(Çözüldü) Opel Yedek Parça Siparişi Sonrası Zam Yapılması

Ç Çevrimdışı

Çağatay Cihan 

Aktif Üye
22 Ara 2021
79
33
Adem Helvacı Adem Helvacı abi bir konuda bilgine ihtiyacım var 22.10.2021 tarihinde opelden yedek parça siparişi geçtik iş emri açıldı ve fiyat sabitlendi. Yılbaşından önce parçanız gelmiş diye aradılar aracı bıraktım ertesi gün parça yırtık çıktı yenisini sipariş ettik dediler gidip aracı aldım. Buraya kadar bir problem yok fakat bugün bana whatsapptan mesaj atıp parçanız geldi ve kaporasını 22.10.2021 tarihinde ödediğim için kalan 2993 tl yerine 4000 tl ödemem gerektiğini kur farkından dolayı bana fiyat artışı olduğunu ve en fazla bu kadar indirim yapabileceklerini yazdıkları bir mesaj geldi. Kendileriyle görüştük fakat hiçbir şekilde kabul etmiyorlar. Bu konu hakkında ne yapılabilir sizce.

Elimde iş emri ve fiyatın yazdığı belge var kapora belgende elimde. Bunları özelden isterseniz yollayabilirim annemin adına olduğundan buraya koymadım.

Opelin genel merkezini arayıp talepte bulunduk oradan 2 iş günü içinde olumlu yada olumsuz dönüş olacakmış.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Elinizdeki belgelerle THH'ye başvuru yapın zamlı ücret ile ödemesini yapın sonra konuyu anlatan şikayet yazın bukadara anlaştık ürünü aldım

sonra exra zamlı fiyat talep ettiler tarafımdan haksız ve zamlı tahsil edilen xxx turarın tarafıma iade edilmesini talep ediyorum diye yazın..

Fazla alınan ücretin iadesini THH yolu ile tahsil edebilirsiniz...
 
Ç Çevrimdışı

Çağatay Cihan 

Aktif Üye
22 Ara 2021
79
33
Elinizdeki belgelerle THH'ye başvuru yapın zamlı ücret ile ödemesini yapın sonra konuyu anlatan şikayet yazın bukadara anlaştık ürünü aldım

sonra exra zamlı fiyat talep ettiler tarafımdan haksız ve zamlı tahsil edilen xxx turarın tarafıma iade edilmesini talep ediyorum diye yazın..

Fazla alınan ücretin iadesini THH yolu ile tahsil edebilirsiniz...
Cevabını için teşekkür ederim. Pazartesiden sonra gelecek cevaba istinaden işleme başlayayım o zaman
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Elinizdeki belgelerle THH'ye başvuru yapın zamlı ücret ile ödemesini yapın sonra konuyu anlatan şikayet yazın bukadara anlaştık ürünü aldım

sonra exra zamlı fiyat talep ettiler tarafımdan haksız ve zamlı tahsil edilen xxx turarın tarafıma iade edilmesini talep ediyorum diye yazın..

Fazla alınan ücretin iadesini THH yolu ile tahsil edebilirsiniz...

Fatura kesilmemiş ise yasal bir işlem yapılamaz

Nasıl araç alırken kapora verip satış tarihindeki kesilen fatura üstünden ödeniyorsa kapora verilip sipariş girilen üründe aynı muameleyi görüyor otomotic sektöründe

Yırtık çıkan parçanın parası ödenip faturası kesilip değişim istenseydi o zaman bahsi geçen haklar talep edilebilirdi
 
Ç Çevrimdışı

Çağatay Cihan 

Aktif Üye
22 Ara 2021
79
33
Fatura kesilmemiş ise yasal bir işlem yapılamaz

Nasıl araç alırken kapora verip satış tarihindeki kesilen fatura üstünden ödeniyorsa kapora verilip sipariş girilen üründe aynı muameleyi görüyor otomotic sektöründe

Yırtık çıkan parçanın parası ödenip faturası kesilip değişim istenseydi o zaman bahsi geçen haklar talep edilebilirdi
Elimde kabul iş emri var toplam fiyatın yazdığı yani zamsız hali yazıyor. Caymada tarafların mücbir sebebi olarak tayfun, fırtına, sel, tsunami deprem, savaş ve salgın hastalık belirtilmiş sözleşmede.
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Fatura kesilmemiş ise yasal bir işlem yapılamaz

Nasıl araç alırken kapora verip satış tarihindeki kesilen fatura üstünden ödeniyorsa kapora verilip sipariş girilen üründe aynı muameleyi görüyor otomotic sektöründe

Yırtık çıkan parçanın parası ödenip faturası kesilip değişim istenseydi o zaman bahsi geçen haklar talep edilebilirdi
Teknik servis işlem yapmış yedek parça için fiyat verilmiş o fiyat üzerinden kapora alınmış parça gelmiş pardon parça sıkıntılı çıktı deyip yeni parça $ kuru zamlı ilk şipariş geçilen parçanın parası zamsız olarak ödendi ve alındı ilk parça iade gider üçretsiz değişimi yapılıp geri gelir müşteriye zamsız verilmesi lazım öyle kur bahanesi olmaz adama demezlermi ayıplı gelen ürün ücretsiz değişimi olmalıydı yeni ürün zamlı fiyat diye bu konuda tüketici haklı belki gelen üründe sorun yok tüketiciden fazla para almak için yapılıyor o ürün yırtık çıktıysa ücretsiz değişim yapılır öyle zamlı fiyat olmaz kimi kandırıyorlar THH'ye giderse tüketici kazanır.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Birde bu işlem yetkili servis üzerinden yapıldıysa ilgi parça servise fatura edilerek gönderiliyor faturası servise kesilmiş oluyor serviste ilgi sorundan dolayı parçanın değişimini talep ediyor firma servise aynı parçayı temin ediyor burda servis uyanıklık yapıyor tüketiciden fazla para alacak aklı sıra
Bunlarn işleyişi var servislere fatura kesilmeden parça gönderilmez sorun çıkarsa aynı fiyat üzerinden yeni parça ile değişimi yapılır hepsi kayıtlı sistemde tüketici hakkını aramalı adı üstünde yetkili servis bu işler böyle olmaz
 
Ç Çevrimdışı

Çağatay Cihan 

Aktif Üye
22 Ara 2021
79
33
Birde bu işlem yetkili servis üzerinden yapıldıysa ilgi parça servise fatura edilerek gönderiliyor faturası servise kesilmiş oluyor serviste ilgi sorundan dolayı parçanın değişimini talep ediyor firma servise aynı parçayı temin ediyor burda servis uyanıklık yapıyor tüketiciden fazla para alacak aklı sıra
Bunlarn işleyişi var servislere fatura kesilmeden parça gönderilmez sorun çıkarsa aynı fiyat üzerinden yeni parça ile değişimi yapılır hepsi kayıtlı sistemde tüketici hakkını aramalı adı üstünde yetkili servis bu işler böyle olmaz

Aynı şeyi bugün bende belirttim kendilerine araya yeni yıl girdi parçaya zam geldi işçiliklere zam geldi onun maliyetini bana ödetme peşindeler. Şimdi kafama takılan konu parayı istedikleri miktarda ödeyip parçayı taktırıp faturayı alıp o şekilde mi başvurayım yoksa direk mi başvurayım.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Elimde kabul iş emri var toplam fiyatın yazdığı yani zamsız hali yazıyor. Caymada tarafların mücbir sebebi olarak tayfun, fırtına, sel, tsunami deprem, savaş ve salgın hastalık belirtilmiş sözleşmede.

Mücbir sebepte yazan salgın hastalık var zaten de herkes gibi uyanıklık yapıyorlar. Yırtık çıkan parça da yoktur muhtemelen. Hep aynı hikaye.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
siz firmaya itiraz yaptınız red cevabı aldınız yapılan görüşmeler verilen fiyat alınan kapora belli sıkıntı yok

işlemi yaptırın faturanızı alın bu fiyata anlaştık yok parça yırtık çıktı yok yeni yıl $ kuru arttı diye haksız fazla ücret aldılar

Diye şikayet edin böyle bir uygulama yok zaten paranızı geri alırsınız %99 haklısınız biraz geç olur ama paranızı alırsınız...
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Araç yapılırken de aracın başında durun bence. Hele thh de kazanırsanız falan ayrılmayın başından.
THH öncesi araç yapılır Hocam ben olsam öderim parasını yapsınlar sonra beklerim THH karar versin zaten karar tüketici lehine çıkacak...

Böyle konularda herzaman tüketici haklıdır hakkını alır firmalar geçer gibisinden tüketiciye zarf atar çoğu tüketici kabul eder.

Tüketiciler böyle şeyleri normal karşılamasa çoğu firma böyle yapamaz ses çıkmadığı için birde THH süreci uzun olduğu için böyle yapıyorlar.
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Yanlış yönlendirme yapıyorsunuz

Faturasını kestirdiğiniz taktirde satış şartlarını kabul etmiş olursunuz

Tüketici hakem heyetine gitseniz bile bir sonuç alamazsınız gidip ne diyeceksiniz ben 22.10.2021 de kapora verip ürün sipariş ettirdim sonra gelen malzeme yırtık çıktı tekrar ürün sipariş edildi ee sonra bana 28.01.2022 tarihinde kur farkı çıktığı iletildi bende gittim parçayı taktırıp faturasını kestirip ürünü teslim aldım

Hadi diyelimki tüketici hakem heyeti dilekçenizi kabul etti firmaya iletti firmanın avuktı da thh ye müşteriye 28.01.2022 tarihinde mesaj yolu ile bildirim yapmıştır müşteri kabul edip onarımı yaptırıp faturasını kestirip parasını ödemiştir

Şimdi fikir uyanıklığı hepimizin paçasından akıyor karşı tarafta en az bizim kadar fikir uyanığı siz aracı servise verirken yeni bir iş emri düzenlenip bu parçanın yeni fiyatı yazılıp sizin onayınız için imzanız istenecek yapılmasını istiyorsanız da sizde paşa paşa imza atacaksınız sonra thh tarafından nasıl bir işlem yapılmasını bekleyeceksiniz

Valla bende çok merak ettim gidip yaptırın bakalım sonucu bizlerlede paylaşırsanız seviniriz :alala
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Yanlış yönlendirme yapıyorsunuz

Faturasını kestirdiğiniz taktirde satış şartlarını kabul etmiş olursunuz

Tüketici hakem heyetine gitseniz bile bir sonuç alamazsınız gidip ne diyeceksiniz ben 22.10.2021 de kapora verip ürün sipariş ettirdim sonra gelen malzeme yırtık çıktı tekrar ürün sipariş edildi ee sonra bana 28.01.2022 tarihinde kur farkı çıktığı iletildi bende gittim parçayı taktırıp faturasını kestirip ürünü teslim aldım

Hadi diyelimki tüketici hakem heyeti dilekçenizi kabul etti firmaya iletti firmanın avuktı da thh ye müşteriye 28.01.2022 tarihinde mesaj yolu ile bildirim yapmıştır müşteri kabul edip onarımı yaptırıp faturasını kestirip parasını ödemiştir

Şimdi fikir uyanıklığı hepimizin paçasından akıyor karşı tarafta en az bizim kadar fikir uyanığı siz aracı servise verirken yeni bir iş emri düzenlenip bu parçanın yeni fiyatı yazılıp sizin onayınız için imzanız istenecek yapılmasını istiyorsanız da sizde paşa paşa imza atacaksınız sonra thh tarafından nasıl bir işlem yapılmasını bekleyeceksiniz

Valla bende çok merak ettim gidip yaptırın bakalım sonucu bizlerlede paylaşırsanız seviniriz :alala
Parasını ödeyip işini görecek sonra hakkını THH ile söke söke alacak olay bu kadar basit binlerce örneği var

Tüketicinin haklı olup olmadığına bakıyorlar ben parasını alır diyorsam alır verilen fiyat belli yapılan işlem belli
 
Geri
Üst Alt