Arçelik yetkili servis kurnazlığı

A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Merhabalar, arçelik buzdolabıyla son bir kaç ayda sorunlar yaşadım. Buzluk kısmında buzlanma oluyor. Servis çağırdım.
12 Nisan tarihinde onarım işlemi sağlandı servis fişine "frz tahliye kanalı tıkalı temizlenerek sorun giderildi" yazılmış.
1 ay sonra aynı sorun tekrarladı.
24 mayısta tekrar servis çağırdım. Onlar da onarım sağladı, diğer gelen arkadaşa sallayıp o ne derse tam tersini söyledi. Bir daha olmaz dedi ama servis fişine yanlış işlem girmiş bilerek servis fişine "set ayarı ayarlandı ayak ayarı yapıldı bilgi verildi" yazmışlar. Ben o an fark etmedim, zaten servis fişi sms olarak saatler sonra geliyor.
İkinci gelen arkadaşa sorun tekrarlanıyor, ürünü değiştireceğim deyince aynı sorunun tekrarlandığını kağıt üstünde göstermemek için bilerek farklı bir sorun yaşanmış gibi girmiş.
Üçüncü kez çağırdığım servis ilk gelen kişilerdi. Onarım istemiyorum değişim istiyorum deyince suratı düştü mırın kırın yapmaya başladı. Değişim yapamazsın falan deyip geçiştirdi.
Ben onarım istemeyip değişip istiyorum yazıp yollattım. Israrla hala sensörünü değiştirelim demeye başladı.
Arçelik müşteri hizmetlerinden ikinci ekibin servis fişini düzeltmesi için talep açtım.
3 kez aynı buzlanma sorununu yaşıyorum, gelen servis buzları sıcak suyla çözüp gitmekten başka bir şey yapmıyor. Son çare tüketici hakem heyetinin insafına kaldım.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Yanlış bir mevsimde hiç istenmeyen durumlar. THH sorunu çözene kadar geçecek sürede çekeceğiniz eziyet ne yazık ki yıllardır bas bas bağırdığımız ''Kalifiye personel kalmadı'' isyanlarımızın ispatı şu yaşadığınız durum.

Her buzdolabı buzlanır, sistemin çalışma prensibi ve fizik kuralları, kayatın olağan akışı doğrultusunda bu gayet normaldir.
Burada temel sorun buzdolabının buzlanması değil onu eritecek olan sistemin çalışmamasıdır.
Her buzdolabı bozulur ve sistem mühendisliğine göre günde 3 veya 4 kere periyodik olarak buz çözme işlemi yapar sonra tekrar soğutma faaliyetine geri döner.

Eski mekanik sistemlerde 5-1-5 komutu verirdik biz dolaplara ve otomatik yerine zorla defrost yaptırırdık ancak sonra bu sistemi kaldırdılar vs.

Sizin buzdolabınızda defrsot sistemi çalışmadığı için ABB durumu ile karşı karşıya kalıyorsunuz. ABB demek Ara Bölme Buzlanma diye geçer bazı teknik dokümanlarda Ara Bölme Bloklama diye de geçer bu durum.

Her firma bu sorun için kendi teknik servislerine bülten yayınlar ve rezistansların ölçümü, ürünün defrost anında kaç watt ve kaç amper çekmesi gerektiğini, rezistansın hangi ohm değeri vermesi gerektiğine kadar tüm detayları paylaşırlar bu tarz arızaya girmeden evvel bilgileri olsun diye.

Buna rağmen halen sıcak su ile buz çözüp giden zihniyete de ne diyeyim bilemedim.
 
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Yanlış bir mevsimde hiç istenmeyen durumlar. THH sorunu çözene kadar geçecek sürede çekeceğiniz eziyet ne yazık ki yıllardır bas bas bağırdığımız ''Kalifiye personel kalmadı'' isyanlarımızın ispatı şu yaşadığınız durum.

Her buzdolabı buzlanır, sistemin çalışma prensibi ve fizik kuralları, kayatın olağan akışı doğrultusunda bu gayet normaldir.
Burada temel sorun buzdolabının buzlanması değil onu eritecek olan sistemin çalışmamasıdır.
Her buzdolabı bozulur ve sistem mühendisliğine göre günde 3 veya 4 kere periyodik olarak buz çözme işlemi yapar sonra tekrar soğutma faaliyetine geri döner.

Eski mekanik sistemlerde 5-1-5 komutu verirdik biz dolaplara ve otomatik yerine zorla defrost yaptırırdık ancak sonra bu sistemi kaldırdılar vs.

Sizin buzdolabınızda defrsot sistemi çalışmadığı için ABB durumu ile karşı karşıya kalıyorsunuz. ABB demek Ara Bölme Buzlanma diye geçer bazı teknik dokümanlarda Ara Bölme Bloklama diye de geçer bu durum.

Her firma bu sorun için kendi teknik servislerine bülten yayınlar ve rezistansların ölçümü, ürünün defrost anında kaç watt ve kaç amper çekmesi gerektiğini, rezistansın hangi ohm değeri vermesi gerektiğine kadar tüm detayları paylaşırlar bu tarz arızaya girmeden evvel bilgileri olsun diye.

Buna rağmen halen sıcak su ile buz çözüp giden zihniyete de ne diyeyim bilemedim.
Bende mühendisim ve gelen teknisyenleri görünce elim ayağım titriyor. Bir şey deyince çok ters anlıyorlar,bozuluyorlar. Litre litre sıcak su dökerken yer gök su olmuş parkeler ıslanmış umursamıyorlar bile. İlkel yöntemler ile o an ki durumu kurtarmayı onarmak sanıyorlar maalesef.
A Adem Helvacı abi peki bir şey soracağım ikinci gelen teknisyen servis fişini bu şekilde resmen sabote etti peki hala bu durumda seçimlik haklarım devam ediyor mu? Nasıl bir yol izleyelim açıkçası uğraşmak istemiyorum da ama garanti bittikten sonra elimde kalacak ve masrafı çok olacak diye endişe ediyorum Kasım ayında 2. Yılı dolacak.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bende mühendisim ve gelen teknisyenleri görünce elim ayağım titriyor. Bir şey deyince çok ters anlıyorlar,bozuluyorlar. Litre litre sıcak su dökerken yer gök su olmuş parkeler ıslanmış umursamıyorlar bile. İlkel yöntemler ile o an ki durumu kurtarmayı onarmak sanıyorlar maalesef.
A Adem Helvacı abi peki bir şey soracağım ikinci gelen teknisyen servis fişini bu şekilde resmen sabote etti peki hala bu durumda seçimlik haklarım devam ediyor mu? Nasıl bir yol izleyelim açıkçası uğraşmak istemiyorum da ama garanti bittikten sonra elimde kalacak ve masrafı çok olacak diye endişe ediyorum Kasım ayında 2. Yılı dolacak.
Aslına bakarsanız sizin sorun yaşadığınızı ispat etmeniz ve yaşadığınız soruna istinaden 3 servis hizmeti aldığınızı kanıtlamanız dahi yeterli.
Bu sizin seçimlik haklarınızı kullanabileceğiniz anlamına gelir. Onların servis formuna sabote amaçlı farklı terimler yazmalarının hiçbir anlamı yok zira bahsi geçen yaklaşım şekli sadece Mülga4077 Sayılı Tüketici Kanununda geçerliydi. (Şu kadar aynı arıza, bu kadar farklı arıza olursa değişir vs)

Mevcut 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun içeriğinde ise garanti süresi içerisinde ikinci arızayı yapması dahi arızanın ne olduğunun önemi olmadan değişim gerekçesi olabiliyor yani heyetin elini kolunu bağlayan akamsal bir durum yok.

Sizin tek yapmanız gereken, ürünün arızasını görsel olarak (Mesela o servis elemanları işlem yaparken hiç foto çekmediniz mi?) servis fişlerini ve arızaya müdahale edilirken yapılanları delil nitelikli sunmak, dilekçenizde size yaşatılanları yazmak ve oluşturulan mağduriyet doğrultusunda 6502 Sayılı TKHK Madde 8 de tanımı yapılmış olan Ayıplı Mal kapsamına giren bu ürünün Madde 11 de size sunulan seçimlik hakları çerçevesinde ayıpsız misli ile değişimini istemek :)
 
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Aslına bakarsanız sizin sorun yaşadığınızı ispat etmeniz ve yaşadığınız soruna istinaden 3 servis hizmeti aldığınızı kanıtlamanız dahi yeterli.
Bu sizin seçimlik haklarınızı kullanabileceğiniz anlamına gelir. Onların servis formuna sabote amaçlı farklı terimler yazmalarının hiçbir anlamı yok zira bahsi geçen yaklaşım şekli sadece Mülga4077 Sayılı Tüketici Kanununda geçerliydi. (Şu kadar aynı arıza, bu kadar farklı arıza olursa değişir vs)

Mevcut 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun içeriğinde ise garanti süresi içerisinde ikinci arızayı yapması dahi arızanın ne olduğunun önemi olmadan değişim gerekçesi olabiliyor yani heyetin elini kolunu bağlayan akamsal bir durum yok.

Sizin tek yapmanız gereken, ürünün arızasını görsel olarak (Mesela o servis elemanları işlem yaparken hiç foto çekmediniz mi?) servis fişlerini ve arızaya müdahale edilirken yapılanları delil nitelikli sunmak, dilekçenizde size yaşatılanları yazmak ve oluşturulan mağduriyet doğrultusunda 6502 Sayılı TKHK Madde 8 de tanımı yapılmış olan Ayıplı Mal kapsamına giren bu ürünün Madde 11 de size sunulan seçimlik hakları çerçevesinde ayıpsız misli ile değişimini istemek :)
Tüh maalesef işlem sırasında bir fotoğrafları yok. Servis fişleri umarım yeterli olur, ürün de şuan ve geçmişte olan buzlanma sorunun fotoğrafları var onları da eklerim dosyaya. Peki bu süreçte buzdolabını bu şekilde kullanmam bir sıkıntı yaratır mı bunun cevabını teknisyen vermedi ukala ukala konuştu. Biraz İnternetden arama yaptım ama sağlık bir sonuç bulamadım. Ürünü bu şekilde bırakıp fişe takılı şekilde memlekete gideceğiz 2 ay yokuz daha sonra gelince de aktif şekilde kullanacağız ne olacak deneyip görmek lazım sanırım.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Tüh maalesef işlem sırasında bir fotoğrafları yok. Servis fişleri umarım yeterli olur, ürün de şuan ve geçmişte olan buzlanma sorunun fotoğrafları var onları da eklerim dosyaya. Peki bu süreçte buzdolabını bu şekilde kullanmam bir sıkıntı yaratır mı bunun cevabını teknisyen vermedi ukala ukala konuştu. Biraz İnternetden arama yaptım ama sağlık bir sonuç bulamadım. Ürünü bu şekilde bırakıp fişe takılı şekilde memlekete gideceğiz 2 ay yokuz daha sonra gelince de aktif şekilde kullanacağız ne olacak deneyip görmek lazım sanırım.
Ara bölme bloklanan üründe eritme olmadığı sürece buz kalınlaşması devam eder, Ara bölme bloklandığı için soğutucu bölüme soğuk hava akışı olmaz ve gıda maddeleriniz bozulur. Geldikten sonra kullanmanıza lafım yok, hatta ilk eritme sonrası kabaca 20-30 gün rahat da edersiniz ancak sonrası dediğim gibi soğutucu bölümdeki gıdalar bozulur.

Bu tarz durumlarda dondurucu bölüm daha gaddar olur, evapın üstü buz kütlesi olsa dahi bir şekilde gıdaları korumayı başarıyor.
 
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Ara bölme bloklanan üründe eritme olmadığı sürece buz kalınlaşması devam eder, Ara bölme bloklandığı için soğutucu bölüme soğuk hava akışı olmaz ve gıda maddeleriniz bozulur. Geldikten sonra kullanmanıza lafım yok, hatta ilk eritme sonrası kabaca 20-30 gün rahat da edersiniz ancak sonrası dediğim gibi soğutucu bölümdeki gıdalar bozulur.

Bu tarz durumlarda dondurucu bölüm daha gaddar olur, evapın üstü buz kütlesi olsa dahi bir şekilde gıdaları korumayı başarıyor.
A Adem Helvacı Bilgi için sağ ol abi aklımda bulunsun bunlar ama sanırım gerek kalmadı.


Screenshot_20220624_152349.jpg


Onaylandı diyor fakat benim buzdolabı bu değil daha alt model bu.

Attığım link doğru bir kaynak olmaya bilir başka sitede farklı yazıyordu.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Stok yok gözüküyor evet,müşteri hizmetlerini aradım benim buzdolabı ile ufak farklar var 10-15 litre oynuyor birde enerji olarak daha fazla yakıyor VS. Çok çirkeflik yapmak istemiyorum böyle ufak farklar ile ama kendimi de kazık yemiş gibi hissediyorum açıkçası. Bir üst modeli eskisinden nasıl daha kötü olur anlamıyorum.
Bir de henüz araştırmadim benim ki mavi ışık teknolojisi var diğerinde yok onun yerine vitamin zone teknolojisi var henüz farklarını bakmadım hangisi daha iyi.

Benden henüz istemediler ama bir çok sitede farklı kişilerden kullanım bedeli istemişler değişim yapıyorlarmış ama üstüne para istiyorlarmış daha o aşamaya gelmediğim için fiyat çıkıp çıkmadığını bilmiyorum çıksada zaten Thh ye başvuracağım.
 
S Çevrimdışı

sisperdesi 

Aktif Üye
28 May 2022
255
29
Stok yok gözüküyor evet,müşteri hizmetlerini aradım benim buzdolabı ile ufak farklar var 10-15 litre oynuyor birde enerji olarak daha fazla yakıyor VS. Çok çirkeflik yapmak istemiyorum böyle ufak farklar ile ama kendimi de kazık yemiş gibi hissediyorum açıkçası. Bir üst modeli eskisinden nasıl daha kötü olur anlamıyorum.
Bir de henüz araştırmadim benim ki mavi ışık teknolojisi var diğerinde yok onun yerine vitamin zone teknolojisi var henüz farklarını bakmadım hangisi daha iyi.

Benden henüz istemediler ama bir çok sitede farklı kişilerden kullanım bedeli istemişler değişim yapıyorlarmış ama üstüne para istiyorlarmış daha o aşamaya gelmediğim için fiyat çıkıp çıkmadığını bilmiyorum çıksada zaten Thh ye başvuracağım.
Karşılaştırma yaptığımda ciddi farklar mevcut. Bir üst model aslında özellikler bakımından sizinkinden düşük. Benzer özelliklere sahip buzdolabı talep edin.

Stok yok gözüküyor evet,müşteri hizmetlerini aradım benim buzdolabı ile ufak farklar var 10-15 litre oynuyor birde enerji olarak daha fazla yakıyor VS. Çok çirkeflik yapmak istemiyorum böyle ufak farklar ile ama kendimi de kazık yemiş gibi hissediyorum açıkçası. Bir üst modeli eskisinden nasıl daha kötü olur anlamıyorum.
Bir de henüz araştırmadim benim ki mavi ışık teknolojisi var diğerinde yok onun yerine vitamin zone teknolojisi var henüz farklarını bakmadım hangisi daha iyi.

Benden henüz istemediler ama bir çok sitede farklı kişilerden kullanım bedeli istemişler değişim yapıyorlarmış ama üstüne para istiyorlarmış daha o aşamaya gelmediğim için fiyat çıkıp çıkmadığını bilmiyorum çıksada zaten Thh ye başvuracağım.
Sunuda belirtmek istiyorum. Kombi tipi dolaplarda ben hep bu defrost arızası ile karşılaşıyorum. Bizde Bosch vardı. 5 sene onxe sanırım ya da 6 o zamanlar 3500 4000 tl gibi bir rakama almıştık. En üst modeliydi yok super cool bilmem ne. 2 ay geçmedi arıza verdi. Ekip geldi baktı. Bekletin dedi 2 gün beklettik. Bizde eski nesil dolap yığılır. Ordan al komşuya götür falan. Sonra 2 hafta geçti yine arıza. Tabi servis yine gel. Bekletin dedi. Ben tepkimi gösterdim. Rezistans değişti. 1 yıl oldu olmadı yine bambaşka bir arıza vermişti. Borusu mu çatlamış ne olmuş. Derken tamir git gel şimdi çalışıyor. İnternette o zamanlar baktığımda bu kombi tiplerde hep benzer sorunlar vardı
 
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Karşılaştırma yaptığımda ciddi farklar mevcut. Bir üst model aslında özellikler bakımından sizinkinden düşük. Benzer özelliklere sahip buzdolabı talep edin.
Yok attığım link yanlış farklı kaynaklardan kontrol ettiğim de farklar:
Benim buzdolabında mavi ışık teknolojisi varmış şuan vitaminzone varmış(baktığım da vitaminzone daha gelişmiş bir teknoloji)
Eskisi ile yenisi arasında üst bölmede 12litre, aşağıda 1 litre eksik gösteriyor ama eni,boyu, derinliği ve raf düzeni birebir aynı yanlış yazılmış diye düşünüyorum.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Yok attığım link yanlış farklı kaynaklardan kontrol ettiğim de farklar:
Benim buzdolabında mavi ışık teknolojisi varmış şuan vitaminzone varmış(baktığım da vitaminzone daha gelişmiş bir teknoloji)
Eskisi ile yenisi arasında üst bölmede 12litre, aşağıda 1 litre eksik gösteriyor ama eni,boyu, derinliği ve raf düzeni birebir aynı yanlış yazılmış diye düşünüyorum.
Aynı seri aynı dolap biraz hacim farkı var görünüyor sonu 31 olan yeni üretim 30 olan eski üretim.

Belki motor markası kullanılan malzemede biraz farklılık olabilir üretime değişkenlik oluyor.

yanlış yazmazlar aynı dolap eskisi brüt yenisin de net yazıyor yönetmelik değişikliğinden ikisi aynı dolap

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
A Çevrimdışı

Aalper

Yeni Üye
14 Haz 2022
15
32
Aynı seri aynı dolap biraz hacim farkı var görünüyor sonu 31 olan yeni üretim 30 olan eski üretim.

Belki motor markası kullanılan malzemede biraz farklılık olabilir üretime değişkenlik oluyor.

yanlış yazmazlar


İşin garibi cidden buzdolabı litre miktarları bana hep yanlış geliyor. Bir çok foto,video ve iç dış ölçülerine VS baktım raf düzenine kadar milimi milimine aynı. Sadece değişen sebzelite başka teknoloji var ama oranın da ölçüleri aynı. Yedek parçalar kısmından da baktım milim oynamıyor ama 13 litre eksik gösteriyor. Neyse ya içim rahat ürünü kapalı oahet getirdikleri sürece problem yok çünkü bir önce ki daire önünde ben olmadan açmışlar problem yaşadık "abi yeni açtık işte paketler burada aha bak" gibi garip konuşmalar oldu. Normalde asla kabul etmez geri gönderirdim ama şehir dışından gelmişti tüm beyaz eşyalar risk alıp ürünün montajını onayladım. Böyle bir şey yaşanırsa yok diyip kapıyı kapatacağım bu sefer.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt