Bulut Oyun Hizmetleri var (GeForce NOW) Peki ya Bulut İş İstasyonları

slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Evet başlıktaki gibi bir kaynakla ilgili bir süredir araştırma yapıyorum ve evdeki PC - Notebook' a sürekli para harcamak yerine bilmem kaç milyon CUDA çekirdekli iş istasyonlarını GeForce NOW sistemindeki gibi kiralama yöntemiyle kullanıma açan bir servis arayışındayım. Bahsettiğim dedicated OS içeren kaynakları sınırlı uzak sunuculardan ziyade, render v.s. gibi işlemleri rahatça yapabilecek servisler. Böyle bir servis bilgisi/önerisi olan var mıdır?
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Geforce-now da pahalı zaman zaman sıkıntılı oluyor.
Güncel sistem bana daha iyi geliyor bütçe varsa bu hizmetlerde güzel.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Geforce-now da pahalı zaman zaman sıkıntılı oluyor.
Güncel sistem bana daha iyi geliyor bütçe varsa bu hizmetlerde güzel.
Yoğun kullanım senaryosunda tabii ki donanım satın almak en mantıklısı. Ancak kırk yılın başı oyun fırsatı oluyorsa bence mantıklı. Aynı durum bence iş istasyonları için de geçerli. Profesyonel destek almakta bir çözüm ama kırk yılın başı anlık bir render, tasarım işi çıktığında böyle bir alternatif olması değerlendirilebilir.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Her ne kadar benim alanımmış gibi gözükse de maalesef benim alanım değil. Muhtemelen bu konuda benden daha fazla bilgi sahibisinizdir ama ben yine de boş geçmeyeyim. 😇

Zamanında Proxy Rendering sanıyordum ben bu konuyu. Koray Birand'ın videolarından öğrendiğim kadarıyla proxy, adına daha yakışır bir şekilde düşük kaliteli vekil bir rendering işlemiymiş. Ama belli ki bir tek ben karıştırmıyorum. Zira iki anlamda da kullanılıyor. Bu gereksiz detaydan sonra Cloud Rendering konusunun GeForce Now'dan daha yayılmış sunucularla sunulması gerektiğini ama şu anki genel internet hızlarının buna uygun olmadığını belirtmeliyim. 3D Model Rendering gibi küçük dosya boyutlarıyla büyük işler yapılmadığı sürece tabi. Özellikle raw videolar render öncesinde aşırı boyutlarda olduğundan bu konuda bir sektör gelişmemiştir diye tahmin ediyorum. Zaten bu konuda benim yapacağımdan daha iyi araştırma yapabileceğinizi düşündüğümden ek araştırma yapmıyorum.

CUDA çekirdekli sunucuların maliyetleri ve kiralama ücretleri oldukça yüksek. Ve kesinlikle aynı klasik sunucu sistemlerindeki gibi çok verimsiz bir seçenek olur. Zaten video editi konusunda upload süresi, klasik bir sistemde render almaktan daha verimli olmayacaktır.

Eğer konu model renderlemeyse blockchain ağlarının "gerçek" faydalarını kullanabiliyoruz günümüz koşullarında. Benim bildiğim var, ethereum ağında çalışıyor.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Her ne kadar benim alanımmış gibi gözükse de maalesef benim alanım değil. Muhtemelen bu konuda benden daha fazla bilgi sahibisinizdir ama ben yine de boş geçmeyeyim. 😇

Zamanında Proxy Rendering sanıyordum ben bu konuyu. Koray Birand'ın videolarından öğrendiğim kadarıyla proxy, adına daha yakışır bir şekilde düşük kaliteli vekil bir rendering işlemiymiş. Ama belli ki bir tek ben karıştırmıyorum. Zira iki anlamda da kullanılıyor. Bu gereksiz detaydan sonra Cloud Rendering konusunun GeForce Now'dan daha yayılmış sunucularla sunulması gerektiğini ama şu anki genel internet hızlarının buna uygun olmadığını belirtmeliyim. 3D Model Rendering gibi küçük dosya boyutlarıyla büyük işler yapılmadığı sürece tabi. Özellikle raw videolar render öncesinde aşırı boyutlarda olduğundan bu konuda bir sektör gelişmemiştir diye tahmin ediyorum. Zaten bu konuda benim yapacağımdan daha iyi araştırma yapabileceğinizi düşündüğümden ek araştırma yapmıyorum.

CUDA çekirdekli sunucuların maliyetleri ve kiralama ücretleri oldukça yüksek. Ve kesinlikle aynı klasik sunucu sistemlerindeki gibi çok verimsiz bir seçenek olur. Zaten video editi konusunda upload süresi, klasik bir sistemde render almaktan daha verimli olmayacaktır.

Eğer konu model renderlemeyse blockchain ağlarının "gerçek" faydalarını kullanabiliyoruz günümüz koşullarında. Benim bildiğim var, ethereum ağında çalışıyor.
Değerli paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Detaylı olarak konunun eksiklerini paylaştınız. Bir nokta özellikle gözümden kaçmış. Sonuçta oyun konusunda tüm kaynakta yüksek hızlı sunucularda. Ancak bizim çalışma yapacağımız dosyalar raw halleriyle elimizde olacak. Çok yüksek, kayıpsız, sıkıştırma-çözme teknolojileri sisteme adapte edilebilirse, bağlantı hızlarının artışıyla paralel daha mümkün hale gelir diye düşünüyorum.

Modelleme ve hazır assetler üzerinden yapılabilecek çalışmalara ilişkin daha fazla veri paylaşabilirseniz çok mutlu olurum. Çok teşekkürler. :clap
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Çok yüksek, kayıpsız, sıkıştırma-çözme teknolojileri sisteme adapte edilebilirse, bağlantı hızlarının artışıyla paralel daha mümkün hale gelir diye düşünüyorum.
Aslında raw formatlarının çoğu kayıpsız sıkıştırma formatları. Yine de çok büyükler. Sıkıştırılmamış, gerçek ham (apple prores gibi) formatlarla çalışırken iyi seviye sayılmayan (ama ssd, ram konusunda yeterince iyi olan) küçük dizüstüler bile çok verimli çalışabiliyorlar. Bu dosyalar daha da büyük oluyorlar. Kayıpsız sıkıştırma teknolojileriyle bu konu eğer içerik camiası 8k'nın üzerine çıkmakta aceleci davranmazsa 10-20 yıl arasında ancak mümkün olabilir gibi gözüküyor. Davranırsa 20 yıl bile hayal.

Modelleme üzerinde de ne yazık ki yüzeysel bilgi sahibiyim sadece. Hatta şu ara eşimle bu konuyla ilişkili bir üniversite eğitimi planlamayı planlıyoruz. (Bkz. Aday adayı 😂)

En fazla ücretsiz kaynağın blender"ciler"de olduğunu ve maya veya 3dsmax gibi yazılımlara da kolayca taşınabildiğini biliyorum. Ve bu konu baya baya evrensel ilginç bir şekilde. Bizim yazılım sektöründeki gibi dilden dile keskin çizgiler yok. Yani aynı modeli farklı oyunlara nispeten kolayca uygulayabiliyorsunuz ve/veya 3d yazıcılarla çıkarabiliyorsunuz.

3D Render konusunda ise bir önceki mesajımdaki sistem veya benzeri blockchain ile çalışan sistemlerden teorik olarak sınırsız sayıda cuda çekirdeği hizmeti alabilirsiniz. Ama tecrübem yok maalesef. Kulaktan duyma olarak ortalama bir bilgisayarın 24 saatlik renderine 10 dakikada sahip olunabildiğini biliyorum. Bunun için de 24 saatlik elektrik maliyetinin (ki muhtemelen 5kW civarından bahsediliyordur) yaklaşık 5 katına falan geliyor masrafı da. En azından öyle duymuştum kriptoların popülerliğinin zirve dönemlerinde.

Belki faydam olur diye uzun uzun bildiklerimi yazıyorum ama söylediğim gibi bu konuda aşinalık ötesinde bir bilgi sahibi değilim maalesef.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Aslında raw formatlarının çoğu kayıpsız sıkıştırma formatları. Yine de çok büyükler. Sıkıştırılmamış, gerçek ham (apple prores gibi) formatlarla çalışırken iyi seviye sayılmayan (ama ssd, ram konusunda yeterince iyi olan) küçük dizüstüler bile çok verimli çalışabiliyorlar. Bu dosyalar daha da büyük oluyorlar. Kayıpsız sıkıştırma teknolojileriyle bu konu eğer içerik camiası 8k'nın üzerine çıkmakta aceleci davranmazsa 10-20 yıl arasında ancak mümkün olabilir gibi gözüküyor. Davranırsa 20 yıl bile hayal.

Modelleme üzerinde de ne yazık ki yüzeysel bilgi sahibiyim sadece. Hatta şu ara eşimle bu konuyla ilişkili bir üniversite eğitimi planlamayı planlıyoruz. (Bkz. Aday adayı 😂)

En fazla ücretsiz kaynağın blender"ciler"de olduğunu ve maya veya 3dsmax gibi yazılımlara da kolayca taşınabildiğini biliyorum. Ve bu konu baya baya evrensel ilginç bir şekilde. Bizim yazılım sektöründeki gibi dilden dile keskin çizgiler yok. Yani aynı modeli farklı oyunlara nispeten kolayca uygulayabiliyorsunuz ve/veya 3d yazıcılarla çıkarabiliyorsunuz.

3D Render konusunda ise bir önceki mesajımdaki sistem veya benzeri blockchain ile çalışan sistemlerden teorik olarak sınırsız sayıda cuda çekirdeği hizmeti alabilirsiniz. Ama tecrübem yok maalesef. Kulaktan duyma olarak ortalama bir bilgisayarın 24 saatlik renderine 10 dakikada sahip olunabildiğini biliyorum. Bunun için de 24 saatlik elektrik maliyetinin (ki muhtemelen 5kW civarından bahsediliyordur) yaklaşık 5 katına falan geliyor masrafı da. En azından öyle duymuştum kriptoların popülerliğinin zirve dönemlerinde.

Belki faydam olur diye uzun uzun bildiklerimi yazıyorum ama söylediğim gibi bu konuda aşinalık ötesinde bir bilgi sahibi değilim maalesef.
Çok çok teşekkürler. İnanın bilgi açısından daha fazlasına sahip değiliz. Ancak bu kadarı bile konu hakkında bir fikir veriyor. Bu arada eğitimle ilgili olarak şimdiden ailecek tebrikler diyebiliriz. Bende konuyu biraz daha derinlemesine araştıracağım. Aynı zamanda üyelerimizin de farklı fikirleri olursa konuyu olgunlaştırırız gibi geliyor. Hatta belki böyle bir hizmeti All In One konseptiyle geliştirecek bir üyemiz çıkar, biz de gururlanırız. Ama özellikle vurguladığınız nokta engellerin aşılması teknolojik ilerleme hızının üzerine çıkmazsa şimdilik teoride zor.
 
Geri
Üst Alt