Gediz elektrik dağıtım sayaç saati sorunu

es035 Çevrimdışı

es035

Yeni Üye
15 Ocak 2020
10
60
Elektrik sayacımın saatinin bir saat geri oldunu farkettim. Gediz elektriğe düzeltilmesi için mail attım. Bu sabah aradılar. Yaz saati uygulamasından dolayı saatlerin bir saat geri olduğu ellerindeki sıfır saatlerinde bir saat geri olduğunu belirttiler.ileri yaz saati uygulamasının biteli 6 yıl olduğunu, ayrıca bu zaman diliminde saatin bir saat ileri olması gerektiğini fakat tam tersi bir saat geri olduğunu belirttim. Ama beni arayan yetkili kişi sayaç saatini düzeltemediklerini yeni sayaç taksalarda saatin bir saat geri olacağını belirtti.
Gece 22.00 de indirimli tarifeye geçtiğini düşünerek çamaşır bulaşık makinesini çalıştırıp, ütümüzü yapıyoruz.Ama gediz elektrik sayaç saatini ayarlamadığı için bir saat daha pahalı tarifeden ücretlendiriliyoruz. Bu sadece benim sayacımla ilgili bir sorun değil. Kontrol ettiğimde apartmandaki tüm saatler bir saat geri. Üzerimizden haksız kazanç elde ediyorlar.
Bu konuda ne yapabiliriz.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Şuan ki zaman dilimine göre güncellenmeyen saatlerde kış saati uygulaması olması lazım oda bir saat geri yani şuan saatiniz normal. Eğer saatte bir bozukluk yok ise martın sonunda bir saat ileri giderek şuan kullandığımız sürekli yaz saatine uyumlu hale gelmesi gerekir.

Yanlış hatırlamıyorsam 3-4 sene evvel bununla ilgili bakanlar kurulu kararı çıkarak yaz ve kış saat dilimine ayarlı olan saatlarin 3lü tarifeye göre saat dilimlerinde değişiklik yapıldı. Yani tarife hesaplamada sorun olmaması gerekir. Sayaç üzerinde hangi tarifeye ne zaman kayda başladığını t1-t2-t3 değerlerine bakarak belirleyin. Aşağıdaki duyuruya göre değişim oluyorsa problem yok değilse dilekçe ile dağıtım şirketine başvurun sayaç kontrole gönderilsin. Bununla ilgili bir duyuruyu ekliyorum. Zaten böyle birşey varsa bildiğim kadarıyla dağıtım şirketlerin zaman ayarlama gibi bir görevi yok yeni sayaç almanız gerekir.

Ama sizinki 1 saat geri ise şuan sorun görünmüyor. Tabi dağıtım şirketi çıkan karara uyuyorsa.

 
es035 Çevrimdışı

es035

Yeni Üye
15 Ocak 2020
10
60


Asıl önemli olan tarifeniz tek zamanlı mesken mi? Üç zamanlı mesken mi? Kendileri tekel olduğundan burada zararı tüketici görüyor.
Malesef çok haklısın. 3 zamanlı mesken. Tekel oldukları için fazla bir şey yapılamıyor. Savunmaları sayaç saat ayarı yapılamıyor muş. Yeni saat taksalarda o sayaçın saati de bir saat geri imiş. El insaf yaz saati uygulaması biteli 6 sene oldu.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Şuan ki zaman dilimine göre güncellenmeyen saatlerde kış saati uygulaması olması lazım oda bir saat geri yani şuan saatiniz normal. Eğer saatte bir bozukluk yok ise martın sonunda bir saat ileri giderek şuan kullandığımız sürekli yaz saatine uyumlu hale gelmesi gerekir.

Yanlış hatırlamıyorsam 3-4 sene evvel bununla ilgili bakanlar kurulu kararı çıkarak yaz ve kış saat dilimine ayarlı olan saatlarin 3lü tarifeye göre saat dilimlerinde değişiklik yapıldı. Yani tarife hesaplamada sorun olmaması gerekir. Sayaç üzerinde hangi tarifeye ne zaman kayda başladığını t1-t2-t3 değerlerine bakarak belirleyin. Aşağıdaki duyuruya göre değişim oluyorsa problem yok değilse dilekçe ile dağıtım şirketine başvurun sayaç kontrole gönderilsin. Bununla ilgili bir duyuruyu ekliyorum. Zaten böyle birşey varsa bildiğim kadarıyla dağıtım şirketlerin zaman ayarlama gibi bir görevi yok yeni sayaç almanız gerekir.

Ama sizinki 1 saat geri ise şuan sorun görünmüyor. Tabi dağıtım şirketi çıkan karara uyuyorsa.

Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Gün içerisinde aradılar. Sayaçları kendileri tedarik edip takıyorlarmış. Ama o sayaçlarında saati bir saat geriymiş.Dolayısla yapacak birşeyleri yokmuş.
Benim tek zamanlı tarifeye geçmemi tavsiye ettiler. 6 sene oldu dedim yaz saati uygulaması sona ereli. En azından yeni sayaçlarin saatleri ayarlanabilir dedim. Ama sonuç yok malesef??
 
Son düzenleme:
caylakpenguen Çevrimdışı

caylakpenguen 

Aktif Üye
3 Ara 2020
140
@ es035 es035
Bizdeki (denizli) tarifeler artık tek fiyat halina getirildi.

Artık indirim felan kalmadı.
Faturanın üzerine bakarsan tarife fiyatlarını görebilirsin.

 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Gün içerisinde aradılar. Sayaçları kendileri tedarik edip takıyorlarmış. Ama o sayaçlarında saati bir saat geriymiş.Dolayısla yapacak birşeyleri yokmuş.
Benim tek zamanlı tarifeye geçmemi tavsiye ettiler. 6 sene oldu dedim yaz saati uygulaması sona ereli. En azından yeni sayaçlarin saatleri ayarlanabilir dedim. Ama sonuç yok malesef??

Önceden sayacı kendiniz temin edip faturasıyla birlikte dağıtım şirketine değişim için başvuru yapılabiliyordu. Sayaç artı açma kapama ücreti alıyorlardı. Şuan ki durum nedir bilmiyorum. Onu öğrenerek hala devam ediyorsa güncellenmiş bir sayaç temin edebilirsiniz. Şirket büyük ihtimalle elinde olan saat uygulamasına göre olan sayaçları bitirmeye çalışıyor. Eski mekanik sayacımızın değişimini bu şekilde sağlamıştık. Bize hep tek tarifeli uygun olduğundan dolayı takip etmedim güncel durumu.

@ es035 es035
Bizdeki (denizli) tarifeler artık tek fiyat halina getirildi.

Artık indirim felan kalmadı.
Faturanın üzerine bakarsan tarife fiyatlarını görebilirsin.

Sizin sayaçta tek zamanlı tarife seçilmiş abone olurken dağıtım şirketinden değiştirmeniz gerekli tarifenizi. Benimde aynı şekilde çünkü abone olurken tek zamanlı tarife olarak kaydımı yaptım. Tüm gün eşit yani.
 
caylakpenguen Çevrimdışı

caylakpenguen 

Aktif Üye
3 Ara 2020
140
Sizin sayaçta tek zamanlı tarife seçilmiş abone olurken dağıtım şirketinden değiştirmeniz gerekli tarifenizi. Benimde aynı şekilde çünkü abone olurken tek zamanlı tarife olarak kaydımı yaptım. Tüm gün eşit yani.

Tek tarife için herhangi bir başvuru yapmadım ki ??
2020 Mart ayına kadar indirimli kullanıyorduk sonra bu hale geldi.
Yarın Elektrik şirketini arayacağım.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Tek tarife için herhangi bir başvuru yapmadım ki ??
2020 Mart ayına kadar indirimli kullanıyorduk sonra bu hale geldi.
Yarın Elektrik şirketini arayacağım.
Faturanızda yazar hangi tüketici grubunda olduğunuz. Şuan epdk nın belirlediği tek zamanlı tarife fiyatı üzerinden ücretlendiriliyorsunuz. Fiyatları epdk belirlediği için öyle bir eşitleme yapamazlar. Arayıpda öğrenebilirsiniz bir yerde yanlışlık olması lazım. Resimi internetten aldım.

1c32c0025bffa87a3.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt