Yetkili servislerin davranışları ve ek garanti fiyat farkları

Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,105
43
AL 82IC model kurutma makinesi ürünün paketini evin koridorunda açtılar montajı mutfakda yapıldı. Teknisyenler arkadaki fişin geçtiği tırnakları kırmışlar. +4 yıl ek garanti de 500₺ dediler. Acaba ben yanlış mı biliyorum diye başka bir servisi aradığımda 299₺ dendi. 4440888 hattından şikayet ettim. 5 dk sonra telefonda Arçelik genel müdürlükden aradığını söyleyen biri durum hakkında bilgi aldı. Gerekli aksiyonların yapılacağını söyledi. 5 dk sonrada montajı yapan servis beni aradı. Teknisyenin fiyatları tam olarak bilmediğini söyledi. Bende 2 defa sorduğumu emin misiniz dediğimi söyledim. Oda garanti kağıdında zaten ücret yazıyor dedi fazla bir ücret alamazlar dedi. Kırıklar için fişi sert çekmişlerdir ondan kırılmıştır dendi. O iki tırnak için pürüz çıkarmalımıyım? İleride garanti ile alâkalı bir sorun yaşatırmı?

IMG_20210305_195934.jpg


Screenshot_20210305-170647.jpg


299₺ verip +4 yıl ek garanti yaptırmayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Bu ek garanti olayına pek inanmıyorum. Kendi 7 yıl tecrübemi esasen gelecek ay yazacaktım ama dayanamadım şimdi yazıyorum. İnşallah nazar değmez. :)

Nisan 2014'te evlenip yeni ev kurdum, Mart nisan gibi tüm eşyaları yeni aldım. Temel beyaz eşyalar Arçelik grubundan seçtim. 7 yıl garanti teklif edildi, yaptırmadım. 7 yılları bu aralar doldu/dolacak:

Eşyalar şöyle:

Arçelik
buzdolabı (kompresörü TEE'nin patlayan serisi, buradan öğrendim)
Kurutmalı çamaşır makinesi (9146 YK)
ankastre bulaşık makinesi
Dikey nofrost derin dondurucu

Teka (müteahhit seçimi)
ocak-fırın-mikrodalga-davlumbaz

LG Led tv
Sony Bluray ses sistemi

tefal ve philips ütüler

Arnica sulu süpürge
Hotpoit ariston dikey süpürge

Mutfak şefi, mikser, tost makinesi vb bir sürü küçük mutfak aleti


7 yıl içerisinde yaşadığım arızalar şöyle:

-9146 YK çamaşır makinesi: Bu cihaz esasen sorunlu bir modelmiş. Başkalarının yaşadığı sorunları yaşamadım. Programların durulamanın belli aşamasında takılıp geriye dönüp döngüye girmesi, sonuç olarak çok uzaması sorunu vardı. Normal garantisi içerisinde ücretsiz olarak anakartı, köpük sensörü değişti. Pek çare olmamış. Garanti bittikten uzun bir zaman geçtikten sonra fark ettik ki devam ediyor. Gözlemleyip araştırdım, sorunun ortaya çıktığı anda gelen bir tık sesi ile sorunun motordan kaynaklandığına kanaat getirdim. Servis inanmadı. Sonra Arçelik servis mühendisliği denen birime ulaştım. Mühendisi ikna ettim. Gelip motoru yenilediler sorun düzeldi. O günden beri sıkıntı yok. Para falan istenmedi, ödemedim.

-Davlumbaz: İk bir yıl içerisinde idi sanırım, motoru yandı. Gelip yenisini taktılar, o gün bugündür sorun yok.

-Bulaşık makinesi: Geçen yıl metal silindirik filtresi paslanıp delinmişti biraz, 20 küsur liraya yenisini alıp taktım.

Bunlar dışında hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Yukarıdaki listeye bakılırsa 4 eşya için bugünün parası 1800 tl ödeyecekmiştim. Şu an için yaptırmamak ile iyi etmişim görünüyor.

Garanti uzatma fiyatlarının cihazın değerinden bağımsız fiks olması da tüketici açısından işi zorlaştırıyor bence. 2000 liralık dolaba da 500tl, 8000 liralık dolaba da 500 tl. En pahalı modeller alınmadığı sürece bir mantığı yok.

Neyse, buzdolabında biraz risk görüyorum. Bir şey olursa buradan bileceğim artık naapalım. :)
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
46
Bu ek garanti olayına pek inanmıyorum. Kendi 7 yıl tecrübemi esasen gelecek ay yazacaktım ama dayanamadım şimdi yazıyorum. İnşallah nazar değmez. :)

Nisan 2014'te evlenip yeni ev kurdum, Mart nisan gibi tüm eşyaları yeni aldım. Temel beyaz eşyalar Arçelik grubundan seçtim. 7 yıl garanti teklif edildi, yaptırmadım. 7 yılları bu aralar doldu/dolacak:

Eşyalar şöyle:

Arçelik
buzdolabı (kompresörü TEE'nin patlayan serisi, buradan öğrendim)
Kurutmalı çamaşır makinesi (9146 YK)
ankastre bulaşık makinesi
Dikey nofrost derin dondurucu

Teka (müteahhit seçimi)
ocak-fırın-mikrodalga-davlumbaz

LG Led tv
Sony Bluray ses sistemi

tefal ve philips ütüler

Arnica sulu süpürge
Hotpoit ariston dikey süpürge

Mutfak şefi, mikser, tost makinesi vb bir sürü küçük mutfak aleti


7 yıl içerisinde yaşadığım arızalar şöyle:

-9146 YK çamaşır makinesi: Bu cihaz esasen sorunlu bir modelmiş. Başkalarının yaşadığı sorunları yaşamadım. Programların durulamanın belli aşamasında takılıp geriye dönüp döngüye girmesi, sonuç olarak çok uzaması sorunu vardı. Normal garantisi içerisinde ücretsiz olarak anakartı, köpük sensörü değişti. Pek çare olmamış. Garanti bittikten uzun bir zaman geçtikten sonra fark ettik ki devam ediyor. Gözlemleyip araştırdım, sorunun ortaya çıktığı anda gelen bir tık sesi ile sorunun motordan kaynaklandığına kanaat getirdim. Servis inanmadı. Sonra Arçelik servis mühendisliği denen birime ulaştım. Mühendisi ikna ettim. Gelip motoru yenilediler sorun düzeldi. O günden beri sıkıntı yok. Para falan istenmedi, ödemedim.

-Davlumbaz: İk bir yıl içerisinde idi sanırım, motoru yandı. Gelip yenisini taktılar, o gün bugündür sorun yok.

-Bulaşık makinesi: Geçen yıl metal silindirik filtresi paslanıp delinmişti biraz, 20 küsur liraya yenisini alıp taktım.

Bunlar dışında hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Yukarıdaki listeye bakılırsa 4 eşya için bugünün parası 1800 tl ödeyecekmiştim. Şu an için yaptırmamak ile iyi etmişim görünüyor.

Garanti uzatma fiyatlarının cihazın değerinden bağımsız fiks olması da tüketici açısından işi zorlaştırıyor bence. 2000 liralık dolaba da 500tl, 8000 liralık dolaba da 500 tl. En pahalı modeller alınmadığı sürece bir mantığı yok.

Neyse, buzdolabında biraz risk görüyorum. Bir şey olursa buradan bileceğim artık naapalım. :)
Tek cevap vereyim hoower marka çamaşır makinesinde rezistans ve bir parça daha değişti pandemi başında. İki parçanın toplam maliyeti 1000 lira üzerindeydi, garantimizin 6.yılında olduğumuz için ücretsiz değişti, yeni nesil beyaz eşyaların eskisi gibi olmadığı göz önünde bulundurularak mutlaka artı garanti yapılmalıdır bana göre
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
44
Bende hotpoint ariston buzdobında artı 4 yıl garantisi vardı. Araştırırsanız bu forumda konusu var. İnanın ariston pişman olmuştur. Sonuna kadar kullandım ?
Mutlaka artı garanti yaptırın..
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Tek cevap vereyim hoower marka çamaşır makinesinde rezistans ve bir parça daha değişti pandemi başında. İki parçanın toplam maliyeti 1000 lira üzerindeydi, garantimizin 6.yılında olduğumuz için ücretsiz değişti, yeni nesil beyaz eşyaların eskisi gibi olmadığı göz önünde bulundurularak mutlaka artı garanti yapılmalıdır bana göre

Olabilir, işin matematiği yok pek. Lakin 1500-2000 liralık cihaza da 400-500 lira ek ücret vermek mantıklı gelmiyor. Pahalı ürünler için daha mantıklı dediğim gib.

Hoover özelinde de satış azlığı ve ithal olmasından dolayı ekstra pahalı oluyor sanırım. Yerli ürünlerde genel olarak parçalar ucuz ve temini kolay. Bulaşık makinem Hoover olsaydı o filtreyi zor bulur iyi bir para öderdim muhtemelen.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Tırnaklar sıkıntı yaratmaz,
İlave garanti öneririm ama ilave garanti herşeyi kapsamıyor bunu bil. Yani normal garantide cihaz değişime gitme bile olayı varken ilave garantide parça degisimine gidilir tabiki çözülemez ise.
Örnek; TKartaL tkartal Hotpoint cihazı var bunun servisligini Vestel aldı diye biliyorum. ilave garantisi olanlar çoğu konuda mağdur oldu bir sürü tanıdığım çözülemeyen arıza için ücretli değişim bilgisi aldı.
Ama koç sağlamdır böyle sıkıntılar olmaz , birde satıcı garantileri var bı kaç firma duydum örnek İstanbul bilişim +4 yıl Garanti. Firma battı garanti puf.
Servis garantileri herzaman avantajlı. Yeni ürün kaliteleri düşük bence faydasını görürsünüz.
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
46
Olabilir, işin matematiği yok pek. Lakin 1500-2000 liralık cihaza da 400-500 lira ek ücret vermek mantıklı gelmiyor. Pahalı ürünler için daha mantıklı dediğim gib.

Hoover özelinde de satış azlığı ve ithal olmasından dolayı ekstra pahalı oluyor sanırım. Yerli ürünlerde genel olarak parçalar ucuz ve temini kolay. Bulaşık makinem Hoover olsaydı o filtreyi zor bulur iyi bir para öderdim muhtemelen.
Yok çok uygun bir rakam ödemiştim ek garanti için, bu öyle bir iş ki 7. Sene öyle bir arıza çıkar bütün ödediğin parayı çıkartır ben öyle bakıyorum konuya, daha ucuz ürünlerde daha düşük olmalı ilave garanti ücreti katılıyorum sana
Edit:Pardon ben yanlış anlamışım sen parça fiyatından bahsediyormuşsun
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,541
Ek garanti 2 defa işime yaradı.

6. yılında Sandık tipi derin dondurucumda gövde çatlağı oluştu. (Fabrikadan yenisini yolladılar)

Ek Garantinin bitmesine birkaç ay kala Samsung çamaşır mak. kazanını amortisörlerini ve anakartını değişim yaptırdım.
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
46
Tırnaklar sıkıntı yaratmaz,
İlave garanti öneririm ama ilave garanti herşeyi kapsamıyor bunu bil. Yani normal garantide cihaz değişime gitme bile olayı varken ilave garantide parça degisimine gidilir tabiki çözülemez ise.
Örnek; TKartaL tkartal Hotpoint cihazı var bunun servisligini Vestel aldı diye biliyorum. ilave garantisi olanlar çoğu konuda mağdur oldu bir sürü tanıdığım çözülemeyen arıza için ücretli değişim bilgisi aldı.
Ama koç sağlamdır böyle sıkıntılar olmaz , birde satıcı garantileri var bı kaç firma duydum örnek İstanbul bilişim +4 yıl Garanti. Firma battı garanti puf.
Servis garantileri herzaman avantajlı. Yeni ürün kaliteleri düşük bence faydasını görürsünüz.
Mm dan Philips süpürge aldık birkaç ay önce bana garantiyi artıralım diyor, bak bana ? yer mi Anadolu çocuğu, dedim bir zamanlar Bimeks de verirdi şimdi yerinde yeller esiyor ? Üründe kampanya vardı bir site üzerinden gerekli işlemi yaptım ve Philips fabrika garantisini ücretsiz olarak +3 yükselttim. Hala devam ediyor kampanya bu arada ?

Screenshot_20210306-013045.png
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,541
Mm dan Philips süpürge aldık birkaç ay önce bana garantiyi artıralım diyor, bak bana ? yer mi Anadolu çocuğu, dedim bir zamanlar Bimeks de verirdi şimdi yerinde yeller esiyor ? Üründe kampanya vardı bir site üzerinden gerekli işlemi yaptım ve Philips fabrika garantisini ücretsiz olarak +3 yükselttim. Hala devam ediyor kampanya bu arada ?

Screenshot_20210306-013045.png
Bu bilgi için ayri konu açarmısın.
burda mesajların içinde kaydolup gider.
 
hareketliperde Çevrimdışı

hareketliperde 

Süper Üye
17 Ara 2019
459
35
Olabilir, işin matematiği yok pek. Lakin 1500-2000 liralık cihaza da 400-500 lira ek ücret vermek mantıklı gelmiyor. Pahalı ürünler için daha mantıklı dediğim gib.

Hoover özelinde de satış azlığı ve ithal olmasından dolayı ekstra pahalı oluyor sanırım. Yerli ürünlerde genel olarak parçalar ucuz ve temini kolay. Bulaşık makinem Hoover olsaydı o filtreyi zor bulur iyi bir para öderdim muhtemelen.
bu konuda ki arkadaşa yanlış bilgi vermişler. 500tl olan çamaşır ek garantisi. kurutma 300tl +7 .

1500-2000tl yan markaların yan markasında bile ürün kalmadı birde :(
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bu konu çok su götürür bir konu zira güzel ülkemde her mevzuda olduğu gibi bunun da pohunu çıkarttılar.

Ek garanti ile Ek güvence birbirinden farklı konular.
Uzatılmış garanti diye teknoloji marketlerin sattıkları ise tamamen hava cıva. (İşe yardığı istisna durumlar var elbette)
Bu konuda VESTEL markasını takdir ederim. Lakin fiyatlar uçtu gitti malum ülke koşulları gereği.
Hey gidi, 80tl ye 4 yıl ek güvence yaptırdığım günleri bilirim.
Şimdi evdeki Regal 8kg makineye yaptırayım dedim baktım aya bizden önce fiyatlar gitmiş.
Neyse ki garanti süresi içerisinde olmak şartı ile dilediğim zaman yaptırabiliyorum (Süre uzadıkça rakam artıyor bilginiz olsun)

ARÇELİK ve VESTEL gibi firmalardan ek garanti güvenerek yaptırılabilir diye düşünüyorum.

Bunun dışında Phılıps Lg veya Koreli Hollandalı abilerin ürünlerine güvensem de ülkemizdeki temsilcilerine zerre kadar güvenmediğim için sokağa atacak param yok diye düşünüyorum.

Fikirlerimi şu videoda dile getirmişim geçen yaz :)


 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt