönderir şansınızı denersiniz Sonuçta perte çıktı diyorsunuz
Yazısı yokmu ?

Kaskosu vardı. Sarj soketi yuvasının kenarında oluşan kırık yüzünden kaskoya gönderdim. Cihaz çalışır durumdaydı. Cihazın çerçevesini değiştirmek yerine cihazımı benden isteyip 600 liralık hediye çeki versiler ki cihazımı 1700 liraya aldım. Şuan 3000 civarlarındadır. Cihazım 20 iş gününde gelmedi ben başvurumu yaptım. 30 iş günü sonra geldi dediler bana ait olan cihazımı gittim aldım bu esnada ekran camı çatladı. başvurum 6 yadır sonuçlanmadı cihazıma da ihtiyacım vardı. Dediğiniz gibi kararı bekleyecem eğer değişim kararı çıkmazsa çatlak cam ile götüreceğim mağaza bu duruma ne der merak ettim. Teşekkür ederim
 
Son düzenleme:

istanbul

Silver Üye
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
930
Kaskosu vardı. Sarj soketi yuvasının kenarında oluşan kırık yüzünden kaskoya gönderdim. Cihaz çalışır durumdaydı. Cihazın çerçevesini değiştirmek yerine cihazımı benden isteyip 600 liralık hediye çeki versiler ki cihazımı 1700 liraya aldım. Şuan 3000 civarlarındadır. Cihazım 20 iş gününde gelmedi ben başvurumu yaptım. 30 iş günü sonra geldi dediler bana ait olan cihazımı gittim aldım bu esnada ekran camı çatladı. başvurum 6 yadır sonuçlanmadı cihazıma da ihtiyacım vardı. Dediğiniz gibi kararı bekleyecem eğer değişim kararı çıkmazsa çatlak cam ile götüreceğim mağaza bu duruma ne der merak ettim. Teşekkür ederim

Kasko sözleşmesinin en ince ayrintisina kadar incelemeniz ona göre hareket etmeniz .
 
Son düzenleme:

Umut Barış 

Sadece Forum
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
19,454
cihazım sağlamdı başka bir sorun için cihazı garanti kapsamında servise gönderdim. Yasal süre olan 20 iş günü içerisinde cihazımı teslim etmedikleri ve tamir olmadığı için hakem heyetine başvuru yaptım. Başvurum yasal olan 20 iş gününü geçirdikleri içindi hem cihazımın tamit olmadığı hemde yasal süreyi geçirdikleri için cihazımın yenilenmesini istedim. 30. İş gününe yakın bir tarihte cihazımın geldiğini söylediler. Ben de cihazımı geri aldım. Başvuru sürecim devam etmektedir cihaz hakkında henüz karar vermediler. Bu esnada cihaz elimden düştü ve camı çatladı. Hakem heyeti cihazın yenilenmesi kararı verirse mağaza elimdeki cihazın camının çatlak olduğunu görecek. Bu durumda yasal hakkım ve mağazanın yasal hakkı nedir öğrenmek istiyorum.
Muhtemelen ihale size kalır.
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
23,650
Yaş
49
Yasal süreç başlattığınız an itibari ile o ürün size emanet durumdadır çünkü süreç başlatıp bir talepte bulunduğunuzda aynı zamanda ''Malı aynı şekli ile iadeye hazırım'' diye siz de bir vaatte bulunmuş oluyorsunuz. Size göre sadece cam çatlağı olan bu durum karşı taraf için kasa deformasyonu, kozmetik hasar, iç aksamda darbeye bağlı geri dönülemez kusur, şanzumanın 6 numaralı dişlisinde kırık, hidropnömatik sistemde sıvı kaçağı ve aklınıza gelecek her türlü absürt gerekçe ile itiraz edecekler ve ne yazık ki haklı çıkacaklar.

1- Ürünü teslim almamalıydınız
2- Aldınız ise gözünüz gibi korumalıydınız

Çıkacak olan kararda haklı görülürseniz sizin de ürünü uyuşmazlık başladığı dönemde OLDUĞU GİBİ iade etmeniz gerektiği yazacaktır, sizin artık böyle bir şansınız yok. Yani bakış açılarına göre alternatif yorumlar elbette yağılır ve doğrudur ancak ben heyetlerin işleyiş şeklini bildiğim için size ilk planda o iade yapılsa dahi mahkeme yolu ile sizden fazlasıyla geri alırlar bilginiz olsun.
 

confickerbelasi 

Bronz Üye
Katılım
27 Eyl 2021
Mesajlar
417
Yaş
45
çatlatan sahibi değil servis çatlatan servis cihazın sahibi değil suçlu gene bir servisin çamura yatması vatandaşı kandırıp zamanını çaldı ve cihazı kullanılmaz hale getirdi ark niyetli servis.
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
23,650
Yaş
49
çatlatan sahibi değil servis çatlatan servis cihazın sahibi değil suçlu gene bir servisin çamura yatması vatandaşı kandırıp zamanını çaldı ve cihazı kullanılmaz hale getirdi ark niyetli servis.
Çatlatan servis olsaydı sorun yoktu.
kendisi düşürmüş.


Adsizcf6670631428a4a6.jpg
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
19,454
cihazım sağlamdı başka bir sorun için cihazı garanti kapsamında servise gönderdim. Yasal süre olan 20 iş günü içerisinde cihazımı teslim etmedikleri ve tamir olmadığı için hakem heyetine başvuru yaptım. Başvurum yasal olan 20 iş gününü geçirdikleri içindi hem cihazımın tamit olmadığı hemde yasal süreyi geçirdikleri için cihazımın yenilenmesini istedim. 30. İş gününe yakın bir tarihte cihazımın geldiğini söylediler. Ben de cihazımı geri aldım. Başvuru sürecim devam etmektedir cihaz hakkında henüz karar vermediler. Bu esnada cihaz elimden düştü ve camı çatladı. Hakem heyeti cihazın yenilenmesi kararı verirse mağaza elimdeki cihazın camının çatlak olduğunu görecek. Bu durumda yasal hakkım ve mağazanın yasal hakkı nedir öğrenmek istiyorum.
Cihazın tüm masrafları size kalır. Değişim vs olmaz.