10 yaşından büyük beyaz eşyalarda değişen parça ve işçilik garantisi yok mu?

A Çevrimdışı

atlas54

Aktif Üye
23 Eki 2017
133
10 yaşından büyük beyaz eşyalarda değişen parça ve işçilik garantisi yok mu? Gelen servis elemanı parça değişimi yaptı ve bu bilgiyi verdi bende değişen parça 6 ay 1 yıl da işçilik garantisi olduğu verdiğiniz fiş de bile yazıyor dedim o 10 yıldan yeni cihazlar için 10 yıldan eski cihazlarda hiç bir garanti yok dedi kanun böyle dedi. Baktım araştırdım olmayacağına dair bir ibare bir hüküm göremedim. Bu konu hakkında düşünceleriniz nedir? A Adem Helvacı Umut Barış Umut Barış
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647


MADDE 10
(7) Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi veya satılması durumunda, değişen veya satılan parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.

Belirttiğiniz süre o ürüne ait servis hizmeti ve yedek parça verme zorunluluğu süresi demektir.

Sizin ürününüze ise orijinal yedek parça hizmeti verme zorunluluğu ortadan kalkmış, ister varsa verir isterse hurdalığından çıkarır takar çalıştırıp verir işinizi görür. Yaptıysa çıkan parçayı vermek zorunda tabi atık yönetmeliği kapsamında ve taktığı parçaya 6 aydan az olmamak üzere garanti belgesi düzenleyip vermek zorundadır.

Herkes karşısındakinin bilgisizliğini bile kullanıp cebini doldurmaya çalıştığı devre düştük...
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Malın yasal ömrü 10 yıl. 10 yıl sonrası siz herhangi bir şekilde bu ürünün üreticisine ''Bana yedek parça bulmak ve hizmet vermek zorundasın'' dayatması yapamayacağınız anlamına gelir ancak öte yandan 10 yılı geçmiş bir ürüne hizmet veren dayı(!) bla bla bla diyemez çünkü hizmeti verdiği ve parayı alıp faturasını kestiği an itibari ile sunduğu hizmete 1 yıl, kullandığı yedek parçaya 6 ay garanti vermekle yükümlüdür.

işlerine geldiği gibi yasa maddelerini kendilerine göre eğip büküp yorumlayanlardan gına geldi.

Kardeşim madem öyle ''Abi 10 yılı geçmiş ürünlere hizmet vermiyoruz'' de ondan sonra gör bakalım dükkanı 3 ayda kapatıyormusun kapatmıyor musun?
2010 yılında üretilen çamaşır makinesinde kullanılan motor ile bugünün (İnverter olmayan) makinelerinde kullanılan motor aynı, kart aynı, rulman aynı, kapı kilidi aynı, kompresör aynı, kayış aynı vs vs hatta biraz daha geri gitsek 2005 yılındaki makinelerde kullanılan birçok parçayı bugün halen görüyoruz yeni üretimlerde. Özel kalıp gerektiren durumlar istisna olmak üzere sanayi öyle her 3-5 senede bir çok büyük değişikliklere uğramıyor ki, 20 yaşında makinelere parça bulabildiğimiz de oluyor, 6 aylık televizyona panel bulamadığımız da oluyor.

''Madem 10 yılı geçince herşey ışın kılıcıyla ortadan ayrılmış gibi birdenbire değişebiliyor, sen 10 yaşını geçmiş bu ürüne hizmet verirken kullandığın yedek parçayı nereden buldun?'' demezler mi adama? Ayrıca tekrar söylüyorum, YAPMA KARDEŞİM OZ AMAN makineyi. Parayı alana kadar canım cicim güzel aaaabim, parayı aldıktan sonra vıt vıt vıt..


3 ay kadar önce bana bir dosya geldi, spotçunun sattığı buzdolabı 2 haftada cortu çekmiş tabiri cazi ise. Vatandaş şikayet edince spotçu efendi savunma belgesinde ''Bildiğiniz üzere ikinci el ürünlerde garanti olmaz'' demiş bir de :)
Biliyormuşuz biz heyet olarak ikinci el ürünlerde garanti olmadığını. Biz kendisine elbette ki yönetmeliğin ne olduğunu karar yazımızla izah ettik. Tüketicinin yasal hakkı doğrultusunda ürünün iadesine ve paranın geri ödenmesine karar verdik. Özellikle hizmet sektöründe ısrarla ve ısrarla bu işin bir yönetmelik altında ifa edilmesi gerektiğini ısrarla vurguluyorum ve bu konudaki yasal mücadelelerimizi de yapıyoruz.

Elbette ki Devlete karşı da mücadele veriyoruz açık açık yazayım, öyle Yasa ve Yönetmelik maddeleri var ki kim nereye isterse oraya çekilebiliyor.
 
A Çevrimdışı

atlas54

Aktif Üye
23 Eki 2017
133
Malın yasal ömrü 10 yıl. 10 yıl sonrası siz herhangi bir şekilde bu ürünün üreticisine ''Bana yedek parça bulmak ve hizmet vermek zorundasın'' dayatması yapamayacağınız anlamına gelir ancak öte yandan 10 yılı geçmiş bir ürüne hizmet veren dayı(!) bla bla bla diyemez çünkü hizmeti verdiği ve parayı alıp faturasını kestiği an itibari ile sunduğu hizmete 1 yıl, kullandığı yedek parçaya 6 ay garanti vermekle yükümlüdür.

işlerine geldiği gibi yasa maddelerini kendilerine göre eğip büküp yorumlayanlardan gına geldi.

Kardeşim madem öyle ''Abi 10 yılı geçmiş ürünlere hizmet vermiyoruz'' de ondan sonra gör bakalım dükkanı 3 ayda kapatıyormusun kapatmıyor musun?
2010 yılında üretilen çamaşır makinesinde kullanılan motor ile bugünün (İnverter olmayan) makinelerinde kullanılan motor aynı, kart aynı, rulman aynı, kapı kilidi aynı, kompresör aynı, kayış aynı vs vs hatta biraz daha geri gitsek 2005 yılındaki makinelerde kullanılan birçok parçayı bugün halen görüyoruz yeni üretimlerde. Özel kalıp gerektiren durumlar istisna olmak üzere sanayi öyle her 3-5 senede bir çok büyük değişikliklere uğramıyor ki, 20 yaşında makinelere parça bulabildiğimiz de oluyor, 6 aylık televizyona panel bulamadığımız da oluyor.

''Madem 10 yılı geçince herşey ışın kılıcıyla ortadan ayrılmış gibi birdenbire değişebiliyor, sen 10 yaşını geçmiş bu ürüne hizmet verirken kullandığın yedek parçayı nereden buldun?'' demezler mi adama? Ayrıca tekrar söylüyorum, YAPMA KARDEŞİM OZ AMAN makineyi. Parayı alana kadar canım cicim güzel aaaabim, parayı aldıktan sonra vıt vıt vıt..


3 ay kadar önce bana bir dosya geldi, spotçunun sattığı buzdolabı 2 haftada cortu çekmiş tabiri cazi ise. Vatandaş şikayet edince spotçu efendi savunma belgesinde ''Bildiğiniz üzere ikinci el ürünlerde garanti olmaz'' demiş bir de :)
Biliyormuşuz biz heyet olarak ikinci el ürünlerde garanti olmadığını. Biz kendisine elbette ki yönetmeliğin ne olduğunu karar yazımızla izah ettik. Tüketicinin yasal hakkı doğrultusunda ürünün iadesine ve paranın geri ödenmesine karar verdik. Özellikle hizmet sektöründe ısrarla ve ısrarla bu işin bir yönetmelik altında ifa edilmesi gerektiğini ısrarla vurguluyorum ve bu konudaki yasal mücadelelerimizi de yapıyoruz.

Elbette ki Devlete karşı da mücadele veriyoruz açık açık yazayım, öyle Yasa ve Yönetmelik maddeleri var ki kim nereye isterse oraya çekilebiliyor.
Çağrı merkezine kayıt açmıştım aynen sizin dediğiniz şekilde dönüş yaptılar. Parça bulundurma ve servis verme süresi 10 yıl dediler eğer parça tedarik edilmiş ve cihaza takılmış ise 1 yıl parça garantisi kapsamındadır dediler ve servisi uyardılar servis durumu kabul etti genel merkezden uyarı gelince. Yani yine hakkını arayan tüketici kazanmış oldu aramayan kabullenip gidecekti.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Çağrı merkezine kayıt açmıştım aynen sizin dediğiniz şekilde dönüş yaptılar. Parça bulundurma ve servis verme süresi 10 yıl dediler eğer parça tedarik edilmiş ve cihaza takılmış ise 1 yıl parça garantisi kapsamındadır dediler ve servisi uyardılar servis durumu kabul etti genel merkezden uyarı gelince. Yani yine hakkını arayan tüketici kazanmış oldu aramayan kabullenip gidecekti.
Bir haklı mücadelede daha katkımız olmuş ise ne mutlu bizim gibi büyük bir aileye :ok
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri