A101 Ambalajı açılmamış Tv ürününü iade almak için servis raporu istiyor?

N Çevrimdışı

Nahita

Yeni Üye
11 Kas 2022
38
37
Merhaba Değerli Forumdaşlar,

11.11.2022 tarihinde A101 internet sitesi üzerinden sipariş verdiğim 18.11.2022 tarihinde tarafıma teslim edilmiş ve ambalajı açılmamış ürün için iade tabi oluşturdum. Talep için gelen e-postadaki cevap şu şekilde:

Değerli Müşterimiz,

ürünlerle ilgili iade işlemi yapılabilmesi için servis raporu ya da kargo hasar tespit tutanağı gerekmektedir. İlgili rapor ya da tutanağı bu ileti üzerinden mail olarak göndermenizi rica ederiz. ürünün kutu görselinide bu mail üzerinden iletmenizi rica ederiz.

Anlayışınız için teşekkür ederiz.

Saygılarımızla.


Bildiğim kadarıyla tüketici kanununda ve mesafeli satış yönetmeliğinde cayma hakkı ile ilgili bir değişiklik olmadı. Benim şu şekilde cevap yazmam yeterli olur mu yoksa başka öneriniz de var mı? E-postaya yazacağım cevap şu şekilde :

Sayın A101 Yetkilisi,

27 Kasım 2014 tarihli ve 29188 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 9. maddesi 1.ve 2.fıkrasında belirtildiği üzere ürünün tarafıma tesliminden itibaren 14( on dört) gün içerisinde hiç bir cezai işlem ödemeksizin cayma hakkım var. Ürünün ambalajı açılmadı tekrar satılabilirliği bozulmadı. O yüzden de servise rapor tutturma zorunluluğum olmadığını düşünüyorum. Fotoğraf ilişikte sunulmuştur. İade sürecinin başlatılması yönünde;

Gereğini rica ederim.

İyi günler dilerim.
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,098
40
Mağazadan satın alıp açmadan geri götürdüğünüzde problem olmuyor

İnternetten sipariş olduğu için işi yokuşa sürüyorlar servisten kutusu açılmamıştır diye rapor alırsanız kabul edeceklerdir
 
L Çevrimdışı

lovecraft

Aktif Üye
5 May 2021
75
Bir iki ay önce tüketici haklarında bazı değişikliklere gidildi. Özellikle alınmış ürünlerin iadesi ile ilgili bazı maddeler değişti yanılmıyorsam. Onunla alakalı olabilir bu. Ama açıkçası bu tip elektronik cihazların kutularında bir "mühür" oluyor genellikle. Eğer o mühür zarar görmüş ise iade almak istememekte haklı olabilirler. Ama mühür hala sağlamsa almaları gerekir diye biliyorum.
 
N Çevrimdışı

Nahita

Yeni Üye
11 Kas 2022
38
37
bildiğim kadarıyla cep telefonu, akıllı saat, tablet, bilgisayar ve drone vb. cihazların cayma hakkının kaldırılması konusunda değişiklik yapılmıştı ancak 1 Ocak tarihine ertelendi diye biliyorum.

A Adem Helvacı bu konuda tarafımı bilgilendirmeniz mümkün müdür?
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
385
Hiçbir şekilde açmadıysanız, ürün kargodan geldiği gibi duruyorsa cayma hakkına halel gelmiş sayılmaz. Destek ekibine verdiğiniz cevap gayet detaylı ve anlaşılır. Gereği yapılacaktır.

Bu arada TV'yi neden iade etmek istiyorsunuz?
 
N Çevrimdışı

Nahita

Yeni Üye
11 Kas 2022
38
37
Hiçbir şekilde açmadıysanız, ürün kargodan geldiği gibi duruyorsa cayma hakkına halel gelmiş sayılmaz. Destek ekibine verdiğiniz cevap gayet detaylı ve anlaşılır. Gereği yapılacaktır.

Bu arada TV'yi neden iade etmek istiyorsunuz?
Kargodan geldiği gibi duruyor. Bu ürünü aldıktan sonra hepsiburada üzerinden daewoo marka ürün satışa çıktı. Bu iade etmek istediğim ürünle birebir aynı sadece marka farklı. Daewoo 3 yıl garanti ve ücretsiz kurulum avantajı olduğu için bu ürünü iade etmek istiyorum.
 
T Çevrimdışı

TNTBT

Yeni Üye
28 Eyl 2020
35
43
Bir iki ay önce tüketici haklarında bazı değişikliklere gidildi. Özellikle alınmış ürünlerin iadesi ile ilgili bazı maddeler değişti yanılmıyorsam. Onunla alakalı olabilir bu. Ama açıkçası bu tip elektronik cihazların kutularında bir "mühür" oluyor genellikle. Eğer o mühür zarar görmüş ise iade almak istememekte haklı olabilirler. Ama mühür hala sağlamsa almaları gerekir diye biliyorum.

O değişikler ertelendi.
 
fixer Çevrimdışı

fixer 

Aktif Üye
10 Kas 2022
86
34


6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda, mağaza-firmadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Kanuna göre Mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur.

Magza mudurune rica et o olmazsa a101 musteri temsilcisi ile gorus .
Almazlarsa ayip aramak zorumdasin.Ölü piksel isik sizmasi ses problemi.
 
Son düzenleme:
N Çevrimdışı

Nahita

Yeni Üye
11 Kas 2022
38
37


6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda, mağaza-firmadan görerek satın alınan ürünlere cayma hakkı tanınmamıştır. Kanuna göre Mağazaların satmış oldukları ürünleri sebepsiz yere iade alma zorunlulukları yoktur.

Magza mudurune rica et o olmazsa a101 musteri temsilcisi ile gorus .
Almazlarsa ayip aramak zorumdasin.Ölü piksel isik sizmasi ses problemi.

Ürün internet sitesi üzerinden alındı. O yüzden iade prosedürleri geçerli. En aşamada ürünü kargolayın denildi ancak kargo firması gelmedi. Bakalı bundan sonra ne olacak bilmiyorum.
 
fixer Çevrimdışı

fixer 

Aktif Üye
10 Kas 2022
86
34
Ürün internet sitesi üzerinden alındı. O yüzden iade prosedürleri geçerli. En aşamada ürünü kargolayın denildi ancak kargo firması gelmedi. Bakalı bundan sonra ne olacak bilmiyorum.
Simdi olay guzel sen kargoya ver kargo belgesiyle kredi karti kurulusuna ters ibraz (dispute) olustur sana mail adresine belge gondercekler onu doldur gonder parani iade alirsin.

Kargoyu teslim alirlarsa on numara olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt