Vestel'in otomobili VEO

oXyGeN Çevrimdışı

oXyGeN

Aktif Üye
25 May 2018
364
Vestel yerli otomobil VEO için tescil başvuru yapılmış. Tasarım olarak göze hoş geliyor umarım içide dolu olur. VEO tasarımında 3 kişinin imzası bulunuyor; Kazım Doku, Mehmet Kaya ve Burak Emre Altınordu..
Ve ayrıca sayıları binlerle ifade edilen Ar-ge ekibini de unutmamak lazım.




2175604_b7b7dac47206725c981c7f637729e608fab2e880a6c49698.jpg



2175604_2defea05fc66a4e5a193061aa1b556a0991d197ef9f6b71a.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Şirketten bu başvuru için yalanlama geldiği şeklinde haberler var...
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Sadece isim hakkı için başvuruda bulundular.
Otomobil üretme niyetlerinin olmadıklarını açıklamışlardı.
 
newrophat Çevrimdışı

newrophat

Süper Üye
31 Ağu 2018
1,036
bu tarz tasarımları 10 senedir görüyoruz ve nedense hiçbir zaman ardı arkası gelmiyor. ekşide konusunu görmüştüm, gözüme ilk çarpan uzay üssü gibi araba tasarlamışlar sunroof/cam tavan koymamışlar oldu :hihi

bana pek inandırıcı gelmiyor bu prototipler. ha derseniz ki vestel araba üretemez mi, kralını üretir derim. motoru Renault yapar, tasarımı vestel yapar, elektronik aksam Çin'de yapılır, klima japon olur vs... toplama Türk markası yapılır bazı parçalar Türkiye'de üretilir en kral araba çıkar ortaya. zaten hyundainin fiatın bir sürü parçası Türkiye'de yapılıyor, bir sürü fason üretim yapan fabrikası var. ho-won var mesela ; hyundainin kaporta aksamını üretiyor, farklı bir firma hyundai bünyesinde. ayrıca bir sürü markaya üretim yapıyorlar çi. örnekler çok, Marmara bölgesinin nüfus yoğunluğunun önemli bir kısmı otomotiv endüstrisi sayesinde zaten
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
bu tarz tasarımları 10 senedir görüyoruz ve nedense hiçbir zaman ardı arkası gelmiyor. ekşide konusunu görmüştüm, gözüme ilk çarpan uzay üssü gibi araba tasarlamışlar sunroof/cam tavan koymamışlar oldu :hihi

bana pek inandırıcı gelmiyor bu prototipler. ha derseniz ki vestel araba üretemez mi, kralını üretir derim. motoru Renault yapar, tasarımı vestel yapar, elektronik aksam Çin'de yapılır, klima japon olur vs... toplama Türk markası yapılır bazı parçalar Türkiye'de üretilir en kral araba çıkar ortaya. zaten hyundainin fiatın bir sürü parçası Türkiye'de yapılıyor, bir sürü fason üretim yapan fabrikası var. ho-won var mesela ; hyundainin kaporta aksamını üretiyor, farklı bir firma hyundai bünyesinde. ayrıca bir sürü markaya üretim yapıyorlar çi. örnekler çok, Marmara bölgesinin nüfus yoğunluğunun önemli bir kısmı otomotiv endüstrisi sayesinde zaten

Söylediğiniz gibi önemli olan niyet.
Bir de koşulları ve gidişatı iyi okumak gerekir.
 
T Çevrimdışı

trkkrsy 

Süper Üye
26 Ara 2017
915
42
standartlardan uzak, a dan z ye yerli ve milli yazılım ile başlasalar keşke !!

Araba biraz sanki...
 
oXyGeN Çevrimdışı

oXyGeN

Aktif Üye
25 May 2018
364
Kokpit tasarımları, şarj istasyonu tasarımları gibi otomobil elektroniğinin de içinde yer aldığı konsept çalışmalar sırasında ortaya çıkarak, başvurusu yapılmış bağımsız bir tasarım çalışmasıymış
Yani bir köşede dursun bakalım şimdilik belki ileride kullanırız tasarımı
 
newrophat Çevrimdışı

newrophat

Süper Üye
31 Ağu 2018
1,036
oXyGeN delibilge, tasarım ve patentin alınabilmesi için 3 ay gibi bir itiraz süresini bekliyorlar diye birşey okumuştum. yani birisi çıkıp biz bunu daha önce tasarladık bu fikir bize aitti bizde buna göre bir başvuru yaptık demesi gerekiyor.

o değilde bu patent işleri hakikaten çok uyduruk bir sistem. bizim peder bey elektrik mühendisi, kayserili bir arkadaşı vaktinde bir elektrik klipsi tasarlayıp patentini aldı. üretim maliyeti yüksek olduğu için bizden destek istedi fakat ticari zekadan yoksun olduğu için birim fiyat kavramından bir haberdi. buna ürünün çok işlevsel ve kullanışlı olduğunu fakat satış rakamının kesinlikle akla hayale uzak olduğunu söyledik. ayrıca ürünün tam anlamıyla tasarımının tamamlanmadığını her ebatta üretim için ayrı ayrı kalıplar gerektiğini ve bunun inanılmaz külfetli bir iş olacağını anlattık. bizden gerekli desteği bulamayınca evi arabayı herşeyi satıp bu işe yatırdı, bütün sermayeyi birkaç yüzbin üretime yatırdı ve mal elinde kaldı. daha sonra hammadde borçları işletme giderleri vs... için makineleri hiç parasına elden çıkarıp yine bizim kapıya düştü. elindeki tüm malı bize birkaç bin liraya satmayı teklif etti kabul etmedik tabiki çünkü o malı satmak için bir pazarlama ağı, bir uygulama alanı ve personel için ayrıca bir yatırım gerekiyordu. en son duyduğumuz adamın 100 birime satmak istediği malı çinde 1 birime üretip satıyorlar ve tasarım üzerindeki tek değişim bağlantı yönleri yani baş aşağı çevirince yine aynı tasarım.

özetle bu işler böyle bir anlık heyecanla gazla yapılacak işler değil. hele hele patenti bende başkası yapamaz kısmı tamamen palavra. adam yiv sayısını azaltır, parça sayısını çoğaltır, çalışma prensibinde ufak bir değişiklik yapar yada aynı tasarımı farklı bir kullanım alanı için kullanacağını söyler patent işini her türlü halleder. o yüzden patent tek başına hiçbir anlam ifade etmiyor, yanında maddi manevi güç ve geliştirmekte lazım
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
oXyGeN delibilge, tasarım ve patentin alınabilmesi için 3 ay gibi bir itiraz süresini bekliyorlar diye birşey okumuştum. yani birisi çıkıp biz bunu daha önce tasarladık bu fikir bize aitti bizde buna göre bir başvuru yaptık demesi gerekiyor.

o değilde bu patent işleri hakikaten çok uyduruk bir sistem. bizim peder bey elektrik mühendisi, kayserili bir arkadaşı vaktinde bir elektrik klipsi tasarlayıp patentini aldı. üretim maliyeti yüksek olduğu için bizden destek istedi fakat ticari zekadan yoksun olduğu için birim fiyat kavramından bir haberdi. buna ürünün çok işlevsel ve kullanışlı olduğunu fakat satış rakamının kesinlikle akla hayale uzak olduğunu söyledik. ayrıca ürünün tam anlamıyla tasarımının tamamlanmadığını her ebatta üretim için ayrı ayrı kalıplar gerektiğini ve bunun inanılmaz külfetli bir iş olacağını anlattık. bizden gerekli desteği bulamayınca evi arabayı herşeyi satıp bu işe yatırdı, bütün sermayeyi birkaç yüzbin üretime yatırdı ve mal elinde kaldı. daha sonra hammadde borçları işletme giderleri vs... için makineleri hiç parasına elden çıkarıp yine bizim kapıya düştü. elindeki tüm malı bize birkaç bin liraya satmayı teklif etti kabul etmedik tabiki çünkü o malı satmak için bir pazarlama ağı, bir uygulama alanı ve personel için ayrıca bir yatırım gerekiyordu. en son duyduğumuz adamın 100 birime satmak istediği malı çinde 1 birime üretip satıyorlar ve tasarım üzerindeki tek değişim bağlantı yönleri yani baş aşağı çevirince yine aynı tasarım.

özetle bu işler böyle bir anlık heyecanla gazla yapılacak işler değil. hele hele patenti bende başkası yapamaz kısmı tamamen palavra. adam yiv sayısını azaltır, parça sayısını çoğaltır, çalışma prensibinde ufak bir değişiklik yapar yada aynı tasarımı farklı bir kullanım alanı için kullanacağını söyler patent işini her türlü halleder. o yüzden patent tek başına hiçbir anlam ifade etmiyor, yanında maddi manevi güç ve geliştirmekte lazım

En önemlisi strateji veya beyin lazım hocam.:bilmiyom
Arkadaşınız şu an ne durumda? Tekrar ev araba vs. alıp toparlanabildi mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt