Selamlar,
Temmuz 2021 de aras kargo denilen firma ile bir kargo gönderdim. (Haftada 3 4 kere gönderim oluyordu). Araç yolda yanmış ve içindeki kargolar da tabi ki. Neyse şube faturaları istedi 15 gün içinde tazmin edeceğiz dedi.
Bir müddet sonra 1000tl gibi komik bir rakam vereceklerini söylediler, bende ürünlerin sadece vergisi 350tl tutuyor zaten dedim ve ödemeleri gereken tutarın fatura bedeli olması gerektiğini belirttim. Hatta bunu şubedeki eleman söyledi bu olmaz buna itiraz edelim diye.
Buraya kadar ne güzel değil mi her şey olması gerektiği gibi işliyor.
Sonra cevap vs. veren yok işler yoğun ben de pek ilgilenemiyorum şubeye arada soruyorum, araç yanmış sıkıştırmayayım düşüncesi ile üstelemiyorum. Aradan 4 ay geçince sürecin çok uzadığını belirttim, şubedeki eleman "Abi genel merkez cevap dahi vermiyor" verecekleri 1000lirayı talep ettim onu da vermiyor dedi. Sen en iyisi mahkemeye ver dedi.
Bende THHye başvurdum. aralık ayında firma savunma vermiş. THH kararı ise geçen gün geldi.
Aras kargo benim tüketici olmadığımı ticari gönderi yaptığımı belirtmiş. 4 ay gibi bir süre sonra da sevgili THH heyeti tüketici olmadığıma karar vererek talebimi reddetti. Madem reddedilecek neden 4 ay beklettin beni eyy THH. Sanırım 6 ay süresi var THHnin son dakika yetiştirir gibi. Ne kadar yoğun olabilir üstelik tüketici değilsem yaz gönder de işimize bakalım.
THHye de güvenim kalmadı açıkçası.
Neyse geçen süre zarfında aras kargoyu hiç yoksa 50 defa aradım. her defasında size döneceğiz diyorlar, sonra tekrar arıyorum, sizi aradık ulaşamamışız diyorlar resmen dalga geçiyor. 1 kere dahi aramadılar.
Benim anladığım bu firma zararımı vermeyecek, alabilirsen al diyor, hukuken de yapacağımı yaparım verememek için diyor.
Şimdi verecek olsa zaten THH başvuru yapmadan 4 aylık sürede verirdi, yine verecek olsa THH başvurusuna bu tüketici değil diye savunma göndermez sizi mağdur etmişiz orta yolu bulalım derdi.
Benim gibi mağdur 100lerce kişi vardır, bunların kaçı bu tip firmalarla uğraşır lanet olsun der geçer, firma bunu biliyor ve uğraşıp hakkını ALABİLENE devlet zoruyla vereceğiz mecburen diyor. Bu firmalara kesinlikle bu mağduriyetler için ceza verilmeli yoksa durum çok vahim. Acil ihtiyacı olan biri olduğunu düşünsenize, sırf firmanın bu pişkinliği yüzüne verecekleri ücreti mecburen kabul edecekti ya da batıp gidecekti.
Bu arada firmayı ulaştırma bakanlığına da şikayet ettim, aras kargo, biz aradık size ulaşamadık diye cevap verdi her seferinde. Her sözleri yalan dolan. Şikayeti şikayet ettim aramadılar cevap dahi vermiyorlar diye yine aynı aradık ama ulaşamadık...
THH kararını ekliyorum, sevgili Adem Helvacı karar sizce doğru mudur? Bundan sonraki adımım ne olmalı, hem bu firmanın yanına kâr kalsın istemiyorum hem de doğru adım atıp zaman kaybetmek istemiyorum.
[ironi] Konuyu Tüketici Mağduriyeti Bölümüne açtım ama sevgili yönetici arkadaşlar tüketici olmadığımı iddia edip konuyu silmez umarım
Temmuz 2021 de aras kargo denilen firma ile bir kargo gönderdim. (Haftada 3 4 kere gönderim oluyordu). Araç yolda yanmış ve içindeki kargolar da tabi ki. Neyse şube faturaları istedi 15 gün içinde tazmin edeceğiz dedi.
Bir müddet sonra 1000tl gibi komik bir rakam vereceklerini söylediler, bende ürünlerin sadece vergisi 350tl tutuyor zaten dedim ve ödemeleri gereken tutarın fatura bedeli olması gerektiğini belirttim. Hatta bunu şubedeki eleman söyledi bu olmaz buna itiraz edelim diye.
Buraya kadar ne güzel değil mi her şey olması gerektiği gibi işliyor.
Sonra cevap vs. veren yok işler yoğun ben de pek ilgilenemiyorum şubeye arada soruyorum, araç yanmış sıkıştırmayayım düşüncesi ile üstelemiyorum. Aradan 4 ay geçince sürecin çok uzadığını belirttim, şubedeki eleman "Abi genel merkez cevap dahi vermiyor" verecekleri 1000lirayı talep ettim onu da vermiyor dedi. Sen en iyisi mahkemeye ver dedi.
Bende THHye başvurdum. aralık ayında firma savunma vermiş. THH kararı ise geçen gün geldi.
Aras kargo benim tüketici olmadığımı ticari gönderi yaptığımı belirtmiş. 4 ay gibi bir süre sonra da sevgili THH heyeti tüketici olmadığıma karar vererek talebimi reddetti. Madem reddedilecek neden 4 ay beklettin beni eyy THH. Sanırım 6 ay süresi var THHnin son dakika yetiştirir gibi. Ne kadar yoğun olabilir üstelik tüketici değilsem yaz gönder de işimize bakalım.
THHye de güvenim kalmadı açıkçası.
Neyse geçen süre zarfında aras kargoyu hiç yoksa 50 defa aradım. her defasında size döneceğiz diyorlar, sonra tekrar arıyorum, sizi aradık ulaşamamışız diyorlar resmen dalga geçiyor. 1 kere dahi aramadılar.
Benim anladığım bu firma zararımı vermeyecek, alabilirsen al diyor, hukuken de yapacağımı yaparım verememek için diyor.
Şimdi verecek olsa zaten THH başvuru yapmadan 4 aylık sürede verirdi, yine verecek olsa THH başvurusuna bu tüketici değil diye savunma göndermez sizi mağdur etmişiz orta yolu bulalım derdi.
Benim gibi mağdur 100lerce kişi vardır, bunların kaçı bu tip firmalarla uğraşır lanet olsun der geçer, firma bunu biliyor ve uğraşıp hakkını ALABİLENE devlet zoruyla vereceğiz mecburen diyor. Bu firmalara kesinlikle bu mağduriyetler için ceza verilmeli yoksa durum çok vahim. Acil ihtiyacı olan biri olduğunu düşünsenize, sırf firmanın bu pişkinliği yüzüne verecekleri ücreti mecburen kabul edecekti ya da batıp gidecekti.
Bu arada firmayı ulaştırma bakanlığına da şikayet ettim, aras kargo, biz aradık size ulaşamadık diye cevap verdi her seferinde. Her sözleri yalan dolan. Şikayeti şikayet ettim aramadılar cevap dahi vermiyorlar diye yine aynı aradık ama ulaşamadık...
THH kararını ekliyorum, sevgili Adem Helvacı karar sizce doğru mudur? Bundan sonraki adımım ne olmalı, hem bu firmanın yanına kâr kalsın istemiyorum hem de doğru adım atıp zaman kaybetmek istemiyorum.
[ironi] Konuyu Tüketici Mağduriyeti Bölümüne açtım ama sevgili yönetici arkadaşlar tüketici olmadığımı iddia edip konuyu silmez umarım
Son düzenleme: