O sırada kaynak kullanımına bakmanızı tavsiye ederim.
SSD, İşlemci, GPU ne kadar kullanılıyor bu fikir verir.
Hocam teşekkür ederim tekrar tekrar cevap verdiğiniz için
Ben bakarım o an ki görev yöneticisine ancak görev yöneticiside o an donmazmı? dolayısıyla gösterebilir mi?
Proje poligonu çok büyük değilse 16gb raminiz yeterli gelmeli. Ki sadece save anında ram çok dolu olmadıkça pek etki etmez. Ek olarak gl65 modelinin stock ssdsi hiç fena değil.
Tabi burada bir detay önemli. Proje dosyasına autosaveyi nereye yapıyor? Normalde biz bu tarz durumlarda usbye yazım hızı bazen 5mb/sn civarına kadar düşebildiğinden öncelikle dosyayı ramde bir buffere yazarız (zira ssdye göre de fazlasıyla hızlı) ardından paralel threaddan diske yazarız. Yazılımın kullanıcısı bu olayı hissetmez. Bu bir standarttır ve 3dsmax gibi bir programın da böyle çalışacağını düşünüyorum açıkçası.
Ama yine de eğer proje dosyası bilgisayarın ana ssd'sinde değilken çalıştırıyorsanız ve bu bahsettiğim teknik kullanılmadan dümdüz ana threaddan save çağırılıyorsa o yazılan cihazın hızına göre donması muhtemel.
Ek not;
Bu programların lisans kontrolleri böyle kritik konulara yerleştiriliyor genellikle. Crack için hooklandığında direkt pasif yapılmak yerine algoritmanın işlevi tespit edilip baştan yazılıyor ve orijinal algoritma oraya geldiğinde buraya zıplatılıp binevi paralel devre yapılıyor.
Yani yazılım crackli ise bu bahsettiğim paralel thread yerine dümdüz algoritma yazılıp yerleştirilmiş olabilir. Bu durumda da yazılan diskin neresi olduğu önem kazanır haliyle. (Tabi kötü niyetli bir algoritma çalışmıyorsa o anda.)
Hocam merhaba, cevabınız için teşekkür ederim.
3DS max crack'li vs. değil, orjinal öğrenci sürümü kullanıyorum.
poligon sayısı fazlalaştıkça bu autosave süresi dahada uzuyor.
msi gl65 içinden orjinal çıkan ssd kioxia markaydı sanırım, ssd sağlığı %70 görünüyor hd sentinel programında, hdtune programı ile yavaş modda taratıyorum bad sector bulmuyor anlayabilmiş değilim, ssd'de sıcaklıktan ötürü bir problem olduğunu düşünüyorum kısa zamanda ssd değiştireceğim.
diğer yazdıklarınızı anlayacak kadar uzman değilim maalesef her ne kadar az çok bilgisayarlardan anlasamda, ancak şunu söyleyebilirim, laptopta ssd ve hdd var, 3ds max ssd'ye kurulu, autosave yaptığı yerde ssd'de.
16 ram şu an ki zamanda artık giriş seviyesi ben photoshop kullanıyorum boşta 9 gb alıyor. Ekran kartını onboardı devre dışı bıraktım rtx2060 devamlı çalışıyor ayrıca photoshopun içinde ram ayar performasınıda %70 e ayarladım. en önemlisi laptop gücünü prizden alıyor güç seçeneklerinden yüksek performans ı seçiyorum bütün çekirdekleri çalıştırıyorum.
Hocam merhaba, cevabınız için teşekkürler, evet güç seçeneği yüksek performansta kullanıyorum ve fişe takılı kullanıyorum. 16 gb ben sizin aksinize yeterli diye düşünüyorum. keza zaten normal kullanım esnasında bir problem yok 3.000.000 poligona kadar bir problem yaşamadım hiç. bu rakamda çok büyük zaten gayet iyi, ancak işte autosave yaptığı esnada 2-5 saniye, hatta poligon sayısı yüksekse 10 saniyeye kadar bulabiliyor bazen.
Isı kaynaklı throttling yoksa SSD'den şüphe edilebilir.
Tabi SSD kaç derece sıcaklıkta ona da bakılabilir.
Olmadı belleği 16 dan 32'ye yükseltin.
Yine değişmiyorsa SSD değiştirin.
Ama iyi SSD'ler de biraz soğutma ister bilginiz olsun.
Hocam cevabınız için teşekkürler,
bende tam bunu sorucaktım aslında, hdd sentinel programına baktığımda msi gl65 fabrikasyon gelen yanlışi hatırlamıyorsam kioxia marka ssd'de sıcaklık problemi ve sağlık problemi görünüyor şöyleki, sağlık %70 diyor, sıcaklığa baktığımda ise hatırlamıyorum ama yüksekti tekrar laptop geçince bakarım direk.
öncelikli olarak ssd değiştireceğim, elimde sn550 ssd var, ancak yoğunluktan bir türlü söküp takamıyorum...