Amazon Mağduriyeti - 3 Hafta Gönderilmeyen Kargo ve Ürün İptali

C Çevrimdışı

Carlzberg

Yeni Üye
28 Eyl 2022
5
25
amazon-3-haftadir-karoya-verilmeyen-urun-1_715x350.jpg


Merhaba,

Sipariş tarihi: 4 Eylül 2020
Ürün: Televizyon
Toplam 4.299,00 TL
Değerinde yapmış olduğum Yurtiçi im... Evet, Amazon.com.tr satıcısından ve yurtdışı bir ürün değil.
İlk satın aldığımda, 2-3 gün içerisinde teslim edileceği yazıyordu. Bu tarz ürünlerde özellikle arayıp sorarım herhangi bir sorun olup olmayacağını, aldıktan 1 gün sonra MH'yi arayıp sordum, ürünün durumunu. Ürünün gönderileceğini ve belirtilen tarihte elime ulaşacağını net biçimde teyit etti.
Bilin bakalım ne oldu?
3 haftadan fazla bir süre geçmesine rağmen hala kargoya dahi verilmemişti. Belirtilen bir tarihte yoktu.
hiçbir şekilde yardımcı olmadı, her gün arayıp özellikle kargo durumunu sorduğumda ısrarla söylenen şey; "Lütfen sabırla bekleyin, stokta yaşanan bir problem nedeniyle ürün şu anda tedarik aşamasında, ürün tedarik edilir edilmez size gönderilecek ve mail ile bilgilendirileceksiniz." oldu.

Bu ürünü beklediğim sırada yakaladığım diğer tüm fırsatları da kaçırdım. İşin sonunda 3 haftadır ortada sadece parayı alıp, ürünümü göndermeyen bir Amazon var.
Henüz aldığım bir mesajda ise; ürünün siparişlerim kısmından silindiğini, "Teknik bir aksaklık" nedeniyle siparişimin iptal edildiğini öğrendim. Ne önden bir haber ne bir çağrı, sadece basit bir mail ve bu konu üzerinden destek talebi dahi oluşturamyorum çünkü Siparişlerim sayfasından direkt silmişler ürünü.

İşin komik kısmı ise; almış olduğum ürünün şu anki piyasa fiyatı benim aldığım rakamın yaklaşık 2000TL üzerinde ve neredeyse 1 aydır benim paramı işleten Amazon sağolsun bana 20TL'lik bir kupon bahşetti :)

Her neyse. İadem gerçekleşti ve başka bir site üzerinden başka model bir televizyon almak durumunda kaldım ben de.
Bu konuyu da, eskiden benim de aralarında olduğum "Amazon şöyle iyi, böyle güzel." diyen tayfaya bilgilendirme olsun diye açmak istedim.
Ayrıca Sn. A Adem Helvacı ben şimdi yeni bir TV'yi baka yerden aldım geçtim ancak ileride bu gibi olası başka bir durumda ne gibi haklarımız var, neler yapmalıyız, bu konuda yol gösterebileceğiniz, söyleyebileceğiniz bir şeyler var ise herkes için faydalı olacaktır, memnuniyet duyarız. Teşekkürler.

İyi günler.
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
240
54
Yeni konu açmaktansa buraya yazayım. Sorun benzer olduğundan...
Amazon TR üzerinden Amazon De nin satıcısı ve göndericisi olduğu bir ayakkabıyı 26 Eylül tarihinde satın aldım, kargo gümrük işlemleri v.s ücreti peşin ödendi bildiğiniz gibi.
Kargo Almaya'dan Hollanda'ya gönderildi ve 1 Ekim tarihinde kargo takip ekranında "Paket, kargo firmasından çıktı Hoofddorp, NL" ifadesinden sonra bilgi girişi kesildi, 4 Ekim günü müşteri temsilcisiyle görüştüm bu durumla ilgili bilgi talep ettim "bilmiyoruz, biz bilemeyiz!" dedi!
Müşteri temsilcisine "satıcı ve gönderici Amazon ve rica etsem satıcı hakkında kısmına girip ilk cümleyi okur musunuz? bakınız ne yazıyor deyip okudum: "Amazon EU Sarl, uluslararası ürünlere ulaşabilmenizi ve sipariş ettiğiniz ürünlerin takibini kapınıza kadar yapmanızı sağlar." ürünlerin takibini kapınıza kadar yapmanızı sağlar diyen Amazon bu güvenceyi veriyor ama siz "biz bilemeyiz diyorsunuz? "Yapacak bir şey yok" dendi!

Ertesi günü tekrar aradım, müşteri temsilcisine durumu izah edip kargo ile ilgili bilgi talep ediyorum dedim yine benzer konuşma oldu. Sonra tekrar aradım 6 Ekimde İstanbul'a geleceği gümrük işleminden geçip Kolay gelsin firmasına teslim edileceği söylendi. 6 Ekim hiç bir kargo hareketi olmadığından tekrar aradım, kargonun gümrük sorunu ya da başka bir sorundan dolayı mı bekletildiğini sordum sorun yok dendi, o halde neden hala bekletiliyor diye sordum, kargo firmasıyla görüşüldü ve en geç bu akşam ( 6 Ekim) İstanbul'a geleceği söylendi. Tabi öyle bir şey olmadı!

Ertesi gün Yeterince oyaladınız ücret iadesi istiyorum dedim, ücret iadesi yapamayız dedi müşteri temsilcisi, şimdi dikkat lütfen; "peki kargo şu an nerede" diye sordum, "Holanda'da görünüyor" dendi, yani hala keyfi olarak bekliyor! iade başlattım, anında mail atıp iade işleminiz 15 Ekimden sonra işleme alınır dendi. (Satış sözleşmesinde böyle bir şey yok, hatta satış sözleşmesi yok ortada) Defalarca yetkili biri ile görüşmek isteğim "yetkili yok" diyerek geri çevrildi. Şikayetvar'a konu açtım delilleri ile aynı gün akşam saat 18 civarı arandım, üst düzey yetkili olduğunu söyleyen hanıma "bir kaç dakikanızı alabilir miyim" deyip Müşteri temsilcilerini isimlerini yaşananları özetledim delilleriyle (bazısı maille cevap olduğundan deliller netti), bu yaşananlar müşteri temsilcilerinin baştan sağma tutumlarının yok açtığı sorun" dedikten sonra; "ilk iş Prime üyeliğimi sonlandırdım, bir daha Amazondan alış veriş yapmayı düşünmüyorum çünkü bu müşteri temsilcileriyle muhatap olmak istemiyorum" dedim. Üst düzey yetkili olduğunu söyleyen hanım haklısınız deyip ücret iadesi işlemini gerçekleştirdi ve yaşananlardan ötürü özür diledi. 11 gün boşu boşuna bekletildim, son olarak; kargo hala İstanbul'a gelmedi!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt