Dizel motorun ömrü nedir? Dizel 1.5 DCI Joy Renault Symbol 315.000 km almayı düşünüyorum

O Çevrimdışı

oksijen

Yasaklı Üye
9 Nis 2022
35
39
Dizel Araçlarda aracı alırken motor ömrü nedir.
Kaç km den sonrası alınmamalı.
İlk aracım olacak alacağım araç 315.000 km de (fiyatı 280.000 pazarlıklı) ekspere raporunu inceledim motor %90 ağır bakımları yapılmamış ön kaput değişik.
Çok gezen biri değilim fakat km korkuttu.
İnternette bazı yerler 1 milyon km ye kadar motor gider deniyor bazı yerlerde dizel motorların ömrü 400 - 500 bin km dir deniyor.

Yani 315.000 km olan bir ürün ömrünü tamamlamış mı tamamlamaya yakın mı bakımlarla birliklikte ömrü uzar mı?

Yeni araçların yavaş yavaş fiyatları artışa geçti şimdi alacağım bu araç 2 yıl içinde kendini amorti eder diye düşünüyorum ama elden çıkartırken km sorun olur gibi ama satmayı da zaten düşünmüyorum.

Yorumlarınızı rica ederim.
 
O Çevrimdışı

Ozzytaste

Aktif Üye
2 Nis 2023
276
54



Arabadan arabaya değişir sanırım. Tabiki birde kullanan kişi nasıl kullanmış. Mesela yukardaki haberde Golf TDI bir milyon kilometreyi devirmiş!
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,762
Motora ömür biçmek hatalı yaklaşım olur. çünkü kullanıcının alışkanlıkları, bakım periyodu ve kalitesi, kullandığı yakıtın kalitesi motor ömrünü belirler.
En ucuz yağ, filtre kitlerini kullanıp hatta bir dolu bir boş filtre değiştiren kullanıcıları gördükten sonra motorun nerede ne zaman masraf açacağını kimse bilemez.

315000km Türkiye şartlarında coğu dizel için kritik eşiktir. Pompa, Enjektör revizyonu isteyebilir.!
DPF kontrol ettirin içi boşaltılmış olmasın.
Triger, devirdaim değişimi en son ne zaman yapılmış bunun bilgisi alın çünkü 100katlarında bu bakımlar yapılmalıdır. Alır almaz size kalmasın.
 
T Çevrimdışı

topaz42

Aktif Üye
11 May 2020
108
54
Takside kullanılan 1.5 DCI Dacia Logan vardı. 600.000 km'de. Ve hala motor açılmamıştı. Kullanıma bağlı olarak değişir. Bende de 2006 model 1.5 DCI Dacia Logan var. Sedan. 2010 yılı ağustosunda 116.250 km'de almıştım. Sene 2023 nisan. Neredeyse 13 sene bitecek. 226.000 küsürde. Bakımlarını kesinlikle aksatmıyorum. Maşallah. Hala taş gibi.

Şunu da ilave edeyim. Aldıktan 4 ay sonra kilometresinin geri alınmış olduğunu öğrendim. 85.000 km kadar geri alınmış. Yani aslında 300.000 km'nin üzerinde. Ama maşallahı var.
 
MutluTEKİR Çevrimdışı

MutluTEKİR 

Aktif Üye
29 Tem 2022
215
34
Motor sağlıklı bile olsa siz satarken çok zorlanırsınız. 300bin km insanlara korkutucu gelir ayrıca km.ye bağlı sorunlar bakımlar gerekir ve bakımlara harcanan para boşa giden para, aracı satarken hiçbir getirisi yok. 7 sene önce 96bin km.de mazda 3 almıştım 5 sene 80bin km kullanıp satmıştım. porya bilyeleri, supaplar, klima kompresör revizyonu vs bir sürü km ye bağlı ihtiyaçları oolmuştu. O aracımdan sonra km mümkün mertebe düşük, modeli yüksek araç alacağım dedim kendime.

İlk araç olarak da şahsen palio, punto öneririm. Parçası ucuz satışı kolaydır.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,762
Motor sağlıklı bile olsa siz satarken çok zorlanırsınız. 300bin km insanlara korkutucu gelir ayrıca km.ye bağlı sorunlar bakımlar gerekir ve bakımlara harcanan para boşa giden para, aracı satarken hiçbir getirisi yok. 7 sene önce 96bin km.de mazda 3 almıştım 5 sene 80bin km kullanıp satmıştım. porya bilyeleri, supaplar, klima kompresör revizyonu vs bir sürü km ye bağlı ihtiyaçları oolmuştu. O aracımdan sonra km mümkün mertebe düşük, modeli yüksek araç alacağım dedim kendime.

İlk araç olarak da şahsen palio, punto öneririm. Parçası ucuz satışı kolaydır.
Benzinli olsa gözünü karart al derim ama Dizel işler değişir.
Pompası, Enjektörü, Egr, Dpf her yeri dert.
 
P Çevrimdışı

Pascall35 

Aktif Üye
3 Haz 2020
166
44
TR sartlarında 300.xxx kmler dızel motor ıcın yolun sonu ıle esdeger anlama gelır ,ıstısnalar cıkar fakat sureklı masraf acar enjektor pompa egr dpf vs....satarkende zor gıder .
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,762
Ocak ayında çok sevdiğim bir abim BMW Km 280.000 5.20D aldı.
Kozmetik olarak çok iyi durumdaydı. 1 Hafta sonra Adana-Mersin arası yapmak istedi.

Mersine varamadan piston kol vurmaya başlamış, gittik çekiciyle aldık geldik.
Tanıdık BMW ustası vardı arayan genede eş,dost konuldu 75000tl tuttu revizyon.
Yapılan revizyonunda garantisi yok.

6. ay garanti veren birinden çıkma motora 115000tl vererek alıp aracına taktı.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Konuyu apayrı bir yere taşıyarak şunu soracağım;

Ne için ve ne kadar kullanacaksınız?

315000 KM dizel motora sahip bir araçta (KM düşürülmediyse - Sota Sota Başkan O araçta da öyle birşey olabilir mi?) Triger değişimi, turbo bakımı - revizyonu - değişimi, fren ön takım bakımı, dizel olduğu için dpf , egr bakımı, temizliği, enjektör bakımı, motor bloğu basınç testi, detaylı (Çok detaylı) ekspertiz benim ilk alımda daha hiçbirşeyi düşünmeden aklıma gelen masraflar. Ekspertizi özellikle ekledim çünkü memlekette eklenmemiş araba kalmadı gibi algılamaya başladım son zamanlarda. :hmmAyrıca deprem felaketinden sonra felaketi yaşayanlar değil, nemalanmaya çalışanlar tarafından hışır olmuş araçların toplandığını da göreceğiz gibi geliyor.

Tüm bunları anlattıktan sonra benzinli, dizel kıyaslamasını yapacağım. Ben 2015 senesinde dizel araç aldım. O tarihte uzun yol yolculuğumda fazla olduğu için, biraz fazla titizlendiğim için maliyet açısından oldukça uyguna geldi. Ancak şu an senede yaptığım km 30000' i bulmuyor. Dolayısıyla şu anda o aracın 3000 cc benzinli olması bile bana fazla bir yük getirmeyecek. Kaldı ki Dizel-benzin birim maliyeti (Her ne kadar tüketim değerleri bire bir aynı olmasa da) dizel aleyhine gün geçtikçe açılıyor.

Bu bilgiler ışığında senede 50000 - 100000 km kullanımın altında dizel araç seçimi (Hesapla sabit) çok mantıklı bir seçenek değil.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,762
Konuyu apayrı bir yere taşıyarak şunu soracağım;

Ne için ve ne kadar kullanacaksınız?

315000 KM dizel motora sahip bir araçta (KM düşürülmediyse - Sota Sota Başkan O araçta da öyle birşey olabilir mi?) Triger değişimi, turbo bakımı - revizyonu - değişimi, fren ön takım bakımı, dizel olduğu için dpf , egr bakımı, temizliği, enjektör bakımı, motor bloğu basınç testi, detaylı (Çok detaylı) ekspertiz benim ilk alımda daha hiçbirşeyi düşünmeden aklıma gelen masraflar. Ekspertizi özellikle ekledim çünkü memlekette eklenmemiş araba kalmadı gibi algılamaya başladım son zamanlarda. :hmmAyrıca deprem felaketinden sonra felaketi yaşayanlar değil, nemalanmaya çalışanlar tarafından hışır olmuş araçların toplandığını da göreceğiz gibi geliyor.

Tüm bunları anlattıktan sonra benzinli, dizel kıyaslamasını yapacağım. Ben 2015 senesinde dizel araç aldım. O tarihte uzun yol yolculuğumda fazla olduğu için, biraz fazla titizlendiğim için maliyet açısından oldukça uyguna geldi. Ancak şu an senede yaptığım km 30000' i bulmuyor. Dolayısıyla şu anda o aracın 3000 cc benzinli olması bile bana fazla bir yük getirmeyecek. Kaldı ki Dizel-benzin birim maliyeti (Her ne kadar tüketim değerleri bire bir aynı olmasa da) dizel aleyhine gün geçtikçe açılıyor.

Bu bilgiler ışığında senede 50000 - 100000 km kullanımın altında dizel araç seçimi (Hesapla sabit) çok mantıklı bir seçenek değil.
Bazı markaların motor üniteleri gerçekten problemli.

BMW grubuna çok hakim değil ama OPEL-CHEVROLET grubunda da benzer problem var. Fiat-GM ortak kullanılan 2.0 Dizel ünitelerde 3 tip motor var.

130HP, 160HP, 195HP

Blok ve tasarım aynılar. Turbo, manifold vb. birkaç değişiklik var. 130 ve 160hp olan motorlar ne yaparsanız yapın.
En iyi bakım, filtre seti, Flush, yağ pompası değişimi, karter vakum oring değişimi gene de kafasına esince yatak sarıyor :kiskis

Bizde sevdiğimiz dostlarımızda bu araç varsa her 100bin km karteri açıp kol-ana yataklarını değiştirmesini öneriyoruz.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Bazı markaların motor üniteleri gerçekten problemli.

BMW grubuna çok hakim değil ama OPEL-CHEVROLET grubunda da benzer problem var. Fiat-GM ortak kullanılan 2.0 Dizel ünitelerde 3 tip motor var.

130HP, 160HP, 195HP

Blok ve tasarım aynılar. Turbo, manifold vb. birkaç değişiklik var. 130 ve 160hp olan motorlar ne yaparsanız yapın.
En iyi bakım, filtre seti, Flush, yağ pompası değişimi, karter vakum oring değişimi gene de kafasına esince yatak sarıyor :kiskis

Bizde sevdiğimiz dostlarımızda bu araç varsa her 100bin km karteri açıp kol yataklarını değiştirmesini öneriyoruz.
Ona bakılırsa çok garip bir şekilde şirket aracım Opel Astra H kasa idi. Aldığım günden teslim ettiğim güne kadar yağ yakma, eksiltme, sabah çalışmama v.s. bir sürü garip hata veriyordu ve motor 1.3 mtj idi. Performansı ise mükemmeldi. Ya da en azından ben öyle görüyordum. Şimdi kullandığım motor yine aynı, bildiğim kadarıyla hiçbir farkı (Turbo ünitesi dahil) yok. Ancak yağ yakma, eksiltme, çalışmama v.s. hiçbir problem yaşamadım.
 
Geri
Üst Alt