Bir garip MediaMarkt fiyat mağduriyeti

Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
955
29
Tam A Adem Helvacı abimin ilgisini çekecek bir olayla karşınızdayım :hihi

Bu gün 13.05.2022 ve bu gün açtığım şu konuya (https://tavsiyeforumu.com/konu/mini-displayport-bulunamama-sorunsali.14819/) istinaden araştırmalarım sonucu bir ürün seçtim. MediaMarkt'ın websitesinde yaklaşık 90,00₺ fiyatı vardı. Stok kontrolü yapıp giderek kendim teslim almak istedim.

Şubede ürünün fiyatının 160,00₺ olduğunu öğrenince internet fiyatının internete özel olduğu bilgisini alarak Mağazadan Teslim Al seçeneği ile mağazadaki çok ilgili bir çalışan tarafından yönlendirilerek websiteden siparişi verdim. Bu süreçte mağaza önündeki büfede kahve içerek yaklaşık 45 dakika bekledim.

Sipariş Kanıtı:
Ekran-goruntusu-2022-05-13-134729.png

Kahve İçtiğimin Kanıtı: :hihi
WhatsApp-Gorsel-2022-05-13-saat-11.50.59.jpg

Masamdan İnternet Satış Teslimat Alanı:
WhatsApp-Gorsel-2022-05-13-saat-11.51.07.jpg

Orada olduğumun farkındalardı ve bir şeyler konuşuyorlardı aralarında. Sonrasında bana seslendiler ben de kahvemi ödeyip kalkıp yanlarına gittim. Görevli ve sanırım mağazanın en yetkili kişisi olan hanımefendi ile diyalog aşağı yukarı şu şekilde;
Yetkili: Sizin siparişinizi teslim edemiyoruz.
Ben: Neden?
Yetkili: Elimizde yeterince stok olmadığından Mediamarkt bu ürünü internet satışa çevirdi. Yani bu gün kargoya verilecek ve yarın ya da pazartesi günü elime ulaşacak. Ondan sonra teslim alabilirsiniz.
Ben: Oldukça garipmiş. Peki başka bir çözüm öneremiyor musunuz?
Yetkili: Maalesef.
Ben: Peki ben şimdi bu ürünü 160,00₺'ye alsam, diğer ürün geldiğinde onu teslim alıp bunun faturasıyla iade etsem olmaz mı?
Yetkili: Maalesef bu şekilde de yardımcı olamam.
Ben: Neden ki? Gelecek ürün de aynı ürün, barkodu da aynı. Ortada yasal olmayan bir durum falan yok neticede.
Yetkili: Bu durumun hesabı benden sorulacaktır. Buna izin veremem.
Ben: Peki ben biraz araştırdım biraz önce ve şu an internette de satıştan kaldırıldığını görüyorum. Mağazanızda 5 stok varken ve diğer mağazaların stoğunda da varken bunun satıştan kaldırılmasının anlamının fiyat güncellemesi olduğunu tahmin ediyorum. Muhtemelen ürünü ben görmesem ve bizzat burada sipariş vermesem stok kalmadı bahanesiyle iptal edilecek. Yeni fiyattan satın almam beklenecekti.
Yetkili: Evet şu anda da hatalı fiyatlı ürünler listesinde görüyorum. Ürününüzün %100 iptal edileceğine eminim.
Ben: O zaman ben bunu 160,00₺'ye satın almak istiyorum hiç sipariş vermemiş gibi.
Yetkili: Tabi, satın alabilirsiniz.

Ardından bir grup prizle birlikte bu ürünü satın almış bulunmaktayım.

Fatura:
faturaadsgasdfat.jpg

Şimdi öncelikle genel itibariyle bu ürünlerin stoğa giriş bedelleri üzerinden güncel kâr marjıyla satılması gerektiğinin farkındayım. Örneğin VatanBilgisayar mağazalarında ürünler döviz fiyatlarının anlık olarak TL'ye çevrilmesiyle satılıyor. Üzerinde 200,00₺ yazan ürünü kasada 190,00₺'ye alabiliyorsunuz bazen. Kasada 210,00₺ çıkarsa da 200,00₺'ye veriyorlar. Sonra etiketi güncelliyorlar.

Bu durumun asıl suçlusunun ülkenin ekonomi yönetimi olduğunun da farkındayım.

Yine de bu ürün Almanya'da 30€ gibi bir fiyata satılıyorken Türkiye'de Euro kuru 2 yıl önce bile 6₺ iken bu ürünü 2 yıldır ilk defa ben mi alıyorum da fiyatı 180,00₺ değil de 90,00₺? Bu kadar mı uzun süredir fiyatı güncellenmemiş de "Mağaza batacak, acilen satışı durdurun! Ürünü teslim etmeyin!" gibi saçma sapan bir prosedür devreye giriyor da ben 160,00₺'ye satın alıyorum?

Benim tahminimce ben bu ürünü şimdi 160,00₺'ye satın almasam ve web üzerindeki siparişim de iptal edilse pazartesi günü 250-350 lira arası bir fiyata razı gelmek zorunda kalacaktım.

Olur da insanlık edip ürünümü iptal etmezlerse ben bu ürünü 90,00₺'ye satın aldıktan sonra başka bir mağazada iade edersem etik bir suç işlemiş olur muyum? Bu arada kutusu mühürlü değil, kullanılıp kullanılmadığının tespiti mümkün değil. Yine de kullanılmamış olanı iade ederim 160,00₺'lik faturası ile. Ama o ürünün Stok Yok bahanesiyle iptal edileceğinden adım gibi eminim.

Bence bu sansasyonel olmasa da bir skandaldır. MediaMarkt'tan gerçekten bakmadan ürün almamak gerekiyor.

Son olarak ürünün linki:


Ve sonradan güncellenir diye an itibariyle benim linke tıkladığımda gördüğüm:
E60CECFD-983B-47A5-A70B-C88E90DF54C2.jpg


Elimde kanıtı olmayan tek konu bu ürünün o mağazada 5 stoğu olması ve diğer mağazalarda da stoğunun bulunması. Çünkü şu anda hiç bir yerde stok yok olarak gözüküyor. Fakat bu durumun yalan söylediğim anlamına yorulamayacağı 90,00₺‘lik siparişimin kayıtları ve en az 45 dakika sonraya ait aynı ürünün 160,00₺’lik faturası ile net. Neticede kimse 90,00₺‘ye satın aldığı ürünü durup dururken 160,00₺’ye tekrar satın almaz.
 
Son düzenleme:
Karatepe Çevrimdışı

Karatepe

Yeni Üye
25 Haz 2021
29
24
Bence bu davranışta bir sıkıntı yok fiyatı belirleyen ve satışı yapan onlar
örnek vermek gerekirse bir ürün almaya karar verdiniz etiket fiyatı 50 tl kasaya gelince 30tl çıktı fiyatı ilgili herhangi bir şey söyler misiniz?
şahsen etiket fiyatından fazla gelmediği müddetçe herhangi bir girişimde bulunmazdım. bu durumda ona benziyor birde çalışan ile birlikte online sipariş vermişsiniz ben hiçbir sıkıntı görmüyorum.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
955
29
Bence bu davranışta bir sıkıntı yok fiyatı belirleyen ve satışı yapan onlar
örnek vermek gerekirse bir ürün almaya karar verdiniz etiket fiyatı 50 tl kasaya gelince 30tl çıktı fiyatı ilgili herhangi bir şey söyler misiniz?
şahsen etiket fiyatından fazla gelmediği müddetçe herhangi bir girişimde bulunmazdım. bu durumda ona benziyor birde çalışan ile birlikte online sipariş vermişsiniz ben hiçbir sıkıntı görmüyorum.
Yasal olarak sakıncalı olduğundan ötürü yalana başvuruyorlar. Burada kızdığım nokta bu.

Stok varken stok yok demeleri, bunu bahane ederek satıştan kaldırmaları vesaire…

Ben burada fiyat güncellememeliler bana bunu 90 liraya vermeliler demiyorum esasen. Bu güncellemeyi zamanı geldiğinde yapmalılar, müşteri satın alırken değil.

Öyle böyle yasadan kaçıp stoğu bahane edip satışı iptal eder fiyatı güncellerler. Bu süreçte benden beklememi talep ederler ve eğer ben beklersem daha fazlasını kaybetmeyeceğimin garantisi var mı?

Her şeyden öte oradaki kadın sonucu bile bile ben bilinçli yanıt verene kadar oyalamaya oynuyor, ılımlı bilinçli yanıtımdan sonra yol gösteriyor. Bu yanlış.
 
S Çevrimdışı

Sakar 

Aktif Üye
20 Mar 2022
54
Bu MediMarkt şubesi harbi sıkıntılı. Yanlış hatırlamıyorsam 3 yıl önce buradan SteelSeries fare almıştım. Fare defolu çıktı ve 15 gün koşulsuz iade hakkım olduğunu bildiğim için iade etmek istediğimi söyledim. Keyfi iade almadıklarını , 15 günlük aide hakkının da kutusu açılmaması koşulu ile geçerli olduğunu söylemişlerdi. Farenin defolu olduğunu ve bu ürünün v1 v2 ve v3 gibi donanım kimliklerinin olduğunu ; bana da v1 denk geldiğini sakin bir şekilde tek tek anlattım. Anlamak istemediler ve ortam hararetlendi. Güvenliği çağırdılar. Yine benzer zamanlarda aynı mekanda TVler ile ilgilendiğim için satış temsilcisi beni tanıdığını ve yardımcı olacağını söylemişti. Ortam biraz yatıştıktan sonra değişim filan istemediğimi sadece paramı geri verin dedim. Para iadesi yerine hediye çeki verdiler. Onu da bir arkadaşa cüzi bir miktara sattım. TV ile ilgilenen arkadaşa da bu olaydan sonra buradan bırak TV almayı sakız bile almam artık deyip çıkıp gittim. Şimdi bu arkadaş boş yere alacağı komisyondan da oldu.
O gündür MediaMark'ın yanından bile geçmiyorum.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
955
29
o anda mağazada stok olduğunu nasıl kanıtlayabilirsiniz ki ben pek sonuç çıkacağını sanmıyorum
Ürünü aynı mağazadan siparişten 45 dakika sonra neredeyse 2 katı fiyatına satın almam muhtemelen yeterli başlangıç kanıtı olacaktır. Soruşturma durumunda da net kanıtlar rahatlıkla stok takibinden elde edilebilir zaten.
 
S Çevrimdışı

SHARP

Yeni Üye
10 May 2022
12
44
Merhaba, sahsen ben anlattiginiz durumda hic bir SORUN goremedim. Fiyat listesini guncellemeyi unutmuslar ve guncellemisler. Iade islemlerinde urun kac paraya satildiysa o fiyattan iade alinir, biraz donanimhaber oluculugu sezdim sizin konuda. Kusura bakmayin ama oyle.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
955
29
Merhaba, sahsen ben anlattiginiz durumda hic bir SORUN goremedim. Fiyat listesini guncellemeyi unutmuslar ve guncellemisler. Iade islemlerinde urun kac paraya satildiysa o fiyattan iade alinir, biraz donanimhaber oluculugu sezdim sizin konuda. Kusura bakmayin ama oyle.
Donanımhaber ölücülüğü nedir bilmiyorum fakat fiyat güncellemesi unutulup güncellenebilir benim gözümde. Fakat yasal olarak ben almaya karar verdiğim fiyattan sahip olma hakkına sahibim. Ve yine fakat ben bu yasal hakkımı savunmuyorum, fiyatın güncellenmesine okeyim.

Benim ev kiram 1500₺’den 2200₺’ye çıktı ve açıklanan yasal oran olan %35’in üzerinde bir artış. Şikayet etmedim, etmeyeceğim. Yani ben hakkımdan fazlasını yasalar bana veriyor olsa bile gözetmiyorum.

Burada dürüstlük arıyorum ben. Pazartesiye kadar oyalanıp yalandan stok yok bahanesi duymak istemiyorum. Benden 3 gün çalınmasını istemiyorum.

Kaldı ki fiyat güncellemeyi unutmamaları gerekiyor. Böyle bir sorumsuzluk yapmaya hakları yok.

Yorumunuz için teşekkür ederim fakat katılmıyorum. Yüzeysel okuduğunuza inanıyorum. Kadının elinde olup bana teslim edilmeyen ürün 90,00₺ ödemesi YAPILMIŞ ürün. Ben o ürünü tekrar mağaza fiyatı olan 160,00₺’ye satın alıp teslim aldım. Şu an 90,00₺ ödemesini yapmış olduğum siparişim de aktif. İki ürün aynı ürün olmakla birlikte hangi ürünün hangi faturaya ait olduğu belirsizdir. Ben kabloyu 3 gün kullanıp iade etme hakkına sahip miyim bilmiyorum fakat zaten yeni gelecek olan sıfır ürünü iade etmeyi planlıyorum. 160,00₺’lik fatura ile.
 
L Çevrimdışı

lionkeiss

Yeni Üye
12 Nis 2022
17
29
MediaMarkt ile olan durumum malum. Fakat bu durumda eğer ürünü teslim ederlerse bence bir sıkıntı yok, etmezlerse var gibi duruyor. Etik olarak bakarsak yöneticinin yaptığı (Media Markt'ın tavrı) da yanlış, fakat kanuni olarak bir mahsuru yok. Umarım online siparişin iptal olmaz.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Bu MediMarkt şubesi harbi sıkıntılı. Yanlış hatırlamıyorsam 3 yıl önce buradan SteelSeries fare almıştım. Fare defolu çıktı ve 15 gün koşulsuz iade hakkım olduğunu bildiğim için iade etmek istediğimi söyledim. Keyfi iade almadıklarını , 15 günlük aide hakkının da kutusu açılmaması koşulu ile geçerli olduğunu söylemişlerdi. Farenin defolu olduğunu ve bu ürünün v1 v2 ve v3 gibi donanım kimliklerinin olduğunu ; bana da v1 denk geldiğini sakin bir şekilde tek tek anlattım. Anlamak istemediler ve ortam hararetlendi. Güvenliği çağırdılar. Yine benzer zamanlarda aynı mekanda TVler ile ilgilendiğim için satış temsilcisi beni tanıdığını ve yardımcı olacağını söylemişti. Ortam biraz yatıştıktan sonra değişim filan istemediğimi sadece paramı geri verin dedim. Para iadesi yerine hediye çeki verdiler. Onu da bir arkadaşa cüzi bir miktara sattım. TV ile ilgilenen arkadaşa da bu olaydan sonra buradan bırak TV almayı sakız bile almam artık deyip çıkıp gittim. Şimdi bu arkadaş boş yere alacağı komisyondan da oldu.
O gündür MediaMark'ın yanından bile geçmiyorum.
15 günlük iade hakkınız mesaefli satışlarda geçerli yalnız. Mağazadan aldığınız ürünlerde geçerli değil diye biliyorum.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
955
29
15 günlük iade hakkınız mesaefli satışlarda geçerli yalnız. Mağazadan aldığınız ürünlerde geçerli değil diye biliyorum.
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda, mağaza-firmadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Kanuna göre Mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur. Ancak;

1. Satın alınan mal için Mağaza ile iade konusunda özel bir anlaşmanız bulunuyor ise,

2. Ürünü satın aldığınız mağazanın iade veya pişmanlık hakkı tanıdığı konusunda yazılı bir beyanı bulunuyor ise,

3. Ürünü satın aldığınız mağazanın iade veya pişmanlık hakkı tanıdığı resmen biliniyorsa,




Mediamarkt görerek alışlarda da 14 gün iade hakkı sunduğunu beyan ediyor. Ama muhtemelen konu asla iadeye gitmeyecek zaten iptal edecekleri için.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Haklısın ama hakkını arama diyenler çıkmış :haha

THH şikayet et 90 TL aldığın ürünü 160 TL sattıklarını firmanın fiyat güncellemeyi unuttuğunu .

Tüketici kanunu gereği satın satın alırken gördüğün fiyatın geçerli olduğunu gerisinin seni ilgilendirmediği,

Fazla tahsil edilen 70 TL'nin tarafına iade edilmesini talep ettiğini yazman yeterli..

Görsel eklemeyi unutma karar %99 lehine çıkar..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri