Merhaba Sayın Forum Üyeleri ;
Siteye yeni üye oldum ve marka hakkında yeni ev düzecekleri bilgilendirmek için hem de değerli üyelerden görüş rica ediyorum.
03.05.2021 tarihinde 5.138,90 TL tutarında Vestel NFK54002 EX GI WIFI model buzdolabını ve 438,90 TL tutarında bu ürün için ilave 4 Yıl uzatılmış garanti satın aldım.
Evlendikten sonra yazın kullanmamız esnasında dolabın zaman zaman iç aydınlatma ışıklarının sönmesi ve akabinde kompresörün kısa bir süre durmasına rastladım ama dolap kısa süre sonra normale döndüğü için herhangi bir işlem yapılmamıştır.
Bir süre sonra ön dokunmatik kontrol paneli hiç bir şekilde çalışmamaya , ekran koruyucu özelliği gereği kapak açıldığında dereceleri göstermesi gerekirken herhangi bir çalışması belirtisi olmamış lakin dolabın soğutmasında problem görülmemesi üzerine yetkili servis çağırılmış ve 05.11.2021 tarihinde değiştirilmiştir. Bu panelin değiştirilme aşamasında yetkili servisin herhangi bir özel aleti olmadığı ve tarafımdan bıçak istenerek , panel sökülmüş ve personel güç almak için dirseklerini dolabın yüzeyine yaslayarak , dolabın kapağında yer yer eziklere neden olmuştur. ( Bu ezikler sonradan açılan iş emrinde cihazı almaya gelen başka servis personeli tarafından teyit edilmiştir) Tüm bu olumsuzluklara rağmen yine de dolap sorunsuz olarak kullanılmaya devam edilmiştir.
Bir süre sonra ise dolabın kontrol panelinde 88 yazısıyla belirtilen hata kodu vermiş ve dokunmatik paneli değiştiren teknisyen ile konuşulmuş ve söz konusu hatanın voltaj dalgalanması ile ilgili olduğu şalteri açıp kapatınca düzeleceği söylenmiştir. Bu esnada dolabın dondurucu bölmesinde yer alan gıdaların çözülmeye başladığını tespit etmem üzerine personelin önerisi ile sigorta aç - kapa yapılmış fakat panelin ön yüzünde DE - ON ibaresi belirmiştir. Bunun ne anlama geldiği kullanım kılavuzunda belirtilmemiştir. Ertesi günü dolabın dondurucu bölmesinde gıdaların tamamen çözülmesi üzerine , teknisyen ile görüşülmüş ve bunun bayi modu olduğunu sadece aydınlatmaların çalıştığı , kompresörün çalışmadığını yazılı olarak bildirmiştir. Bayi modundan çıkarmak için dokunmatik panelin ilgili tuşlarına aynı anda basılı tutunca , bayi modundan çıktığı ve kompresörün devreye girdiği gözlemlenmiştir.
Yukarıda izah edilen arıza , belli belirsiz rastgele şekilde meydana gelmekte yukarıda tariflendiği şekilde geçici olarak düzeltilmektedir. Bir nevi elektronik kartın yeniden başlatılmasıyla , hata düzeltilmektedir. Kullanım kılavuzunda 88 hata kodu adında herhangi bir bilgi yokken , voltaj dalgalanması hakkında bilgi verilmiş , buna göre voltajın dalgalanması esnasında elektronik kart , kompresörü korumaya almakta ve durdurmakta ama voltajın normale dönmesiyle , tekrar eski çalışma rejimine gireceğinden bahsedilmiştir. Lakin kılavuzda belirtilen şekilde çalışma rejimine dönmemekte , rastgele bir anda 88 hata kodunu vermekte , dolabın WIFI özelliği devreden çıkmakta , kontrol paneli tepkisiz kalmakta ve kompresör çalışmayı durdurmaktadır.
Yukarıda izah edilen arızanın yeniden nüks etmesi üzerine, 13.01.2022 tarihinde dolabın elektronik kontrol kartı değiştirilmiştir. Bu karta bülten uygulandığı ve sorunun yazılımsal olduğu ve giderildiği belirtilmiştir. Sadece 2 hafta geçmesine rağmen yeniden yukarıda izah edilen arıza meydana gelmiş , gıdaların çözülmeye başlaması üzerine tekrar servisle iletişime geçilmiş ve ürününün ayıplı olduğu ve Garanti Belgesi Yönetmeliğinin 3. Bölümünün 1. Maddesinde belirtildiği gibi ücretsiz onarım hakkının 2 kere kullanılmasından dolayı , seçimlik haklarımı, kullanma hakkına haiz olduğumu belirtmiş ve ürün değişimi talebim üzerine , Vestel Fabrikadan aranılarak son bir kez daha elektronik kart değişimi yapalım denilmiş ve firma ile uzlaşma yoluna gidilmiştir. 25.01.2022 tarihinde buzdolabının elektronik kontrol kartı 2. kez değişmiştir.
Son kart değişiminden sonra aynı arıza tekrarlamış yalnız iyileştirme yapılan husus ise 88 arıza kodundan sonra , kompresör çalışmaya devam etmiş ama kontrol paneli tepkisiz kalmaya ve wifi özelliği devreden çıkma arızaları devam etmektedir.
Son arızadan sonra dolabın kesinlikle tamir edilmesini istemediğimi , ürün değişiminden de vazgeçtiğimi ücret iadesi talebimi fabrikaya ilettim. Prosedürleri gereği , dolabı serviste inceleyip nihai kararı bildireceklerini belirtmeleri üzerine , 02.03.2022 tarihinde buzdolabı üzerinde 88 hata belirirken evimden alınmış ve ertesi gün yetkili servis tarafından aranılarak , dolapta herhangi bir arıza bulamadıklarını belirttiler. Evimden alınmadan önce yetkili servis evimdeki elektrik akımının düzgün olup olmadığını kontrol etmesini istediğimde , getirdiği multimetre cihazı bozuk olduğundan ölçüm yapamamıştır. Servisin arızayı bulamaması gayet normaldir zira cihazın elektriğini aç - kapa yaptığınızda zaten düzelmektedir. Ama bir sonraki sefer ne zaman yapacağı belirsizdir.
Tüm bu yukarıda izah edilenlerin bilgisi altında , söz konusu dolapta tasarım hatası mevcuttur ve ayıplıdır. Üretici firma , seçimlik haklarımı kullanma talebime cevapsız kalmakta ve engellemekle birlikte yasaya uymamaktadır.
Garanti belgesi yönetmeliğinin 3. Bölümünün 9. Maddesi gereğince seçimlik haklarımdan olan ücret iadesini talep etmekteyim. Enflasyon nedeniyle dolabın şu anki fiyatı olan 12.499 TL tutarında ücretin tarafıma iadesini isteyebilir miyim ?
Vestel marka yeni bir dolap kullanmak istemiyorum ve zarar etme pahasına ( yaklaşık 15.000 TL ) ithal veya BSH grubundan bir dolap almak istiyorum zira konsinye gelen dolap içler acısı durumdadır.
Yardımlarınız ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla ;
Siteye yeni üye oldum ve marka hakkında yeni ev düzecekleri bilgilendirmek için hem de değerli üyelerden görüş rica ediyorum.
03.05.2021 tarihinde 5.138,90 TL tutarında Vestel NFK54002 EX GI WIFI model buzdolabını ve 438,90 TL tutarında bu ürün için ilave 4 Yıl uzatılmış garanti satın aldım.
Evlendikten sonra yazın kullanmamız esnasında dolabın zaman zaman iç aydınlatma ışıklarının sönmesi ve akabinde kompresörün kısa bir süre durmasına rastladım ama dolap kısa süre sonra normale döndüğü için herhangi bir işlem yapılmamıştır.
Bir süre sonra ön dokunmatik kontrol paneli hiç bir şekilde çalışmamaya , ekran koruyucu özelliği gereği kapak açıldığında dereceleri göstermesi gerekirken herhangi bir çalışması belirtisi olmamış lakin dolabın soğutmasında problem görülmemesi üzerine yetkili servis çağırılmış ve 05.11.2021 tarihinde değiştirilmiştir. Bu panelin değiştirilme aşamasında yetkili servisin herhangi bir özel aleti olmadığı ve tarafımdan bıçak istenerek , panel sökülmüş ve personel güç almak için dirseklerini dolabın yüzeyine yaslayarak , dolabın kapağında yer yer eziklere neden olmuştur. ( Bu ezikler sonradan açılan iş emrinde cihazı almaya gelen başka servis personeli tarafından teyit edilmiştir) Tüm bu olumsuzluklara rağmen yine de dolap sorunsuz olarak kullanılmaya devam edilmiştir.
Bir süre sonra ise dolabın kontrol panelinde 88 yazısıyla belirtilen hata kodu vermiş ve dokunmatik paneli değiştiren teknisyen ile konuşulmuş ve söz konusu hatanın voltaj dalgalanması ile ilgili olduğu şalteri açıp kapatınca düzeleceği söylenmiştir. Bu esnada dolabın dondurucu bölmesinde yer alan gıdaların çözülmeye başladığını tespit etmem üzerine personelin önerisi ile sigorta aç - kapa yapılmış fakat panelin ön yüzünde DE - ON ibaresi belirmiştir. Bunun ne anlama geldiği kullanım kılavuzunda belirtilmemiştir. Ertesi günü dolabın dondurucu bölmesinde gıdaların tamamen çözülmesi üzerine , teknisyen ile görüşülmüş ve bunun bayi modu olduğunu sadece aydınlatmaların çalıştığı , kompresörün çalışmadığını yazılı olarak bildirmiştir. Bayi modundan çıkarmak için dokunmatik panelin ilgili tuşlarına aynı anda basılı tutunca , bayi modundan çıktığı ve kompresörün devreye girdiği gözlemlenmiştir.
Yukarıda izah edilen arıza , belli belirsiz rastgele şekilde meydana gelmekte yukarıda tariflendiği şekilde geçici olarak düzeltilmektedir. Bir nevi elektronik kartın yeniden başlatılmasıyla , hata düzeltilmektedir. Kullanım kılavuzunda 88 hata kodu adında herhangi bir bilgi yokken , voltaj dalgalanması hakkında bilgi verilmiş , buna göre voltajın dalgalanması esnasında elektronik kart , kompresörü korumaya almakta ve durdurmakta ama voltajın normale dönmesiyle , tekrar eski çalışma rejimine gireceğinden bahsedilmiştir. Lakin kılavuzda belirtilen şekilde çalışma rejimine dönmemekte , rastgele bir anda 88 hata kodunu vermekte , dolabın WIFI özelliği devreden çıkmakta , kontrol paneli tepkisiz kalmakta ve kompresör çalışmayı durdurmaktadır.
Yukarıda izah edilen arızanın yeniden nüks etmesi üzerine, 13.01.2022 tarihinde dolabın elektronik kontrol kartı değiştirilmiştir. Bu karta bülten uygulandığı ve sorunun yazılımsal olduğu ve giderildiği belirtilmiştir. Sadece 2 hafta geçmesine rağmen yeniden yukarıda izah edilen arıza meydana gelmiş , gıdaların çözülmeye başlaması üzerine tekrar servisle iletişime geçilmiş ve ürününün ayıplı olduğu ve Garanti Belgesi Yönetmeliğinin 3. Bölümünün 1. Maddesinde belirtildiği gibi ücretsiz onarım hakkının 2 kere kullanılmasından dolayı , seçimlik haklarımı, kullanma hakkına haiz olduğumu belirtmiş ve ürün değişimi talebim üzerine , Vestel Fabrikadan aranılarak son bir kez daha elektronik kart değişimi yapalım denilmiş ve firma ile uzlaşma yoluna gidilmiştir. 25.01.2022 tarihinde buzdolabının elektronik kontrol kartı 2. kez değişmiştir.
Son kart değişiminden sonra aynı arıza tekrarlamış yalnız iyileştirme yapılan husus ise 88 arıza kodundan sonra , kompresör çalışmaya devam etmiş ama kontrol paneli tepkisiz kalmaya ve wifi özelliği devreden çıkma arızaları devam etmektedir.
Son arızadan sonra dolabın kesinlikle tamir edilmesini istemediğimi , ürün değişiminden de vazgeçtiğimi ücret iadesi talebimi fabrikaya ilettim. Prosedürleri gereği , dolabı serviste inceleyip nihai kararı bildireceklerini belirtmeleri üzerine , 02.03.2022 tarihinde buzdolabı üzerinde 88 hata belirirken evimden alınmış ve ertesi gün yetkili servis tarafından aranılarak , dolapta herhangi bir arıza bulamadıklarını belirttiler. Evimden alınmadan önce yetkili servis evimdeki elektrik akımının düzgün olup olmadığını kontrol etmesini istediğimde , getirdiği multimetre cihazı bozuk olduğundan ölçüm yapamamıştır. Servisin arızayı bulamaması gayet normaldir zira cihazın elektriğini aç - kapa yaptığınızda zaten düzelmektedir. Ama bir sonraki sefer ne zaman yapacağı belirsizdir.
Tüm bu yukarıda izah edilenlerin bilgisi altında , söz konusu dolapta tasarım hatası mevcuttur ve ayıplıdır. Üretici firma , seçimlik haklarımı kullanma talebime cevapsız kalmakta ve engellemekle birlikte yasaya uymamaktadır.
Garanti belgesi yönetmeliğinin 3. Bölümünün 9. Maddesi gereğince seçimlik haklarımdan olan ücret iadesini talep etmekteyim. Enflasyon nedeniyle dolabın şu anki fiyatı olan 12.499 TL tutarında ücretin tarafıma iadesini isteyebilir miyim ?
Vestel marka yeni bir dolap kullanmak istemiyorum ve zarar etme pahasına ( yaklaşık 15.000 TL ) ithal veya BSH grubundan bir dolap almak istiyorum zira konsinye gelen dolap içler acısı durumdadır.
Yardımlarınız ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla ;