armax
Yeni Üye
- 28 Eyl 2022
- 19
Sorunsuz çalışan ekran kartını fan sesi ve termal macun değişmesi için servise gönderdim, gelen cevapta;
--
Yetkili servis tespiti şu şekildedir : "Ekran kartının kontrolleri sırasında GPU ve Soğutma bloğunda hasar tespit edilmiştir. GPU kristalinde derin yanık oluşmuş. Kullanıcının ürünü hatalı kullanmasından dolayı ekran kartı garanti dışına çıkarılmıştır. Müşterinin istediği taktirde ücretli onarım denenebilir. Ekran kartının GPU değişim ücreti 9250 TL, işçilik ücreti 250 TL olarak belirlenmiştir. **** seri numaralı cihazınız ile ilgili onarıma devam edilebilmesi için aşağıda detayları verilen Asus Banka Hesabı’na 9.500 TL yatırmanız ve ödemeye ait dekontun görüntüsünü 5 iş günü içinde tarafımıza iletmeniz gerekmektedir. Cihazınızın onarımına ödemenin ardından başlanacaktır. Dekont bilgileri 5 iş günü içinde tarafımıza ulaştırılmadığı takdirde, cihazınız işlemsiz olarak iade edilecektir."
Olduğu cevabı geldi.
Hiç açılmayan bir ekran kartında böyle bir yanık / iz oluşması mümkün müdür? Çünkü PCB de veya diğer bileşenlerde hiç bir sorun olmaması manidar.
Bir başka forumda açtığım konuda kullanıcıların %98'i böyle bir sorunun yaşanmasının imkansız olduğu, bu olayın yüksek ihtimal serviste yaşanan bir fiziksel müdahale (sehven vs.) olabileceği olarak yorumlandı. Diğer yandan servispoint firmasına ait benzer bir çok sorun varken bu yanık izinin sadece müşteri hatası olarak yorumlanması tesadüften fazlasını ifade ediyor.
Bugün ASUS TR tarafından arandığımda konuşma özeti;
Özetle servispoint kendi hatasından kurtulmaya çalıştığını düşünüyorum, çünkü somut olarak bu durumun serviste olmadığını kanıtlayabilmiş değiller. Çünkü bana gelen e postada "Serviste işlemler kamera altında yapılmaktadır. Bu nedenle servis tarafından cihazlara hasar verilmemekte , hasar verilirse sorumluluk alıp ücretsiz işlem yapılmaktadır. Bu görüntüler tarafınızla paylaşılmamakta ve mahkeme tarafından istenirse paylaşılmaktadır. " denilmişse de bugünkü tlf konuşmasında kamera kaydının sadece ürün geldiğindeki dış kutuda hasar var mı yok mu şeklinde olduğu söylendi.
Fatura şirket adına olduğu için THH yerine sadece Tüketici mahkemesi yetkili.
--
Yetkili servis tespiti şu şekildedir : "Ekran kartının kontrolleri sırasında GPU ve Soğutma bloğunda hasar tespit edilmiştir. GPU kristalinde derin yanık oluşmuş. Kullanıcının ürünü hatalı kullanmasından dolayı ekran kartı garanti dışına çıkarılmıştır. Müşterinin istediği taktirde ücretli onarım denenebilir. Ekran kartının GPU değişim ücreti 9250 TL, işçilik ücreti 250 TL olarak belirlenmiştir. **** seri numaralı cihazınız ile ilgili onarıma devam edilebilmesi için aşağıda detayları verilen Asus Banka Hesabı’na 9.500 TL yatırmanız ve ödemeye ait dekontun görüntüsünü 5 iş günü içinde tarafımıza iletmeniz gerekmektedir. Cihazınızın onarımına ödemenin ardından başlanacaktır. Dekont bilgileri 5 iş günü içinde tarafımıza ulaştırılmadığı takdirde, cihazınız işlemsiz olarak iade edilecektir."
Olduğu cevabı geldi.
Hiç açılmayan bir ekran kartında böyle bir yanık / iz oluşması mümkün müdür? Çünkü PCB de veya diğer bileşenlerde hiç bir sorun olmaması manidar.
Bir başka forumda açtığım konuda kullanıcıların %98'i böyle bir sorunun yaşanmasının imkansız olduğu, bu olayın yüksek ihtimal serviste yaşanan bir fiziksel müdahale (sehven vs.) olabileceği olarak yorumlandı. Diğer yandan servispoint firmasına ait benzer bir çok sorun varken bu yanık izinin sadece müşteri hatası olarak yorumlanması tesadüften fazlasını ifade ediyor.
Bugün ASUS TR tarafından arandığımda konuşma özeti;
Öncelikle ikna olmadığımı belirteyim.
ASUS Yurtdışı ile yazıştığım mailler vs. sonucunda onarım merkeziyle detaylı bir şekilde incelendiği görselleri yurtdışına da sorduklarını ve bu durumun kartın aşırı voltaj almış olmasından kaynaklanabileceği ve kullanım kaynaklı olduğu ve biz konuya asus merkezin müdahil olduğunu söyledi.
Servispointle alakalı bir çok kullanıcı şikayetlerinin tesadüften fazlasını ifade ettiğini ve iddia edilen fiziksel hasarın da hayatın olağan akışına aykırı olduğunu belirttim.
Bizlerde konuya müdahil olduk aynı düşünceye bizlerde sahip olabiliyoruz bizlerde eleştiriyoruz biz bu konuyu yurtdışındaki ilgili birime hasar görsellerini ileterek danıştık, kendileri de teknisyenle aynı fikirde olduğunu bu nedenle kullanıcı kaynaklı yaşanabileceğini onayladılar. dedi.
Onarım bedelinde insiyatif kullanarak toplamda 5250+250 TL 'e düşürebilirlermiş fiyatı. (KABUL ETMEDİM)
Cihaz çalışır vaziyetteymiş, testlerde hata verdiği için böyle bir onarım teklifi tarafıma iletmişler.
Kabul etmediğim için termal fan bloğu değişimi ve macun sürülerek iade edileceği, ileride gpu'nun sorun yaratabileceği bilgisini aldım.
Özetle servispoint kendi hatasından kurtulmaya çalıştığını düşünüyorum, çünkü somut olarak bu durumun serviste olmadığını kanıtlayabilmiş değiller. Çünkü bana gelen e postada "Serviste işlemler kamera altında yapılmaktadır. Bu nedenle servis tarafından cihazlara hasar verilmemekte , hasar verilirse sorumluluk alıp ücretsiz işlem yapılmaktadır. Bu görüntüler tarafınızla paylaşılmamakta ve mahkeme tarafından istenirse paylaşılmaktadır. " denilmişse de bugünkü tlf konuşmasında kamera kaydının sadece ürün geldiğindeki dış kutuda hasar var mı yok mu şeklinde olduğu söylendi.
Fatura şirket adına olduğu için THH yerine sadece Tüketici mahkemesi yetkili.
Son düzenleme: