8 yıllık Vestel tvnin yetkili serviste yedek parça bulunmaması

K Çevrimdışı

kani6161

Yeni Üye
6 Mar 2020
3
36
Yanılmıyorsam 2012 yılında babamlara Hepsiburada'dan aldığım Vestel40 inç bir led tv almıştım. Geçen hafta arıza yaptı. 3 gün önce Yetkili servise verdim. Yetkili servis inceledi 10 dk içerisinde besleme kartı ve anakartın yandığını söyledi. Parçaların 550 tl tutacağını söylediler. Kabul ettim. Bugün ise bir parçanın bulunmadığını fabrikanın teklifini ilettiler. 40f9400 televizyonu 1390 tlye alabileceğimi söyledi. Benim bildiğim kadarıyla üreticinin 10 yıl parça tedarik etmesi gerekli.
Teklifi kabul mu edeyim yoksa Tüketici Hakem Heyetine başvurayım mı?

Değerli fikirlerinize ihtiyacım var
 
Diridiri06 Çevrimdışı

Diridiri06 

Süper Üye
7 Eki 2019
519
33
Screenshot_20200306-192624.png
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Merhabalar;

Çok yakında, çok çok daha derin bilgiler paylaşacağım sizlere bu konular ile ilgili yalnız sizin konunun özelinde şunu belirtmek isterim ki;

6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu ne yazık ki barındırdığı açıklar nedeniyle tüketiciyi korumaktan oldukça uzak.

Ülkedeki enflasyon oranı düşünülmeden getirilmiş olan bazı kanunlar, isminde olduğu gibi tüketiciyi korumak yerine tam aksine aslında üreticiyi koruyor.

Mesela dört seçimlik hakkı.

Enflasyon farkını gözetmeden düzenlenen kanun maddeleri ne yazık ki üreticileri, yükümlülüklerini yerine getirmek yerine, fırsattan istifade yeni mal satma ve böylece yükümlülükten kurtulmasına vesile oluyor.

Gelin şöyle bir senaryo yazalım sizinle.

Sekiz sene evvel 1000tl değerinde bir tv aldınız, faturanızı da aldınız ve sakladınız.

Sekiz sene sonra tv arıza yaptı. Anakart değişecek diyelim. Anakart fiyatı 250tl, İşçilik de 200 olsun al sana 450tl ye tamir edilecek bir tv.

Sonra bir bakıyorsunu zki yedek parça yok. Hem de kanunen olmak zorunda olmasına rağmen yok.

Fakat aynı kanun maddeleri üreticiye, onu yapamıyorsan bunu yap diyor ve 6502 sayılı tüketiciyi koruma kanunu 11 inci maddeyi devreye sokuyor.

Bu madde üzerinde belirlenen dört seçimlik hakkını kaçış yolu olarak gören çakal üretici diyor ki;

Sevgili tüketicim, sen benden 8 sene evvel bu tv yi aldın ama bu tv nin parçası artık yok, gel ben sana gıcır gıcır, yeni teknoloji, orijinal kutusunda bir tv vereyim bunun yerine. Eskisini de senden geri alayım. Bu işlem için sen bana 1390tl öde yeter, bak aslında bu tv nin satış fiyatı 2500tl haaaa ona göre.

Vatandaş bakıyor ki tv nin satış fiyatı 2500, kendisinin ödeyeceği para 1390.

2500 -1390 = Oooo çok iyi kâr ediyoruz kankaaa

Peki neden 40F9400?

Onun yerine sallıyorum 40F8400 neden değil?

Ayrıca neden 2500tl?

2500TL Vestelin kendi sitesindeki fiyat, Peki gerçek fiyatı ne kadar? Ben baktım 40F8400 1699tl

Eeee ne oldu yahu hani 2500tl lik tv alıyorduk biz?

Ayrıca 40F9400 dedikleri tv nin esprisi ve özelliği nedir ki? MB211 anakartlı bildiğiniz standart tv, onun yerine 40SC serisi SEG marka tv asldığınızda içinden yine aynı anakart ve aynı panel çıkıyor mesela?

40F9400 dedikleri hem de utanmadan 9 serisi isim verdikleri tv de rate değeri 600hz

Peki başka bir göz ile bakalım konuya.


Siz bana yeni mal satacaksınız diye, aslında 450tl ye tamir edilebilecek durumda olan televizyonumu ben neden sana hurda parasına veriyorum vestel efendi?




Tabi burada amaç marka karalamak değil, sadece gerçekleri bilmenizi istedim.

Gelelim olayın avantajlı tarafına. Aslında yine yasa gereği sizden, onarım bedelinin üstünde para alamazlar, ancak burada devreye TEKNOLOJİ FARKI ve yıpranma bedeli kavramları giriyor o nedenle onarım bedelinden daha yüksek bedel talep ediyorlar.

Bu sadece Vestel özelinde değil aynı uygulamayı Samsung da yapıyor, Bizzat kendim, 5000tl fark ödeyerek, malzemesi bulunmayan 4 yaşındaki ES8000 model tv yi Q60 ile değiştirdim.


Avantajı şu.

Eski tv yi hiç kimseye bu paralara satamazdınız, Hele ki gerçekten söyledikleri gibi hem anakart hem de besleme kartı arızalı ise (Düşük olasılık ama neyse) zaten ciddi anlamda çöp demektir o tv.

Buna keza 8 yaşına gelmiş bir tv, benim bakış açıma göre zaten ömrünü tamamlamış demektir.

Geriye kalan ise rakam.

Bana kalırsa bedeli yüksek bulduğunuzu, daha ekonomi,k bir ürün talep ettiğinizi dile getirin.

İnanın verdikleri tv uçan kaçan bir model değil, 13990tl yi peşin yatıracağınızı da unutmayın.

Aşağıdaki linke bakın lütfen, 1599tl ye zaten sıfır aynı tv yi farklı isim altında satıyorlar hem de taksitle ;)



1400tl yerine 1600tl ödeyerek taksitle ürün almış olursunuz. Eski tv yi servise değil normal tamirciye vererek onarım da talep edebilir, ikinci el satarsınız belli mi olur :)


Yetkili servisler kart tamir etmez direkt olarak değiştirir, bunun sebeplerini farklı bir kulvarda ele alırız ama art niyetli yapmıyorlar bunu bilginiz olsun, Tepelerinde yalaka müdürlerin şikayet korkusu yüzünden onaerıma gitmek yerine hemen komple değiştirirler.

Buna keza alternatif bir yol daha sunayım size.

yetkili servis onaramıyor olabilir ama normal yollardan o tv nin belki de 300-400tl ye onarımı mümkün olabilir.

Sadece bunu tavsiye etmem yaşından dolayı.


İşte size bir sürü senaryo ve fikir.

Buyrun kararı siz verin gaari :)
 
K Çevrimdışı

kani6161

Yeni Üye
6 Mar 2020
3
36
Teşekkürler farklı senaryolar için zaman ayırıp cevap yazdığınız için Adem Bey.

Vestelin kendi sitesinde daha uygun bir tv dediğiniz gibi 40f8400 100 tl daha ucuz. Bu istediği yetkili servise mi ileteceğim

Veya kısa yoldan Vestelden ürüne karşılık 550 lira gibi bir ödeme alabilir miyim. En azından tv alırken seçim hakkını ben kullanmış olurum diye düşünüyorum.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,218
Hiç bir zaman bu üreticiler de ne 5 yıl ne de 6 yıl v.s panel+diğer tüm donanım malzemeleri ne de
birebir değişimler için TV stoklamadılar!

Sony/Samsung veya Philips LG v.s

en fazla şu olabiliyor,yetkili servis de veya diğer servisler de eskiden kalmış(bir şekilde bunların elinde bulunan)
parçalar varsa ancak o zaman TV tamir ediliyor,bu olay dışarıda da aynen böyle işliyor!

Gerçi biz deki THK biraz hikaye olsa da bu işler böyle gidiyor,asla herifler size zaten bir paneli 15/20yıl v.s
gibi kullandırtmazlar(Pio hariç!)

Sony de panel değişimleri 2 yılı ancak buluyor,çünkü YOK,bulunsa da o da çok zor oluyor,diğer mlzemeler de aynen böyle
ama elde kalan kullanılmış malzemeler bir şekilde kullanılıyor ama bunu da her üretici yapmıyor!

Amaç belli 3/5 yıl kullanıyorsun sonra çöpe ve gelsin yenisi bu kadar basit,bu arada sana yukarıdaki olay gibi bir teklif
yapılıyor ve sen de kabul etmek zorunda kalıyorsun:hmm
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt