Ek Garanti ve Ceyizlik Hk. Bilgi Alabilirmiyim?

G Çevrimdışı

gkhn08 

Aktif Üye
13 Mar 2020
78
32
Ustalarim Merhaba,
Bir kaç sorum olacak Bundan 1.5 - 2 ay öncesinde A101 mağazasindan Hİ-LEVEL 55UHL950 tv aldim, Allah nasip ederse seneye yazin dugunum olacak, o yuzden tv yi aldim evde fise takip denedim bir sorun var mi diye, servise kurdurmadim tekrar kutuya geri koydum, durdugu yerde garantisinin bitmesini istemiyorum esasinda bunun icin ne yapabilirim? Yapilabilecek bisey var mi?
Birde ek garanti olayini eger olursa bu tv ceyizlik olarak kabul edilebilirse ek garanti alabilirmiyim? Ek garanti alinabiliyorsa bunu simdi mi yoksa kullanmaya basladigimda mi almam gerekiyor?
Cevaplariniz icin tesekkureder, iyi gunler dilerim.
A Adem Helvacı F fikoloji Sota Sota
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Elektronik ürün gurubunda çeyizlik süresi 6 ay ile sınırlıdır.
Sesinizi çıkartmayın, gelen arkadaşlar da muhtemelen Düğün hediyesi babında zaten sisteme montaj tarihini garanti başlangıcı olarak girerler, Vestel de bu konuda kolay kolay arıza çıkarmaz, sevdiğim yanlarından birisidir keratanın.

Yalnız ek garanti uygulaması elektronik ürünlerde yoktur bilginiz olsun :ok
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Selam , hayırlısı olsun Vestel ve üretimlerinde elektronik ürün garanti uzatma yoktur bu nedenle garanti 2 yıl.
Cihazın alındığı tarihten itibaren 6 ay çeyizlik süresi vardır (Vestel için)
Şimdi burada sıkıntı var. servis şunu diyebilir; neden kutuyu açtın?

Burada 2 önemli nokta var.
1.si cihaz açıldığı için servis zorluk çıkarırsa (servis menüden time çalışma zamanına baktirip) sadece kırık mi diye a101 de fişe taktık öyle teslim aldım diyebilirsiniz.
2.si 6 ay sonra açıp kendin kurarsan ne yazikki çeyizlik olmuyor ve fatura tarihi baz alınıyor bu da servisi çağırınca ücretli kurulum manasını taşıyor
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Selam , hayırlısı olsun Vestel ve üretimlerinde elektronik ürün garanti uzatma yoktur bu nedenle garanti 2 yıl.
Cihazın alındığı tarihten itibaren 6 ay çeyizlik süresi vardır (Vestel için)
Şimdi burada sıkıntı var. servis şunu diyebilir; neden kutuyu açtın?

Burada 2 önemli nokta var.
1.si cihaz açıldığı için servis zorluk çıkarırsa (servis menüden time çalışma zamanına baktirip) sadece kırık mi diye a101 de fişe taktık öyle teslim aldım diyebilirsiniz.
2.si 6 ay sonra açıp kendin kurarsan ne yazikki çeyizlik olmuyor ve fatura tarihi baz alınıyor bu da servisi çağırınca ücretli kurulum manasını taşıyor
Hılevel zaten ücretli kurulum olduğu için sorun olmaz diye düşündüm fiko ne dersin?
Aynı zamanda tüketicileri zaten forumda uyarıyoruz A101 BİM satışlarında mağazada deneyip alsınlar diye.
Bu durumda kutuyu açan tüketici değil satıcı oluyor, Vestel efendi cesareti varsa satıcıya ''Kutuyu Neden açtın?'' desin :kas

Ki sen de zaten bu yönde görüş bildirmişsin :ok
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Hılevel zaten ücretli kurulum olduğu için sorun olmaz diye düşündüm fiko ne dersin?
Aynı zamanda tüketicileri zaten forumda uyarıyoruz A101 BİM satışlarında mağazada deneyip alsınlar diye.
Bu durumda kutuyu açan tüketici değil satıcı oluyor, Vestel efendi cesareti varsa satıcıya ''Kutuyu Neden açtın?'' desin :kas

Ki sen de zaten bu yönde görüş bildirmişsin :ok
Şimdi abi biliyorsun her servis sen veya başkası değil göreceli durum.
Ama kendisi kurarsa otomatik olarak fatura tarihi baz alınacaktır.
Ama çeyizlik olmasını istiyorsa ücreti basacak servise kurduracak ve 6 ay sonra garanti başlanacaktır.Bu nedenlry dediğin gibi kurulum ücretli olacağı için pek sıkıntı olmayacaktir. Ben sadece sorun olursa neler yapması gerektiğini belirttim ♥️☺️
 
G Çevrimdışı

gkhn08 

Aktif Üye
13 Mar 2020
78
32
Hılevel zaten ücretli kurulum olduğu için sorun olmaz diye düşündüm fiko ne dersin?
Aynı zamanda tüketicileri zaten forumda uyarıyoruz A101 BİM satışlarında mağazada deneyip alsınlar diye.
Bu durumda kutuyu açan tüketici değil satıcı oluyor, Vestel efendi cesareti varsa satıcıya ''Kutuyu Neden açtın?'' desin :kas

Ki sen de zaten bu yönde görüş bildirmişsin :ok
Adem abi cevabin için tesekkurederim konu anlasilmistir abi. :) Magazada magaza personeline eger acip denememe musade ederseniz almak istiyorum dedim malum panel buyuk kirik cikmasida ihtimaller dahilinde dedim sagolsunlar tabiki bakalim dediler kutudan cikartip taktik sadece ekrana baktim kurulum vs yapmadim daha sonra iste evdekiler merak etti nasil biseydir diye yine kutudan cikartip nemulerine baktik toplasan 2 saati gecmezdi calisma suresi.
Simdi bu durumda vestel servisi mi cagirmam gerekiyor abi evime yoksa musteri hizmetlerini mi aramam lazim :)
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Adem abi cevabin için tesekkurederim konu anlasilmistir abi. :) Magazada magaza personeline eger acip denememe musade ederseniz almak istiyorum dedim malum panel buyuk kirik cikmasida ihtimaller dahilinde dedim sagolsunlar tabiki bakalim dediler kutudan cikartip taktik sadece ekrana baktim kurulum vs yapmadim daha sonra iste evdekiler merak etti nasil biseydir diye yine kutudan cikartip nemulerine baktik toplasan 2 saati gecmezdi calisma suresi.
Simdi bu durumda vestel servisi mi cagirmam gerekiyor abi evime yoksa musteri hizmetlerini mi aramam lazim :)
2 si de aynı yola çıkacaktır ister vesteli ara ister servisi,
Televizyonu en son ilk kurulum ayarlarına alınız. Kurduracaginiz zaman Servis çağırıp ; kurdurun , sorun çıkarsa dediğim gibi ; bayiden alirke. Test ettirdik demeniz yeterli olacaktır.
 
G Çevrimdışı

gkhn08 

Aktif Üye
13 Mar 2020
78
32
2 si de aynı yola çıkacaktır ister vesteli ara ister servisi,
Televizyonu en son ilk kurulum ayarlarına alınız. Kurduracaginiz zaman Servis çağırıp ; kurdurun , sorun çıkarsa dediğim gibi ; bayiden alirke. Test ettirdik demeniz yeterli olacaktır.
Abi çok teşekkurederim, gercekten harika insanlarsız yardima ihtiyacim olduğunda biliyorum ki bu forumda yardim edecek guzel insanlar var, iyiki varsiniz sağolun varolun.
F fikoloji A Adem Helvacı
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Abi çok teşekkurederim, gercekten harika insanlarsız yardima ihtiyacim olduğunda biliyorum ki bu forumda yardim edecek guzel insanlar var, iyiki varsiniz sağolun varolun.
F fikoloji A Adem Helvacı
Alternatif bir öneri.

Yetkili servisi montaj için aradığınızda şunu söyleyin.

''Garanti başlangıcı, montajı yaptığınız tarih mi gireceksiniz sisteme yoksa fatura tarihi mi?''

Eğer ''fatura tarihi gireriz'' derlerse hiç servis çağırmayın ve hatta gerekirse bunu servise de söyleyin, Fatura tarihi girecekseniz gerek yok şeklinde.

Montaj tarihi gireceklerse montaj ücretini verin gelip onlar kursunlar :kas

Başka bir yöntem daha.

Velev ki tv yi kendiniz montaj yaptınız ve siz kullanmaya başladıktan 13 ay sonra arıza yaptı ama faturaya göre bir ay önce garantisi bitti görünüyor.

O durumda fatura ibraz etmeden arıza bildirin zira fatura ibraz edilmeyen ürünlerde üretim tarihine 3 ay eklenerek sistem kaydı yapılır, bu size 2 ay avantaj sağlar ve 1 ay ile garantiyi kaçırmamış olursunuz: Üretimler yeni olduğu için üretildiği tarih ile sizin satın aldığınız tarih arasında birkaç hafta vardır sadece.

Ben bunları bilginiz olsun diye yazdım ama, söz konusu VESTEL olunca çoğu zaman bunlara ihtiyaç kalmıyor zira VESTEL markasını bizde ayrıcalıklı kılan en önemli unsur, sürekli tüketicinin yanında kararlara imza atıyor olması (İstisnalar vardır elbette)


Son olarak; forumlar bunun için özeldir benim gözümde.

Youtube ve twiter gibi mecralarda da akşama kadar onlarca yüzlerce soru cevaplıyorum ama forumların tadı başka. Kendi evimiz gibi burası, diğer taraflara misafirliğe gitmiş gibi hissediyorum ben :)))
 
G Çevrimdışı

gkhn08 

Aktif Üye
13 Mar 2020
78
32
Alternatif bir öneri.

Yetkili servisi montaj için aradığınızda şunu söyleyin.

''Garanti başlangıcı, montajı yaptığınız tarih mi gireceksiniz sisteme yoksa fatura tarihi mi?''

Eğer ''fatura tarihi gireriz'' derlerse hiç servis çağırmayın ve hatta gerekirse bunu servise de söyleyin, Fatura tarihi girecekseniz gerek yok şeklinde.

Montaj tarihi gireceklerse montaj ücretini verin gelip onlar kursunlar :kas

Başka bir yöntem daha.

Velev ki tv yi kendiniz montaj yaptınız ve siz kullanmaya başladıktan 13 ay sonra arıza yaptı ama faturaya göre bir ay önce garantisi bitti görünüyor.

O durumda fatura ibraz etmeden arıza bildirin zira fatura ibraz edilmeyen ürünlerde üretim tarihine 3 ay eklenerek sistem kaydı yapılır, bu size 2 ay avantaj sağlar ve 1 ay ile garantiyi kaçırmamış olursunuz: Üretimler yeni olduğu için üretildiği tarih ile sizin satın aldığınız tarih arasında birkaç hafta vardır sadece.

Ben bunları bilginiz olsun diye yazdım ama, söz konusu VESTEL olunca çoğu zaman bunlara ihtiyaç kalmıyor zira VESTEL markasını bizde ayrıcalıklı kılan en önemli unsur, sürekli tüketicinin yanında kararlara imza atıyor olması (İstisnalar vardır elbette)


Son olarak; forumlar bunun için özeldir benim gözümde.

Youtube ve twiter gibi mecralarda da akşama kadar onlarca yüzlerce soru cevaplıyorum ama forumların tadı başka. Kendi evimiz gibi burası, diğer taraflara misafirliğe gitmiş gibi hissediyorum ben :)))
Adem abi verdiğim bilgiler çok değerli zaman ayirip cevap verdiğin için çok tesekkurederim, keske yakin olsak da ziyaretine gelip tanisma firsati bulsam :)

Abi şunu da ictenlikle söylüyorum ki bugüne kadar abartisiz sayamadiğim kadar foruma üyeliğim vardir ama gercekten hicbirinde bugune kadar bu ortami göremedim bunu bana yardimci olduğunuz icin demiyorum genel olarak bos vakitlerimde foruma girip rastgele konulari okuyorum tüm ustalar ve üyeler birbirine yardim konusunda yarisiyor resmen, forumda kullanilan dil cok sicak ve saygi cercevesinde umarim herzaman bu şekilde devam eder :) Gorus ve fikir veren degerli Usta abilerim Allah razi olsun, işiniz rast gelsin :)
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
46
Alternatif bir öneri.

Yetkili servisi montaj için aradığınızda şunu söyleyin.

''Garanti başlangıcı, montajı yaptığınız tarih mi gireceksiniz sisteme yoksa fatura tarihi mi?''

Eğer ''fatura tarihi gireriz'' derlerse hiç servis çağırmayın ve hatta gerekirse bunu servise de söyleyin, Fatura tarihi girecekseniz gerek yok şeklinde.

Montaj tarihi gireceklerse montaj ücretini verin gelip onlar kursunlar :kas

Başka bir yöntem daha.

Velev ki tv yi kendiniz montaj yaptınız ve siz kullanmaya başladıktan 13 ay sonra arıza yaptı ama faturaya göre bir ay önce garantisi bitti görünüyor.

O durumda fatura ibraz etmeden arıza bildirin zira fatura ibraz edilmeyen ürünlerde üretim tarihine 3 ay eklenerek sistem kaydı yapılır, bu size 2 ay avantaj sağlar ve 1 ay ile garantiyi kaçırmamış olursunuz: Üretimler yeni olduğu için üretildiği tarih ile sizin satın aldığınız tarih arasında birkaç hafta vardır sadece.

Ben bunları bilginiz olsun diye yazdım ama, söz konusu VESTEL olunca çoğu zaman bunlara ihtiyaç kalmıyor zira VESTEL markasını bizde ayrıcalıklı kılan en önemli unsur, sürekli tüketicinin yanında kararlara imza atıyor olması (İstisnalar vardır elbette)


Son olarak; forumlar bunun için özeldir benim gözümde.

Youtube ve twiter gibi mecralarda da akşama kadar onlarca yüzlerce soru cevaplıyorum ama forumların tadı başka. Kendi evimiz gibi burası, diğer taraflara misafirliğe gitmiş gibi hissediyorum ben :)))
Bence de çok iyi niyetle youtube ve twitterda cevap veriyorsun abi görüyorum ama naçizane önerim oradan soranları buraya yönlendirmek daha doğru olmaz mı, çünkü o mecralarda soranlar vefasız olur biraz, gelsin bari fazladan üyelik ve hit bırakır bi faydası dokunur foruma ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt