Aras Kargo mağduriyeti. Bu Kadar Pişkin Bir Firma Olamaz.

E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Selamlar,

Temmuz 2021 de aras kargo denilen firma ile bir kargo gönderdim. (Haftada 3 4 kere gönderim oluyordu). Araç yolda yanmış ve içindeki kargolar da tabi ki. Neyse şube faturaları istedi 15 gün içinde tazmin edeceğiz dedi.
Bir müddet sonra 1000tl gibi komik bir rakam vereceklerini söylediler, bende ürünlerin sadece vergisi 350tl tutuyor zaten dedim ve ödemeleri gereken tutarın fatura bedeli olması gerektiğini belirttim. Hatta bunu şubedeki eleman söyledi bu olmaz buna itiraz edelim diye.


Buraya kadar ne güzel değil mi her şey olması gerektiği gibi işliyor.

Sonra cevap vs. veren yok işler yoğun ben de pek ilgilenemiyorum şubeye arada soruyorum, araç yanmış sıkıştırmayayım düşüncesi ile üstelemiyorum. Aradan 4 ay geçince sürecin çok uzadığını belirttim, şubedeki eleman "Abi genel merkez cevap dahi vermiyor" verecekleri 1000lirayı talep ettim onu da vermiyor dedi. Sen en iyisi mahkemeye ver dedi.

Bende THHye başvurdum. aralık ayında firma savunma vermiş. THH kararı ise geçen gün geldi.

Aras kargo benim tüketici olmadığımı ticari gönderi yaptığımı belirtmiş. 4 ay gibi bir süre sonra da sevgili THH heyeti tüketici olmadığıma karar vererek talebimi reddetti. Madem reddedilecek neden 4 ay beklettin beni eyy THH. Sanırım 6 ay süresi var THHnin son dakika yetiştirir gibi. Ne kadar yoğun olabilir üstelik tüketici değilsem yaz gönder de işimize bakalım.

THHye de güvenim kalmadı açıkçası.

Neyse geçen süre zarfında aras kargoyu hiç yoksa 50 defa aradım. her defasında size döneceğiz diyorlar, sonra tekrar arıyorum, sizi aradık ulaşamamışız diyorlar resmen dalga geçiyor. 1 kere dahi aramadılar.

Benim anladığım bu firma zararımı vermeyecek, alabilirsen al diyor, hukuken de yapacağımı yaparım verememek için diyor.

Şimdi verecek olsa zaten THH başvuru yapmadan 4 aylık sürede verirdi, yine verecek olsa THH başvurusuna bu tüketici değil diye savunma göndermez sizi mağdur etmişiz orta yolu bulalım derdi.

Benim gibi mağdur 100lerce kişi vardır, bunların kaçı bu tip firmalarla uğraşır lanet olsun der geçer, firma bunu biliyor ve uğraşıp hakkını ALABİLENE devlet zoruyla vereceğiz mecburen diyor. Bu firmalara kesinlikle bu mağduriyetler için ceza verilmeli yoksa durum çok vahim. Acil ihtiyacı olan biri olduğunu düşünsenize, sırf firmanın bu pişkinliği yüzüne verecekleri ücreti mecburen kabul edecekti ya da batıp gidecekti.

Bu arada firmayı ulaştırma bakanlığına da şikayet ettim, aras kargo, biz aradık size ulaşamadık diye cevap verdi her seferinde. Her sözleri yalan dolan. Şikayeti şikayet ettim aramadılar cevap dahi vermiyorlar diye yine aynı aradık ama ulaşamadık...
THH kararını ekliyorum, sevgili A Adem Helvacı karar sizce doğru mudur? Bundan sonraki adımım ne olmalı, hem bu firmanın yanına kâr kalsın istemiyorum hem de doğru adım atıp zaman kaybetmek istemiyorum.








aras.jpg


[ironi] Konuyu Tüketici Mağduriyeti Bölümüne açtım ama sevgili yönetici arkadaşlar tüketici olmadığımı iddia edip konuyu silmez umarım :polis :polis :polis :kiskis:kiskis:kiskis
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Avukata git durumu anlat şöyle 50.000 -100.000 TL arası maddi manevi tazminat davası aç.

Hakkını ara avukat çözer senin işini en kolay çözüm avukat..
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
560
Avukata git durumu anlat şöyle 50.000 -100.000 TL arası maddi manevi tazminat davası aç.

Hakkını ara avukat çözer senin işini en kolay çözüm avukat..

Bence kargo şirketini direk arkadaşın üzerine yapsalar daha iyi olur.

E erendemir Geçmiş olsun. Eğer siz tüketici değil iseniz ve satıcı sıfatınız ile gönderim yaptıysanız anlaşmazlığınız da THH veya Tüketici mahkemeleri görevli değildir. Bu kararın çıkması da normal bu durumda. THH veya tüketici mahkemeleri bir tarafın tüketici olması durumunda karar verebilir. Yoksa yetkili değildir Tüketici Kanununa göre. Eğer tüketici sıfatınızla gönderim sağladıysanız süresi içerisinde tüketici mahkemesine tüketici olduğunuzu ve firmanın hakem heyetini yanıltır tarzda savunma verdiğini belirtilerek elinizdeki belgelerle itiraz etmeniz gerekir. Yok değilseniz zaten yanlış yere başvuru yapmış bulunuyorsunuz. Bu durumda aslında başlangıç da dediğinize gelip konu yanlış yerde açılmış denilerek kilitlenebilir :)
 
E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Bence kargo şirketini direk arkadaşın üzerine yapsalar daha iyi olur.

E erendemir Geçmiş olsun. Eğer siz tüketici değil iseniz ve satıcı sıfatınız ile gönderim yaptıysanız anlaşmazlığınız da THH veya Tüketici mahkemeleri görevli değildir. Bu kararın çıkması da normal bu durumda. THH veya tüketici mahkemeleri bir tarafın tüketici olması durumunda karar verebilir. Yoksa yetkili değildir Tüketici Kanununa göre. Eğer tüketici sıfatınızla gönderim sağladıysanız süresi içerisinde tüketici mahkemesine tüketici olduğunuzu ve firmanın hakem heyetini yanıltır tarzda savunma verdiğini belirtilerek elinizdeki belgelerle itiraz etmeniz gerekir. Yok değilseniz zaten yanlış yere başvuru yapmış bulunuyorsunuz. Bu durumda aslında başlangıç da dediğinize gelip konu yanlış yerde açılmış denilerek kilitlenebilir :)
Benim burada THHye kızmamın nedeni, uygun olmayan başvuruyu 4 ay bekletmesi, madem uygun yere başvuru yapmadık firma savunmasını gönderdiğinde red yazıp gönder de işimize bakalım.

Adliyedeki arkadaş sağ olsun avukat için aramıştım o yönlendirdi THHye.
 
hareketliperde Çevrimdışı

hareketliperde 

Süper Üye
17 Ara 2019
459
35
THH yönlendirme ağıza sakız oldu ondan sanırım bilgisi olanda olmayanda thh git diyor. yakın zamanda duydum. spotçu adamı thh vericem diyen birini. 2. el bulaşık almış 1 haftaya bozulmuş. bir arkadaşı demiş thh git. fatura varmı yok tabiki. fiş vs zaten yok. buyrun gidin dedim. ne deyim
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Bence kargo şirketini direk arkadaşın üzerine yapsalar daha iyi olur.

E erendemir Geçmiş olsun. Eğer siz tüketici değil iseniz ve satıcı sıfatınız ile gönderim yaptıysanız anlaşmazlığınız da THH veya Tüketici mahkemeleri görevli değildir. Bu kararın çıkması da normal bu durumda. THH veya tüketici mahkemeleri bir tarafın tüketici olması durumunda karar verebilir. Yoksa yetkili değildir Tüketici Kanununa göre. Eğer tüketici sıfatınızla gönderim sağladıysanız süresi içerisinde tüketici mahkemesine tüketici olduğunuzu ve firmanın hakem heyetini yanıltır tarzda savunma verdiğini belirtilerek elinizdeki belgelerle itiraz etmeniz gerekir. Yok değilseniz zaten yanlış yere başvuru yapmış bulunuyorsunuz. Bu durumda aslında başlangıç da dediğinize gelip konu yanlış yerde açılmış denilerek kilitlenebilir :)
Araç yolda yanmış tam tazminat davası açılacak konu kargo firmasının aracı sigortalı yanlış bilmiyorsam bunların ,

Kargo firmalarının araçlarının özel nakliyat sigortası var böyle durumlarda sigortadan paralarını alıyorlar,

Müşterinin zararını karşılamaya gelince yan çiziyorlar çamura battı yan battı yapabileceğimiz bu kadar diyorlar.

Bir avukata danışmakta fayda var belgelere bakar duruma göre izlenecek yolu belirler ona göre işlem yapılır.

Tazminat davaların da açabildiğin en yüksek sınırdan açacaksın zaten mahkeme senin talep ettiğini vermiyor.

Ben öylesine salladım bunların şartı şurtu var harcı vs baya karışık işler en doğru yönlendirmeyi avukat yapar
 
E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Araç yolda yanmış tam tazminat davası açılacak konu kargo firmasının aracı sigortalı yanlış bilmiyorsam bunların ,

Kargo firmalarının araçlarının özel nakliyat sigortası var böyle durumlarda sigortadan paralarını alıyorlar,

Müşterinin zararını karşılamaya gelince yan çiziyorlar çamura battı yan battı yapabileceğimiz bu kadar diyorlar.

Bir avukata danışmakta fayda var belgelere bakar duruma göre izlenecek yolu belirler ona göre işlem yapılır.

Tazminat davaların da açabildiğin en yüksek sınırdan açacaksın zaten mahkeme senin talep ettiğini vermiyor.

Ben öylesine salladım bunların şartı şurtu var harcı vs baya karışık işler en doğru yönlendirmeyi avukat yapar

Zaten bir sürü prosedür olduğu için firma uğraşırsa alsın diyor. Hem mahkemeyi kazanınca ne olacak vereceği parayı verecek ekstra bir şey olmayacak ki firmaya. İşte burada bir sıkıntı var.
Biri çıkıp firmaya sen şu kadar zamandır mağduriyeti gidermedin şu da senin cezan demeyecek. Demediği müddetçe de firmalar milleti mağdur edecek.

Onlar da alışmış iyice son zamanlarda hangi firmayı arasam %100 haklı olduğum durumda bile pişkin pişkin "yasal hakkınızı kullanabilirsiniz" diyorlar.

Firma kabaca kâr/zarar hesabı yapıyor. 100 kişi mağdur, (örneğin) 1000er lira vermesi gerekir diyelim. Etti mi 100bin. Arayan bu 100 kişiye "yasal hakkınızı kullanabilirsiniz" diyerek mağduriyeti gidermiyor.

Bu yüz kişinin 70i zaten lanet olsun deyip baştan vaz geçiyor. Kalan 30 kişiden 15i benim gibi yanlış başvuru yapıp süreç uzayınca lanet ediyor. Kaldı 15. Bu 15 kişi hakkını alıyor.

Firma müşteri mağduriyetini gidermek için 100bin vermeliydi, Devlet kanalıyla 15bini verip işin içinden çıkıyor. Burada yine firma kârlı, müşteri mağdur. Bu böyle olmamalı bir yerde sıkıntı var.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,290
39
En kötü kargo firması, bundan sonra MNG gelir. Geçenlerde 2. el bir eşya aldım. 3 Aralık Cumartesi günü Ankara'dan kargoya verildi, 5 gündür Bursa transfer merkezinde bekletiliyor. Her gün şikayet ediyorum değişen bir şey yok. Zaten ülkemizde bunlara yaptırım uygulayacak kanun da yok.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,976
kasım kampanyasında çok farklı ürünler aldım ucuz buldukça .aras kargo ile gelende mng kargo ile gelende oldu hiç sıkıntı çıkmadı. hepsiburadanın hepsi jeti ile amazonun kolay gelsin kargo firmaları çok iyi olmuşlar dedikleri gibi. 1 günde teslim ediyorla(bu sıkışık kasım zamanında bile.)
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,286
Kargo firmaları bulunduğunuz bölgedeki şube müdürü ve çalışanlarına göre değişiyor. X bir yerdeki Aras Kargo iyiyken (kötünün iyisi), Y yerinde MNG en iyi olabiliyor. Bu tamamen koca şirketlerin şubelerindeki denetleme, müşteri şikayetlerine dönüşün yavaş olup olmaması…vs vs gibi eksikliklerden oluyor. Merkez işi sıkı tutsa kimse şubesindeki bölgede at koşturamaz.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,976
Kargo firmaları bulunduğunuz bölgedeki şube müdürü ve çalışanlarına göre değişiyor. X bir yerdeki Aras Kargo iyiyken (kötünün iyisi), Y yerinde MNG en iyi olabiliyor. Bu tamamen koca şirketlerin şubelerindeki denetleme, müşteri şikayetlerine dönüşün yavaş olup olmaması…vs vs gibi eksikliklerden oluyor. Merkez işi sıkı tutsa kimse şubesindeki bölgede at koşturamaz.
haklısın fakat bu sene kasımda ufacık tefecik indirimde diye bir sürü şey aldım hep farklı firmalarla geldi hepsinde ortak görüşüm bayağı düzelmişler hepsi sorunsuz geldi.yurtiçi-aras mng-hepsi dijital ve kolay gelsin kargo firmaları ile geldi ürünler.ptt kargoyu tercih etmiyorum sarı sitede çok uygun fiyata bulduğum next uydu alıcısını kaybettiler paramı geri aldım ptt den fakat birdaha aynı ürünü o fiyata bulamadım.en kötü kargo firması bence ptt.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,976
valide ile pedere next 18500 plus almıştım 9 yıl kullandılar bozuldu alıştılar diye sarı siteden 120 tl ikinci el çok temiz aynı cihazı buldum ptt kargo kaybetti çiğli şubesine gitttim kaybeden kişiyi buldum sözde aradık diyorlar fakat kargo yok ortada kaybeden kişi parasını vereyim dedi bende mecbur tama dedim 120 tl aldım adamdan fakat bir daha aynı cihaz 250-300 tl dan aşağı satılmadı ptt beni mağdur ettti.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,290
39
Bence Puzik Puzik haklı, bölgeye göre kargo kalitesi değişiyor. Fakat ben yine de Yurtiçi Kargo'nun hepsinden iyi olduğunu düşünüyorum.
Aras Kargo tarafında şöyle bir problem var, merkez yönetimin şubelere bir yaptırım gücü yok veya varsa da sallamıyor. Sadece telefonda Marko Paşa gibi seni dinliyor ancak çözüme yönelik hiçbir şey yapmıyor. Dolayısıyla şikayet etseniz de bir işe yaramıyor.
Aras_SS_1fbdc85924cfcee67.jpg
Aras_SS_22e0288a3ca9d33dd.jpg
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,290
39
29 Kasım'da Çin'den yola çıkan siparişim bugün teslim edilecek, hem de Aras Kargo ile 😄 13 günde Çin'den geliyor, 10 günde Ankara'dan gelemiyor, kafayı çizeceğim 😩
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri