2010-2012 Passat B7 Kasa Tavsiye

Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
İyi günler arkadaşlar, başlıkta yazan modelde bir Passat araca bakıyorum. Kafamdaki soruları sorayım belki kullanan,kullanmış yada tecrübeli arkadaşlar yanıtlar.

1- Haftasonları fazla km yapmayacağı için lpg yada dizel düşünmüyorum. Dizel 2. elden açıkçası korktuğum için bakmıyorum. Bilmiyorum bu sebepler sizce haklı mı?

2- Manuel düşünüyorum, Dsg şanzumanla ilgili 150.000km civarında masraf açtığını duydum ve okudum. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

3- Birde şuna dikkat et bu olmazsa olmaz diyeceğiniz bir donanım özellik vs var mı?

4- TSI Motor hakkında problem yada kronikleşmiş birşeyler var mı? Koca araba motor hacmi 1.4 biraz düşündürüyor. Turbosuz düz benzinli motorlara mı bakmalıyım?

Passat dışı bir araca şuan bakmıyorum :)
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
2015 Octavia TDI DSG sahibi olarak konu biraz yakın geldi. Başka yerlerden de teyit etmenizi hatırlatarak sırasıyla fikirlerimi yazayım.

1. Düzgün kullanılan bir dizelden korkmanıza gerek yok (Düzgün kullanıldığını nereden bileceğiz o da ayrı konu). Düzgün markanın düzgün istasyonlarından yakıt alınıp bakımları orijinal ya da kaliteli alternatif ile düzgün ve düzenli yapılmışsa genel olarak korkmanızı gerektiren bir durum yok. Ama EGR ve DPF'ye dikkat.

2. 1.4 TSI bahsi geçmiş. Bu motorlardaki kavrama kuru tip ve esasen düz viteslerdeki gibi bir sarf malzemesidir. Bir gün bitecektir. Değişimi düz vitesten tabii ki biraz daha pahalı ama konfora değer. Düzgün ve şehir dışı ağırlıklı kullanılmışsa bir çok düz kavramadan uzun bile gider. LUK markasının orijinal kalitesinde kavrama setleri çıktı. Orijinalden ucuzdur ve dsgnin yaygınlığından dolayı değişimi artık ciddi bir iş değildir. Yine de alacağınız aracın geçmişini iyi bilmeniz gerekir. Sıfır alsanız neyse de, 10 yaşındaki araç için sadece dsg değil genel olarak çift kavrama otomatik macerasına girerken dikkat edin derim. Sahibini ve geçmişini yakınen bildiğiniz bir araç varsa ona bakın.

4. TSI çok anlamam ama biraz yağ eksiltir derler (yakar demiyorum, o başka bir şey). Bildiğim kadarıyla o yıllardaki passatlarda turbosuz motor yok, olsa da bize gelmemiştir. Gelmişse de bulaşmayın derim, bir dünya yakıp da kıçını kaldıramaması çok üzecektir.

Şu an aklıma gelenler bunlar.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
2015 Octavia TDI DSG sahibi olarak konu biraz yakın geldi. Başka yerlerden de teyit etmenizi hatırlatarak sırasıyla fikirlerimi yazayım.

1. Düzgün kullanılan bir dizelden korkmanıza gerek yok (Düzgün kullanıldığını nereden bileceğiz o da ayrı konu). Düzgün markanın düzgün istasyonlarından yakıt alınıp bakımları orijinal ya da kaliteli alternatif ile düzgün ve düzenli yapılmışsa genel olarak korkmanızı gerektiren bir durum yok. Ama EGR ve DPF'ye dikkat.

2. 1.4 TSI bahsi geçmiş. Bu motorlardaki kavrama kuru tip ve esasen düz viteslerdeki gibi bir sarf malzemesidir. Bir gün bitecektir. Değişimi düz vitesten tabii ki biraz daha pahalı ama konfora değer. Düzgün ve şehir dışı ağırlıklı kullanılmışsa bir çok düz kavramadan uzun bile gider. LUK markasının orijinal kalitesinde kavrama setleri çıktı. Orijinalden ucuzdur ve dsgnin yaygınlığından dolayı değişimi artık ciddi bir iş değildir. Yine de alacağınız aracın geçmişini iyi bilmeniz gerekir. Sıfır alsanız neyse de, 10 yaşındaki araç için sadece dsg değil genel olarak çift kavrama otomatik macerasına girerken dikkat edin derim. Sahibini ve geçmişini yakınen bildiğiniz bir araç varsa ona bakın.

4. TSI çok anlamam ama biraz yağ eksiltir derler (yakar demiyorum, o başka bir şey). Bildiğim kadarıyla o yıllardaki passatlarda turbosuz motor yok, olsa da bize gelmemiştir. Gelmişse de bulaşmayın derim, bir dünya yakıp da kıçını kaldıramaması çok üzecektir.

Şu an aklıma gelenler bunlar.
Cevaplar için çok teşekkürler. İşte eveliyatını bildiğimiz güvendiğimiz çevreden alınan araç olsa otomatiğede dizelede bulaşırım. Bu yüzden benzinli tüpsüz araç bakıyorum. Turbosuz motor bir iki tane görmüştüm yanlış görmediysem. 2010 ama B6 kasa haklısınız, B7 de olmayabilir. 1.4 TSI ile 1.6 TDI yan yana videolarını izledim. 1.4 olan araç dizel arkadaşa dumanını yutturuyordu.
 
K Çevrimdışı

kaya.cihat92

Aktif Üye
6 Kas 2017
555
Haftasonları fazla km yapmayacağı için lpg yada dizel düşünmüyorum. Dizel 2. elden açıkçası korktuğum için bakmıyorum.... sonrasını okumadım
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Hocam DSG alabilirsiniz ancak ıslak kavrama olanı tercih etmenizi tavsiye ederim, kuru kavramanın hem mekatronik hem kavrama problemleri var. 2.0 TDI ile gelen ıslak kavrama DQ250 olan şanzıman gayet sağlam, kavraması da yağı zamanında değiştirilirse uzun süre dayanıyor.
Eğer DSG istiyorsanız 2.0 TDI olan modele bakmanızı öneririm. Manuel de DSG de alsanız volan masrafını göze almanız gerekiyor 200000 bine kadar değişmediyse çok yüksek ihtimalle değiştirmeniz gerekecek. TSI motorlarda da zincir problemleri var, zincir ne zaman değiştirilmiş kontrol etmeniz gerekiyor. Onun dışında fena motorlar değiller ancak 1.4 TSI ın 150 ya da 160lık modellerinden kaçının, o kadar güce dayanamayıp fiziksel motor problemleri çıkarabiliyorlar.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Hocam DSG alabilirsiniz ancak ıslak kavrama olanı tercih etmenizi tavsiye ederim, kuru kavramanın hem mekatronik hem kavrama problemleri var. 2.0 TDI ile gelen ıslak kavrama DQ250 olan şanzıman gayet sağlam, kavraması da yağı zamanında değiştirilirse uzun süre dayanıyor.
Eğer DSG istiyorsanız 2.0 TDI olan modele bakmanızı öneririm. Manuel de DSG de alsanız volan masrafını göze almanız gerekiyor 200000 bine kadar değişmediyse çok yüksek ihtimalle değiştirmeniz gerekecek. TSI motorlarda da zincir problemleri var, zincir ne zaman değiştirilmiş kontrol etmeniz gerekiyor. Onun dışında fena motorlar değiller ancak 1.4 TSI ın 150 ya da 160lık modellerinden kaçının, o kadar güce dayanamayıp fiziksel motor problemleri çıkarabiliyorlar.
Teşekkürler uzun bilgiler için. Dizelden çekiniyorum eveliyatını bilmediğim için o yüzden 1.4 TSI manuel aklıma yattı ve dediğiniz gibi trigeri sormak lazım. Belli bir limiti var mı ses gelince mi değişiyor?
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Teşekkürler uzun bilgiler için. Dizelden çekiniyorum eveliyatını bilmediğim için o yüzden 1.4 TSI manuel aklıma yattı ve dediğiniz gibi trigeri sormak lazım. Belli bir limiti var mı ses gelince mi değişiyor?
Soğukken ilk çalıştırıldığında ses yapar, fabrika çıkışlı gergi ve plastik parçalar sorunluydu galiba sonra revizyonlularını çıkarttılar. Fabrika çıkışlı zincir 60binde bile problem yapabiliyordu genelde 100000 bini görmüyordu diye biliyorum. Bunun dışında birde yağ yakma problemi var tabi, bir miktar yağ yakmayı seven bir motor ama segman problemleri olabiliyor 2012 öncesi modellerde egzoz da siyah duman var mı kontrol etmeniz gerekiyor. 1.4 TSI için 2012 sonrası yıllar daha iyi yeni jenerasyon motor olması lazım. Eğer motor sağlıklı duruyorsa 2010-2012 alınabilir belki ama kaliteli yakıt ve VW specini karşılayan kaliteli yağ şart.
 
Son düzenleme:
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,546
Hocam DSG alabilirsiniz ancak ıslak kavrama olanı tercih etmenizi tavsiye ederim, kuru kavramanın hem mekatronik hem kavrama problemleri var. 2.0 TDI ile gelen ıslak kavrama DQ250 olan şanzıman gayet sağlam, kavraması da yağı zamanında değiştirilirse uzun süre dayanıyor.
Eğer DSG istiyorsanız 2.0 TDI olan modele bakmanızı öneririm. Manuel de DSG de alsanız volan masrafını göze almanız gerekiyor 200000 bine kadar değişmediyse çok yüksek ihtimalle değiştirmeniz gerekecek. TSI motorlarda da zincir problemleri var, zincir ne zaman değiştirilmiş kontrol etmeniz gerekiyor. Onun dışında fena motorlar değiller ancak 1.4 TSI ın 150 ya da 160lık modellerinden kaçının, o kadar güce dayanamayıp fiziksel motor problemleri çıkarabiliyorlar.
Yağlı kavramalı şanzımanlar 250NM fazla olan motorlarda kullanıyor.

1.0-1.6 motorları aşırı beslenmesi parçaları hafifletilmesi nedeniyle piston sekmanı tutan setler kırılıyor. (Piston kırma deyimi)
Aslında kırılmaya neden olan LSPI olayıdır. Low Speed Pre Ignition yani düşük hızda bujiden bağımsız erken ateşleme.

Ateşleme zamanı gelmeden önce basınç ve sürtünmenin etkisiyle gömlek yüzeyinde ki ince yağ filmi ortadan kalkar ve kendiliğinden kıvılcım oluşur buda vuruntuya sebep olur.

Bunu önlemek için kaliteli yağlar üretildi. Kendi aracımda Luqui Moly Dex 1 Gen 2 kullanıyorum.

Bu sorunsala notumuzu düşelim :ok
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Yağlı kavramalı şanzımanlar 250NM fazla olan motorlarda kullanıyor.

1.0-1.6 motorları aşırı beslenmesi parçaları hafifletilmesi nedeniyle piston sekmanı tutan setler kırılıyor. (Piston kırma deyimi)
Aslında kırılmaya neden olan LSPI olayıdır. Low Speed Pre Ignition yani düşük hızda bujiden bağımsız erken ateşleme.

Ateşleme zamanı gelmeden önce basınç ve sürtünmenin etkisiyle gömlek yüzeyinde ki ince yağ filmi ortadan kalkar ve kendiliğinden kıvılcım oluşur buda vuruntuya sebep olur.

Bunu önlemek için kaliteli yağlar üretildi. Kendi aracımda Luqui Moly Dex 1 Gen 2 kullanıyorum.

Bu sorunsala notumuzu düşelim :ok
Hocam o zaman alınır mı ne diyorsun? :)
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Yağlı kavramalı şanzımanlar 250NM fazla olan motorlarda kullanıyor.

1.0-1.6 motorları aşırı beslenmesi parçaları hafifletilmesi nedeniyle piston sekmanı tutan setler kırılıyor. (Piston kırma deyimi)
Aslında kırılmaya neden olan LSPI olayıdır. Low Speed Pre Ignition yani düşük hızda bujiden bağımsız erken ateşleme.

Ateşleme zamanı gelmeden önce basınç ve sürtünmenin etkisiyle gömlek yüzeyinde ki ince yağ filmi ortadan kalkar ve kendiliğinden kıvılcım oluşur buda vuruntuya sebep olur.

Bunu önlemek için kaliteli yağlar üretildi. Kendi aracımda Luqui Moly Dex 1 Gen 2 kullanıyorum.

Bu sorunsala notumuzu düşelim :ok
Evet haklısınız DQ200 7 ileri kuru kavramanın max tork kapasitesi 250nm. Anlattığımız olayı hiç duymamıştım ilginç bir bilgi teşekkürler. 2.0 PD dizel motorlu Passatımıza bu sene bakımda Liqui Moly TopTec 4600 koyduk 2000 kilometre uzun yol yaptık üzerine gayet memnunuz.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,546
Evet haklısınız DQ200 7 ileri kuru kavramanın max tork kapasitesi 250nm. Anlattığımız olayı hiç duymamıştım ilginç bir bilgi teşekkürler. 2.0 PD dizel motorlu Passatımıza bu sene bakımda Liqui Moly TopTec 4600 koyduk 2000 kilometre uzun yol yaptık üzerine gayet memnunuz.
Sahtesi çok fazla Konyada ki Mekato dan başka yerden alma.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt