Egea 1.4 Nasıldır?

Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,053
29
Ya yine çöp falan demeye gerek yok. Kullanması keyifli bir araç. Motor sesi de yağ eksiltmesi haricinde problemsizliği de güzel. Eksilttiği yağ da nereye gidiyor çözemedim ama o motor güzel performans veriyor. Ekspertizde çalıştığım dönemde genel olarak "satıcı" vasfıyla yorumlanırken hep iyimser yorumlardan etkilenmiş olabilirim. Ancak ben yine de almazdım. Fakat bu "göreceli" sorunun varlığı sebebiyle ederinin altında bir fiyatı var. Bunu da değerlendirmek lazım tabi. Özellikle ikinci eldeki değer kaybı konusu kimine göre bir fırsat.

Kullanım durumunuza göre değerlendirilmeli diyorum kısaca. Çöp falan değil.

Genel gördüğüm kadarıyla eğer çok uzun yola gidiyorsa 140 ve üzeri hızlarda ciddi manada yağ yakıyor. Net bir sayı da vermek gerekirse 1 depo yüksek hızlı yakıta 1 litre yağ gidiyor. Bunu da muhtemelen egzozdan veriyor, yani yakıyor. Zira yağ kaçağı yok. Düşük hızlarda da yakmadığı için hem muayeneden emisyon testlerini geçebiliyor, hem de pek yağ eksilmiyor. Kullanımınıza uygunsa ve yılda 1-2 kere veya hiç uzun yol yapmıyorsanız ve/veya uzun yolda 110-120 ile seyahat edip 2-3 saatte bir de mola veriyorsanız yağ yakmasının karşılığında 100-150bin liranın cebinizde kalması bana makul gözüküyor.

Yani bence böyle yorumlamak lazım.

Modelli otomobil konusunda da şunu söylemek isterim, bazı araçlar ruhsatında yazdığı modellerde olmuyor altyapılarının güncellik seviyesi gereği. Örneğin Dacia Sandero'nun 2018'e kadarki modelleri aslen 2011 model ve bu da kuzeni sayılabilecek Clio'nun 2005 modeline falan eşdeğer seviyelerde bir çok anlamda. Ama yine Ford Focus'un 2018'a kadarki modelleri aslen 2010 model ve Avrupa'nın aksine bu araçlar modeline layık teknolojilerle geliyor. Fiat da Avrupa olduğu için bu sınıflarda düşünülebilir. Çok hafif geliştirmeleri haricinde 2024 modelini bile 2012 model olarak görebiliriz. Fiat nedense aynı platformu elektriklilerde bile kullanabilecek kadar maliyetsiz bir arge politikası izliyor. O 2012 yılının da 2012'den ne kadar geride olduğu tartışmalı.

Metal yorgunluğu bağlamında bakarsak da 15 yaşına kadar herhalde hepsinin sıfır olarak görülebileceği varsayılabilir kullanılmadığı durumlarda.

Bunların bağlamında yürüyenin ve kozmetiğinin sıfıra yakın olmasını istiyorsanız 1.4 Egea da mantıklı gözükebilir ancak ben 1.0TSI motorlu Seat için 2017+ VW için 2018+ modellerin daha iyi alternatifler olacağını düşünüyorum. LPG uyumu konusunda atmosferiklere nazaran daha zayıf olsalar da atmosferiklere göre daha az tüketiyor ve daha yüksek güç üretiyorlar. Bu nedenle LPG'ye pek ihtiyaç olmuyor.

Zamanında babamla kağıt üzerinde hesapladığımızda 70.000km sonra falan kâr etmeye başlıyoruz demiştik LPG takarsak. Kapalı otoparklara giremeyeceği ve o kârın iyi ihtimallere bağlı olduğunu düşünerek vazgeçmiştik 1.0TSI 2017 Ibiza için. Şimdi daha yenilerde sattı 55.000km'de ve tekrar benzinli Peugeot 2008 aldı. O da yine bu bahsettiğim teknolojik yaş bağlamında bizi kazandı. O otomobil de 2019 yılında elektrikli altyapısı için güncellendi ve elektriğe hazırlığın gerektirdiği koşulların sonucunda 2019'un teknolojisini eksiksiz olarak almış oldu. Zaten bu nedenle 2019+ Peugeot modelleri kısa sürede piyasada güven kazandı.

Model yılı seçerken konuya platform teknolojisinin bağlamında bakmak gerektiğini düşünüyorum özetlemek gerekirse. Yakıt tasarrufu ve konfor için de Alman MQB platformunda 1.0TSI motorlar fiyatına layıklık anlamında bana göre ilk sırada yer alıyor.
 
metin7 Çevrimdışı

metin7

Aktif Üye
29 Ara 2021
77
34
Bende de 21 model 1.4 fire easy paket vardı(sıfır almıştım), iki sene içinde 30bin km yaptıktan sonra ev almak için sattım, evet motor 90 beygir güçsüz, evet ses izolasyonu kötü, evet atmosferik olduğu için ivmelenmesi yavaş, ama bu kötü özelliklerin hepsini tek çırpıda silen tek özelliği benim için yeterli. Arabayı hiç sanayiye götürmedim, araba hiç bozulmadı. Ben zaten küçük bir akdeniz ilçesinde yaşıyorum, doğru düzgün usta yok, işi bilen yok, esnaflar ahlaksız.

Yani hocam, arabanın içinde 3 desibel daha az duymam lazım, dik rampaları 70le değil 100 ile çıkmam lazım, döşemelerinin çok çok rahat olması lazım, elime attığım plastiklerin kaliteli olması lazım diyorsanız bu araba size yaramaz.

Ama benim için araba A noktasından B noktasına götüren bir araç, sanayiye verecek zamanım ve param yok, istanbuldan ankaraya yarım saat geç gitmek benim için sorun değil diyorsanız bu arabayı tercih edebilirsiniz.

Yağ eksiltme olayına gelirsek, benim başıma gelmedi, atmosferik araçlarda yağ eksiltme sorunu, motoru çok sıkıştırıp yağın sıcaklığının artmasıyla incelmesiyle açıklanır kabaca, benim araçtan beklentilerim belli olduğu olduğu için aracı pek sıkıştırmadım, araç rampayı 90la çıkarken bağırıyorsa devir düşürüp 70le çıktım, böyle kullanınca yağ falan eksiltmedi.

10 yaşında 5 taklalı 200bindeki polo fiyatına garantili sıfır egea aldım, evi satarken de euro bazında %50 kadar bi kar bırakmıştı.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,753
40
F Frenzy Tofaş'ta çalışan bir arkadaşım var, Alfa Romeo grubunun tasarımında çalışıyor. Egea sedan önermiyordu, Hatchback veya Cross önermişti sadece. Yanlış aklımda kalmadıysa sedan sadece yurtiçine satılıyor, diğerleri ihraç da edildiği için malzeme farkı olduğunu söylemişti.

Geçici bir dönem için alınabilir, satmaya kalktığınızda da fazla zarar etmeden ve çabuk satarsınız diye düşünüyorum. Çünkü Clio, Egea, Megane gibi araçların 2. eli hızlı oluyor.

Sizin için kötü tarafları,
- 1.5 TSI'dan sonra 1.4 atmosferik motora binmek ızdırap gibi olur,
- Araba zaten hantal bir de LPG takılınca düşünemiyorum. Ayrıca LPG hem bagaj hacmini azaltıyor hem bence çok güvenli değil hem de sorun çıkarmaya müsait. Gaz ayarı kaçar, kışın ilk çalıştırmada sorun çıkarır, kapalı otoparka giremezsiniz, çekişi düşürür.
- Passat'tan sonra konfor ve yol tutuşu bakımından oldukça rahatsız edebilir.

Multijet olsaydı gözünüz kapalı alın derdim. Kusura bakma ama abiniz dizel konusunda biraz sallamış. Dizeller katır gibidir, benzinli motorlara göre daha dayanıklı üretilir. Pahalı olmalarının bir sebebi de budur.

Benzinli araçlar yüksek devirde ve biraz daha yüksek sıcaklıkta çalışır. Bu nedenle daha fazla yıpranır. Benzinli bir aracın hele atmosferik ise maksimum tork ve beygir gücünü vermesi için yüksek devirlere çıkması gerekir. Mesela kendi aracımın motoru ile karşılaştırayım,

1.6 HDI 90 HP
- Maksimum Tork: 1.750 devir/dk (215 nm)
- Maksimum Güç: 4.000 devir/dk (90 HP)

1.4 Fire 95 HP
- Maksimum Tork: 4.500 devir/dk (127 nm)
- Maksimum Güç: 6.000 devir/dk (95 HP)

Motor ömrü km olarak değil, çevirdiği toplam devir ile ölçülür. Benzinli motor maça 1-0 mağlup başlıyor.

Dizel kullanan sürücü daha gaz pedalına basar basmaz maksimum torka ulaşıyor, bunun avantajlarını yazmama gerek yok.

Sota Sota
- 207 HB 1.280 kg
- Egea Sedan 1.150 kg

Bu nasıl oluyor ? Fiat mı malzemeden çalmış yoksa Peugeot mu fazla malzeme kullanmış 😃
 
F Çevrimdışı

Frenzy 

Süper Üye
11 Mar 2019
520
41
Cevabınız için çok teşekkürler ama abime sallamış dedirtmem. :kiskis Kendisi 35 yıldır motor ustası ve yıllarca Tofaş'da çalıştı, hatta uzmanlık alanı da Multijet motorlardır. Şaka bir yana, birkaç gündür kış ortasında arabasızlıktan rezil durumdayız. Makul birşeyler denk gelirse 1.4, 1.3 falan bakmadan alacağım gibi.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,053
29
Cevabınız için çok teşekkürler ama abime sallamış dedirtmem. :kiskis Kendisi 35 yıldır motor ustası ve yıllarca Tofaş'da çalıştı, hatta uzmanlık alanı da Multijet motorlardır. Şaka bir yana, birkaç gündür kış ortasında arabasızlıktan rezil durumdayız. Makul birşeyler denk gelirse 1.4, 1.3 falan bakmadan alacağım gibi.
Dizel motor konusunda o cevaba ben de pek katılmıyorum ve abinize selamlar olsun 😂

- Dizel motorun geç ısınması nedeniyle uzun yola uygunluğu bir gerçek ama bunun tam paraleli de şehir içine uygun olmadığı gerçeği 💣

- Dizel motorlar şehir içinde düşük devirde seyrettiği için DPF sorunları kronik gibi konuşulur haklı olarak. Bu da partikül deldirerek veya ekstra maliyetlerle çözülür. Sonucunda da doğaya zaten fazlaca zararlıyken daha da zararlı hale gelir de bunu pek takan yok 😂

Bu iki ana konunun bağlamında dizel motorlar bir marşta saatlerce ve 90+ hızlarda kullanılması gereken motorlardır.
 
heamvivma Çevrimdışı

heamvivma 

Aktif Üye
21 May 2020
457
34
Arkadaşım 5 yıl önce sıfır aldı. 80 bin km ye yakın yaptı. Yağ yakma ile alakalı bir durum yaşamadı. Ankarada şehir içinde kullanıyor ve memlekete gidişlerde kullanıyor ve çok memnun. 5 yılda sadece yağ bakımı için sanayiye uğradığını söylemişti. Performans arabası değil. Bunu alırken bunun bilincinde olmak lazım. Youtube de vs izlediğim videolarda da yol tutuşunun vs gayet iyi olduğu yazıyor.
 
Y Çevrimdışı

yeerken

Aktif Üye
13 May 2018
54
55
hocam aracı istanbulda takside kullanıyoruz yag yakma işi canını sıkar, gazsız kullanırsan çok yakar,4 kişi binersen rampalarda yavaşlar
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
20,019
F Frenzy Tofaş'ta çalışan bir arkadaşım var, Alfa Romeo grubunun tasarımında çalışıyor. Egea sedan önermiyordu, Hatchback veya Cross önermişti sadece. Yanlış aklımda kalmadıysa sedan sadece yurtiçine satılıyor, diğerleri ihraç da edildiği için malzeme farkı olduğunu söylemişti.

Geçici bir dönem için alınabilir, satmaya kalktığınızda da fazla zarar etmeden ve çabuk satarsınız diye düşünüyorum. Çünkü Clio, Egea, Megane gibi araçların 2. eli hızlı oluyor.

Sizin için kötü tarafları,
- 1.5 TSI'dan sonra 1.4 atmosferik motora binmek ızdırap gibi olur,
- Araba zaten hantal bir de LPG takılınca düşünemiyorum. Ayrıca LPG hem bagaj hacmini azaltıyor hem bence çok güvenli değil hem de sorun çıkarmaya müsait. Gaz ayarı kaçar, kışın ilk çalıştırmada sorun çıkarır, kapalı otoparka giremezsiniz, çekişi düşürür.
- Passat'tan sonra konfor ve yol tutuşu bakımından oldukça rahatsız edebilir.

Multijet olsaydı gözünüz kapalı alın derdim. Kusura bakma ama abiniz dizel konusunda biraz sallamış. Dizeller katır gibidir, benzinli motorlara göre daha dayanıklı üretilir. Pahalı olmalarının bir sebebi de budur.

Benzinli araçlar yüksek devirde ve biraz daha yüksek sıcaklıkta çalışır. Bu nedenle daha fazla yıpranır. Benzinli bir aracın hele atmosferik ise maksimum tork ve beygir gücünü vermesi için yüksek devirlere çıkması gerekir. Mesela kendi aracımın motoru ile karşılaştırayım,

1.6 HDI 90 HP
- Maksimum Tork: 1.750 devir/dk (215 nm)
- Maksimum Güç: 4.000 devir/dk (90 HP)

1.4 Fire 95 HP
- Maksimum Tork: 4.500 devir/dk (127 nm)
- Maksimum Güç: 6.000 devir/dk (95 HP)

Motor ömrü km olarak değil, çevirdiği toplam devir ile ölçülür. Benzinli motor maça 1-0 mağlup başlıyor.

Dizel kullanan sürücü daha gaz pedalına basar basmaz maksimum torka ulaşıyor, bunun avantajlarını yazmama gerek yok.

Sota Sota
- 207 HB 1.280 kg
- Egea Sedan 1.150 kg

Bu nasıl oluyor ? Fiat mı malzemeden çalmış yoksa Peugeot mu fazla malzeme kullanmış 😃
Otomobil üreticileri, Emisyon standartlarına uyabilmek için motoru geliştirmenin yanından aynı malzemeyi daha hafif yapabilmenin yollarını da arıyorlar.
Sonuç olarak üreticiler yeni araçlara ciddi şekilde kilo verdirerek işe başladılar. Yetmedi Motor cc düşürüp, turbo basınçları arttırdılar. aracın daha seri olmasını sağlamak için düşük oranlı fazla vitesli şanzımanlarla donattılar. Sonuç ortada az yakan çok kaçan ölüm makinaları :kiskis
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
20,019
ya üretilen bazı partiler sorun var yada kullanım şekli sertleştikçe yağ yakma sorunu ortaya çıkıyor.
 
F Çevrimdışı

Frenzy 

Süper Üye
11 Mar 2019
520
41
Benim bacanak Tofaş Bursa fabrikasında çalışıyor. Kendisiyle çok konuştum telefonda, özellikle 1.4 motor için. Kendisi bana, buradaki pek çok personelin de 1.4, hatta bazılarının LPG'li kullandığını ama genel olarak bir yağ eksiltme şikayeti olmadığını söyledi. Ben de uzun araştırmalarım sonrası alacağım gibi duruyor. Modelli ve urban donanımdan itibaren (bence) yeterli donanımı sunması, düşük km, uygun parça ve bakım maliyetleri ve LPG avantajından dolayı, günlerdir baktığım uçuk ikinci el piyasasında fiyat/performans olarak mantıklı duruyor. Hatta önceki gün ailecek Fiat bayine gidip 1.4 cross lounge paket sürdüm. Arkadaşlar gitmiyor demekte haksız değiller ama ben zaten bir süre maliyet odaklı yaşayacağım için sorun etmeyeceğim, alışacağım. Değerli görüşlerinizi için hepinize çok teşekkür ediyorum. Aracı alacak olursam, burada da paylaşırım.
 
temhem16 Çevrimdışı

temhem16

Aktif Üye
24 Ağu 2018
111
55
Benim bacanak Tofaş Bursa fabrikasında çalışıyor. Kendisiyle çok konuştum telefonda, özellikle 1.4 motor için. Kendisi bana, buradaki pek çok personelin de 1.4, hatta bazılarının LPG'li kullandığını ama genel olarak bir yağ eksiltme şikayeti olmadığını söyledi. Ben de uzun araştırmalarım sonrası alacağım gibi duruyor. Modelli ve urban donanımdan itibaren (bence) yeterli donanımı sunması, düşük km, uygun parça ve bakım maliyetleri ve LPG avantajından dolayı, günlerdir baktığım uçuk ikinci el piyasasında fiyat/performans olarak mantıklı duruyor. Hatta önceki gün ailecek Fiat bayine gidip 1.4 cross lounge paket sürdüm. Arkadaşlar gitmiyor demekte haksız değiller ama ben zaten bir süre maliyet odaklı yaşayacağım için sorun etmeyeceğim, alışacağım. Değerli görüşlerinizi için hepinize çok teşekkür ediyorum. Aracı alacak olursam, burada da paylaşırım.
Bende 5 sene 1.4 2016 model lpgli Egea kullandım.Her 7 8 binde 500 gr yağ eksiltiyordu.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
20,019
F Çevrimdışı

Frenzy 

Süper Üye
11 Mar 2019
520
41
F Frenzy, o zaman şöyle yap yağ yağmıyor diyenlerin kullandığı model yılı ve paketini liste haline getir. Belki sana fikir verir.
Artık yakıyor ve yakmıyor çok önemli degil, çünkü aldım bir tane. :sirit 2021, 1.4, urban paket. Yarın Adıyaman'dan Isparta'ya döneceğim inşallah. Uzun yolda ne olduğu iyi-kötü ortaya çıkar zaten. Müsait bir zamanda arabayla ilgili izlenimlerimi de yazmaya çalışırım.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
20,019
Artık yakıyor ve yakmıyor çok önemli degil, çünkü aldım bir tane. :sirit 2021, 1.4, urban paket. Yarın Adıyaman'dan Isparta'ya döneceğim inşallah. Uzun yolda ne olduğu iyi-kötü ortaya çıkar zaten. Müsait bir zamanda arabayla ilgili izlenimlerimi de yazmaya çalışırım.
Öğlen saatine kadar (Ögleden sonra işe gidiyorum) buradan geçersen yanıma bir uğra...
Hayırlı Olsun Güle güle kullan.
 
Geri
Üst Alt