Arçelik buzdolabı garanti sorunu

F Çevrimdışı

fahoge

Yeni Üye
25 Mar 2021
13
41
Herkese merhabalar Arçelik markasıyla garanti ile ilgili bir sorun yaşıyorum hakim olan arkadaşlar aydınlatırlarsa sevinirim
şöyleki;

2009 yılında arçelik marka inox nofrost bir buzdolabı almıştım 3+4 yıl garantisini uzatmıştım. Bu buzdolabı 9. senesinde yani garantisi bittikten sonra soğutma problemi yüzünden ücreti ödenerek yetkili servisten motor değişimi yapıldı ancak problem devam etti, tekrar servisi çağırdığımda gelen servis iç kabinin problemli olduğunu, tamiratının mümkün olmadığını, markanın bu gibi durumlarda ücreti ödenmek karşılığında istenilen herhangi bir model buz dolabı ile daha makul bir fiyata satın alabileceğimizi belirtti ve bize de mantıklı geldi çünkü zaten kullanım ömrünü tamamlamak üzere olduğunu düşünerek gardrop tipi arçelik buzdolabını beğendik ve normal piyasa fiyatından daha uyguna merkezden dolabı aldık 2018 eylül ayında.
Şimdi gelelim asıl meseleye; açıkçası bu gardrop tipi buzdolabından çok memnunduk 5 senedir sıkıntısız kullanıyorduk, merkeze ödemesini yaparken yine +4 yıl garanti uzatmasını da satın almıştık. 15 gün önce bu buzdolabımız motor devreye girerken takırdayarak ses yapmaya başlayınca garantisinin de olmasına güvenerek servis çağırdık servis geldi sorunu teşhis etti ancak garantimizin dolmuş olduğunu belirterek parçanın ücretli değişeceğini belirtti, ben de cihazı 2018 yılında aldığımı ve kendi garantisi olan 3 yıl üzerine +4 yıl ile garantisini uzattığımı belirttim, müsteri hizmetlerini arayıp durumu bildirmemi ifade ettiler, ben yine de parça siparişini vermelrini istedim. Müşteri hizmetleri ile iletişime geçerek durumu izah ettim, bana hemen cihazın değişim olup olmadığını sordu evet değişim ama önceki buzdolabının garanti süresi içerisinde olan bir durumdan dolayı ücretsiz bir değişim olmadığını belirttim. Velhasılı belliki problem uzayacak. Sormak istediğim benim durumumda şu anki buzdolabım 3+4 yıl garantili midir? Yoksa firmanın garantiden değişim yapılan cihazlarda olduğu gibi 1+4 yıl garantili midir? 7 yılı kabul etmezlerse thh'ye başvurmalı mıyım?
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,771
öncelikle geçmiş olsun garanti süreniz değişim cihazınız için 1 yıl, ek garanti için +4 yıl.

ücretli değişim, onarım hizmeti aldığınız için garanti süresiniz mağazadan aldığınız yeni cihazlar gibi olmuyor.
 
F Çevrimdışı

fahoge

Yeni Üye
25 Mar 2021
13
41
175 Tüketici danışma hattını arayarak ilgili yerlere şikayette bulundum süreç çok uzamadan haklılığım ortaya çıktı hata düzeltildi. Garanti olması gerektiği gibi 3+4 yıl olarak düzeltildi.
 
Geri
Üst Alt