Samurai
Moderatör
- 3 Ağu 2021
- 2,685
- 40
Selamlar;
İnternette araştırma yaparken karşıma akıllı saat satış grafikleri çıktı ve sizinle paylaşmak istedim.
Olumsuz ekonomik dalgalanmalar ve durgun akıllı telefon satışlarına rağmen, küresel ölçekte akıllı saat satışlarında artış yaşanmış. 2023 3. çeyrekte 9%'luk bir artış olmuş ve bir önceki yılın çeyreğine göre yükselişini sürdürmüş. Artışlardaki ana etmenin, Fire-Boltt adlı Hindistan menşeili markanın (İlk kez görüyorum) Hindistan'da ve Huawei'nin Çin'deki önemli yükselişi olarak gösteriliyor. Hindistan dışında Apple, Huawei ve Samsung'un yeni model ile başını çektiği Yüksek Düzey İşletim Sistemine sahip akıllı saatlerdeki artış piyasaya hakim olmuş.
Bu yılın başlarında bir yavaşlama yaşayan akıllı saat pazarı, 2023'ün ikinci çeyreğinde yeniden ivme kazandı ve olumlu eğilimini üçüncü çeyrekte de sürdürdü. Bu büyümenin ana itici güçleri, Fire-Boltt liderliğindeki Hindistan pazarının sürdürülebilir güçlü performansının yanı sıra, Huawei'nin Çin'deki muazzam toparlanması deniyor.
Pazarın Özeti
Apple 45% ile yine pazarın lideri
Apple, sevkiyatlarda yıllık %7 artışla bugüne kadarki en iyi üçüncü çeyrek performansını sergiledi. Bu başarı, ürün gamındaki önemli bir ürün olan en son Apple Watch'un önceki yıla göre biraz daha geç piyasaya sürüldüğü göz önüne alındığında özellikle dikkate değerdir. 2. nesil SE modelinin güçlü sevkiyatları sektör liderinin büyümesine önemli katkı sağladı.
Samsung 18% ile 2. sırada fakat geçen yıla göre pazar payında 6%'lık bir eksilme görünüyor
Samsung, sevkiyatlarda yıllık bazda %19'luk bir düşüş yaşadı. Ancak ağustos ayında piyasaya sürülen yeni ürünlerde öncekilere göre yalnızca %3'lük bir düşüş görüldü. Esasen, bu çeyrekte Samsung akıllı saat satışlarındaki düşüş, öncelikle eski modellerdeki keskin düşüşe bağlanıyor gibi görünüyor. Bu arada Galaxy Watch 6 Classic'in payı geçen yılki 5 Pro'ya göre önemli ölçüde artarak markanın ASP'sinin yükselmesine katkıda bulundu.
Huawei 7%'lik artış ile geçen seneye göre 7% olan pazar payını 14%'e çıkarmış durumda
Huawei, bu çeyrekte genel sevkiyatlarda yıllık bazda %56 gibi etkileyici bir artışa tanık olurken, HLOS akıllı saatlerinde %122'lik dikkate değer bir artış görüldü. 2023'ün 2. çeyreğinde piyasaya sürülen Watch 4 ve 4 Pro serileri ve 2023'ün 3. çeyreğinde piyasaya sürülen Watch GT 4, iyi bir popülerlik elde etti. Huawei'nin sevkiyatlarındaki artış, akıllı telefonlarının geri dönüşünden ve çeşitli satış kanallarının tetiklediği paket satış modelinden kaynaklandı.
Hintli marka Fire-Boltt
Fire-Boltt, tüm zamanların en yüksek üç aylık sevkiyatını kaydettikten sonra Hindistan'daki liderlik pozisyonunu geri aldı. Üç büyük Hint markasının tümü (Fire-Boltt, Noise ve boAt) eskisinden daha yavaş bir büyüme oranı yaşıyor. Ancak bu durum bir yavaşlama işareti olarak değil, daha ziyade istikrar aşamasına geçildiğinin bir göstergesi olarak yorumlanıyor.
İşletim sistemine göre akıllı saat çeşitleri;
- HLOS (High Level OS) (Yüksek Seviye İşletim Sistemine Sahip Saatler)
Watch OS (Apple) veya Wear OS (Samsung) gibi üst düzey bir işletim sistemi çalıştıran ve üçüncü taraf uygulamaları yükleme özelliğine sahip elektronik saat.
- Basic Smartwatch (Temel Düzeyde Akıllı Saatler)
İşletim sisteminin daha hafif bir sürümünü çalıştıran ve üçüncü taraf uygulamaları yükleme özelliği olmayan elektronik saat.
Konuyla ilgili olarak the5krunner adlı blogger'ın görüşleri
Bu ticari satış verilerine (sevkiyatlara) ilişkin 4 çıkarımım şu yönde;
1- Ağırlıklı Huawei olmak üzere Çin'deki üst düzey saatler önemli bir büyüme yaşadı,
2- Düşük kaliteli saatler Hindistan'da önemli satış grafiklerine sahip,
3- Apple, yıllık %7 (yedi) büyümeyle küresel pazardaki pazar payını koruyor
4- Samsung'un pozisyonundaki önemli düşüşün temel sebebi Watch6'dan ziyade eski saatlerdeki satış kaybına bağlanıyor (Watch5' e kıyasla 3. çeyrekte %3 düşüş)
Üçüncü çeyrek şimdiye kadarki en yüksek Apple Watch sevkiyatına şahit oldu. Araştırmacılar, bunun çoğunun Watch SE Gen 2'nin oluşturduğunu düşünüyor. Huawei'nin yeniden dirilişi, siyasi faktörler sebebiyle tüketicilerin kendi vatanına ait markaların ürünlerine yönelişinin ve pazarın küreselleşmeden çıktığının bir başka sinyalidir.
Benim varsayımım benzer faktörlerin SPOR saatlerini etkileyeceği yönündedir. Dolayısıyla Garmin'in Çin'deki satışlarını artırma planları varsa, bu tür planların önemli riskleri vardır. Amerika borsasında işlem görmesine rağmen Garmin'in Tayvan'da önemli düzeyde faaliyetleri var ve açıkça söylemek gerekirse bu Garmin açısından riskli bir durum. Çünkü Çin, Tayvan'ın bağımsız olmasını istemiyor ve Tayvan'a askeri operasyon yapacağı söyleniyor. Bu Garmin açısından ciddi bir stratejik sorun çünkü böyle bir şey olursa üretim ve tedarik zincirinde çok büyük problemler yaşayabilir ve üretim & ar-ge tesislerini dünyanın başka bir yerine taşımak zorunda kalabilir.
Malzeme tedariği konusunda Garmin'in Çin'e olan bağımlılığını azaltmaya yönelik herhangi bir eylemde bulunup bulunmadığını bilmiyorum ancak Apple halihazırda bu konuda bazı hamleler yapıyor.
Bunun tersine, Suunto (Haylou) ve Coros gibi Çinlilerin sahip olduğu şirketler ise, belki de daha az riskli tedarik zincirlerinin yanı sıra tüm küresel bölgelere satış yapmak için iyi bir konuma sahipler.
Not: Apple'ın genel pazardan 2% daha az büyümesine rağmen pazar payını nasıl koruduğundan emin değilim. Belki bir yuvarlama anomalisidir???
Kaynak 1:
Kaynak 2:
İnternette araştırma yaparken karşıma akıllı saat satış grafikleri çıktı ve sizinle paylaşmak istedim.
Olumsuz ekonomik dalgalanmalar ve durgun akıllı telefon satışlarına rağmen, küresel ölçekte akıllı saat satışlarında artış yaşanmış. 2023 3. çeyrekte 9%'luk bir artış olmuş ve bir önceki yılın çeyreğine göre yükselişini sürdürmüş. Artışlardaki ana etmenin, Fire-Boltt adlı Hindistan menşeili markanın (İlk kez görüyorum) Hindistan'da ve Huawei'nin Çin'deki önemli yükselişi olarak gösteriliyor. Hindistan dışında Apple, Huawei ve Samsung'un yeni model ile başını çektiği Yüksek Düzey İşletim Sistemine sahip akıllı saatlerdeki artış piyasaya hakim olmuş.
Bu yılın başlarında bir yavaşlama yaşayan akıllı saat pazarı, 2023'ün ikinci çeyreğinde yeniden ivme kazandı ve olumlu eğilimini üçüncü çeyrekte de sürdürdü. Bu büyümenin ana itici güçleri, Fire-Boltt liderliğindeki Hindistan pazarının sürdürülebilir güçlü performansının yanı sıra, Huawei'nin Çin'deki muazzam toparlanması deniyor.
Pazarın Özeti
Apple 45% ile yine pazarın lideri
Apple, sevkiyatlarda yıllık %7 artışla bugüne kadarki en iyi üçüncü çeyrek performansını sergiledi. Bu başarı, ürün gamındaki önemli bir ürün olan en son Apple Watch'un önceki yıla göre biraz daha geç piyasaya sürüldüğü göz önüne alındığında özellikle dikkate değerdir. 2. nesil SE modelinin güçlü sevkiyatları sektör liderinin büyümesine önemli katkı sağladı.
Samsung 18% ile 2. sırada fakat geçen yıla göre pazar payında 6%'lık bir eksilme görünüyor
Samsung, sevkiyatlarda yıllık bazda %19'luk bir düşüş yaşadı. Ancak ağustos ayında piyasaya sürülen yeni ürünlerde öncekilere göre yalnızca %3'lük bir düşüş görüldü. Esasen, bu çeyrekte Samsung akıllı saat satışlarındaki düşüş, öncelikle eski modellerdeki keskin düşüşe bağlanıyor gibi görünüyor. Bu arada Galaxy Watch 6 Classic'in payı geçen yılki 5 Pro'ya göre önemli ölçüde artarak markanın ASP'sinin yükselmesine katkıda bulundu.
Huawei 7%'lik artış ile geçen seneye göre 7% olan pazar payını 14%'e çıkarmış durumda
Huawei, bu çeyrekte genel sevkiyatlarda yıllık bazda %56 gibi etkileyici bir artışa tanık olurken, HLOS akıllı saatlerinde %122'lik dikkate değer bir artış görüldü. 2023'ün 2. çeyreğinde piyasaya sürülen Watch 4 ve 4 Pro serileri ve 2023'ün 3. çeyreğinde piyasaya sürülen Watch GT 4, iyi bir popülerlik elde etti. Huawei'nin sevkiyatlarındaki artış, akıllı telefonlarının geri dönüşünden ve çeşitli satış kanallarının tetiklediği paket satış modelinden kaynaklandı.
Hintli marka Fire-Boltt
Fire-Boltt, tüm zamanların en yüksek üç aylık sevkiyatını kaydettikten sonra Hindistan'daki liderlik pozisyonunu geri aldı. Üç büyük Hint markasının tümü (Fire-Boltt, Noise ve boAt) eskisinden daha yavaş bir büyüme oranı yaşıyor. Ancak bu durum bir yavaşlama işareti olarak değil, daha ziyade istikrar aşamasına geçildiğinin bir göstergesi olarak yorumlanıyor.
İşletim sistemine göre akıllı saat çeşitleri;
- HLOS (High Level OS) (Yüksek Seviye İşletim Sistemine Sahip Saatler)
Watch OS (Apple) veya Wear OS (Samsung) gibi üst düzey bir işletim sistemi çalıştıran ve üçüncü taraf uygulamaları yükleme özelliğine sahip elektronik saat.
- Basic Smartwatch (Temel Düzeyde Akıllı Saatler)
İşletim sisteminin daha hafif bir sürümünü çalıştıran ve üçüncü taraf uygulamaları yükleme özelliği olmayan elektronik saat.
Konuyla ilgili olarak the5krunner adlı blogger'ın görüşleri
Bu ticari satış verilerine (sevkiyatlara) ilişkin 4 çıkarımım şu yönde;
1- Ağırlıklı Huawei olmak üzere Çin'deki üst düzey saatler önemli bir büyüme yaşadı,
2- Düşük kaliteli saatler Hindistan'da önemli satış grafiklerine sahip,
3- Apple, yıllık %7 (yedi) büyümeyle küresel pazardaki pazar payını koruyor
4- Samsung'un pozisyonundaki önemli düşüşün temel sebebi Watch6'dan ziyade eski saatlerdeki satış kaybına bağlanıyor (Watch5' e kıyasla 3. çeyrekte %3 düşüş)
Üçüncü çeyrek şimdiye kadarki en yüksek Apple Watch sevkiyatına şahit oldu. Araştırmacılar, bunun çoğunun Watch SE Gen 2'nin oluşturduğunu düşünüyor. Huawei'nin yeniden dirilişi, siyasi faktörler sebebiyle tüketicilerin kendi vatanına ait markaların ürünlerine yönelişinin ve pazarın küreselleşmeden çıktığının bir başka sinyalidir.
Benim varsayımım benzer faktörlerin SPOR saatlerini etkileyeceği yönündedir. Dolayısıyla Garmin'in Çin'deki satışlarını artırma planları varsa, bu tür planların önemli riskleri vardır. Amerika borsasında işlem görmesine rağmen Garmin'in Tayvan'da önemli düzeyde faaliyetleri var ve açıkça söylemek gerekirse bu Garmin açısından riskli bir durum. Çünkü Çin, Tayvan'ın bağımsız olmasını istemiyor ve Tayvan'a askeri operasyon yapacağı söyleniyor. Bu Garmin açısından ciddi bir stratejik sorun çünkü böyle bir şey olursa üretim ve tedarik zincirinde çok büyük problemler yaşayabilir ve üretim & ar-ge tesislerini dünyanın başka bir yerine taşımak zorunda kalabilir.
Malzeme tedariği konusunda Garmin'in Çin'e olan bağımlılığını azaltmaya yönelik herhangi bir eylemde bulunup bulunmadığını bilmiyorum ancak Apple halihazırda bu konuda bazı hamleler yapıyor.
Bunun tersine, Suunto (Haylou) ve Coros gibi Çinlilerin sahip olduğu şirketler ise, belki de daha az riskli tedarik zincirlerinin yanı sıra tüm küresel bölgelere satış yapmak için iyi bir konuma sahipler.
Not: Apple'ın genel pazardan 2% daha az büyümesine rağmen pazar payını nasıl koruduğundan emin değilim. Belki bir yuvarlama anomalisidir???
Kaynak 1:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Kaynak 2:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.