Yeni aldığım tv de ölü piksel var.

L Çevrimdışı

Livingdead

Yeni Üye
23 Mar 2022
7
30
Öncelikle merhablar. 1 hatfa önce internet üzerinden samsung 60au8000 modelini satın aldım. Bugün teknik servis gelip kurulumu yaptı. Piksel testi yapmasını istedim ve ölü pikseller farklı noktalarda vardı.
Öncelikle sormak istediğim şey şu; tv değişim mi olacak yoksa panel değişimi mi sadece? İkinci sorum da şu, teknik serviste ki arkadaş bana şöyle söyledi "1-2 gün içerisinde size dönüş yapılacaktır. Ancak tv nin değişimini biz mi (yani yetkili servis) yoksa satıcı firmamı (hepsiburada) yapacağını bilmiyorum" dedi. Bunun hakkında sizin düşünceleriniz neler acaba? Ve ne yapmalıyım.

Ayrıca şunu da belirteyim, teknis servisteki arkadaş ölü piksel olan bölgelerin fotoğraflarını çekti. Ancak şöyle bir durum gerçekti onu da aktarayım. Tv kurulurken netim yavaş olduğu için youtube vs gibi uygulamalar indiliyordu. Bende ölü piksel testi için youtubeyi bekliyorum servis elemanı ile. Ancak boş beklemek yerine arkadaş formu doldurdu ve bende beklemek yerine imzaladım. Ve kopya nüshayı aldım. 1 2 dakika sonra youtube ye girdik piksel testi açtık ve ölü pikselleri gördüm ve söyledim. Servis elamnı arkadaş da fotoğrlarını çekip gönderdi. Ben nüshanın tekrar düzenlensin yani ölü piksel var diye yazısın istedim. Arkadaş sadece elinde bulunan orjinal nüshaya bu notu düştü. Brn de olana yazmadı. Orjinalin fotoğrafını çektim yine de ne olur ne olmaz diye.
Şimdi bu anlattığım konu da bir sorun yaşar mıyım hocam? İzlemem gereken yol nedir? Birebir değişim talep etme hakkım var mı yoksa illa tamir mi? Yanıtlayabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim. Saygılarımla.
 
L Çevrimdışı

Livingdead

Yeni Üye
23 Mar 2022
7
30
Bugün servis elemanı geldi. Ölü pikselleri fotoğrafladı. Çekemediklerini ben çektim whatsapptan kendisine attım fotoğrlarları. Kendisi şmyle dedi bana, bunu merkezde inceleyecekler. Değişim olması için 3-5 ölü pikselden fazla olması gerekiyor gibi bir cümle kullandı. Bunun doğruğu nedir acaba? samsung çağrı merkezini arayıp tekrardan bilgilendirme mi yapayım yoksa servisten gelecek haberi mi beklemeliyim? Bir de 3-5 ölü piksel olayı doğru mu? 1 piksel bile olsa benm bunu değişme hakkım yok mu?
 
E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Ayıplı mal için, teslim alım tarihinden itibaren 6 ay süre var. Formu imzalaman önemsiz. 1 ölü piksel bile ayıplı mal sayılır. Ayıplı mal da ise seçimlik hakların mevcut, misli ile değişim veya iade talep edebilirsin. Servis muhtemelen bunlara yanasmayacak. Satıcı ise servis raporu olmadan işlem yapmam der. Sen en iyisi thh ne başvur (Samsung icin) bilirkişi talep et. Sorunun çözülür.
 
C Çevrimdışı

coolwhisper 

Aktif Üye
8 Mar 2019
235
56
kesinlikle önce hb de iade aç bakalım gak guk derlerse o zaman e devlet üzerinden thh ye başvurursun, elindeki belgeleri de uygun formatta yüklersin thh başvuruna. fatura+servis raporu, ekran görüntüleri filan.
 
N Çevrimdışı

NBKpro 

Aktif Üye
15 May 2021
191
Bugün servis elemanı geldi. Ölü pikselleri fotoğrafladı. Çekemediklerini ben çektim whatsapptan kendisine attım fotoğrlarları. Kendisi şmyle dedi bana, bunu merkezde inceleyecekler. Değişim olması için 3-5 ölü pikselden fazla olması gerekiyor gibi bir cümle kullandı. Bunun doğruğu nedir acaba? samsung çağrı merkezini arayıp tekrardan bilgilendirme mi yapayım yoksa servisten gelecek haberi mi beklemeliyim? Bir de 3-5 ölü piksel olayı doğru mu? 1 piksel bile olsa benm bunu değişme hakkım yok mu?
1 ölü piksel olsa bile ayıplı (kusurlu) mal sayılır. A Adem Helvacı Hocamız bir videosunda söylemişti hatta bunun hakkında emsal karar da olması lazım diye hatırlıyorum yanlış hatırlamadıysam. Youtube videolarında bulursanız firmaya bu kararı söyleyip değişim talep edebilirsiniz.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,286
3-5-8 onların uydurması,sindirme politikası inanmayın. Hepsiburadayı arayıp cayma hakkınızı kullanın,internet üzerinden aldığınız için mesafeli satış sözleşmenizde cayma hakkınız olduğu yazar. İnceleyip ilgili maddeyi Hepsiburada’ya bildirin (servis yokuş yapar değiştirmek istemezse THH beklemek durumunda kalmayın diye bu yolu önerdim,her türlü o ty’yi iade edersiniz).
 
L Çevrimdışı

Livingdead

Yeni Üye
23 Mar 2022
7
30
Tavsiyeleriniz için herkese teşekkür ediyorum. Dediklerinizi uygulayacağım. Servisin cevabı değişim olmazsa thh başvururum.
Şunu da sorayım. Servis şunu der ise ; değişim değil tamir yapılacak derse ne yapmalıyım? Ürünü vermeli miyim yoksa kalsın diyip thh y3 mi başvuru yapayım? Cevap ve yorumlarınız için tekrardan teşekkürler.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
1 ölü piksel olsa bile ayıplı (kusurlu) mal sayılır. A Adem Helvacı Hocamız bir videosunda söylemişti hatta bunun hakkında emsal karar da olması lazım diye hatırlıyorum yanlış hatırlamadıysam. Youtube videolarında bulursanız firmaya bu kararı söyleyip değişim talep edebilirsiniz.
Evet doğru artık ezbere bildiğim bir karar numarası yani 2013/1750 sayılı Yargıtay Ankara 13 üncü Hukuk Dairesi nin onadığı bir karar :ok
 
L Çevrimdışı

Livingdead

Yeni Üye
23 Mar 2022
7
30
Yorum ve öneriler için çok teşekkür ederim herkese.teknik servisin geri dönüşünü bekleyeyim, eğer değişim kabul edilmezse thh başvururum. Bir sorum daha olacak, teknik servis gelip bunun tamiri yapılacak dediği zaman ne olacak? Tv yi teknik servise vermeme ve değişim talep etme durumum halen daha geçerli mi?
 
L Çevrimdışı

Livingdead

Yeni Üye
23 Mar 2022
7
30
Hocam az önce samsung genel merkezinden aradılar. Size şöyle bir teklifimiz var dediler, " televizyonunuzu alıp takimir edelimm edelim, üzerine de 3100 tl ödeme yapalım." dediler. Ben değişim talep ettiğimi söyledim, kendisi peki değişim olarak güncellitorum dedi. Sizce hem tamir edip hem de üzerine bana 3100 tl vermelerindeki neden ne olabilir? Mantıksız geliyor nedense.
Teşkkürler.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Hocam az önce samsung genel merkezinden aradılar. Size şöyle bir teklifimiz var dediler, " televizyonunuzu alıp takimir edelimm edelim, üzerine de 3100 tl ödeme yapalım." dediler. Ben değişim talep ettiğimi söyledim, kendisi peki değişim olarak güncellitorum dedi. Sizce hem tamir edip hem de üzerine bana 3100 tl vermelerindeki neden ne olabilir? Mantıksız geliyor nedense.
Teşkkürler.
O para ayıp oranında indirim bedeli kabul etmemekle iyi yapmışsınız .

Tamire diye gider tamir edilmeden geri gelir siz THH ye gidersiniz

Onlarda ayıp oranında indirim yaptık tüketici kabul etti parayı hesabına yatırdık dekontu bu.
Derlerse haklıyken haksız durumuna düşebilirsiniz samsung yapmaz ama bellide olmaz..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri