'Amazon satıcısıdır güvenilirdir' ibaresinin bir hikayeden ibaret olduğunun kanıtı!

D Çevrimdışı

dost4125 

Aktif Üye
14 Nis 2022
54
32
Öncelikle herkese merhaba resimlerde görüldüğü gibi 16 Eylül 2022 SİPARİŞ NO 404-8028000-4141954 TOPLAM 598,99 TL değerinde Karaca hüps diye bir kahve makinesi aldım. Ürün ertesi gün hemen elime ulaştı, buraya kadar her şey güzel kutuyu açmam ile sorunlar başladı bir baktım Karaca ürün kutusu yırtık neyse dedim olur böyle şeyler kutuyu açtım birde ne göreyim kahve makinesinin üstünde çizikler var, makinenin içi tabanı basık resmen kullanılmış olduğu belli oluyor neyse dedim olur böyle şeyler 2018 den beri amazondan alış veriş yapıyorum olabilir böyle bir şey ilk defa başıma geliyor hemen müşteri hizmetlerine resimler ile yolladım siz yollayın yenisini iade edeceğiz dediler bende 19 eylül de ürünü yolladım 20 eylül de ellerindeydi . Bekledim bugüne kadar ha bugün ha yarın diye ancak bugün elime ulaştı 27 Eylül de. Bir de ne göreyim gelen kahve makinesi diğerinden daha berbat halde geldi her halde amazon sizin yolladığınızdan daha kullanılmışı var elimizde buyurun bakın diye mi yolladı bilmiyorum kutu yırtık makinenin her yeri toz içinde ayaklarına bakın rezil vaziyette resimlerde görülüyor zaten bu kadar da olmaz dedim Amazon’a yazdım iade kodu oluşturduk isterseniz iade edebilirsiniz dediler 20 TL kupon tanımlayacaklarını söylediler benim iki kere kargoyu iade etmek için otobüs ile gidip gelmem zaten 20 TL den fazla tuttu anlayacağız arkadaşlar siz siz olun ‘amazon tarafından satılır güvenilir’ ibaresine her zaman aldanmayın bakın böyle bir olay geçti başımdan sizle paylaşmak istedim. Bana zararı 16 Eylül de aldığım ürün hala kullanmadım. Giden zamanım vaktim stresim oldu bir daha Amazon’dan alışveriş yapacağımı sanmıyorum bu bana kötü bir tecrübe oldu sayelerinde ikinci el ürün sattıklarını bilmiyordum öğrenmiş oldum! Evet satıcı amazon arkadaşlar buyrun resimlerde

amzn-iki.png
Ekran-goruntusu-2022-09-27-155818sadas.png


4r.jpg
5g.jpg
amazn.png
ed.jpg
eet.jpg
et.jpg
g3.jpg
h5.jpg
WhatsApp-Gorsel-202t2-09-27-saat-12.57.58.jpg
WhatsApp-Gorsel-2022-09-27-saat-12.57.56.jpg
WhatsApp-Gorsel-2022-09-27-saat-12.57.57.jpg
WhatsApp-Gorsel-2022-09-27-saat-12.57.58.jpg
WhatsApp-Gorsel-2022-09-27-saat-12.57.58t.jpg
WhatsApp-Gorsel-2022-09-27-saat-12.57.59t.jpg
 
Son düzenleme:
D Çevrimdışı

dost4125 

Aktif Üye
14 Nis 2022
54
32
Kullanılmış cihaza benziyor:alala
aynı konuyu technopat'da açtım herkes amazon avukatlığı yapmaya başladı biri bana çirkef bile dedi başımdan geçenleri anlattığım için birisi iftira attı satıcı amazon değil diye amazon avukatlığını yapıyorlar birisi de sizin gibi kullanılmış ürün amazon nasıl satar dememiş ne zamandır başından geçenleri anlatmak çirkeflik olmuş dimi o yüzden bu tavsiyeforumu adem hocamı seviyorum adamlar dobra kimseye eyvallahı yok hatayı yapan kim olursa olsun önemli olan ders çıkarmak Adem Helvacı Adem Helvacı
 
S Çevrimdışı

sisperdesi 

Aktif Üye
28 May 2022
255
30
Bariz şekilde kullanılmış ürün. Fakat belirtmemde fayda var. Karaca dan siparis verdiğim 2-3 üründe hatta magazindan aldigim ürünlerde de benzer tablo ile karsilastim. Bence problemin tek sebebi amazon olduğunu düşünmüyorum. Tabi burada ihmalkarlik var. Örneğin kutusu yirtiksa amazon gonderim yaparken personel bakmali. hasarli kutuysa gönderim yapilmamali.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,960
Amazon'da kullanılmış ürün gelme sorunu ilk sizin başınıza gelmiyor maalesef. Amazon'da böyle durum yaşayanlar oldu.
Ürünü dilediğiniz tarihte kullanamama kısmında haklısınız ama bir de şöyle düşünün, diğer firmalar olsa o hatayı bile kabul etmezlerdi?
Elbette Amazon'un iç denetimindeki eksiklik size bunu yaşatıyor ama sonuçta ücret öyle veya böyle iade edilmiş, üstüne kupon da hediye etmişler.
Mesafeli satışlarda iade, değişim süreçleri zaman alan bir süreç maalesef.
Ben de ekran kartı aldığımda 2 kere gitti geldi firmaya mesela, o ara beklemenin stresini yaşadım yani.
Firma Amazon değildi tabi, başka bir siteden almıştım.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Günaydın, çok hatırlamamakla birlikte sanırım 2 yıl kadar evvel bu konuda insanımızı uyarmıştım.
DH ölücüsü mantığında olan tüketiciler yüzünden normal tüketiciler çok ciddi zarar görecek diye de eklemiştim.
''Biz Amazona bu kafa ile davranmaya devam edersek, Amazon da bize Türk mantığı politikası ile yaklaşmaya başlar'' korkumu da ısrarla dile getirmiştim.

Öncü sinyaller ilk olarak Devlettenm gelmeye başladı (Şimdilik ötelenmiş olsa da) cayma hakkının ciddi oranda sınırlandırılacağı artık belli.
Sonrasında ise Amazon bu konularda yerli firmalardan çok da farklı olmayan, yarattığımağduriyetler ile adından söz ettirmeye başladı.
E tabi bu kadar iade ürün ne olacak? sorusunu da bilinçli tüketiciler olarak bizler sormuştuk.

Bu iade konularına bir ara sevgili İlteriş Yılmaz İlteriş Yılmaz ile video içerik üretip değineceğiz zira olayın çok boyutlu perde arkası var dostlar.
Biliyorsunuz ki bu E ticaret sitelerinden yönetim düzeyinde görüştüğümüz çok isim de var.
Bizleri artık tanıyorsunuz, konuya objektif ve DOĞRULAR üzerinden yaklaşmayı seviyoruz çünkü kimseye bağlı değiliz. Tüketicinin haklı olduğu yerde kıyameti kopartır yine de hakkını savunuruz, haksız olduğu yerde ise hiç çekinmeden firmadan yana da tavır alırız hem de bir tüketici derneği yetkilileri olmamıza rağmen çünkü Doğru denen kavram kişilere göre değişmez.

Bu konu başlığında bariz şekilde iade edilmiş bir ürünün tüketiciye sevk edildiği açık. Ayrıca tazmin ve gönül alma adı altınd atanımladıkları 20tl ye 4 gevrek alamıyorsunuz bazı illerde. Gerek profesyonelliğe aykırı iş şekilleri ve gerekse güya tazmin yolu Amazona yakışmamış..
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
''Biz Amazona bu kafa ile davranmaya devam edersek, Amazon da bize Türk mantığı politikası ile yaklaşmaya başlar''

Nokta atışı tespit.

"Almanlar bize yol yapmayı öğretemedi biz onlara yama yapmayı öğrettik" sözü geldi birden aklıma.

Amazon oldu anason. Kendimize benzetiyoruz sistemi.

Küçük bir anı paylaşayım:

4 yıl önce ingilterede metroda bizim ekipteki alman bir kadının kartındaki tüm parayı(15 pound filan) bir seferde aldı makine. Kadın hemen müşteri hizmetlerini aradı özür dileyip kartına 75 pound yüklediler(niye bilmiyoruz). Kadın Londrada kaldığımız sürece 15 poundu kullanıp havalimanına döndüğümüzde gitti 60 pound dolu kartı iade etti durumu anlattı. Bizden biri sordu kadına "niye geri verdin o para sana verilmişti makineden geri iade alırdın". Kadından tarihe notluk cevap geldi: "Sistem benim sorunumu 30 dakikada çözüp ben yolda kalmayım diye bana ekstra kredi yükledi değil mi? İşte bizlerin her sorununu bu şekilde çözebilsinler diye sistemi de bizim korumamız lazım". Kapak olmuştu bize.

Çok geçmiş olsun konu sahibine. Yaşadığınız sorunda malesef muhtemelen sistemi süistimal eden insanların da payı var. Bu kadar çok keyfi iade olursa adamlar da aynı ürünü yeniden yollar.

Amazon yenilenmiş ürün mantığına geçse olur sanki. Yenilenmiş ürünü bilerek alırdık bizler de.
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Sistem benim sorunumu 30 dakikada çözüp ben yolda kalmayım diye bana ekstra kredi yükledi değil mi? İşte bizlerin her sorununu bu şekilde çözebilsinler diye sistemi de bizim korumamız lazım
Üyesi olduğum komisyonda bazı sıkıntılar var. (Onlara kalsa her şey gayet normal)
Ben de muhalif ve doğrucu tavrım ile kimilerine göre gereksiz (!) yere huzuru ve kendi huzurumu kaçırıyorum.

''Yahu kardeşim 2,5 senedir toplantılara katılmayan, Devletin resmi evraklarını, Devletin resmi kurumunun dışına çıkarttırıp Devletin Memuru ile ayağına getirtip 3-4 gün bekletip sonra imzalayıp gönderen, vatandaşın işlemlerinin gecikmesine neden olup üstüne bir de toplantıya katılmadan evrak imzalayıp Devletimizden para alan birisi var ve bunu bir tek ben sorun olarak görüyorsam sorun bende değil sizdedir'' cümlesini resmi kanaldan kurmak üzere attığım adım sonrası bana gelen bir telefon ve ''30 Eylüldeki toplantı tam katılım ile ve Başkanın odasında yapılacak'' bilgisi gelmesi arasında sadece bir gün oynadı.

Kendi huzurum da kaçacak olsa DOĞRU olanı yapmak zorundayım, biz bunu anlamadığımız sürece sistemin bize doğru davranmasını bekleyemeyiz.

''Gerekirse komisyondan ihracımı istersiniz yine de doğru olanı yaparım'' demekten çekinmem için hiçbir eksiğim açığım ve kimseye gebeliğim olmadığı için bu kadar rahatım.

Ben bir Dernekte Başkan sıfatıile hava atmakiçin kurmadım ki bu derneği, gerçekten vatandaşın hakkını koruyabilmek ve faydalı olabilmek için kurdum. Komisyondan atsınlar, Yönetim kurulu kararı alır Derneği de kapatırım hiç sorun değil ancak bu beni susturabilecekleri anlamına gelmez ki. Konuşabilmek için Dernek olmaya veya resmi bir sıfata ihtiyaç yok, İNSAN olduğumuz için doğruları söylesek, doğru adımları atsak yeter :ok
 
C Çevrimdışı

coolwhisper 

Aktif Üye
8 Mar 2019
235
56
Üyesi olduğum komisyonda bazı sıkıntılar var. (Onlara kalsa her şey gayet normal)
Ben de muhalif ve doğrucu tavrım ile kimilerine göre gereksiz (!) yere huzuru ve kendi huzurumu kaçırıyorum.

''Yahu kardeşim 2,5 senedir toplantılara katılmayan, Devletin resmi evraklarını, Devletin resmi kurumunun dışına çıkarttırıp Devletin Memuru ile ayağına getirtip 3-4 gün bekletip sonra imzalayıp gönderen, vatandaşın işlemlerinin gecikmesine neden olup üstüne bir de toplantıya katılmadan evrak imzalayıp Devletimizden para alan birisi var ve bunu bir tek ben sorun olarak görüyorsam sorun bende değil sizdedir'' cümlesini resmi kanaldan kurmak üzere attığım adım sonrası bana gelen bir telefon ve ''30 Eylüldeki toplantı tam katılım ile ve Başkanın odasında yapılacak'' bilgisi gelmesi arasında sadece bir gün oynadı.

Kendi huzurum da kaçacak olsa DOĞRU olanı yapmak zorundayım, biz bunu anlamadığımız sürece sistemin bize doğru davranmasını bekleyemeyiz.

''Gerekirse komisyondan ihracımı istersiniz yine de doğru olanı yaparım'' demekten çekinmem için hiçbir eksiğim açığım ve kimseye gebeliğim olmadığı için bu kadar rahatım.

Ben bir Dernekte Başkan sıfatıile hava atmakiçin kurmadım ki bu derneği, gerçekten vatandaşın hakkını koruyabilmek ve faydalı olabilmek için kurdum. Komisyondan atsınlar, Yönetim kurulu kararı alır Derneği de kapatırım hiç sorun değil ancak bu beni susturabilecekleri anlamına gelmez ki. Konuşabilmek için Dernek olmaya veya resmi bir sıfata ihtiyaç yok, İNSAN olduğumuz için doğruları söylesek, doğru adımları atsak yeter :ok
PAzara kadar değil, mezara kadar SEninleyiz Adem hocam, dik dur Eğilme tavsiye forumcular seninle..!
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
960
41
Merhaba,
Bence Amazon olması gerekeni yapmış ve sizin mağdur etmemiş. Ben olsam böyle bir deneyimin üstüne daha çok güven duyardım. Sizin Amazon'u değil de satın aldığınız firmayı öne çıkarmanız daha doğru olurdu.

Bu arada sanırım bir karışıklık var mesajınızda, bildiğim kadarıyla "Amazon tarafından satılır" başka bir şey, "Amazon satıcısıdır" başka bir şey. Firmanın binlerce satıcının yüzbinlerce ürününü kontrol etmesi mümkün değil, konu olması gerektiği gibi sonuçlanmış sizin tarafınızda. Diğer tarafta bu şekilde gönderim yapan satıcılarına karşı bir önlem alması gerektiği de kesin.
 
Muhammet Sarıçam Çevrimdışı

Muhammet Sarıçam 

Süper Üye
20 May 2018
744
34
Herkesin farklı bir tecrübesi var Amazon ile demek ki.
Geçen hafta piyasa değeri 1000 lira civarı olan Karaca Biogranit serisi tencere setini 434 liraya aldım. Yanında gelen hediye ikili servis gereçlerinden birinin Karaca yazan logo kapağı eksik çıktı. Müşteri temsilcisine yazdım. İsterseniz hediye çeki isterseniz de para iadesi yapalım dedi. Para iadesi istedim ve tam 70 lira para iadesi aldım. Altta görselini de bıraktım. Şu kadarcık parça için bence çok çok iyi bir iade aldım. Kısacası Amazon benim güvenimi kazandı.



CC8FB77E-6E2A-4AAD-907A-A4DCBCB323DD.jpg
 
ALwuhusH Çevrimdışı

ALwuhusH

Aktif Üye
12 Ağu 2020
268
aynı konuyu technopat'da açtım herkes amazon avukatlığı yapmaya başladı biri bana çirkef bile dedi başımdan geçenleri anlattığım için birisi iftira attı satıcı amazon değil diye amazon avukatlığını yapıyorlar birisi de sizin gibi kullanılmış ürün amazon nasıl satar dememiş ne zamandır başından geçenleri anlatmak çirkeflik olmuş dimi o yüzden bu tavsiyeforumu adem hocamı seviyorum adamlar dobra kimseye eyvallahı yok hatayı yapan kim olursa olsun önemli olan ders çıkarmak Adem Helvacı Adem Helvacı
Dostum bende 200'TL 50 TL olan kampanya + aynı kampanyanın içinde + çekiliş'te vardı birçok ürün hediye kartı vs sadece 200'tl ve üzeri alışveriş yapmak yeterli idi bu kampanya 3 veya 4 ay önce oldu belki bilirsiniz her neyse ben bu 2 kampanyadan faydalandım fakat aldığım 1 ürünü sipariş ettikten sanırım ya 1 saat veya 2 saat sonra iptal etmek istedim inceleme video'suna baktım peki iyi birşey değildi fakat iade edemedim faturası vs çıktığı için amazon müşteri hizmetlerini aradım bana ürün kapanıza gelince iade edersiniz dedi tamam dedim velhasıl ürün kapıma geldim fakat saçma şekilde geldi flash bellek vs almıştım aynı zamanda hepsi iade edeceğim ürünün kutusunda geldi :) kutudaki iade etmiyeceğim ürünleri alıp kutuyu adama vericektim adam olmaz kutu açıldıktan sonra iade alamam (haklı çünkü kendisi ürünü almış olur) mecbur ürünü aldım ben adam gitti tabi aynı gün içinde iade etmek istediğim ürün için mng iade kodu aldım iade ettim sonrasında telefonla amazonun kampanlarının şartlarını okuyum edim iade veya sipariş esnasında iade olursa ürün çekiliş hakkı iptal olur diyor :) bunu bana temsilci söylemedi bende aradım tekrar müşteri hizmetlerini durumu izah ettim biraz işi yokuşa sürdüler özellikle twiter tarafı fakat bana 200'tl hediye çeki verdiler sebebi (tekrar alışveriş yapıp 200'tl ve üzeri çekiliş hakkı kazanmam) ben haklı olduğum konuda kesinlikle hakkımı vermeyene kadar durmam ve hakkımı alırım ve alıyorumda sizler biraz tavrınızı devreye koyup gerek twitterden vs iletişime geçip tekrar durumu izah etseyndiniz durumlar farklı olabilirdi örnek ilk temsilci 20'tl verir fakat kapatıp 2'nci temsilci ile konuştuğunuzda 100'tl verebilir tamamen temsilcinin o günkü moral durumuna bağlı bu durum tecrübe ile sabbit çünkü deneyimim var :)
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
Evet şuna da katılıyorum: Diğer platformlarda başımıza gelenlerle kıyaslayınca bu vakada da amazon hala ilerde. Ne tüketici hakem heyetine gitme var ne uzatma var. Daha kötü şeyler görüp yaşayınca bu duruma seviniyorum malesef.
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
960
41
Herkesin farklı bir tecrübesi var Amazon ile demek ki.
Geçen hafta piyasa değeri 1000 lira civarı olan Karaca Biogranit serisi tencere setini 434 liraya aldım. Yanında gelen hediye ikili servis gereçlerinden birinin Karaca yazan logo kapağı eksik çıktı. Müşteri temsilcisine yazdım. İsterseniz hediye çeki isterseniz de para iadesi yapalım dedi. Para iadesi istedim ve tam 70 lira para iadesi aldım. Altta görselini de bıraktım. Şu kadarcık parça için bence çok çok iyi bir iade aldım. Kısacası Amazon benim güvenimi kazandı.



CC8FB77E-6E2A-4AAD-907A-A4DCBCB323DD.jpg
Tencerenin yanında size hediye gönderilen bir ürün için para iadesi mi istediniz anlayamadım? Eğer öyleyse bence bunu buraya yazmasaydınız daha iyiydi😕 bedelini ödemediğiniz, size hediye olarak gönderilen bir ürünün parasını istemek ne bileyim bana pek bir etik gelmedi :hmmneyse iyi günlerde kullanın diyeyim...
 
Geri
Üst Alt