Ariston cares X 24 FF Kombi SP3 hatası kendi kendine su basıyor (çözüldü)

G Çevrimdışı

GökselSaraçoğlu 

DeDe
Aktif Üye
19 Haz 2019
137
57
Nasıl sence kaliteli kombi mi zamanında takdirdik
Bana göre vasat ile ortalama arasında kalan bir kombi. Yorumlara eklediğim resimlerden de görüleceği üzere ucuza kaçılmış, bakır yerine hep aliminyum kullanılmış.

Kardeşim çektiğin tüm resimleri buraya atma imkanı varmi acaba bende de aynı kombi varda

14ea82f041cd4e18d.jpg



2ff6f569ab85c07bf.jpg


Ana eşanjör (bu kombide iki bağlantı var. ben sabit bağlantı sanmıştım ama değilmiş)

3-ana-esanjor_1.jpg


Plaka eşanjör

4-plaka-esanjor.jpg



NTC sensör (2 adet var)


5-NTC-sensor_1914d11c7c8f3747e.jpg


6-NTC-sensor_2.jpg


Prosestat

7-prosestat.jpg


Baca fanı

8-baca-fani.jpg


Anakart ve bağlantıları (burada sade anakart resmi yok ama sökülmesi halinde tekrar aynı şekilde takılabilmesi için parçalı resimler var)

9-anakart_1.jpg


10-anakart_2.jpg


11-anakart_3.jpg


12-anakart_4.jpg


13-anakart_5.jpg


14-anakart_6.jpg



Şimdilik bu kadar, daha sonra diğer parçalarında resimlerini atmaya çalışacağım.

Bu kısımda da arıza kodları ve linkleri var

Ariston Kombi Arıza Kodları ve Çözümleri​

Doğalgazlı evlerin en önemli makinelerinden biri olan kombiler, sürekli çalışan ve özelikle kış dönemlerinde yoğun efor sarf eden bu kombiler, bazen bu tempoya yenik düşebiliyor. Bu gibi durumlarda ise çeşitli arızalar meydana gelebiliyor. Bu arızaların nedenini zaman zaman kullanıcılar bilemeyebiliyor. Bu nedenle kombilerde arıza hakkında bilgi vermeye yönelik birçok ipucu yer alıyor. Özellikle dijital ekranlı kombilerde arızaların kodları ekranda görünebiliyor. Bu arızaların tüm kodları birer anlam içeriyor ve kullanıcılar bu anlamlara göre kombilerinde ki sorunu anlayabiliyor. Bazı zamanlar çözüm sağlanabilirken, bazı zamanlar ise teknik servisten çözüm almaları gerekiyor. Bu gibi durumlarda arıza kodlarına yabancı kalmamanız adına nı sizin için derledik.

Arıza Kodu 101: Kombinizde çeşitli nedenlerden dolayı ısınma meydana geldiğini ve bu nedenle kombinizin arıza verdiğini belirten koddur. Cihazı biraz dinlendirmeniz olayın çözülmesine vesile olacaktır.

Arıza Kodu 103 – 104 – 105 – 106 – 107: Kombiniz içerisinde sirkülasyonun yetersiz olduğunu ve su durumunda herhangi bir problem olduğunu belirten arıza kodudur.

Arıza Kodu 110: Isıtma ile ilgili sensörde herhangi bir sorun veya kısa devre gibi bir durumun olduğunu belirtmektedir.

Arıza Kodu 112: Isıtma ile ilgili kombiye gelen dönüş yollarında bulunan sensörde sorun olduğu veya kısa devre olduğunun uyarısını vermektedir.

Arıza Kodu 114: Kombinin dış sensörleriyle ilgili bir sorunun olduğunu veya sensörlerde kısa devre meydana geldiğini belirten bir arıza kodudur.

Arıza Kodu 116: Kombinizde bulunan yerden ısırma termostatının arızalı veya sorunlu olduğunu anlatan arıza kodudur.

Arıza Kodu 1P1 – 1P2 – 1P3: Kombinizin akışlarını, sirkülasyonunu ve atık boşaltım sistemlerinin arızalı olduğunu bildiren bir arıza türüdür.

Arıza Kodu 201: Kombinizin sıcak su ayarlarına etki eden sensörde bir açık meydana geldiğini veya sensörün herhangi bir nedenden ötürü kısa devre yapmış olabileceğini belirten arıza türüdür.

Arıza Kodu 202: Su takında bulunan su seviyesinde azalma olduğunu, su takında bulunan sensörlerde herhangi bir kısa devre veya arıza olduğunu bildiren arıza kodudur.

Arıza Kodu 203: Kombinizin elektronik devrelerinde bulunan anahtarla sensörlerinin birçok sebepten ötürü kısa devre yapmış olabileceğini ve sensörlerde bir bozulma meydana geldiğini bildiren bir arıza türüdür.

Arıza Kodu 204: Kombinizde bulunan ve kombinizin en önemli parçalarından biri olarak da bilinen güneş kolektör sensöründe herhangi bir kısa devre geliştiğinin veya sensörün arızalandığının uyarısını ekrana yansıtan arıza türüdür.

Arıza Kodu 205: Güneş kolektörüne kombide gelişebilecek bir arızayla beraber su girmesi ve bu nedenle sensörlerin kısa devre yapmış olabilmesine dair verilen bir arıza kodudur.

Arıza Kodu 207: Kombinizde bulunan güneş manifoldun da gelişen aşırı ısınmaya karşı kullanıcıları uyaran arıza türüdür. Kombinizi dinlendirmeniz önerilmektedir.

Arıza Kodu 208: Güneş manifoldunun kış şartlarına dayanamaması sebebiyle gerekli sıcaklık değerlerinin altında kalması ve bu nedenle donması nedeniyle kaynaklanan bir arıza kodudur. Kombinin derhal sıcak tutulması ve donma riskine karşı tedbir alınması gerekmektedir.

Arıza Kodu 209: Kombinizde yer alan boyler kısmında aşırı ısınma meydana gelmesiyle birlikte gelişen arıza türüdür.

Arıza Kodu 301: Kombinizin eprom kısmında yer alan bir ekran hatasını belirtmektedir.

Arıza Kodu 302: GP ile GIU arasında ki iletişim sorununu belirten bir arıza kodudur.

Arıza Kodu 303: Kombinizin kartından kaynaklana PCB hatasıdır. Yeniden başlatma durumu gerektirmez. Servise danışılması ve servisten yardım alınması gerekmektedir.

Arıza Kodu 305: Bu kod yukarda ki arıza koduyla aynıdır. Ancak bunda yeniden başlatma işlemi ile kombi normal düzeyine dönebilmektedir.

Arıza Kodu 306 – 307: Kombinizde bulunan PCB kartında meydana gelen dahili bir sorunun habercisi olan bir arıza kodudur.

Arıza Kodu 401: Anakartla ilgili bir hata kodudur. Modem ve Bus veri yolları arasında oluşan iletişim hatası nedeniyle kombinizin ekranında belirmektedir.

Arıza Kodu 402: Kombinizle ilgili bir diğer anakart sorununu ifade etmektedir. GPRS ve GSM ‘den kaynaklanan bir hatadır.

Arıza Kodu 403: Anakartınızla ilgili sim kart modem hatasını belirtmektedir.

Arıza Kodu 404: Kombinizin modemi ve anakartı arasında iletişim sorunlarını belirten bir arıza kodudur.

Arıza Kodu 405 – 406: Anakartta meydana gelen bir modem hatasını bildiren bir arıza kodudur.

Arıza Kodu 407: Kombinizde bulunan oda sensörünün çeşitli nedenlerden ötürü arıza vermesi veya kısa devre yapmasını anlatan bir arıza türüdür. Bu gibi arıza kodlarında kullanıcı müdahale etmeden servisten yardım almalıdır. Aksi takdirde kombi büyük zararlara uğrayabilir.

Arıza Kodu 501: Kombinizin ateşleme konusunda yetersiz kaldığını belirten arıza kodudur.

Arıza Kodu 502: Kombinizde bulunan gaz valfının kapalı olması durumunda alev algılanması esnasında ekranda beliren arıza kodudur.

Arıza Kodu 5P3: Kombinin çalışır haldeyken birden ateşlemenin kesilmesi ile birlikte oluşan arızayı belirten koddur.

Arıza Kodu 601 – 602: Bacalı kombilerde bulunan termostatın devre dışı olduğunu bildiren arıza kodudur.

Arıza Kodu 607: Kombinizin diferansiyel basınç anahtarının kontağı ateşlemeden önce açık olduğunu bildiren bir arıza türüdür.

Arıza Kodu 6P1: Kombinizin diferansiyel hava basınç anahtarı olarak bilinen bölgesinde kapsama sorunun meydana geldiğini veya kapsamanın geciktiğini bildiren bir arıza kodudur.

Arıza Kodu 6P2: Kombiniz çalışır haldeyken brulor yanar ve bu brulorun yanarken diferansiyel basınç anahtarının açık olduğunu kullanıcıya belirtir.

Arıza Kodu 701: Kombinizin bölge 2 olarak nitelendirilen bölümünde çıkış sensöründe hata olduğunu bildiren koddur.

Arıza Kodu 702: 2. Bölgede ısıtma dönüş sensörünün çeşitli nedenlerden dolayı arızalandığını belirten arıza türüdür.

Arıza Kodu 703: Kombinizin 3. Bölge kısmında ısıtma çıkış sensöründe hata meydana geldiğini belirtir.

Arıza Kodu 704: 3. Bölgede ısıtma dönüş sensörünün herhangi bir arızadan dolayı çalışmadığını belirtir.

Arıza Kodu 705: Kombinizin hidrolik seperatör sensöründe arıza meydana geldiğini belirten arıza kodudur.

Arıza Kodu 706: Bölge 2’de normalden fazla ısınma olduğunu dile getiren bir arıza türüdür.

Arıza Kodu 707: Bölge 3’de normal değerlere göre oldukça yüksek bir ısınma meydana geldiğini kullanıcıya bildiren arıza kodudur.

Bu gibi arıza kodları kombinizin beyni olan anakartında çeşitli sıkıntılara neden olabilir. Bu durum size çok pahalıya patlayabilir. Fazla maliyetlerden ve uzun uğraşlı sorunlardan kurtulmak istiyorsanız, kombinizin elektronik ve mekanik sorunları ile ilgili hemen nize başvurmanız önerilmektedir. Aksi takdirde hem cebiniz hem de emeğiniz sırf kendi çabalarınız yüzünden hiç olabilir.


ARİSTON KOMBİ ARIZA KODLARI​

Günlük hayatımızda Ariston kombi kullanıcılarının karşılaştıkları arızalar ve çözümleri

ARIZA KODU 101:
Bu kod, kombinizin aşırı ısınmasından kaynaklanan arızadır. Kombinizi kapatıp bir süre bekleyip tekrar çalıştırmanız arızayı ortadan kaldırabilir. Servis den destek almanıza gerek kalmaya bilir.

ARIZA KODU 103-104-105-106-107: Bu kod, kombinizin içindeki sirkülasyonun yeterli olmadığını ya da kombinizin su durumunda bir arızanın meydana geldiğini gösterir. Tüketici yetkili servis den destek alabilir.

ARIZA KODU 110: Bu kod, kombinizin ısıtma sensöründe kısa devrenin olduğunu ya da temassızlıktan kaynaklanan bir problemin olduğunu belirtir. Tüketici yetkili servis ile iletişime geçmelidir.

ARIZA KODU 112: Bu kod, kombinizin ısıtma ile ilgili kombiye gelen dönüş yollarında bulunan sensörde sorun olduğunu ya da kısa devrenin olduğunu gösterir. Tüketici kendi müdahalede bulunmamalı. Yetkili servis ile iletişime geçmelidir.

ARIZA KODU 114: Bu kod, kombinizin dış sensörlerinin kısa devre yaptığını ya da sensörlerde arıza meydana geldiğini gösterir. Tüketici destek için servisi aramalıdır.

ARIZA KODU 116: Bu kod, kombinizde bulunan yerden ısıtma termostatın da arıza meydana geldiğini gösterir. Tüketici olarak yapabileceğimiz bir durum yoktur. Yetkili servis den destek almalıyız.

ARIZA KODU 1P1-1P2-1P3: Bu kod, kombinizin akışlarını, atık boşaltım sistemlerin ya da sirkülasyonunda arıza meydana geldiğini belirtir. Tüketici olarak yapabileceğimiz bir müdahale yoktur. Yetkili servis den destek almalıyız.

ARIZA KODU 201: Bu kod, kombinizin sıcak su sensörün kısa devre yaptığını ya da arıza meydana geldiğini gösterir. Bu durumda kombiden sıcak su alamayız. Tüketici destek için servis ile iletişime geçmelidir.

ARIZA KODU 202: Bu kod, kombinizde bulunan tankın su seviyesinde oluşan azalmasının ya da su tankında bulunan sensörlerde kısa devrenin olduğunu gösterir. Bu durumda tüketici servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 203: Bu kod, kombinizin elektronik devrelerinde bulunan anahtarla sensörlerin kısa devre ya da temassızlıktan kaynaklanan arızaların olduğunu bildirir. Sensör tamiri ya da değişimi gerekebilir. Tüketici yetkili servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 204: Bu kod, kombinizde yer alan güneş kolektör sensöründe kısa devrenin olması ya da sensör de bir hasar meydana geldiğini gösterir. Sensör tamiri ya da değişimi gerekebilir. Yetkili servis den destek alınmalıdır.

ARIZA KODU 205: Bu kod, kombinizde yer alan güneş kolektör sensörünün kısa devre yapması ya da arıza meydana gelmesi ile birlikte sensöre su gelmiş olma durumu olduğunu da gösterir. Tüketici kendi müdahalede bulunmamalı servis den destek almalıdır

ARIZA KODU 207: Bu kod, kombinizde yer alan güneş manifoldun da aşırı ısınmadan kaynaklı arıza meydana geldiğini gösterir. Tüketici kombiyi bir süre dinlendirip tekrar kombiyi açmalıdır. Eğer sorun devam ederse servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 208: Bu kod, kombinizde bulunan güneş manifoldunun kış şartlarında donması nedeniyle meydana gelen arızadır. Kombiniz sıcak tutulması ve donmamaya karşı önlem alınmalıdır.

ARIZA KODU 209: Bu kod, kombinizin boyler kısımda aşırı ısınmadan kaynaklanan arızayı gösterir. Tüketici destek için yetkili servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 301: Bu kod, kombinizin eprom kısmında bulunan bir ekran hatasının olduğunu gösterir. Tüketicinin kombiye reset atmalıdır. Sorun devam ediyor ise servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 302: Bu kod, kombinizin GP ile GIU arasında oluşan iletişim hatasının olduğunu gösterir. Yetkili servis den destek alınabilir.

ARIZA KODU 303: Bu kod, kombinin kartından kaynaklanan PCB arızası olduğunu gösterir. Tüketici müdahalede bulunmamalı yetkili servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 305: Bu kod, kombinizin elektronik kartında arıza meydana geldiğini gösterir. Tüketici servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 306/307: Bu kod, kombide bulunan PCB kartında meydana gelen bir arızanın olduğunu gösterir. Tüketici servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 401: Bu kod, kombinizin ana kartında oluşan hasarı gösterir. Modem ve Bus veri yolları arasında iletişim bozukluğundan kaynaklıdır. Tüketici destek için servis ile iletişime geçmelidir.

ARIZA KODU 402: Bu kod, kombinizin ana kartında arıza meydana geldiğini gösterir. GPRS ve GSM ‘den kaynaklanan hatadır. Tüketici kendi müdahalede bulunmamalı. Servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 403: Bu kod, kombinizin ana kartıyla ve sim kart modem arızası olduğunu gösterir. Yetkili servis ile iletişime geçilmelidir.

ARIZA KODU 404: Bu kod, kombinizin ana kartı ile modem arasındaki iletişim bozukluğunu gösterir. Tüketici bu durumda müdahalede bulunmamalı servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 405/406: Bu kod, kombinizin ana kartında meydana gelen bir modem hatası olduğunu gösterir. Tüketici yetkili servis ile iletişime geçmelidir.

ARIZA KODU 407: Bu kod, kombinizde yer alan oda sensörünün kısa devre yapması ya da hasar meydana geldiğini gösterir. Bu durumda tüketici müdahalede bulunmamalı. Yetkili servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 501: Bu kod, kombinizin ateşleme yapmadığını belirten arızadır. Sorun sürekli devam ediyor ise tüketici servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 502: Bu kod, kombinizin gaz valfinde meydana gelen arızayı gösterir. Tüketici olarak destek için servisi aramalıyız.

ARIZA KODU 5P3: Bu kod, kombinizin çalışır durumda iken birden bire ateşlemenin kesilmesinden kaynaklı arızanın olduğunu gösterir.

ARIZA KODU 601/602: Bu kod, bacalı kombilerde bulunan termostatın arızalandığını gösterir. Destek için servis den yardım alınmalıdır.

ARIZA KODU 607: Bu kod, cihazınızın diferansiyel basınç anahtarının kontağı ateşlemeden önce açık olduğunu gösteren hatadır.

ARIZA KODU 6P1: Bu kod, cihazınızın diferansiyel hava basınç anahtarında kapsama sorunu meydana geldiğini veya kapsamanın gecikme problemini gösteren arızadır. Tüketici kendi müdahalede bulunmamalı servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 701: Bu kod, kombinizin bölge 2 olarak bilinen bölümün çıkış sensöründe sorun oluştuğunu gösteren arızadır. Tüketici yardım için yetkili servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU 702: Bu kod, cihazınızın 2. Bölgede ısıtma dönüş sensöründe arızaların meydana geldiğini gösterir. Tüketici kendi müdahalede bulunmamalı servis ile iletişime geçmelidir.

ARIZA KODU 703: Bu kod, cihazınızın 3. Bölge kısmında ısıtma çıkış sensörünün sorun oluştuğunu bildirir. Yetkili servis den destek alınmalıdır.

ARIZA KODU 704: Bu kod, kombinizin 3. Bölgede ısıtma dönüş sensöründe problem oluştuğunu ve buna bağlı olarak da çalışmadığını gösterir. Tüketici destek için yetkili servis ile görüşmesi gerekecektir.

ARIZA KODU 705: Bu kod, cihazınızda bulunan hidrolik seperatör sensöründe hasar meydana geldiğini gösterir. Sorunun çözümü için servis ile iletişime geçilmelidir.

ARIZA KODU 706: Bu kod, kombinizin bölge 2’de aşırı ısınmadan meydana gelen arızadır. Sorunun çözümü için servis den destek alınmalıdır.

ARIZA KODU 707: Bu kod, kombinizin bölge 3’de aşırı ısınmadan kaynaklı arızanın olduğunu gösterir. Tüketici kendi müdahalede bulunmamalı yetkili servis den destek almalıdır.

ARIZA KODU SP1: Bu kod, kombinizin birinci ateşleme denemesinde başarısız olduduğu anlamına gelen arıza kodudur. Arıza çözümü için ateşleme trafosu kontrol edilmelidir. Çakmak bağlantıları incelenmelidir.

ARIZA KODU SP2: Bu kod, kombinizin ikinci ateşleme denemesinde başarısız olduğu anlamına gelen arıza kodudur. Arıza çözümü için çakmak sistemi kontrol edilmelidir. Çakmak soket ve bağlantıları incelenmelidir. Gaz valfi kontrolleri yapılmalıdır.

ARIZA KODU SP3: Bu kod, kombinizin üçüncü ateşleme denemesinde başarısız olduğu anlamına gelen arıza kodudur. Arıza çözümü için çakmak sistemi kontrol edilmelidir. Çakmak, soket bağlantıları incelenmelidir. Gaz valfi soket ve bağlantı kontrolleri yapılmalıdır.


ARİSTON CLAS EVO 24 FF/28 FF HERMETİK , ARİSTON CLAS EVO 24 CF BACALI KOMBİ ARIZA KODLARI



NOT:Arıza kodlarından önce ekranda Err yazısı sonrasında arıza kodu çıkar



101 Arızası: Aşırı sıcaklık sorunu.
Çözüm:
Genelde sıkça karşılaştığımız arıza kodlarından biri olmaktadır. Cihaz içindeki su sıcaklığının en yüksek değeri de aştığını belirtir. Bu durum birçok sebeple yaşanabilir. Kombi altındaki özellikle de kalorifer sistemine ait olan vanaların kapalı olması, petek vanalarının kapalı olması gibi durumlarda yaşanabilir. Servis öncesi vanaları kontrol ederek kapalı olanları açabilir, özellikle de konut içinde en az 3 kaloriferi kullanabilirsiniz. Vanaları kontrol ettikten sonra kombiye reset atmanız gerekir. Panelde yer alan “Reset” düğmesine basarak cihaza reset atabilirsiniz. Resetleme sonrasında arıza düzelmezse eğer; ana eşanjör, pompa, üç yollu vana gibi parçalar arızalı olabilir. Tesisat tıkalı veya filtrede (kalorifer dönüş borusu içindeki filtrede) tıkanıklık olabilir. Arıza tespit ve onarımı için servisi aramanız gerekmektedir.



103-104-105-106-107-108 Arızası: Yetersiz dolaşım sorunu.
Çözüm:
Bu arıza kodlarından biri ekranda belirdi ise öncelikle panel solunda yer alan basınç göstergesine bakmalısınız. Basınç göstergesi ibresi eğer 1 barın altında duruyor ise tesisata su basmanız gerekir. Ariston Clas Evo model kombinin sağ altında monteli olan mavi renkte, çiçek şeklindeki doldurma musluğunu önce yavaşça aşağı doğru çekmeli daha sonra sola çevirerek basınç göstergesi 1,5 i gösterene kadar su basmalısınız. İşlem sonrasında doldurma musluğunu açık bırakmayın. Uygulamadan sonra arıza düzelir ancak düzelme olmaz ise “Reset” düğmesine basabilir ve kombiyi resetleyebilirsiniz. Resetleme sonrası da arızada düzelme durumu olmaz ise su dolaşımı sağlanmıyor demektir. Yani tesisat içinde su olmasına karşın dolaşım sağlanmıyordur. Bu durumda; ana eşanjörde, pompada sorun olabilir. Kalorifer filtresi tıkanmış olabilir ya da tesisat tıkalı olabilir. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi için mutlaka uzman yardımı alın.



305-306-307 Arızası: P.C.B problemi.
Çözüm:
Yani elektronik kart arızası olarak adlandırabiliriz. Bu gibi arıza durumlarında kullanıcı olarak dilerseniz servis öncesi resetleme işlemi uygulayabilirsiniz. Panel üzerinde yer alan “Reset” düğmesine basarsanız eğer cihazı resetlemiş olursunuz. Arıza durumu düzelmezse eğer işlemi birkaç kez daha uygulayabilirsiniz. Yine bir sonuç alamadıysanız eğer bu durumda Ariston Servisi’ni aramanız gerekir. Anakart arızalı ise tamiri ya da değişimi ile sorun çözümlenebilir. Bu yüzden işi uzmanına bırakmanız şarttır.



501 Arızası: Alev yokluğu sorunu.
Çözüm:
Ateşleme problemi olarak bilinen arıza kodudur. Teknik açıdan en sık yaşanan arıza durumlarından biridir. Brülörde yanma olmadığı zaman bu sorun yaşanır. Bu durumda kombinize gaz gelip gelmediğine bakabilirsiniz. Kombiye gaz geldiğinden emin olmanız gerekmektedir. Gaz vanaları açık ve kombiye gaz gelmekte ise “Reset” butonuna basarak kombiye birkaç defa reset atmalısınız. Resetleme işlemi sonucunda arıza durumu devam etmekte ise; iyonizasyon ve ateşleme elektrotlarında, gaz armatöründe veya elektronik kartta problem olabilir. Arızanın kesin teşhis edilmesi ve onarılması için uzman yardımı almanız gerekmektedir.



601 Arızası: Egzos dumanı tahliye sorunu (yalnızca bacalı kombilerde).
Çözüm:
Sadece bacalı model Clas Evo kombilerde karşılaşılan arıza kodudur. Hava akış arızası olarak adlandırabiliriz. Bu gibi arıza durumlarında; baca çekmiyor olabilir, baca tıkanmış olabilir ya da baca sensöründe sorun olabilir. Arızanın teşhis edilerek onarılması açısından uzman desteği almanız gerekmektedir. Bu konuda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem ya da müdahale bulunmamaktadır.



ARİSTON KOMBİ ARIZA KODLARI

111: Yetersiz Dolaşım “Doldurma Tuşuna Bas”

607: Ana Kart Arızası – Hava Sirkülasyonu

677: Ana Kart Arızası – Fan Arızası


KOMBİ ÇALIŞMIYOR HATA VERİYORSA



Ev ve iş yerlerinde kullandığımız kombiler zamanla bozularbilir hatta arıza yapabilirler. Bugün sizlere kombiler neden çalışmaz, çalışmama sebebi nedir, ne yapabilirim gibi sorunlarınıza bu konuda cevap bulabileceksiniz.

Öncelikle Sigortanızın Ve Doğalgaz Vanasının Açık Cihazınızın Çalışır Olduğundan Emin Olun. Kombiniz Çalışıyor Ve Derecesi Bir anda Yükselip Arızaya Geçiyor İse Cihazın Altındaki 4 Tesisat Borusu + 1 Doğalgaz Borusu Olmak Üzere 5 Borudan Soldan 4 ve 5 inci Boru Üzerindeki Vanaların Açık Olduğundan Emin Olun.

Kombinizi Son Olarak Sigortasını Kapatın 5 Saniye Bekledikten Sonra Açın ve Cihaz Çalıştığında Cihazı Üstünde Bulunan Kontrol Panelinde Reset ( R ) ya da Şimşek Resmi Olan Bir Buton Olması Gerekiyor Ona Basarak Cihazınızı Resetleyin. 3 Kere Resetlemeyi denediğinizde de Aynı Hata İle Karşılaşıyor İseniz, Cihaza Müdahale İçin 05326884686 KOMSER Kombi Teknik Servis telefonunu Aramalısınız.Yada samsunkombiservisi.com.tr den servis çağrısı oluşturabilirsiniz.

Kombi Servisi Geldiğinde Muhtemel Değişmesi ya da Onarılması Gerekebilecek Parçalar.

  • Kombiniz Hiç Çalışmıyor İse Elektronik Kart Arızalı Olabilir Değişmesi yada Onarılması Gerekebilir.
  • Cihazınız Çalışıyor Ve Ateşlemiyor İse Fan Motoru, Hava Akış Anahtarı
  • Prosestat Arızalı olabilir. Değişmesi ya da Onarılması Gerekebilir.
  • Sirkülasyon Pompası (Devir Daim Pompası) Bloke Olabilir.
  • Sirkülasyon Pompası Bozuk Olabilir.
  • Kombinizin NTC, PTC, LimitTermostat Gibi Kombinizi Yüksek Sıcaklıktan ya da Alçak Basınçtan Korumak İçin Kullanılan Parçalardan Biri Arızalı Olabilir Değişmesi Gerekebilir Onarımı Yoktur
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri