Umut Barış, bence bu konuda yanılıyorsunuz. Neden diyecek olursanız otomotiv sektöründe ve doğrudan oem yani üreticilere çalışan bir firmadayım. Hatta Egea'dan tutun porsche'a kadar parça üretimimiz var. Artık bu tarz araçlarda maliyet odaklılık ön planda. Şimdi siz şahin ile kıyasladığınız araç ile egea arasında bir sürü fark sayabilirim. Egea linea ile bile kıyaslamak mümkün değil. Çünkü platforma sahip değiller. Şahin ile nasıl olsun. Bu kadar başarısız bir Model olsa %50 yurtdışı ihracatı olmazdı diye düşünüyorum. Kaldı ki Avrupa'da çokta ucuz sayılmaz. Ha çoğu araba ucuz orada.
Şimdi şöyle bir durum var.
Firmalar bu giriş seviyesi segmentlerde makyaja ve teknolojiye fazla ağırlık vermeye başladı.
Ama işin teknoloji kısmı biraz süs. Yani arabanın kendi fiziğine vs dair değil. Öyle olsa zaten segmenti düşük olmazdı.
Egea ucuz olsun diye üretilmiş bir araba. Linea gibi bir faciadan sonra Fiat'ın alt segmentte tutunabilmek için yaptığı bir çalışma.
Benim gözlemim o.
Egea bu arada Linea platformunun iyileştirilmişine sahip diye biliyorum.
Tofaş yani Şahin, Kartal vs modellere benzetme nedenim de aslında bu.
Millet alabilsin diye var ama fazlası yok.
İki araç arasında seneler var, fark olsun bir zahmet.
Fiat grubunun bir çok markaya sahip olduğunu görüyoruz ama kendi ana markası ile ürettiği araçlarda da kalite belli sonuçta.
Yurtdışı ihracatı modelin başarısından çok fiyatı ve müşterisiyle alakalı bence.
Ben aracın üretilme sebebini söyledim sadece.
Ederinden fazlası, ki milletimiz malını övmeyi sever, zarar bence.
Nasıl ki VW'nin araçları abartılıyor, aynı durum Egea'da da mevcut.
Parça maliyetinden kastım da, aynı modelin yurt dışında üretileni ile yurt içi üretiminde farklılıklar olması.
Bunu Egea özelinde söylemedim.
Bunun günümüzde en bilindik örneğini sanırım Hyundai ve Renault yapıyor.
Firmayı etkilemeyecek basit farklara rağmen, müşterisine olan bakış açısı bu noktada belli oluyor.
Günün sonunda 200.000'e alınabilecek arabaların durumu ortada.
En fazla uslu uslu gitmeye yarar.
Sadece kredi ile alacak olana da büyük külfettir.
Bir Fiat'a, Peugeot'a, Hyundai'a, Renault'a 200.000 verilmemeli diye düşünüyorum.