Electrolux Kurutma Makinesi Servis Problemi Tüketici Hakem Heyeti

N Çevrimdışı

nuran

Yeni Üye
1 Ağu 2023
1
33
Merhaba. Electrolux firması ve servisi ile yaşadığım problemlerden dolayı tüketici hakem heyetine başvurmaya karar verdim. Başvuru metnini açıklayıcı şekilde ve kendim hazırladım. Aşağıda paylaşıyorum. Hatalı yerler veya değişiklik veye ekleme yapmam gereken yerler konusunda yardımcı olabilir misiniz?

19/03/2023 tarihinde Electrolux müşteri hizmetlerini telefonla arayarak EW8H3966IB model numaralı kurutma makinemden cızırtılar geldiğini ve makinenin düzgün çalışmadığını belirttim. Sonrasında Electrolux Kadıköy yetkili servisinden 21/03/2023 tarihinde kontrol için geldiler. Makine kontrol için açıldığında alt kısmından su akıttı ve E63 hatası verdi. Bakım ücreti adı altında tarafımdan 650 TL ücret tahsil edildi ve makinenin servise götürülmesi gerektiği bildirilerek, makinem aynı gün servise götürüldü. Electrolux firmasını arayıp bakım ücreti diye bir ücretin alınmaması gerektiğini belirttim; ama bu ücretin alınması gerektiğini telefon görüşmesinde söylediler ve ben de bu ücreti ödemek zorunda kaldım. 1 hafta içerisinde tamiratın tamamlanıp tarafıma teslim edileceği bilgisi de verildi. 1 hafta geçtikten sonra müşteri hizmetleri ile iletişim kurdum ve makinenin anakartında problem olduğunu ve anakartının değiştirileceğini ve parça beklenildiği iletildi. Belirtilen sürede makinem teslim edilmedi. 05/04/2023 tarihinde kurutma makinem teslim edildi.

Gelen makinede farklı sorunlar ortaya çıktı ve makinenin ekranı ve muhtelif yerleri çizikler içerisinde, ekran fonksiyonu düzgün çalışmamakta idi. Bu durumu firmaya 05/04/2023 tarihinde bildirdiğimde, bu çiziklerin benim tarafımdan yapıldığını söylediler ve ilk başta durumu kabul etmediler. Sonrasında şikayetvar sitesi üzerinden durumu belirten bir yazı paylaştım ve geri dönüş yapılarak çizilen kısımların değiştirileceği ve yeni ekran takılacağı sözü verildi ve şikayeti kaldırmamı talep ettiler. Ben de, bu işlemler yapıldıktan sonra şikayetimi kaldıracağımı söyledim. Defalarca müşteri hizmetlerine makinem ile ilgili sorunlarımı bildirmeme rağmen 05/04/2023 tarihinden beri hiçbir şekilde geri dönüş yapılmadı ve hiçbir işlem yapılmadı. Bu sebeplerden firmaya güvenim kalmadı, anakart değişimi yapıldı denildi ama makinenin iç kısmında da bir şeylerin bozulduğunu düşünmekteyim. Makinemi doğru düzgün kullanamamaktayım.

Makine tamir edildikten sonra bile düzgün çalışmamaya devam etti ve ek sorunlar ortaya çıktı. Yaşadığım sorunları bildirmek ve çözüm talebinde bulunmak için çeşitli kez firma ile iletişime geçtim. Ancak, ne yazık ki, yaklaşık üç aydır herhangi bir geri dönüş alamadım. Telefon görüşmelerim ve yazılı iletişimlerim sonuçsuz kalmıştır. Tüketici haklarım ihlal edildi.

3 aydır hiçbir şekilde tarafıma geri dönüş yapılmamış, tamir hizmeti verilmemiştir. Kurutma makinesinin sürekli sorunlar yaşatması nedeniyle maldan yararlanamamam sürekli hale gelmiştir. Bu mal ayıplı mal kapsamındadır.
Bu sebeplere bağlı olarak aşağıda belirttiğim haklarıma dayanarak malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi hakkımı kullanacağımı bildiririm. Buna ek olarak, garanti süresi içerisinde bakım ücreti adı altında tarafımdan tahsil edilen 650 TL 'nin iadesini talep ediyorum.

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 13/2 maddesi uyarınca;satıcı, garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde malı, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür. Aynı Kanun’un 13/3. madde ve fıkrası gereğince;garanti süresi içerisinde sık sık arızalanması sonucu maldan yararlanmamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması hallerinde, tüketici aynı Yasa’nın 4. maddesindeki diğer seçimlik haklarını kullanabilir.

Anılan kanun ve yönetmelik hükmünce malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi ve bakım ücretinin iadesi talebimdir.
 
Geri
Üst Alt