ELEKTRİKLİ BİSİKLET ÜZERİNE...

RUHİTAN Çevrimdışı

RUHİTAN 

Aktif Üye
11 Tem 2021
260
64
Dostlar forumu şöyle bir taradım da elektrikli bisiklet üzerine bir araştırma bulamadım. Artık günümüzde ucuz ulaşım çok önemli olduğuna göre, konunun uzmanı olan üstadlar bir el atarsa, iyi olur diye düşünüyorum. En ekonomik, F/P ürünü olan elektrikli bisikletler hangisidir? Hatta düz bisikleti elektrikli bisiklete en ucuz yolla nasıl çevirebiliriz? Gerçi ben düz bisikletten yanayım ama 15-20 kilometrelik mesafelerde işe gidecek olanlar için iyi bir seçenek.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,291
Yurtdışında Fat Bike denilen bisikletlerin elektriklisi çok meşhur. 60km/h hıza ulaşabiliyorlar,bununla uber eat dağıtımı yapanlarda ciddi para kazanıyor lakin fiyatlar oralarda uçuk ama Türkiyede bakmak bile istemiyorum :) Ekonomik olanlar ne kadar iş görür açıkçası bilemiyorum,yaktığı elektrik verdiği performansı karşılar mı bana düşündürücü geliyor. Normal bisikleti çevirmek ise oldukça vakit alabilecek ve beceri isteyebilecek birşey olsa gerek, zira bisikletin fren sistemini lastiklerini ve dengesini iyi ayarlamak lazım mazallah tehlike yaratabilir.
 
P Çevrimdışı

Poyrazz 

Yasaklı Üye
20 Mar 2022
25
48
Merhaba.
Düz bisikleti elektrikliye çevirebilir miyiz? Evet tabii ki çevirebiliriz. Ama buna değmez.

26 jant ve 30 yanak dediğimiz sıradan bir şehir bisikletiyle, yol - hava ve trafik koşulları da göz önünde bulundurulursa ortalama bir sürücü 1 km yolu 3-4 dakikada alır. 15 km yol için bu süre 45 dakika ile 1 saat arası olur Diğer bir deyişle, sıradan bir gün, sıradan bir sürücü, sıradan koşullar geçerli olduğunda ortalama şehir içi sürüş hızınız saatte 16 ile 20 km arası değişir.

Bunda rampa, bisiklet, sürücünün kondüsyonu, aero şartlar ve sürüş dinamikleri çok etki eder.

Ben bir bisiklet sevdalısı olarak yol bisikletimle rampa aşağı 74 km hıza ulaşabildim. Bir arkadaşım 90'ları geçtiğini iddia ediyor, doğrudur. 120'ye ulaşanları tanıyoruz. Fakat bunun dışında sahil gibi düz bir yolda ortalama bir gezi sürüşümüz 20-25 km/ saattir. Hafif tempo verip saatte 30, biraz kasıp 35lere çıktığımız da oluyor. Ve amaç neyse sonuç da o kadar doğru orantılı terleme ile kendini gösteriyor. O oranda da tarif edilemeyecek bazı hisler.

Şehir bisikleti, yol bisikleti, elektrikli bisiklet, dağ bisikleti, Fitness, fat ve daha niceleri amacına uygun kullanıldığında çevreye ve insana çok değer katar. Otobüsle gideceğiniz bir yolu sıradan bir bisikletle daha hızlı gidebilir ve yol boyunca çok güzel vakit geçirebilirsiniz. Bu nedenle, kullanın. Kullandırın.
Amacına uygun bir kadro seçimiyle.

Sıradan bir bisikleti elektrikliye çevirmek için batarya ve motor seti lazım olacak. Bu motor setinin jantı çevirebilmesi için uygun dişliler gerekir ki, bunu ya kendiniz yapacak ya da illa ki bir torna tezgahına uğrayacaksınız. ve belki de derdinizi anlatamayacaksınız.

Hazır diy kitler var, 60 watt gibi. Jant seti dahil. 7000 lira gibi rakamlara işinizi görecek bir sisteme sahip olabilirsiniz. Peki buna değer mi?

Dizel motorlu hani şu bildiğiniz çim biçme makinası gibi bazı motorların da modifiye edilerek bisiklete takıldığı örnekleri mevcut. Hatta şarjlı matkap bile iş görüyor. Çok ucuza iş bitiriliyor ama ne kadar başarılıdır, ne kadar verimlidir ?

Ya yeni bir e-Bike alın. Ya da bu hızı ve gereklilikleri bilerek herhangi ucuz bir şehir bisikleti alıp yola çıkın. Kendi bisikletinizi elektrikliye çevirmek çok da iyi bir seçenek gibi durmuyor.

Düzenli bir kullanım sonrasında birkaç hafta içinde hızınız artacak. Ama şu da var ki yaz geliyor ve hızınız arttığı gibi yolunuz da uzayacak. Çünkü yolda bisikletle daha çok zaman geçirmek isteyeceksiniz.. Çünkü artık daha fazla zevk almaya başlayacak ve daha fazlasına da ihtiyaç duyacaksınız.

Taa ki bizim gibi tahta g.t olana kadar.
Bir günde 120 km yol yapan bir performans düşkünü de olabilirsiniz ve belki öğlen vakti evden çıkıp gece geç saatlerde bir tarafınız kırılana kadar da sürmek isteyebilirsiniz. (Kırık acısı 2 sene kadar geçmiyor) yolda köpekler de kovalayabilir veya hiç bilmediğiniz bir yerde de bisikletiniz bir anda arka aktarıcı dişlisi kırar ve eve kadar onlarca kilometre yolu bisikleti iterek de gelebilirsiniz.

Veya bir gün sahil görürsünüz, sadece ayakkabınızı ve tişörtünüzü çıkarıp denize girersiniz. bir gün çimende inek gibi yayılıp güneşin kavurmasını hissedersiniz. Bir gün gelir yola çıkarsınız ve hiç geri gelmek istemezsiniz..
 
RUHİTAN Çevrimdışı

RUHİTAN 

Aktif Üye
11 Tem 2021
260
64
Merhaba.
Düz bisikleti elektrikliye çevirebilir miyiz? Evet tabii ki çevirebiliriz. Ama buna değmez.

26 jant ve 30 yanak dediğimiz sıradan bir şehir bisikletiyle, yol - hava ve trafik koşulları da göz önünde bulundurulursa ortalama bir sürücü 1 km yolu 3-4 dakikada alır. 15 km yol için bu süre 45 dakika ile 1 saat arası olur Diğer bir deyişle, sıradan bir gün, sıradan bir sürücü, sıradan koşullar geçerli olduğunda ortalama şehir içi sürüş hızınız saatte 16 ile 20 km arası değişir.

Bunda rampa, bisiklet, sürücünün kondüsyonu, aero şartlar ve sürüş dinamikleri çok etki eder.

Ben bir bisiklet sevdalısı olarak yol bisikletimle rampa aşağı 74 km hıza ulaşabildim. Bir arkadaşım 90'ları geçtiğini iddia ediyor, doğrudur. 120'ye ulaşanları tanıyoruz. Fakat bunun dışında sahil gibi düz bir yolda ortalama bir gezi sürüşümüz 20-25 km/ saattir. Hafif tempo verip saatte 30, biraz kasıp 35lere çıktığımız da oluyor. Ve amaç neyse sonuç da o kadar doğru orantılı terleme ile kendini gösteriyor. O oranda da tarif edilemeyecek bazı hisler.

Şehir bisikleti, yol bisikleti, elektrikli bisiklet, dağ bisikleti, Fitness, fat ve daha niceleri amacına uygun kullanıldığında çevreye ve insana çok değer katar. Otobüsle gideceğiniz bir yolu sıradan bir bisikletle daha hızlı gidebilir ve yol boyunca çok güzel vakit geçirebilirsiniz. Bu nedenle, kullanın. Kullandırın.
Amacına uygun bir kadro seçimiyle.

Sıradan bir bisikleti elektrikliye çevirmek için batarya ve motor seti lazım olacak. Bu motor setinin jantı çevirebilmesi için uygun dişliler gerekir ki, bunu ya kendiniz yapacak ya da illa ki bir torna tezgahına uğrayacaksınız. ve belki de derdinizi anlatamayacaksınız.

Hazır diy kitler var, 60 watt gibi. Jant seti dahil. 7000 lira gibi rakamlara işinizi görecek bir sisteme sahip olabilirsiniz. Peki buna değer mi?

Dizel motorlu hani şu bildiğiniz çim biçme makinası gibi bazı motorların da modifiye edilerek bisiklete takıldığı örnekleri mevcut. Hatta şarjlı matkap bile iş görüyor. Çok ucuza iş bitiriliyor ama ne kadar başarılıdır, ne kadar verimlidir ?

Ya yeni bir e-Bike alın. Ya da bu hızı ve gereklilikleri bilerek herhangi ucuz bir şehir bisikleti alıp yola çıkın. Kendi bisikletinizi elektrikliye çevirmek çok da iyi bir seçenek gibi durmuyor.

Düzenli bir kullanım sonrasında birkaç hafta içinde hızınız artacak. Ama şu da var ki yaz geliyor ve hızınız arttığı gibi yolunuz da uzayacak. Çünkü yolda bisikletle daha çok zaman geçirmek isteyeceksiniz.. Çünkü artık daha fazla zevk almaya başlayacak ve daha fazlasına da ihtiyaç duyacaksınız.

Taa ki bizim gibi tahta g.t olana kadar.
Bir günde 120 km yol yapan bir performans düşkünü de olabilirsiniz ve belki öğlen vakti evden çıkıp gece geç saatlerde bir tarafınız kırılana kadar da sürmek isteyebilirsiniz. (Kırık acısı 2 sene kadar geçmiyor) yolda köpekler de kovalayabilir veya hiç bilmediğiniz bir yerde de bisikletiniz bir anda arka aktarıcı dişlisi kırar ve eve kadar onlarca kilometre yolu bisikleti iterek de gelebilirsiniz.

Veya bir gün sahil görürsünüz, sadece ayakkabınızı ve tişörtünüzü çıkarıp denize girersiniz. bir gün çimende inek gibi yayılıp güneşin kavurmasını hissedersiniz. Bir gün gelir yola çıkarsınız ve hiç geri gelmek istemezsiniz..
Güzel açıklama için teşekkürler. Bir çok yönden haklısınız. Benim de kendimce oldukça iyi sayılan 27 vites bir bisikletim var. Asla elektrikliye çevirmeyi düşünmem ama herkes bizler gibi sportif değil. Üstelik bayanlar açısından düşündüğümüzde ve özellikle rampanın çok olduğu yerlerde, işe gitmek için kullanılacaksa sağlıklı olmaz çünkü hem yorulursunuz hem de terlersiniz ki en önemlisi de bu. Terli terli iş yerinde çalışılmaz. Ayrıca bisikletle trafikteki en büyük sıkıntı, bir çok yerde bisiklet yolu olmadığı için dur - kalk olayı. Örneğin lambada durdunuz ve kalkarken siz hızlı olamadığınız için, arkadaki trafik gerçek bir tehlike... Elektrikli olursa, daha hızlı hareket edersiniz. Manavgatta bazı yerlerde işe giderken iki minübüs kullanmak zorundasınız. Bu fiyat 20 lira. Gelirken de bir 20 vereceksiniz. Ayda, 1000 lira yol parası demektir ve bir asgari ücretli için azımsanmayacak bir rakam. Direkt elektrikli bisiklet almakta çok pahalı çünkü en ucuzu 7750 liradan başlıyor. Bunun yerine standart bir 20 jantlı bir bisikleti elektrikliye çevirmek daha mantıklı görünüyor. Aslında çinde filan kendinden çarklı motorlar var ama Türkiyede var mı bilmiyorum. Bunu pedal dişlisine zincirle bağlamak, göbekli teker almaktan daha ucuza malolur diye düşünüyorum. Ayrıca illa hız yapmakta gerekmiyor. Tabi bir sürü alternatif düşünülebilir... Fikir yürütmekte yarar var.


Bu kadar güçlü olursa o zaman plaka, ruhsat ve ehliyet devreye girer...
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Çok pahalı almaya değer mi? hadi aldık diyelim aküsü pili ne kadar gidecek belli değil ?

Sadece pili 3000 den başlıyor satıcı firmaların çoğu pile garanti vermiyor verse bile sorun olduğunda.

K.hatası deyip garanti dışı bırakıyor Elektrikli bisiklet iyide fiyatlar pil ömrü bakımından sıcak bakmıyorum..

Masraflı bir oyuncak gibi düşünüyorum motoru yada pili sorun çıkardığında elinde patlar..

Motor ehliyeti alıp bir motor almak elektrikli bisiklet almaktan iyidir diye düşünüyorum..
 
Geri
Üst Alt