Dell g15 5510 servis değişim mağduriyeti

lemon Çevrimdışı

lemon

Aktif Üye
31 Eki 2020
416
38
26 nisanda incehesap üzerinden dell g15 5510 marka model laptobu satın aldım. ram 8 gb slotlardan biri boş diğeri dolu. sorun: Boş olan Ram slotuna ram takınca laptop açılmıyor, kendi içindeki rami de boş slota takınca yine laptop açılmıyor.
ram slotlarından biri arızalı. servisini aradım durumu anlattım. sorunu anlatan bir kağıt yazın cihazı yollayın gereken yapılır dendi. cihazı alalı 10 gün olmuş arıza tespitinden sonra değişim talep ediyorum diyerek cihazı servise yolladım.
servisten kayıt sms geldi ürün elimize ulaşmıştır kayıt numarası budur sistemden sorgulayabilirsiniz yazıyordu . sorguladığımda ürününüz incelemededir tarzında bir şey yazıyordu.

Fakat ertesi gün kontrol ettiğimde sisteme kayıtlı böyle bir ürün bulunamamıştır tarzında birşey söyledi

servisi aradım bana ürün için doa değişim istendiğini bunun için delle mail atıldığını gelen onay mailinden sonra ürünün değişeceğini söylediler. onay maili bana gelecek miş ben onaylayacakmişim sonra laptop değişim işlemleri başlayacakmış...

Bu sabah telefonla arandım, dellin onay vermediğini ürünün değişim olmayacağını tamiri edilip bana göndereceklerini söylediler.
neden doa değişim olmayacağını sorduğumda. olay burda başlıyor

servisin söylediği ürün türkiyeye girdikten- 240 gün içersinde oluşan arızalara doa değişim onayı veriliyormuş.
Benim cihazım 240 günü geçmiş oyüzden doa değişim yapılmayacakmış.
Ben bunu fatura tahinden ilk 6 ay olarak biliyorum.
benim fatura tarihim 26.04.2022 ama cihaz gümrükten türkiyeye girdikten sonra 240 gün geçerse doa değişimi yapılmıyormuş. var mı böyle bir yasa? laptobu 11000 liraya aldım
ben şimdi ne yapmalıyım benim gibi 240 günden mağdur olan bilgisayarı değiştirilmeyen bir kişiye daha denk geldim yardımınıza ihtiyacım var Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
ben de şuan onu düşünüyorum ama onrabileceklerine dair umudum yok☺️
Yani arızanın sebebini bilemem, ram doğrudan cpu ile iletişir. Cpu içindedir dram kontrolcüsü benim bildiğim. (Belirli bir nesilden sonra) Ramlerin beslemesi veya soketi sorunludur belki. Ümidi kesmeyin derim. Bence de ürün değişmeli ama arızayı ücretsiz onarıp cihazı size teslim ettiğiniz gibi temiz teslim ederlerse o da olumlu bence. DOA koşulları kanunda nasıl onu bilmiyorum. Ona Adem abi yanıt verir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Her zaman söylediğim üzere, onların kendi kıytırık kuralları değil, Yüce Devletimizin kanunları geçerlidir. Fatura tarihinden itibaren 180 gün içinde üründe ortaya çıkan ayıp ilk gün vardı olarak kabul edilir ve 6502 madde 8 kapsamında o bir ayıplı maldır, madde 11 de seçimlik haklarınız verilmiştir.

Bu çakallar size onarımı dayatıyorsa size tavsiyem şudur, ürünü onarsınlar, siz teslim alın kullanın.

Aaa? O da ne? Laptoptaki sorunlar bir türlü bitmiyor mu?, hemen hakem heyetine dilekçe, ilk değişim talebinizin de reddedildiği yasal hakkınızın gasp edildiği, onarıma zorlanmanıza rağmen üründeki sorunları izah ve ispat edin (servis onarım raporunu delil olarak ekleyin), heyetin değişim talebinizi onaylama sürecinde geçen aylarda laptopsuz kalmayın kullanmaya devam edin çalıştığı kadarıyla ;)
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Her zaman söylediğim üzere, onların kendi kıytırık kuralları değil, Yüce Devletimizin kanunları geçerlidir. Fatura tarihinden itibaren 180 gün içinde üründe ortaya çıkan ayıp ilk gün vardı olarak kabul edilir ve 6502 madde 8 kapsamında o bir ayıplı maldır, madde 11 de seçimlik haklarınız verilmiştir.

Bu çakallar size onarımı dayatıyorsa size tavsiyem şudur, ürünü onarsınlar, siz teslim alın kullanın.

Aaa? O da ne? Laptoptaki sorunlar bir türlü bitmiyor mu?, hemen hakem heyetine dilekçe, ilk değişim talebinizin de reddedildiği yasal hakkınızın gasp edildiği, onarıma zorlanmanıza rağmen üründeki sorunları izah ve ispat edin (servis onarım raporunu delil olarak ekleyin), heyetin değişim talebinizi onaylama sürecinde geçen aylarda laptopsuz kalmayın kullanmaya devam edin çalıştığı kadarıyla ;)
Adem Abi devletin kanunları yetersiz kalıyor stok yok deyip para iadesi yaparlarsa ? çamura yatarsa..

Dell eskiden çok sağlam kaliteli cihaz üretirdi şimdiki üretimlerin kalitesi düşük servis kısmı nasıl bilmiyorum..

Tüketici kanunu revize edilmeli acilen tüketicinin değeri sıfır ülkemizde herkes hırsız dolandırıcı stokçu..

Kocaman isim yapmış kurumsal milyar $'lık firmalar 3-5 hesabı yapıp aylarca tüketiciyi mağdur ediyor...
 
lemon Çevrimdışı

lemon

Aktif Üye
31 Eki 2020
416
38
Screenshot_20220528-112117.jpg


IMG_20220528_112049.jpg



IMG_20220528_112445.jpg


bilgisayarın anakartını değiştirip yolladılar.
bilgisayarı açtım ama klavye çalışmıyor? kapağı açınca laptop açılıyor ama açma kapama dahil hiç bir tuşu çalışmıyor.
elimde servis raporu ve neden değişim yapmadıklarına dair yazışmalar var. şimdi ne yapmam lazım hocam? ürünün başka bir yerini bozup yollamışlar resmen :) Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Screenshot_20220528-112117.jpg


IMG_20220528_112049.jpg



IMG_20220528_112445.jpg


bilgisayarın anakartını değiştirip yolladılar.
bilgisayarı açtım ama klavye çalışmıyor? kapağı açınca laptop açılıyor ama açma kapama dahil hiç bir tuşu çalışmıyor.
elimde servis raporu ve neden değişim yapmadıklarına dair yazışmalar var. şimdi ne yapmam lazım hocam? ürünün başka bir yerini bozup yollamışlar resmen :) Adem Helvacı Adem Helvacı
O servis personeline diyecek laf bulamıyorum. İnsan bir kontrol eder. Bu tür olaylar yüzünden her şeyi yurt dışından alası geliyor insanın. Garantinin önemini sorguluyor insan.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Screenshot_20220528-112117.jpg


IMG_20220528_112049.jpg



IMG_20220528_112445.jpg


bilgisayarın anakartını değiştirip yolladılar.
bilgisayarı açtım ama klavye çalışmıyor? kapağı açınca laptop açılıyor ama açma kapama dahil hiç bir tuşu çalışmıyor.
elimde servis raporu ve neden değişim yapmadıklarına dair yazışmalar var. şimdi ne yapmam lazım hocam? ürünün başka bir yerini bozup yollamışlar resmen :) Adem Helvacı Adem Helvacı
THH'ye başvuru yapın belgeleri yükleyin durumu özetleyen bir yazı yazın değişim istediğinizi belirtin.

Nasıl servis bu ya soketleri takmadı unuttu yada gevşek bırakmış yerine oturmamış
kontrol etmeden kapatıp, göndermişler THH başvuru yapın cihazı da tekrar servise gönderin yapsınlar.
 
lemon Çevrimdışı

lemon

Aktif Üye
31 Eki 2020
416
38
THH'ye başvuru yapın belgeleri yükleyin durumu özetleyen bir yazı yazın değişim istediğinizi belirtin.

Nasıl servis bu ya soketleri takmadı unuttu yada gevşek bırakmış yerine oturmamış
kontrol etmeden kapatıp, göndermişler THH başvuru yapın cihazı da tekrar servise gönderin yapsınlar.
hocam şuan değişim değil de para iadesi nasıl alabilirim ne yapabilirim onu düşünüyorum başımıza sıkıntı aldık resmen
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
hocam şuan değişim değil de para iadesi nasıl alabilirim ne yapabilirim onu düşünüyorum başımıza sıkıntı aldık resmen
Ayıplı ürün olduğunu değişim talebinin kabul edilmediğini değişim istenene rağmen tamir edildiğini.

Ayıplı mal olduğu dilersen para iadesi talep edebilirsin tamamen sana kalmış iade mi ? değişim mi ?

THH başvurunda para iadesi talep et servisi değil satıcı firmayı şikayet edeceksin..
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Satın aldığınız yer ile iletişime geçin ürünün ayıplı ürün olduğunu iade etmek istediğiniz iletin..

İade talebiniz firma tarafından kabul edilmez ise THH yolu ile ürünü iade edebilirsiniz.

Ayıplı mal olduğu için 14 günlük cayma süresine bağlı değilsiniz ..

Satın alınan malın ayıplı olması durumunda Tüketici;
1) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
2) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
3) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
4) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme
Haklarına sahiptir.
Tüketici bu haklardan dilediğini kullanabilir.
 
lemon Çevrimdışı

lemon

Aktif Üye
31 Eki 2020
416
38
IMG_20220601_113335.jpg


hem tüketici hakem heyetine hem de servisi için ticaret il müdürlüğüne başvuru yaptım
 
Geri
Üst Alt