Yetkili servislerin davranışları ve ek garanti fiyat farkları

heamvivma 

Bronz Üye
Katılım
21 May 2020
Mesajlar
295
Yaş
32
1500-2000 liralık ürüne ek garanti yapmak mantıklı olmaz diyen arkadaşıma katılmıyorum.

Eğer imkanınız varsa kesinlikle yapın. Bi ara Bosch çamaşır makinem arıza yapmıştı. Garantinin bitmesine 3 ay kalmıştı. Servis geldi arızayı giderdi ayrıca garantiniz bitmek üzere. 250 tl ye garantinizi uzatabilirsiniz dediler. Ben pek oralı olmadım. Birkaç ay sonra makine tekrar arıza yaptı. Ayki ekip geldi. Makinenin ana kartı bozulmuştu. Garanti bittiğinden dolayı yaklaşık 400 lirayı cebimizden paşa paşa ödedik. Servisteki eleman, ek garantiyi yaptırmış olsaydın bunu garanti karşılayacaktı demişti.

O günden sonra hangi beyaz eşyayı alırsam alayım direk ek garanti yapıyorum. Kafa rahat kalıyor. Zira garanti bitince servis eve gelip sadece makineye bakmaya bile 100 lira istiyor..
 

Aragorn 

Süper Üye
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
2,893
Yaş
45
Bu kampanya geçen seneydi diye hatırlıyorum.
Hala geçerli haziran 2021 tarihine kadar

Screenshot_20210306-122352.png
 

ataseven 

Platin Üye
Katılım
24 Tem 2017
Mesajlar
1,556
beko buzdolabına 4 sene ek garanti yaptırmıştım.gerek kalmadı.(7 yıl garantide bitti).geçenlerde samsung bulaşık makinası aldım ek garantiyi sordum bulaşık makinasında yokmuş buzdolabı ve çamaşır makinasında ek garanti varmış.bulaşık makinasına neden ek garanti vermediklerini anlayamadım.
 

lolman

Aktif Üye
Katılım
26 May 2018
Mesajlar
513
Yaş
38
şu anda vestel fırınlar için +4 ek garanti ücreti ne kadar acaba ?
 

lolman

Aktif Üye
Katılım
26 May 2018
Mesajlar
513
Yaş
38
Vestel fırın aldım bugün kurulumu için geldiler +4 yıl ek garanti istedim. Toplam 7 yıl garanti beklerken bana fırını internetten aldığınız için 2 yıl garantisi var o yüzden 2+4 şeklinde oluyor dediler. Sonra satıcının sitesine girdim 3 yıl garanti yazıyordu. Daha sonra servis elemanları birkaç yeri aradılar. Garanti 2 yıl olarak geçiyor fakat garanti başladığında +1 yıl daha eklenecek bu şekilde 3 yıl olacak dediler . Neyse 3+4 7 yıl olacak şekilde anlaşıldı. Şimdi vestelin sitesinde seri nodan sorguladığımda 6 yıl garanti görünüyor. Bana herhangi bir kağıt belge vs birşey vermediler giderken


118846fb7191552ad.png

Adem Helvacı @Adem Helvacı
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
24,310
Yaş
50
Vestel fırın aldım bugün kurulumu için geldiler +4 yıl ek garanti istedim. Toplam 7 yıl garanti beklerken bana fırını internetten aldığınız için 2 yıl garantisi var o yüzden 2+4 şeklinde oluyor dediler. Sonra satıcının sitesine girdim 3 yıl garanti yazıyordu. Daha sonra servis elemanları birkaç yeri aradılar. Garanti 2 yıl olarak geçiyor fakat garanti başladığında +1 yıl daha eklenecek bu şekilde 3 yıl olacak dediler . Neyse 3+4 7 yıl olacak şekilde anlaşıldı. Şimdi vestelin sitesinde seri nodan sorguladığımda 6 yıl garanti görünüyor. Bana herhangi bir kağıt belge vs birşey vermediler giderken


118846fb7191552ad.png

Adem Helvacı @Adem Helvacı
Garanti konusu Vestelde şu şekilde ilerler.
Bir sivrizeka, sözüm ona Bayileri korumak adına sistem geliştirdi, bu sistemin adı AHB yani Avantajlı Hizmet Belgesi.
Vestel yetkili bayilerini korumak adına VESTEL markalı bir ürünü yetkili bayiden alırsanız yetkili bayi tarafından sisteme basılan bir kod sayesinde (AHB kodu) ürünün SAP CRM sisteminde hem montaj işçiliği hem nakliyesi hem de +1 yıl garanti hediyesi aktif oluyor ki bu durum yıllardır bu şekilde ilerler. Aslında Gümrük ve Ticaret Bakanlığına göre ürünler zaten 2 yıl garantili. 3 Yıl garanti konusunu yerli üreticiler kendileri 1 yıl hediye vererek yaptıklaı için sistemde 2 yıl - +1 yıl şeklinde standart garati tanımlamaları haricinde ek garantilerde de +1 +2 +3 +4 yıl şeklinde ücretli garanti satın alım opsiyonları duruma göre aktif oluyor.

Spot satışı olan Vestellerde AHB kodu olamayacağı için ürünler ister istemez 2 yıl garantili oluyor ve AHB kodu girilmedikçe de o 1yıl garanti aktif olmuyor.
Satıcı firmalar servislerle anlaşıp ücretsiz montaj işinikendileri halledebiliyor, kargo ile yolladıkları için ücretsiz nakliye de hallolabiliyor ancak AHB konusunu asla halledemezler bir bayiye sakal atıp da parasıyla AHB bastırmadıkça.

Peki yetkili olmayan bayi nasıl oluyor da 3 yıl garantili vaati ile mal satıyor?
Cevap gayet basit. Sözüm ona korunsunlar diye adlarına AHB sistemi oluşturulan muhterem bayiler, depolarındaki malları spot piyasaya devirip spotçulara diyorlar ki ''Sorun değil sen benden bu malı toplu satın al, sen ürünleri, sattıkça ben sistemden sana ahb kodu basarım''
Neden? Çünkü korunmak istenen bayiler yıl sonu primine koşuyorlar ve primi kapabilmek için yeni mal çekmeleri, mal çekebilmeleri için de hem nakit akışına hem de depoda yeni yere ihtiyaçları var.

İşte bu kapı arkası bürokrasisi ile işleri yürütmeye alışık olan Vestel bayileri ile spotçular arasında bir anlaşmazlık olduğunda Vestel bayileri her zaman olduğu gibi şişik egoları ile ''küstüm oynamıyorum, AHB yi de basmıyorum'' dediğinde spotçu abimiz de, ona güvenip mal alan da ortada kalabiliyor.
Kesin kalıyor demiyorum çünkü hakkını arayan çatır çatır hakkını alıyor ama bazıları ''lanet olsun'' diyerek işin peşini bıraktığı için onların yanına kâr kalıyor.

Biz boşuna demiyoruz en iyi bayi hangi bayidir diye.

Tabi burada ''servis girişinde bir teknik sıkıntı yaşanmış olabilir(!) '' diye ben yine de ilgililere bir kıvırma payı bırakayım :)

Seri numarası paylaşabilirseniz dostlarımız ustalarımız bunun bir AHB li satış olup olmadığına bakabilirler.
 

lolman

Aktif Üye
Katılım
26 May 2018
Mesajlar
513
Yaş
38
Garanti konusu Vestelde şu şekilde ilerler.
Bir sivrizeka, sözüm ona Bayileri korumak adına sistem geliştirdi, bu sistemin adı AHB yani Avantajlı Hizmet Belgesi.
Vestel yetkili bayilerini korumak adına VESTEL markalı bir ürünü yetkili bayiden alırsanız yetkili bayi tarafından sisteme basılan bir kod sayesinde (AHB kodu) ürünün SAP CRM sisteminde hem montaj işçiliği hem nakliyesi hem de +1 yıl garanti hediyesi aktif oluyor ki bu durum yıllardır bu şekilde ilerler. Aslında Gümrük ve Ticaret Bakanlığına göre ürünler zaten 2 yıl garantili. 3 Yıl garanti konusunu yerli üreticiler kendileri 1 yıl hediye vererek yaptıklaı için sistemde 2 yıl - +1 yıl şeklinde standart garati tanımlamaları haricinde ek garantilerde de +1 +2 +3 +4 yıl şeklinde ücretli garanti satın alım opsiyonları duruma göre aktif oluyor.

Spot satışı olan Vestellerde AHB kodu olamayacağı için ürünler ister istemez 2 yıl garantili oluyor ve AHB kodu girilmedikçe de o 1yıl garanti aktif olmuyor.
Satıcı firmalar servislerle anlaşıp ücretsiz montaj işinikendileri halledebiliyor, kargo ile yolladıkları için ücretsiz nakliye de hallolabiliyor ancak AHB konusunu asla halledemezler bir bayiye sakal atıp da parasıyla AHB bastırmadıkça.

Peki yetkili olmayan bayi nasıl oluyor da 3 yıl garantili vaati ile mal satıyor?
Cevap gayet basit. Sözüm ona korunsunlar diye adlarına AHB sistemi oluşturulan muhterem bayiler, depolarındaki malları spot piyasaya devirip spotçulara diyorlar ki ''Sorun değil sen benden bu malı toplu satın al, sen ürünleri, sattıkça ben sistemden sana ahb kodu basarım''
Neden? Çünkü korunmak istenen bayiler yıl sonu primine koşuyorlar ve primi kapabilmek için yeni mal çekmeleri, mal çekebilmeleri için de hem nakit akışına hem de depoda yeni yere ihtiyaçları var.

İşte bu kapı arkası bürokrasisi ile işleri yürütmeye alışık olan Vestel bayileri ile spotçular arasında bir anlaşmazlık olduğunda Vestel bayileri her zaman olduğu gibi şişik egoları ile ''küstüm oynamıyorum, AHB yi de basmıyorum'' dediğinde spotçu abimiz de, ona güvenip mal alan da ortada kalabiliyor.
Kesin kalıyor demiyorum çünkü hakkını arayan çatır çatır hakkını alıyor ama bazıları ''lanet olsun'' diyerek işin peşini bıraktığı için onların yanına kâr kalıyor.

Biz boşuna demiyoruz en iyi bayi hangi bayidir diye.

Tabi burada ''servis girişinde bir teknik sıkıntı yaşanmış olabilir(!) '' diye ben yine de ilgililere bir kıvırma payı bırakayım :)

Seri numarası paylaşabilirseniz dostlarımız ustalarımız bunun bir AHB li satış olup olmadığına bakabilirler.
Seri numarası : 00746901009382760331
 

Muhammet Acı 

Bronz Üye
Katılım
21 Tem 2022
Mesajlar
118
Yaş
20
Bu ek garanti olayına pek inanmıyorum. Kendi 7 yıl tecrübemi esasen gelecek ay yazacaktım ama dayanamadım şimdi yazıyorum. İnşallah nazar değmez. :)

Nisan 2014'te evlenip yeni ev kurdum, Mart nisan gibi tüm eşyaları yeni aldım. Temel beyaz eşyalar Arçelik grubundan seçtim. 7 yıl garanti teklif edildi, yaptırmadım. 7 yılları bu aralar doldu/dolacak:

Eşyalar şöyle:

Arçelik
buzdolabı (kompresörü TEE'nin patlayan serisi, buradan öğrendim)
Kurutmalı çamaşır makinesi (9146 YK)
ankastre bulaşık makinesi
Dikey nofrost derin dondurucu

Teka (müteahhit seçimi)
ocak-fırın-mikrodalga-davlumbaz

LG Led tv
Sony Bluray ses sistemi

tefal ve philips ütüler

Arnica sulu süpürge
Hotpoit ariston dikey süpürge

Mutfak şefi, mikser, tost makinesi vb bir sürü küçük mutfak aleti


7 yıl içerisinde yaşadığım arızalar şöyle:

-9146 YK çamaşır makinesi: Bu cihaz esasen sorunlu bir modelmiş. Başkalarının yaşadığı sorunları yaşamadım. Programların durulamanın belli aşamasında takılıp geriye dönüp döngüye girmesi, sonuç olarak çok uzaması sorunu vardı. Normal garantisi içerisinde ücretsiz olarak anakartı, köpük sensörü değişti. Pek çare olmamış. Garanti bittikten uzun bir zaman geçtikten sonra fark ettik ki devam ediyor. Gözlemleyip araştırdım, sorunun ortaya çıktığı anda gelen bir tık sesi ile sorunun motordan kaynaklandığına kanaat getirdim. Servis inanmadı. Sonra Arçelik servis mühendisliği denen birime ulaştım. Mühendisi ikna ettim. Gelip motoru yenilediler sorun düzeldi. O günden beri sıkıntı yok. Para falan istenmedi, ödemedim.

-Davlumbaz: İk bir yıl içerisinde idi sanırım, motoru yandı. Gelip yenisini taktılar, o gün bugündür sorun yok.

-Bulaşık makinesi: Geçen yıl metal silindirik filtresi paslanıp delinmişti biraz, 20 küsur liraya yenisini alıp taktım.

Bunlar dışında hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Yukarıdaki listeye bakılırsa 4 eşya için bugünün parası 1800 tl ödeyecekmiştim. Şu an için yaptırmamak ile iyi etmişim görünüyor.

Garanti uzatma fiyatlarının cihazın değerinden bağımsız fiks olması da tüketici açısından işi zorlaştırıyor bence. 2000 liralık dolaba da 500tl, 8000 liralık dolaba da 500 tl. En pahalı modeller alınmadığı sürece bir mantığı yok.

Neyse, buzdolabında biraz risk görüyorum. Bir şey olursa buradan bileceğim artık naapalım. :)
Bana da mantıksız geldi çamaşır makinesi için bende yaptırmadım 400 500 TL para istiyorlar makineyi 2300 e aldım zaten bozulabilecek parçalarının fiyatlarına bakıyorum 100 150 TL civarı motor bozulursa belki biraz zarara girerim oda çok düşük ihtimal
 

lolman

Aktif Üye
Katılım
26 May 2018
Mesajlar
513
Yaş
38
Birşey daha sormak istiyorum fırını çalıştırınca fırının üst kısmında yoğun şekilde sıcak hava çıkışı oluyor. Şöyle bir döküman buldum . tam olarak amaç nedir burada
 

Swift 

Bronz Üye
Katılım
26 Eyl 2018
Mesajlar
419
Birşey daha sormak istiyorum fırını çalıştırınca fırının üst kısmında yoğun şekilde sıcak hava çıkışı oluyor. Şöyle bir döküman buldum . tam olarak amaç nedir burada

Ankastre fırınlar kelime anlamı ile de ifade edildiği gibi gömülü cihazlar olduğundan, bu havalandırma zımbırtısı etrafındaki dolaplar, başka cihazlar vb ısısından erkilenmesin diye soğutma amaçlıdır. Olay bundan ibaret.

İyi yıllar.