ASUS SERVİSPOİNT REZALETİ (ROGSTRIX RTX2060 servis hasarı) 9500 TL onarım ücreti

armax Çevrimdışı

armax 

Yeni Üye
28 Eyl 2022
19
Sorunsuz çalışan ekran kartını fan sesi ve termal macun değişmesi için servise gönderdim, gelen cevapta;
--
Yetkili servis tespiti şu şekildedir : "Ekran kartının kontrolleri sırasında GPU ve Soğutma bloğunda hasar tespit edilmiştir. GPU kristalinde derin yanık oluşmuş. Kullanıcının ürünü hatalı kullanmasından dolayı ekran kartı garanti dışına çıkarılmıştır. Müşterinin istediği taktirde ücretli onarım denenebilir. Ekran kartının GPU değişim ücreti 9250 TL, işçilik ücreti 250 TL olarak belirlenmiştir. **** seri numaralı cihazınız ile ilgili onarıma devam edilebilmesi için aşağıda detayları verilen Asus Banka Hesabı’na 9.500 TL yatırmanız ve ödemeye ait dekontun görüntüsünü 5 iş günü içinde tarafımıza iletmeniz gerekmektedir. Cihazınızın onarımına ödemenin ardından başlanacaktır. Dekont bilgileri 5 iş günü içinde tarafımıza ulaştırılmadığı takdirde, cihazınız işlemsiz olarak iade edilecektir."

Olduğu cevabı geldi.

Hiç açılmayan bir ekran kartında böyle bir yanık / iz oluşması mümkün müdür? Çünkü PCB de veya diğer bileşenlerde hiç bir sorun olmaması manidar.

Bir başka forumda açtığım konuda kullanıcıların %98'i böyle bir sorunun yaşanmasının imkansız olduğu, bu olayın yüksek ihtimal serviste yaşanan bir fiziksel müdahale (sehven vs.) olabileceği olarak yorumlandı. Diğer yandan servispoint firmasına ait benzer bir çok sorun varken bu yanık izinin sadece müşteri hatası olarak yorumlanması tesadüften fazlasını ifade ediyor.

Bugün ASUS TR tarafından arandığımda konuşma özeti;
Öncelikle ikna olmadığımı belirteyim.

ASUS Yurtdışı ile yazıştığım mailler vs. sonucunda onarım merkeziyle detaylı bir şekilde incelendiği görselleri yurtdışına da sorduklarını ve bu durumun kartın aşırı voltaj almış olmasından kaynaklanabileceği ve kullanım kaynaklı olduğu ve biz konuya asus merkezin müdahil olduğunu söyledi.

Servispointle alakalı bir çok kullanıcı şikayetlerinin tesadüften fazlasını ifade ettiğini ve iddia edilen fiziksel hasarın da hayatın olağan akışına aykırı olduğunu belirttim.

Bizlerde konuya müdahil olduk aynı düşünceye bizlerde sahip olabiliyoruz bizlerde eleştiriyoruz biz bu konuyu yurtdışındaki ilgili birime hasar görsellerini ileterek danıştık, kendileri de teknisyenle aynı fikirde olduğunu bu nedenle kullanıcı kaynaklı yaşanabileceğini onayladılar. dedi.

Onarım bedelinde insiyatif kullanarak toplamda 5250+250 TL 'e düşürebilirlermiş fiyatı. (KABUL ETMEDİM)

Cihaz çalışır vaziyetteymiş, testlerde hata verdiği için böyle bir onarım teklifi tarafıma iletmişler.
Kabul etmediğim için termal fan bloğu değişimi ve macun sürülerek iade edileceği, ileride gpu'nun sorun yaratabileceği bilgisini aldım.

Özetle servispoint kendi hatasından kurtulmaya çalıştığını düşünüyorum, çünkü somut olarak bu durumun serviste olmadığını kanıtlayabilmiş değiller. Çünkü bana gelen e postada "Serviste işlemler kamera altında yapılmaktadır. Bu nedenle servis tarafından cihazlara hasar verilmemekte , hasar verilirse sorumluluk alıp ücretsiz işlem yapılmaktadır. Bu görüntüler tarafınızla paylaşılmamakta ve mahkeme tarafından istenirse paylaşılmaktadır. " denilmişse de bugünkü tlf konuşmasında kamera kaydının sadece ürün geldiğindeki dış kutuda hasar var mı yok mu şeklinde olduğu söylendi.

Fatura şirket adına olduğu için THH yerine sadece Tüketici mahkemesi yetkili.


1252026e45e0a98c269cbb670d3035ef.jpg
c3ff03fb2a6f94b4cc4c76a0733e13d0.jpg

01fbd1c979c5dc2967213e0ac98e1abc.jpg
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Bu tip GPU Die üzerindeki hatalar aşırı basınçlı montaj sonucu gerçekleşiyor diye biliyorum.
Ellerinde video kaydı varsa ve durumdan eminseler neden videoyu bizimle paylaşmıyorlar?
Bence servisi tüketici hakem heyetine verin.

Siz kartın bloğunu sökmeye çalışsanız zaten kartın vidalarındaki güvenlik etiketini yıpratmanız gerekir.
Ayrıca vidalarda tornavida izi de kalırdı.

Bence servis personeli vidayı fazla sıkmış olabilir.
Fiyat indirmeleri zaten yeterince şüphe bırakan bir durum.
Yani nasıl bir teknisyen ki bu ilk testte 9000 liralık hasar tespiti yapıyor da, görüşme sonrası hasar bedeli iniyor?

Ben açıkçası şu devirde 4000 lira inisiyatif alabilecek servis olduğunu zannetmiyorum.
ASUS Tayvan gidip servise "al kardeşim yeni GPU sana hediyem olsun" dememiştir herhalde?

Bir gecede GPU yedek parça fiyatları ucuzlamadığına göre?
 
armax Çevrimdışı

armax 

Yeni Üye
28 Eyl 2022
19
Bu tip GPU Die üzerindeki hatalar aşırı basınçlı montaj sonucu gerçekleşiyor diye biliyorum.
Ellerinde video kaydı varsa ve durumdan eminseler neden videoyu bizimle paylaşmıyorlar?
Bence servisi tüketici hakem heyetine verin.

Siz kartın bloğunu sökmeye çalışsanız zaten kartın vidalarındaki güvenlik etiketini yıpratmanız gerekir.
Ayrıca vidalarda tornavida izi de kalırdı.

Bence servis personeli vidayı fazla sıkmış olabilir.
Fiyat indirmeleri zaten yeterince şüphe bırakan bir durum.
Yani nasıl bir teknisyen ki bu ilk testte 9000 liralık hasar tespiti yapıyor da, görüşme sonrası hasar bedeli iniyor?

Ben açıkçası şu devirde 4000 lira inisiyatif alabilecek servis olduğunu zannetmiyorum.
ASUS Tayvan gidip servise "al kardeşim yeni GPU sana hediyem olsun" dememiştir herhalde?

Bir gecede GPU yedek parça fiyatları ucuzlamadığına göre?

Yanıtınız için çok teşekkür ederim..

Belki insiyatif konusu bir ihtimal şöyle olabilir; son 2 günde ciddi olarak ASUS TR ve Global üst düzey yönetimdeki kişilere bu rezalet hk. e posta göndererek dikkatleri bu konuya çektiğimi düşünüyorum, her ne kadar konuyu umursama oranları düşük olsa da....

E postaları nereden buldun hatta iletildi mi diye sorarsanız isim soyisim (linkedin) deneme yanılma kombinasyonlu olarak gönderdim, yanlış olan mailler geri döndü - iletilmedi hatası.. Çoğunda da hata mail gelmedi. Ki bugünkü arayan kişi yurtdışında mailleşmişsiniz şeklinde teyit etti :)
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Yanıtınız için çok teşekkür ederim..

Belki insiyatif konusu bir ihtimal şöyle olabilir; son 2 günde ciddi olarak ASUS TR ve Global üst düzey yönetimdeki kişilere bu rezalet hk. e posta göndererek dikkatleri bu konuya çektiğimi düşünüyorum, her ne kadar konuyu umursama oranları düşük olsa da....

E postaları nereden buldun hatta iletildi mi diye sorarsanız isim soyisim (linkedin) deneme yanılma kombinasyonlu olarak gönderdim, yanlış olan mailler geri döndü - iletilmedi hatası.. Çoğunda da hata mail gelmedi. Ki bugünkü arayan kişi yurtdışında mailleşmişsiniz şeklinde teyit etti :)
Ben teknisyen değilim ama bu tip zar üzerindeki hatalar genelde aşırı baskı sonucu oluşur.
CPU da da bunu başaranlar olabiliyor.
Daha çok "custom" yani özel kurulum sıvı soğutma sistemi kullananların başına gelebilen bir olay.
Servisi de karalamak değil amacım ama aşırı ısıdan die çatlaması olacağını zannetmiyorum.
GPU bu hali ile çalışır mı çalışır, içerideki yarı iletkenin formu, niteliği bozulmadıkça sıkıntı olmaz.
Üzerindeki o ayna gibi katman, yani çatlak olan bölümün amacı zaten ısı transferi.

Merak ettiğim konu şu, ürün kaç derecede çalışıyordu?
 
armax Çevrimdışı

armax 

Yeni Üye
28 Eyl 2022
19
Ben teknisyen değilim ama bu tip zar üzerindeki hatalar genelde aşırı baskı sonucu oluşur.
CPU da da bunu başaranlar olabiliyor.
Daha çok "custom" yani özel kurulum sıvı soğutma sistemi kullananların başına gelebilen bir olay.
Servisi de karalamak değil amacım ama aşırı ısıdan die çatlaması olacağını zannetmiyorum.
GPU bu hali ile çalışır mı çalışır, içerideki yarı iletkenin formu, niteliği bozulmadıkça sıkıntı olmaz.
Üzerindeki o ayna gibi katman, yani çatlak olan bölümün amacı zaten ısı transferi.

Merak ettiğim konu şu, ürün kaç derecede çalışıyordu?
Tam emin olmamakla birlikte boşta 40-45 arasıydı.

Adem Helvacı Adem Helvacı hocam ben sizinde yorum ve görüşünüzü merak ediyorum
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
3 yıl olduğu için garantisi devam ediyordu hocam, unutmadan esasen fan sesi sorunu da vardı
Bence hakem heyetine başvurun.
Firma inisiyatif alıp nasıl maliyet düşürebiliyor ben bunu anlamıyorum.
Madem kullanıcı hatası, niye inisiyatif alıyorsun değil mi?

İndirim firma kusuru olduğunda yapılır.
Atıyorum 10 yıl ömrü olmalı denilen bir ürün vardır elinizde, tamiri yapılamıyordur ve erkenden arızalanmıştır.
Firma da sizden o ürünü belirli bir tutar belirleyerek alır ve size piyasaya sunduğu sıfır muadil bir ürünü daha uygun fiyattan vermeyi teklif eder.
Vestel bunu televizyonlarında yapıyor mesela. Çoğu kullanıcı yeni teknolojiye piyasasından uyguna sahip oluyor bu şekilde.
Niye, çünkü ürünün kendisi erkenden sorun yaşatıyor. Firmanın da mevcut ürünü onarabilmesi mümkün değilse, yeni daha üst muadiliyle belirli bir fiyattan değişeyim diyor, ki bence mantıklı.

Ben açıkçası maliyeti 9000 lira olan operasyona nasıl 4000 lira indirim geçebiliyorlar onu anlamıyorum.
Servis cebinden ödemiyorsa bu farkı kim ödüyor? ASUS ödüyor diyelim ki, tüm dünyaya ürün satan insanlar bunlar.
Kazandığının yanında ciddi bir maliyeti yok ama ortada aydınlatılamayan bazı sorular var bence.

Elinizdeki modele dair Google'da ingilizce araştırmalar yapın derim.
2060 ROG STRIX'lerde böyle bir şey yaşayan olmuş mu bakın bence.
Hatta Reddit'te, Linus Tech Tips'te bunu sorun derim.

 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Günaydın; İnisiyatif, indirim, sizi çok düşünüyoruz, bizler sizin için varız bla bla bla lafları ''Sıçtık ama sıvamamaya çalışıyoruz''un meali niteliğindedir.
Devletin resmi görevlilerine açık ve net şekilde dosya numaralı somut örnekleri ile ''Servisleri vatandaşı dolandırıyor'' diye rapor edip acil bir şekilde YETKİLİ SERVİS YÖNETMELİĞİ çıkartılmalı diye bas bas bağırmamın altına yatan en temel neden de bu zaten.

Kim bu yetkili servisler kardeşim? Sarıların sülo, karalaın Hüso.
Kim verdi bunlara bu yetkiyi? Kızılların Rüso
Al süloyu vur Rüsoya hemşerim bunları denetleyen tek bir Devlet birimi dahi yok ki.

Asus yetkili servisi demek, Asus yetkililerinin kendi uygun gördükleri birisine yetki vermeleri demek. Asus'un kendisinin yetki verdiği bir işletmenin Asus'u zarara uğratacak kararlar almasını kim nasıl bekleyebilir ki? Bakın sosyal mecrada heryer Servispoint, BDH bbilişim, Gürgençler, Zırihtiyarlar vs vs diye yetkili servis şikayetleri dolu. Sebebi gayet ortada.

Yetkili servisin garanti dışı bıraktığı her üründen hem yetkili servis kendisi kazanıyor hem de temsil ettiği firma kazanıyor.
Yetkili servis garantiden işlem yaparsa kendisi sadece firmanın verdiği 3 kuruş işçiliğe mahkum kalacak o yüzden garanti dışı bırakıp kat kat fazla parayı tüketiciden almak işine geliyor.

Yetkili servisin garanti dışı bıraktığı her üründen firma kazanıyor çünkü garanti dışı bırakıldığı için o yedek parçanın parası, firmanın kasasından çıkmamış oluyor.

Elbette ki bunu firma da servis de inkâr edecektir ancak işlerin bu şekilde yürüdüğünü DEVLET dahil yedi düvel biliyor.

Şimdi;
Bu işin hukuki kısmında ispat yükü karşı tarafa ait zira o ürünün daha öncedenaçılmış olduğunu ve/veya tüketici kaynaklı bu hasarın oluştuğunu iddia eden taraf bunu ispat etmekle de yükümlüdür.. Müddedi isnadını ispatpa mükelleftir o kadar.

Haa bu farklı durumlarda ilk 6 ay için karşı tarafta, sonrası için tüketici tarafındadır ancak burada YETKİ kavramı işin içine giriyor yani tüketici bir mağduriyet neticesi ürününü YETKİLİ denen işletmeye yolluyor. İşletme ürünü AÇMADAN EVVEL o ürünün açılmış olduğuna dair emareler tespit edip kayıt altına almış mı? hayır. Bu emareler nedeniyle profesyonel bir işletme olarak ''Bu üründe açılma emareleri var bu nedenle bu noktadan sonrasını sadece paket kontrol amaçlı geniş çekim kameraları değil, yakın çekim kamera ile ilerleyelim'' demiş mi? Hayır. Peki ne demiş? Kafasına göre ''bunu tüketici yapmıştır'' demiş. İspatı nerede? Yok. Peki nereden bilelim tüketicinin yaptığını? Çünkü ben yetkili servisim ben öyle diyorsam öyledir. DEĞİLDİR işte güzel kardeşim değildir.
Yetkili servisin ağzından çıkan laf kanun değildir ve bu Ülkede hiçbir firma servis marka işletme de Devletten ve Devletin kanunlarından üstün değildir.

Size şu yazdıklarımı direkt olarak önce kendilerine de iletin, gereğini yerine getirmiyorlar ise direkt olarak bu şekilde Devşletimize de durumu aktarın ve hatta Türk Medeni Kanunu madde 2 ye atıkfta bulunup, Yetkili servisin suiistimal içerikli ve çıkar amaçlı girişimde bulunduğundan hareketle güven karinesinin yıkıldığını, bu işletmenin sizin ürününüz üzerinde yapacağı herhangi bir işlemin garantisi bitmeye yakın olan bir ürün için güvenlik tehditi oluşturduğundan dolayı malın komple değişimini talep edin.

Bakınız TMK Madde 2 ne demiş?

I. Dürüst davranma
Madde 2 - Herkes, haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır.
Bir hakkın açıkça kötüye kullanılmasını hukuk düzeni korumaz.
 
armax Çevrimdışı

armax 

Yeni Üye
28 Eyl 2022
19
Günaydın; İnisiyatif, indirim, sizi çok düşünüyoruz, bizler sizin için varız bla bla bla lafları ''Sıçtık ama sıvamamaya çalışıyoruz''un meali niteliğindedir.
Devletin resmi görevlilerine açık ve net şekilde dosya numaralı somut örnekleri ile ''Servisleri vatandaşı dolandırıyor'' diye rapor edip acil bir şekilde YETKİLİ SERVİS YÖNETMELİĞİ çıkartılmalı diye bas bas bağırmamın altına yatan en temel neden de bu zaten.

Kim bu yetkili servisler kardeşim? Sarıların sülo, karalaın Hüso.
Kim verdi bunlara bu yetkiyi? Kızılların Rüso
Al süloyu vur Rüsoya hemşerim bunları denetleyen tek bir Devlet birimi dahi yok ki.

Asus yetkili servisi demek, Asus yetkililerinin kendi uygun gördükleri birisine yetki vermeleri demek. Asus'un kendisinin yetki verdiği bir işletmenin Asus'u zarara uğratacak kararlar almasını kim nasıl bekleyebilir ki? Bakın sosyal mecrada heryer Servispoint, BDH bbilişim, Gürgençler, Zırihtiyarlar vs vs diye yetkili servis şikayetleri dolu. Sebebi gayet ortada.

Yetkili servisin garanti dışı bıraktığı her üründen hem yetkili servis kendisi kazanıyor hem de temsil ettiği firma kazanıyor.
Yetkili servis garantiden işlem yaparsa kendisi sadece firmanın verdiği 3 kuruş işçiliğe mahkum kalacak o yüzden garanti dışı bırakıp kat kat fazla parayı tüketiciden almak işine geliyor.

Yetkili servisin garanti dışı bıraktığı her üründen firma kazanıyor çünkü garanti dışı bırakıldığı için o yedek parçanın parası, firmanın kasasından çıkmamış oluyor.

Elbette ki bunu firma da servis de inkâr edecektir ancak işlerin bu şekilde yürüdüğünü DEVLET dahil yedi düvel biliyor.

Şimdi;
Bu işin hukuki kısmında ispat yükü karşı tarafa ait zira o ürünün daha öncedenaçılmış olduğunu ve/veya tüketici kaynaklı bu hasarın oluştuğunu iddia eden taraf bunu ispat etmekle de yükümlüdür.. Müddedi isnadını ispatpa mükelleftir o kadar.

Haa bu farklı durumlarda ilk 6 ay için karşı tarafta, sonrası için tüketici tarafındadır ancak burada YETKİ kavramı işin içine giriyor yani tüketici bir mağduriyet neticesi ürününü YETKİLİ denen işletmeye yolluyor. İşletme ürünü AÇMADAN EVVEL o ürünün açılmış olduğuna dair emareler tespit edip kayıt altına almış mı? hayır. Bu emareler nedeniyle profesyonel bir işletme olarak ''Bu üründe açılma emareleri var bu nedenle bu noktadan sonrasını sadece paket kontrol amaçlı geniş çekim kameraları değil, yakın çekim kamera ile ilerleyelim'' demiş mi? Hayır. Peki ne demiş? Kafasına göre ''bunu tüketici yapmıştır'' demiş. İspatı nerede? Yok. Peki nereden bilelim tüketicinin yaptığını? Çünkü ben yetkili servisim ben öyle diyorsam öyledir. DEĞİLDİR işte güzel kardeşim değildir.
Yetkili servisin ağzından çıkan laf kanun değildir ve bu Ülkede hiçbir firma servis marka işletme de Devletten ve Devletin kanunlarından üstün değildir.

Size şu yazdıklarımı direkt olarak önce kendilerine de iletin, gereğini yerine getirmiyorlar ise direkt olarak bu şekilde Devşletimize de durumu aktarın ve hatta Türk Medeni Kanunu madde 2 ye atıkfta bulunup, Yetkili servisin suiistimal içerikli ve çıkar amaçlı girişimde bulunduğundan hareketle güven karinesinin yıkıldığını, bu işletmenin sizin ürününüz üzerinde yapacağı herhangi bir işlemin garantisi bitmeye yakın olan bir ürün için güvenlik tehditi oluşturduğundan dolayı malın komple değişimini talep edin.

Bakınız TMK Madde 2 ne demiş?

I. Dürüst davranma
Madde 2 - Herkes, haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır.
Bir hakkın açıkça kötüye kullanılmasını hukuk düzeni korumaz.

Yanıtınız için çok teşekkür ederim hocam.
 
Geri
Üst Alt