Amazon Kusurlu Üründe Değişim Mağduriyeti

R Çevrimdışı

RedLegend

Yeni Üye
1 Nis 2021
7
26
Herkese selamlar arkadaşlar,

Amazondan 17 Haziran 2023 tarihinde Amazon Türkiye satışlı (3. parti bir satıcı değildi, satıcı direk Amazon.tr) bir adet Asus marka wifi/blutooth adaptör (ASUS PCE-AXE59BT AXE5400 WiFi 6E PCI-E adaptörü) aldım. Ürün geçtiğimiz haftalarda arıza yaptı ve çalışmaz hale geldi, Amazona durumu bildirdiğimde beni asus yetkili teknik servisine yönlendirdiler ve Asus, ürünü kendilerine göndermemi rica etti. Ürünü Asus'a gönderdikten sonra Asus tarafından arandım ve ürünün tamir olamayacak boyutta bozulduğunu tarafıma iade/değişim hakkının sağlandığını, konuyla ilgili kendilerinden tarafıma iletilen belge ile birlikte (belgeyi özel bilgileri silerek mesajın altında paylaşıyor olacağım arkadaşlar) Amazon'dan ürünün değişimini ya da iadesini talep edebileceğimi bildirdiler.

Bu bilgilendirmenin ardından Amazon ile telefon üzerinden görüşme sağladım, fakat Amazon ürünün şu an Amazon.tr stoklarında bulunmadığını belirtti, yalnızca para iadesi yapabileceklerini ilettiler. Malum arkadaşlar ülkemizde enflasyon var, ürünü ben 1789₺ gibi bir fiyattan almışken şu an aynı ürünün da fiyatı bugün itibariyle (21/09/2023) 2319₺ küsur gibi bir meblağya ulaşmış durumda. Türkiye üzerindeki elektronik marketlerinde ise bu fiyat daha da yükseliyor. Bu durumda Amazondan aradaki fiyat farkının tarafıma iletilmesi talebinde bulunduğumda da bunu bana sağlayamayacaklarını iletiyorlar. Muadili başka bir ürün alsam o konuda yardımcı olup olamayacaklarını sorduklarımda da ürünün tıpa tıp aynısı olmadığı konularda yardımcı olamayacaklarını ilettiler yine. Bu arada arkadaşlar, Amazon ile sağladığım tüm görüşmeler oldukça saygı çerçevesinde ve kibar biçimde gerçekleşti, arkadaşlar Amazon'un buna izin vermediğini konunun kendi ellerinde olmadığını ve aynı durumu kendileri yaşasalardı memnun kalmayacaklarını dile getirdiler, kendilerine ilgileri adına teşekkürlerimi sunuyorum.

Amazona ürünün stoğa gelmesini bekleyip bekleyemeyeceğimi sorduğumda ise, Asus tarafından tarafıma iletilen belgede 30gün içerisinde iade ve değişim alabileceğim yazdığı için, (bu arada ürün Asus'ta kaldı ve tarafıma tekrar gönderimi sağlanmadı) 30 günden fazla bir süre boyunca ürün Amazon stoklarına girmez ise ürün için bir daha asla değişim alamayacağımı bana söylediler.

Uzun zamandır yalnız ve yalnızca Amazon üzerinden sipariş veren birisi oldum, bu tarz konularda en çok Amazona güvenen birisiydim, yaşadığım bu son olay beni çok şaşırttı. Ben yasal hakkım olarak ürünün değişimini (gerekirse misliyle) talep ederken Amazon'un bunu sağlamıyor oluşu çok garibime gidiyor. Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz arkadaşlar ?

Bundan önce Mediamarkt ile ilgili bir sorun yaşamıştım ve Adem bey'İn ve forumun katkılarıyla konu kısa zamanda çözülmüştü, o konuyla ilgili de yeniden öncelikle Adem bey'e ve foruma teşekkür ederim arkadaşlar :) O konunun linki (https://tavsiyeforumu.com/konu/sams...etmiyor-mediamarkt-cayma-hakkimi-yiyor.11835/)

Ekte Asus tarafından verilen değişim/iade belgesini, Amazon sipariş bilgilerini paylaşıyorum arkadaşlar, belgelerden özel bilgileri temizliyor olacağım.

photo1695317518-1.jpg
photo1695317518.jpg


Herkese saygılar ve sevgiler arkadaşlar (yine babamla birlikte aldığımız üründe başımıza geldi 😅)
Ergün MISIRLI
Alper MISIRLI
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,623
O aradaki farkın ödenmesi durumu ürün kampanyadayken oluyor benim bildiğim.
Ürün stokta yoksa nasıl iade yapsın ki?
Aldığınız satıcı Amazon.com.tr değilse zaten bir şey yapamazlar.
Ürün bir daha stoğa girmeyebilir, onu müşteri temsilcisinin bilebilme durumu bence yok.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
957
29
O aradaki farkın ödenmesi durumu ürün kampanyadayken oluyor benim bildiğim.
Ürün stokta yoksa nasıl iade yapsın ki?
Aldığınız satıcı Amazon.com.tr değilse zaten bir şey yapamazlar.
Ürün bir daha stoğa girmeyebilir, onu müşteri temsilcisinin bilebilme durumu bence yok.
İlginç bir şekilde satıcı amazon değilse daha iyi müdahale ediyorlar herhalde. Kardeşim kahve makinesi almıştı ve switchi hafif bozuktu. Geri gönderip değişim istediğinde satıcı firma ürünü yeniden satamayacağını belirtip değişimi reddetti. Bozuk ürünün neyini yeniden satacaksa. Amazona şikayet edildikten sonra hem mağazası kapatıldı hem para iadesi sağlandı. Ancak o 7-8 günlük sürede bile fiyatı artmıştı ve amazon o farkı kendisi ödeyip farklı satıcıdan sipariş geçmesini sağladı. Üründe kampanya yoktu ama satıcılar arası fiyat farkı vardı. Bu farkın üzerine bir de 1000₺ ye yakın zam gelmişti.

Stokta olmayan ürün için de muadilini göndermeleri gerekiyorsa yasal olarak, hakem heyeti bu konuyu çözer gibi.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,623
İlginç bir şekilde satıcı amazon değilse daha iyi müdahale ediyorlar herhalde. Kardeşim kahve makinesi almıştı ve switchi hafif bozuktu. Geri gönderip değişim istediğinde satıcı firma ürünü yeniden satamayacağını belirtip değişimi reddetti. Bozuk ürünün neyini yeniden satacaksa. Amazona şikayet edildikten sonra hem mağazası kapatıldı hem para iadesi sağlandı. Ancak o 7-8 günlük sürede bile fiyatı artmıştı ve amazon o farkı kendisi ödeyip farklı satıcıdan sipariş geçmesini sağladı. Üründe kampanya yoktu ama satıcılar arası fiyat farkı vardı. Bu farkın üzerine bir de 1000₺ ye yakın zam gelmişti.

Stokta olmayan ürün için de muadilini göndermeleri gerekiyorsa yasal olarak, hakem heyeti bu konuyu çözer gibi.
Birkaç defa daha müşteri hizmetleri ile görüşse belki bir şey değişebilir.
Müşteri destek tarafı klasik çağrı merkezi sanırım.
Dışardan gelen satıcıların kolayca üstünü çiziyor Amazon, o konuda iyi.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Bu firmaların kendilerine göre prosedür türetip, bir de tüketiciyi Tüketici Kanunu dışında başka koşullara zorunluymuş gibi göstermeleri gerçekten artık sıkıyor insanı.

Tüketici Kanununa göre (Mülga Tüketiciyi Koruma Kanunu) bu tür durumlarda söz konusu haklar "Tüketicinin Seçimlik Hakları" dır. Dolayısıyla tüketici, iade, ayıplı malın misli ile değişimi, ayıp oranı kadar indirim gibi seçenekleri kendisi seçer ve bildirir. Koyuncu Elektronik daha önce kendi bünyesinde çözdüğü teknik servis destek hizmetini neden SMS İnfocomm' mu öyle bir taşeron firmaya aktarıyor onu da anlamış oluyoruz.

Birincisi size gönderilen değişim/iade onay formunda yer alan "Müşteri Memnuniyeti Gereği" ifadesi sanki lütfetmişler gibi görünüyor ve bu aslında onların yasal zorunluluğu. Tamiri mümkün olmayan ayıplı malın misli ile değişimi, iadesi tüketicinin seçimlik HAKlarıdır.

İkincisi, tedarikçi, distribütör ya da satış kanalındaki firmanın değişim kararından kurtulabileceği tek yöntem "Ürünün tedariğinin uzun bir süre mümkün olmayacağı" savıdır. Ancak bu sav misli ile değişime engel değildir.

Satıcı, tedarikçinin ürünü misli ile değiştirme uygulamasının yasayla sabit 30 İŞ GÜNÜ içerisinde olma gerekliliği tüketiciyi korumaya yönelik bir maddedir. Yani 30 İŞ GÜNÜ' nü (Yaklaşık 45 güne tekabül eder.) aşıldığında tedarikçiden ürünün tutarının güncel bedel tespiti ile iadesi istenebilir.

Ayrıca yine aynı kanunun 11. maddesinde Türk Borçlar Kanunu' na atıfla seçimlik hakların kullanılması sürecinde uğranan bir zarar söz konusu ise tazminatta isteme hakkı mevcuttur.

Elinizdeki belgeleri güzelce tasnif edip, T.H.H. başvurusuna uygun hale getiriniz. Başvuruyu yapmayı düşündüğünüz örnek bir dilekçe metnini söz konusu taraflara yukarıda belirttiğim haklarınız ve yasal dayanakları ile belirtip 3 gün gibi bir örnek süre vererek gönderip bu koşullarda T.H.H. başvurusu yapacağınızı, söz konusu süreç başladıktan sonra da hukuki yollar dışında kendileri ile iletişime geçmeyeceğinizi belirtin. Bu sürenin sonunda halen aynı tavırda devam ediyorlarsa T.H.H. başvurunuzu yapın ve süreci izleyin.
 
R Çevrimdışı

RedLegend

Yeni Üye
1 Nis 2021
7
26
Arkadaşlar günaydın,

Dün akşam 21-22 arası Amazon hala dönmeyince bana tekrar kendilerini aradım ve durumla ilgili hemen çözüm sağlanmadığı takdirde THH'ye başvurumu yapacağımı söyledim, bana hatta bir 15dk kadar beklememi söylediler ve ardından şu şekilde bir teklifte bulundular. Dedilerki, aynı ürün Amazon germany'de var, biz size ürünün iadesini ve ve arada kalan fiyat farkını amazon hesabınıza puan olarak yükleyelim uygunsa dediler. Sizde aynı ürünü esktra ücret ödemeden Amazon germany'den satın almış olun dediler. Bende tabiiki uygundur zaten ilk günden beri teklifimde buydu dedim.

Sonuç olarak istediğimi ve tatmin olacağım sonucu alabildim ama bunun için bu kadar kavga dövüşe ne gerek vardı onu anlamadım.

Yaşadığım olaydan mütevellit daha önce burada da arkadaşlar demişti, 5-6 kez arayıp biraz darlamak iyi geliyor. Yasal hakkımız olan şeyler için bu kadar uğraşmak beni bezdirmiyor değil ama haklarımızı savunmazsak herkes üstüne yatmaya hazır bekliyor sanki.

Yardımlarınız ve önerileriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.
 
R Çevrimdışı

ridw0n 

Aktif Üye
8 Ağu 2022
412
Arkadaşlar günaydın,

Dün akşam 21-22 arası Amazon hala dönmeyince bana tekrar kendilerini aradım ve durumla ilgili hemen çözüm sağlanmadığı takdirde THH'ye başvurumu yapacağımı söyledim, bana hatta bir 15dk kadar beklememi söylediler ve ardından şu şekilde bir teklifte bulundular. Dedilerki, aynı ürün Amazon germany'de var, biz size ürünün iadesini ve ve arada kalan fiyat farkını amazon hesabınıza puan olarak yükleyelim uygunsa dediler. Sizde aynı ürünü esktra ücret ödemeden Amazon germany'den satın almış olun dediler. Bende tabiiki uygundur zaten ilk günden beri teklifimde buydu dedim.

Sonuç olarak istediğimi ve tatmin olacağım sonucu alabildim ama bunun için bu kadar kavga dövüşe ne gerek vardı onu anlamadım.

Yaşadığım olaydan mütevellit daha önce burada da arkadaşlar demişti, 5-6 kez arayıp biraz darlamak iyi geliyor. Yasal hakkımız olan şeyler için bu kadar uğraşmak beni bezdirmiyor değil ama haklarımızı savunmazsak herkes üstüne yatmaya hazır bekliyor sanki.

Yardımlarınız ve önerileriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.

En azından sorunu çözmüşler :) bende n11 ile yaşadığım sorunda thh ye başvuracağımı belirttim yasal hakkınız kullanabilirsiniz demişlerdi :) Thhye başvurdum ama bekliyor öyle ama n11den iade ödememi aldım. 45 güne yakın hergün n11 i aradım.

bu tarz konularda thh uzun sürebilir o yüzden sorunu yaşadığınız ilk gün hemen thhye başvurun.

slowfood slowfood
000f141a2f87a597e71.jpg
 
Geri
Üst Alt