Çözüldü VESTEL KLİMA SU AKITMA SORUNU

Z Çevrimdışı

zahidoguz1

Yeni Üye
6 Ağu 2022
19
28
Geçen sene VESTEL den klima aldık ve sürekli sorun çıkarttı ve hiç bir şekilde çözülmüyor. İlk kurulumundan sonra klima soğutmamaya başladı teknik servis geldi ve klimanızın yeri biraz daha yukarıda olması gerekiyor dediler ve söküp yukarı taktılar ve arkasından su damlatmaya başladı onlarca bahane uydurup gelip gidip konuyu kapattılar en son bir dış hortum bağlayıp sorunun çözüleceğini söylediler ama su akıtmaya hala devam ediyor. Tekrar ulaşınca en son sorunun sıva altı tesisattan kaynaklandığını ilettiler. Bizden önce oturan kiracı herhangi bir sorun yaşamadı kurulum yaparken bile zarar vermiş olabilirler Vestel çözümcü yaklaşmıyor teknik servis ekibimiz gerekli eğitimi aldığını onlar tesisat diyorsa tesisattan kaynaklıdır şeklinde cevap alıyorum.

Adem Helvacı Adem Helvacı

WhatsApp-Image-2022-09-13-at-10.48.44-1.jpg
WhatsApp-Image-2022-09-13-at-10.48.44.jpg






Tarih : 14.09.2022 Manisa Çözüm Merkezinden aradılar kardeşim müsait olmadığı için açamadı ben geri dönüş yaptığımda ise ürünle eşleştirilen telefon numarası olmadığı için yardımcı olamayacaklarını bu sorunu daha öncede bize iletmiştiniz hatırladığım kadarıyla tesisat kaynaklı sorun olduğunu cihazda herhangi bir sorun olmadığını söyledi detaylı bilgi verebilmem için cihaza kayıtlı numara ile ulaşırsanız dosyaya ulaşıp cevap vereceğini söyledi.

Hakem heyetine tüm belgeleri verebilmek adına sorunun cihazda olmadığına dair hangi kontrolleri yaptıklarını nasıl bu tespitte bulunduklarını belgeleyen bir evrak istedim. Sorunun tesisattan kaynaklı olduğunu defalarca kez söyleyip ama hangi parçaları kontrol ettiklerini nelere baktıklarını söylemeyen geldikten 5-10 dakika sonra giden teknik servis arkadaşların neleri incelediklerine dair belge ve manisaya gönderilen ürünün fotoğraflarını istedim. Konuşmalar karşılıklı kayıt altına alındığı için belgeler verilmezse sebebini öğrenip ses kaydını açılacak dava ve tüketici hakem heyeti şikayeti içerisine ek olarak sunacağım. Şuan maddi hasarın tespiti devam ediyor.
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
''onlar tesisat diyorsa tesisattan kaynaklıdır şeklinde cevap alıyorum.''

Kitaplar dolusu yazı olsa, içindeki şu detay benim için en önemlisiğdir bu koşullarda.

DIR

Bakın Öyledir, O şekildedir, Ondandır gibi genel ve geniş tanımlamalar yerine size ''Beyefendi/Hanımefendi, yaptığımız kontrollerde ürünün x nedenlerinin baskın olmasından kaynaklı olarak tesisatınızın Y faktörü yetersiz kalıyor ve bu nedenle bu sorunu yaşıyorsunuz'' şeklinde bir açıklama yapamadıkları sürece yaptıkları hiçbir açıklamanın tek bir gram dahi anlamı da etkisi de önemi de yoktur.

Bu bir dış kasa yoğuşma kaynaklı akış mı, Serpantin yoğuşmsının dışarı taşması mı? Yoğun nem kaynaklı drenaj çap yetersizliği mi (yazarken dahi saçma olduğunu biliyorum, çeşme mi la bu?) öncelikle NEDEN tespit edilir sonra GEREĞİ yapılır sonra da etkili SONUÇ alınır olay bu.

Şimdi siz önce o parkelerin şişmesi dail olmak üzere evinizdeki maddi manevi hasarları bir tespit ettirin ve kayıt altına aldırın, daha sonra servis müdahalelerinin belgeleri ve elinizdeki bu delil nitelikli görsel ve videolar ile ÖNCE hakem heyetinden ürün değişimi ve hasar tazmin talebinizi iletin, heyet ürün değişimi için OK ancak tazmin talep için YOK diyecketir bu normaldir çünkü onların yeti alanı değil, heyetten aldığınız VATANDAŞ HAKLIDIR kararı ile birlikte de mahkemeye gidip tazminat işlemlerinizi 11.01.2011 tarih ve 6098 sayılı Borçlar Kanunu kapsamında başlatabilirisniz.
 
Z Çevrimdışı

zahidoguz1

Yeni Üye
6 Ağu 2022
19
28
Adem Bey cevabınız için çok teşekkür ederim. O kadar yoruldum ki daha bu sabah servise gittim usta ile doğrudan konuşmak amacıyla üründe herhangi bir sıkıntı yok tesisat kaynaklı gidin tesisatınızı yaptırın dedi. Bakın Demir Döküm firmasının yetkili imzalı kaşeli tesisatta sıkıntı olmadığını dair raporu var siz tesisat kaynaklı olduğunu iletiyorsunuz ama tesisatçı da sıkıntı olmadığına dair belge verdi dedim. Yapacak bir şey yok sıkıntı tesisat kaynaklı bu kadar dedi ve ordan ayrıldım.Daha öncede gelenler onlar kombici böyle bir kağıt vermeye yetkisi yok hiç bir işe yaramaz dedi. Yardımınız için teşekkür ederim artık hukuki süreci başlatacağım.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Bey cevabınız için çok teşekkür ederim. O kadar yoruldum ki daha bu sabah servise gittim usta ile doğrudan konuşmak amacıyla üründe herhangi bir sıkıntı yok tesisat kaynaklı gidin tesisatınızı yaptırın dedi. Bakın Demir Döküm firmasının yetkili imzalı kaşeli tesisatta sıkıntı olmadığını dair raporu var siz tesisat kaynaklı olduğunu iletiyorsunuz ama tesisatçı da sıkıntı olmadığına dair belge verdi dedim. Yapacak bir şey yok sıkıntı tesisat kaynaklı bu kadar dedi ve ordan ayrıldım.Daha öncede gelenler onlar kombici böyle bir kağıt vermeye yetkisi yok hiç bir işe yaramaz dedi. Yardımınız için teşekkür ederim artık hukuki süreci başlatacağım.
Bakınız dikkat ederseniz benim değindiğim noktaya geliyor.
usta görünümlü şahin abimiz ''Tesisattan'' demek yerine bunu makul mantıklı ve hatta TEKNİk açıklamasını yapmak zorunda.
Tesisattan. Tamamanladım, tesisatın neyinden? Küsmüş mü? ''Siz bana neden vestel klima aldınız?''diye gönül mü koymuş bizede o yüzden ağlıyo rmu? evimizi bu nedenle mi su basıyor?

burada o kadar değerli vestel servisi ustalarım var ki bu yazıyı okuyan, Sizin USTA dediklerinizi bu adamlar çırak diye arabalarına dahi bindirmezler ama Vestelin FAKİR işçilik fiyat politikası nedeniyle işi bilen kimse bu firmada çalışmıyor.

Bakınız kaliteli ve yetkin personelin birinci tercihi Bosch servisleridir, Orada yer bulamazsa Arçelik. Kaliteli olup da halen vestelde devam eden kıymetli ustalarımız ise ya gönül bağları, ya vefa borçları ya da kendilerince içinde bulundukları çaresizlik nedeniyle bu firmadalar.

Hepsinin yüzü burada, itiraz eden varsa buyursun gelsin yazsın, bugün kendilerine Arçelikten bir teklif gitsin, bırakıp giderler mi gitmezler mi buyrun kendiniz görün.

VEFALI dediğimiz bizim kıymetli ustalarımıza dua etsin vestel efendi ancak onların da sayısı o kadar az ki, her ile 1 adet düşer mi düşmez mi o bile tartışılır..

Yasal süreçte bizim bir desteğimiz olursa seve seve.

Neyse ki yaz bitti de kış modunda içeriden su akıtmaz, o süreçte heyet kararı da çıkar, sonra böyle vestel bakış açısının canı cehenneme der eve alırsınız bir arçelik lg veya her ne marka isterseniz.
 
Z Çevrimdışı

zahidoguz1

Yeni Üye
6 Ağu 2022
19
28
Bundan sonra asla Vestel ile işim olmaz.
Bir şey daha danışmak istiyorum salonda da maalesef Vestel marka klima var ikisinin dış ünitesi apartman boşluğunda yerleri var oraya bağlı yatak odasında ki klimayı sökseler salona taksalar sorun klimadan kaynaklıysa su akıtmaya devam eder mi ? Yoksa daha da uğraşmadan Tüketici hakem heyeti ile mi devam edeyim. En son ki arıza kayıtını müşteri isteği üzerine iptal edilmiştir olarak kapatmışlar biz öyle talepte bulunmadık herhangi sözlü veya yazılı onayımızda ellerinde yok
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bundan sonra asla Vestel ile işim olmaz.
Bir şey daha danışmak istiyorum salonda da maalesef Vestel marka klima var ikisinin dış ünitesi apartman boşluğunda yerleri var oraya bağlı yatak odasında ki klimayı sökseler salona taksalar sorun klimadan kaynaklıysa su akıtmaya devam eder mi ? Yoksa daha da uğraşmadan Tüketici hakem heyeti ile mi devam edeyim. En son ki arıza kayıtını müşteri isteği üzerine iptal edilmiştir olarak kapatmışlar biz öyle talepte bulunmadık herhangi sözlü veya yazılı onayımızda ellerinde yok
Sizin bu talebinizi zaten yerine getirmeyecekler, hele ki ÜCRETSİZ hiçbir şekilde yapmazlar.
Neden bunlarla uğraşmak zorunda kalan taraf siz olasınız ki?
Tesisatın arızalı olduğuna dair teknik bir rapor sunuyorla mı? HAYIR.
Ellerinde somut bir delil var mı? HAYIR
Teknik bir açıklama yapabiliyorlar mı? HAYIR
Sorunu çözebiliyorlar mı? HAYIR
Size, o vestel klimayı takmadan evvel tesisatta sorun olup olmadığına dair kontrol sağladılar ve bilgi verdiler mi? HAYIR
Orada daha önce de klima takılımıydı? EVET
Daha önce sı akıtma kaynaklı orada bir deformasyon var mı? HAYIR

Bırakın hocam bunların peşinden koşmayı, Devletimize gidin, yasal hakkınızı alın sonra onlar sizin peşinizden koşsun.
 
Z Çevrimdışı

zahidoguz1

Yeni Üye
6 Ağu 2022
19
28
Son arıza kayıt oluşturma tarihim 07.09.2022 Tarsus Artı Elektronik Vestel Yetkili servis kurulumunu yaptığı ve drenaj hortumunu taktıkları için sadece ikincisi bulunan diğer yetkili servis yardımcı olamadığını Vestele bildirmiş ve kaydı Artı Elektronik Vestel Yetkili servisine yönlendirmiş. Bu yönlendirme sonucu Artı Elektronik sorunumuzu çözmek yerine kaydımızı kapatmışlar bugün 13.09.2022 tarihinde kendilerini aradığımda neden iptal ettiklerini öğrenmek istedim ve ''Çok fazla şikayet talebi ve arıza kaydı oluşturduğunuzdan sorununuzun da defalarca tesisatınızdan kaynaklı olduğunu belirttiğimizden dolayı kaydınızı kapatma insiyatif yetkim vardı ve kapattım '' cevabını aldım. Servis raporu olarak sadece bir işlem yapılmış ve diğer kayıtlara klima çalışıyor sorun görülmedi olarak kapattıkları için herhangi bir belge alamadım. Tek servis raporu çıkıyormuş onu aldım sigorta firmasını çağırdım ve zararın resimlerini çektik ve kayıt altına aldık. Demir Döküm firması ve ikinci bir firmanın sıva altı tesisatında sıkıntı olmadığına dair imzaladıkları belgeleri toparladım .Yarın tüketici hakem heyetine gideceğim ve gerekli işlemleri başlatacağım. Sonuçları ve yaşananları bundan sonra konuyu düzenleyerek altına güncelleme olarak ekleyeceğim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Son arıza kayıt oluşturma tarihim 07.09.2022 Tarsus Artı Elektronik Vestel Yetkili servis kurulumunu yaptığı ve drenaj hortumunu taktıkları için sadece ikincisi bulunan diğer yetkili servis yardımcı olamadığını Vestele bildirmiş ve kaydı Artı Elektronik Vestel Yetkili servisine yönlendirmiş. Bu yönlendirme sonucu Artı Elektronik sorunumuzu çözmek yerine kaydımızı kapatmışlar bugün 13.09.2022 tarihinde kendilerini aradığımda neden iptal ettiklerini öğrenmek istedim ve ''Çok fazla şikayet talebi ve arıza kaydı oluşturduğunuzdan sorununuzun da defalarca tesisatınızdan kaynaklı olduğunu belirttiğimizden dolayı kaydınızı kapatma insiyatif yetkim vardı ve kapattım '' cevabını aldım. Servis raporu olarak sadece bir işlem yapılmış ve diğer kayıtlara klima çalışıyor sorun görülmedi olarak kapattıkları için herhangi bir belge alamadım. Tek servis raporu çıkıyormuş onu aldım sigorta firmasını çağırdım ve zararın resimlerini çektik ve kayıt altına aldık. Demir Döküm firması ve ikinci bir firmanın sıva altı tesisatında sıkıntı olmadığına dair imzaladıkları belgeleri toparladım .Yarın tüketici hakem heyetine gideceğim ve gerekli işlemleri başlatacağım. Sonuçları ve yaşananları bundan sonra konuyu düzenleyerek altına güncelleme olarak ekleyeceğim.
Ooooooo işin içinde sigorta şirketi varsa bu harika.
Hayırlı olsun o servise tazminat yolları. Siz tesisat dahil yaptığınız her masrafı belgeleyin, gerekirse başka klima almak zorunda kaldığınız için oluşan zararı da ekleyin bu işler öyle ''yetkim vardı kapattım'' ile olmuyor. O zaman Benim de vatandaş olarak kendime tanıdığım yetkim vardı seni tazminat ödemeye mahkum etmek için gerekli işlemleri başlattım, haydi buyur.

Gelişmeleri yakından takip ediyor olacağım. Süreç sonunda gerekirse bu konu başlığı üzerinden adıma dım ilerleyip bunu video içerik olarak hazırlar yayınlarım youtube da.
 
Z Çevrimdışı

zahidoguz1

Yeni Üye
6 Ağu 2022
19
28
Konuyu sürekli olarak güncel tutacaktım ama taşınma sürecim iş yoğunluğundan ve sürecin uzun sürmesinden kaynaklı güncel olarak paylaşım yapamadım. Tüketici Hakem Heyetinden gelen ekipler detaylı bir şekilde inceledi ve kararı bizim lehimize vererek süreci bitirmiş olduk. Ayrıca oluşan zarar için dava sürecine devam edeceğiz.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,772
Konuyu sürekli olarak güncel tutacaktım ama taşınma sürecim iş yoğunluğundan ve sürecin uzun sürmesinden kaynaklı güncel olarak paylaşım yapamadım. Tüketici Hakem Heyetinden gelen ekipler detaylı bir şekilde inceledi ve kararı bizim lehimize vererek süreci bitirmiş olduk. Ayrıca oluşan zarar için dava sürecine devam edeceğiz.
gözünüzaydın verilen kararı paylaşırmısınız.
 
Z Çevrimdışı

zahidoguz1

Yeni Üye
6 Ağu 2022
19
28
Adsiz375954f6e63b3087.png



234acfb503fecadd7a.png



Kararı resim olarak ekledim pdf olarak ekleyemediğim için bu şekilde paylaşıyorum. Bugün Vestel müşteri hizmetleri ile konuştuğumuzda farklı şehre taşınacağımızı belirtmiştik klimanın kurulumunun yapılmamasını istemiştik sorun yaşadğımız teknik servis fabrikadan gönderilen klimanın kurulduğunu işaretlemiş. Yarın teknik servis ile tekrar iletişime geçeceğim. Bu zamana kadar sorunumuzu çözmede yardımcı olmayan ve sürekli hakaret eden ve yetkisi ile arıza istemini kapatabildiğini söyleyen bayan bir müdürün olduğu firma iletişim bilgilerinide bırakıyorum.


ARTI DON. TEK. ÜRÜNLER. VE SERV HİZ İTH İHR SAN TİC LTD ŞTİ​

AdresAKŞEMSETTİN MAH. DR. DEVLET BAHÇELİ BULV. NO:105 TARSUS / MERSİN
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,772
Tekrardan geçmiş olsun. Tasarımsal hata olan bir cihazı nasil olurda tesisata bağlamaya çalışırlar anlamış değilim.

Umarım zararlarınız en kısa zamanda karşılanır.
Fabrika cihazı gonderirken kurulum çağrısı bildirir o çağrıya belirli süre içinde servisin yanit vermesi gerekir sizde kurulum istemediğiniz için kuruldu bilgisiyle çağrı kapatılmış

Gittiğiniz şehirde tekrardan değişim forumuyla kurulum çağrısi oluşturursunuz.
 
Geri
Üst Alt