Vestel Flora 18.000 BTU Klima Montajı Hk.

I Çevrimdışı

ismail.irak

Yeni Üye
20 Şub 2019
8
38
Merhabalar

Yaz yaklaştı malumunuz, havalar daha fazla ısınmadan ve yetkili servisler iş konusunda yoğunlaşmadan önce 3+1 yaklaşık 110 m2 ev için klima arayışlarına başladım. Araştırırken tavsiyeforum ve A Ado bey'in tavsiyeleri, detaylı incelemeleri ve çekmiş olduğu videolardan da faydalanarak, bütçe şartlarına uygun olacak şekilde Vestel Flora serisi klima almaya karar verdim.

Klimayı ağırlıklı olarak soğutma modunda kullanacağımı belirtmek isterim.

Öncelikle eve servis çağırarak keşif hizmeti aldım. Yaklaşık 22 m2 salon için 18.000 Btu klima önerdiler ve servis keşif tutanağı bu şekilde düzenlendi.

Evin kabataslak planı bu şekildedir. Hakim cephe batı cephedir. Öğleden sonra yaz ayları epey sıcak oluyor. Dış cephe tam mantolamalı ve camlar 16 mm ısıcam komfort çift camlı seriden seçildi.
0.png


Servis keşfinden sonra bayi fiyatlarına baktıktan sonra arada yaklaşık 800 TL! fark olduğunu gördükten sonra internetten almaya karar verdim.

Ürünü bir firmadan sipariş ettim. Sipariş sonrası firmayla görüştüğümde ürün gelince kendilerinin servis kaydı bırakarak ürünün kurulumu için servis randevusu alacaklarını söylediler. Ürün bir kaç gün sonra sorunsuz bir şekilde elime ulaştı. Fakat fotoğrafta da göreceğiniz üzere paketleme konusu biraz sorunlu dış ünite plastik bantlı ve zımbalı olmasına rağmen, iç ünite üstten koli bandıyla bantlanmış vaziyette ve üzerindeki yeşil etiketler yırtık olarak geldi. İlk kurulum için geldikleri zaman servisteki arkadaşlar dış ünite ile iç ünitenin seri nolarının farklı olduğunu belirtti. Fabrikaya eşleştirme yapacaklarını ürünün bu şekilde çalışabileceğini belirttiler.

18a73b5b2e05199b5.jpg


Kutunun içinden 4 m montaj kiti çıkıyormuş yanlarında 7 m kit olmadığından dolayı montaj bir hafta sonraya kaldı. Fabrikadan montaj kiti geldikten sonra asıl kurulum için farklı birileri geldi. Onlarda seri nolarının farklı olduğunu bu şekilde çalışmama ihtimali olduğunu belirterek ev içinde iç ünite ve dış üniteyi birbirine bağlayarak deneme çalışması yaptı. Dış ünitenin devreye girdiğini görünce ürünün çalıştığını ve bir sorun olmayacağını belirtip montaja geçtiler.

Tabi o sırada farkettik ki iç ünite kutusundan kumanda ve kullanım klavuzu çıkmadı! Fabrikaya kutudan çıkmadığı belirtilerek kumanda ve kullanım klavuzu siparişi verdiler. Kumanda ve kullanım klavuzu geldikten sonra vakumlama işlemi yapılarak klima devreye alınacak.

Montaj işlemleri bu şekilde yapıldı. Montajı yapan arkadaşlar delik delerken elektrikli süpürge isteyecek kadar hassas çalışıyorlar fakat ısrarla servis randevusu alırken de belirtmeme rağmen vakumlama işlemine uzak duruyorlar. En sonunda kumandayla beraber 40 dakika vakumlama yapacağını da belirtince servis formunu imzaladım.

3d796fa20d050f2c4.jpg


Karşılaştığım durumlarla ilgili özellikle sormak istediğim bir kaç soru var. Özellikle @Ado bey ve @Sota beye, yardımcı olursanız sevinirim.

1. Dış ünite ve içi ünite seri numaraları farklı olmasıyla ilgili olarak ilk gelen ekip eşleştirme yaptırdıklarını bu şekilde sorun olmayacağını belirttiler, ikinci ekip ise çalışmazsa sorun olabileceğini hatta anakartın değişmesi gerektiğini ama evde yapılan denemede çalışınca işleme gerek kalmadığını belirtti. Dış ünite ve içi ünite seri numaraları farklı olması konusunda bir sorun yaşar mıyım?

2. Ev içinde deneme yaptığı sırada 7 m montaj kitini takmamışlardı. Sadece dış ünite devreye girecek mi diye elektrik bağlantısını yapıp devreye girdiğini görünce çalışmayı durdurdu. Bu işlemin öncesinde vakumlama gerekir miydi?

3. Montaj kitini de takıp montajı tamamladıktan sonra klimayı deneme için dahi çalıştırmalarına izin vermedim. Kumandayı getirdiklerinde vakumlama işlemi yapıldıktan sonra klimayı çalıştırmalarına müsade edeceğim. İzlediğim yöntem doğru mudur?

4. 7 M montaj kiti kullandıklarından dolayı sisteme vakumlamadan sonra ilave gaz basılacak mı?

5. Ekstra bir ekipman satın alıp sıcaklık kontrolü veya performans kontrolü yapmam gereken bir bölge var mıdır?

Biraz uzun bir yazı oldu yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Gelişmelerden haberdar etmeye ve kullanım sonrasında yaşadığım deneyimleri aktarmaya devam ederim. Selamlar
 
I Çevrimdışı

ismail.irak

Yeni Üye
20 Şub 2019
8
38
Firmayla görüşmüştüm, daha önce bu şekilde şikayet edenler oldu. Bazı ürünlerde kutudan kumanda çıkmadığı oluyor. Servisler kayıt açıp talep ediyorlar dedi.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,255
Merhaba klımanız hayırlı olsun.

anlattıgınız kadarıyla evınız oldukca ıyı yalıtımlı. 22m2 ıcın bırakın 18lıgı cok fazla gelen gıden mısafınız yoksa 9luk bıle takardım. bu benım fıkrım :ok
o alanda ve sartlarda 18lık klımanız cok fazla durkalk yapacaktır. (sarfıyat cok degıstırmez ama oda konforunu bozacagına emın olacabılırsınız)

ıc unıte %90 teshır urunudur ambalajın bozulması kumanda+klavuzların cıkmaması vss.
ıc unıteyı dıkkatlıce ınceleyın belkı ıade urun bıle olabılır.

klımanız oda kapasıtesının cok uzerınde oldugu ıcın eklenmesı gerek gaza ıhtıyacı yok.

Baglantılar yapıldıktan sonra sıstemın gaz valflerı acıldımı. acıldıysa gecmıs olsun. yapılacak vakumlamanın hıcbır esprısı kalmadı.

ıc dıs unıte serı numarası farklı olunca ne oluyormus o kısmı anlamadım.

Flora sıparıs edersınız nature gelır bu olmaz vs denır ama serı nealaka.

A Ado Hocam serı numarası konusunda bızı bılgılendırırmısın.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Selamlar;

Ben de ilk olarak ''Hayırlı olsun'' diyorum.

M2 konusunda sonuna kadar Sota Sota kardeşime katılıyorum ama ben 9 luk yine de takmazdım :)

Özellikle VESTEL söz konusu ise MAALESEF yetkili servislerin dilleri bağlı kalıyor.

VESTEL in satış politikası ''Satılsın da nasıl satılırsa satılsın'' felsefesi üzerine kurulu olduğundan mütevellit, eğer sizin evinize gelen servis ''Beyefendi teknik olarak şu şu şu şu ve bu sebeplerden ötürü bu klima buraya büyük'' deseydi ve montaj yapılmasaydı, siz satış kanalına durumu izah edip iade veya UYGUN olan 12 lik modeli talep etseydiniz, satış kanadı direkt olarak servis kanadının müdür amiri memuru kim varsa arama yağmuruna tutup ''Servis işimize taş koyiyir'' yaygarası kopartacağı ve servisin de siciline şikayet kaydı oluşturulacağı için artık üzülerek söylüyorum ki bir çok servis kardeşim 3 maymunu oynamak durumunda kalıyor.

Ben bir montaja gitmiştim, bayi alem etmiş kallem etmiş köylü gariban bir kardeşime 24.000BTU klima satmış, Odaya bakıyorum aynı sizin gibi 22-23 m2 bir alan.

Garibim bana diyor ki ''Abi ses yapar mı?'' :kiskis

Detaya gerek yok sevgili kardeşim, Tabi ki klimayı Takmadım, rapor yazdım ve iade ettirdim, O ahlak yoksunu bayi daha yüksek fiyata mal satacak diye ben neden bir garibin canını yakayım ki?

Burada amaç satışa engel olmak değil, Uygun alana uygun klima takmaktır.

bayi satsın parayı indirsin cebe, Vatandaş mağdur olsun, servis hizmeti arkasına servis hizmeti istesin sonra servis mağdur olsun, oraya her gittiğinde hizmet bedeli yazacağı için firma mağdur olsun, oh ne alâ memleket, bir kıytırık bayi para kazanacak diye derdini tüm millet çeksin. Valla ne kadar bayi varsa bu zihniyette olan, hepsinin canı cehenneme.

Sizin konuya gelince;

1- Seri numarasının temeli ve mantığı şu; Yeni nesil tüm klimalar IPM üzerine inşa edilir. Bu da sürekli gelişen bir kodlama tekniği demektir. Üretimde bu klimalar iç ünite ve dış ünite olarak aynı anda takım halinde üretilmiyorlar. Yani bir ekip klima yapmaya başlayıp, bitirdiklerinde ortaya bir adet iç ünite, bir adet dış ünite çıkıyor değil. Saten üretim process farklı süre ve süreçlerde ilerler bu nedenle 30000 adet dış ünite xyz123 ile üretilirken, 30000 adet iç ünite de xyz123-2 koduyla üretilir. tüm bu üretimler fabrikada depolanır (çok çok büyük alanlarda) Ancak aynı anda aynı fabrikada üretilen farklı nesil iç/dış üniteler de mevcut. Bunların LG kompresörlüsü, GMCC kompresörlüsü, 2017 de üretileni, 2018 de üretileni, 2019 da üretileni hep farklıdır. Dolayısı ile yazılımları da farklı oluyor. İşte iç/dış uyuşmazlığının temelinde yatan neden bu dur. Bana da denk geldi Migros satışı bir SEG klimada bu durum. Depodan hatalı iç dış vermişler. Onlara göre ikisi de 18 lik klima. Evet doğru ama birisi 2017 üretimi sarı etiketli. Birisi 2018 üretimi yeşil etiketli ürün dü :)

2- Bu işlemi yapmalarında bir sakınca yoktur. vakumlama gerekli değildir.

3- Kesinlikle doğrudur lakin vanaları açmadılar ise ;)

4- Sistemde 4M kit olsa da, 9-12 lerde 5M, 18-24 lerde 7M ye göre fabrikada basılmış gaz vardır. Bu koşullarda ilave gaz gereksizdir.

5- Klima sahibi her tüketicinin en az 2 adet klima derecesi sahibi olmasını her zaman yazarım. Montaj bittikten sonra üfleme ısısının kontrolü yapılmalıdır ancak bu havalar gerçek test sonuçlarına ulaşabileceğiniz havalar değil onu da unutmamak lazım. :)

Sizin sorular bitti, ben de biraz kendi düşüncelerimi yazayım şu köşede dursun.

1- Bu tarz satış noktalarından her zaman uzak durulmalıdır. Şöyle ki; Mağaza puanı yüksek olmayan, Yorumlarında bu tarz negatif söylemlerin yazılı olduğu mağazalardan alışveriş asla yapmayınız, size de tavsiyem, mağaza sayfasına lütfen bu olumsuz süreç kaynaklı negatif yorum ve puan düşünüz zira;
1-A) Adamlar resmen teşhir ürün satmışlar size. Peki bu konuda sizden in aldılar mı?
1-B) Adamlar resmen ürün içindeki kumandayı alıp SATIYORLAR ki bu karaktersizlerden onlarcasını tanıdım meslek hayatımda. Benden Teşhirdeki SAPASAĞLAM TV ye çizik diye rapor yazmamı isteyen ve bunun karşılığında VESTEL'e hasar indirimi fatura edecek olan o şeref yoksunu İZMİR / BUCA daki eski VESTEL bayisinin de kulaklarını çınlatmış olayım. O kumandalar o karaktersizler için ciddi ekmek kapısı. TV ve Klimalarda bu taktiği her zaman uygularlar ve sonra da ''Aaaa evet yaaa oluyor öyle ama servis halleder o işi'' diyorlar. Evet arkadaşlar gerçekten oluyor öyle şeyler, Yani ÇALIYORLAR/SATIYORLAR ve içinden çıkmadı diyorlar.

2- Keşif sonucu takıldıysa o klima, Gelen servis kardeşim hangi formüle göre 18 lik klimayı uygun görmüş o alana? Ben 28m2 salonumda 12.000BTU klima kullanıyorum yıllardır ve bunu forum ahalisi bilir. Hatta bir test süreci doğrultusunda geçen sene on/off ile değiştirdim ama yine de 12 lik klima.
Şimdi, 28m2 salonda ben 12 lik kullanıyorum yetiyor da, 22m2 salonda 18 lik klima hangi mantığa göre uygun görülmüş?

Burada baz alınması gereken temel kaynak hiç bir zaman bir KİŞİ söylemi olmamalıdır o nedenle matematik ve istatistik devreye girer.

Bizim genel geçer kullandığımız formül m2 / 2.2 x 1000 = şeklindedir.

İstenirse Bölge katsayısı formülü de uygulanabilir lakin basit olan yöntem ile dahi baksak sizin salon için

22 / 2.2 x 1000 = 10.000BTU klimaya ihtiyacınız varmış.

Yani eğer VESTEl değil de MİDEA - ELECTRA - ME vs türevi klima alacak olsanız 9 lük dahi yeter sevgili @Sota nın belirttiği gibi. Lakin VESTEL olduğu için ben yine de 12 lik tercih ederdim.

O halde neden 18? (Kapıyı açık bırakıp eve dağıtacağım diyorsanız o başka ama o mantık da evin tipine göre yanlış.)

Neden gelen arkadaşım itiraz etmedi bu satışa? (Bakınız, konunun girişinde yazdım cevabı)

3- İlk gelen ekip o kutunun halini görmedi mi? Görüp de itiraz etmedi mi? haydi itiraz etmedi de lütfedip kapağı açıp ''Acaba eksik var mı?'' diye bakmadı mı da siz boru sonrası bir de kumanda için bekliyorsunuz.

4- Her şeyi geçtim, O nasıl bir servis ki elinde bir tane klima kumandası yok yahu yazıklar olsun bunun için müşteri bekletilir mi?



Daha çok şey yazarım da, neyse..
 
I Çevrimdışı

ismail.irak

Yeni Üye
20 Şub 2019
8
38
Öncelikle zaman ayırıp detaylı bilgilendirme yaptığınız için teşekkür ederim. Durumu biraz daha detaylandırırsak şu şekilde oldu.

Keşif ekibi gelmeden önce kaba BTU hesabı yaparak 12 bin yeterli olur kanaatine vardım. Keşfe ilk geldikleri zaman aşağıdaki resimde holde Y harfi ile işaretlenen yere taktırıp holden eve dağıtmayı planladım. Her yeri komple olmasa da bir miktar serinletsek yeterli olur düşüncesindeydim. Servisten gelen arkadaş Y harfi ile işaretlenen yerde 12 binlik klimanın sürekli çalışacağını, performans alamayacağımı, klimanın arkasında kalan yatak odasına hiç etkisinin olmayacağını hatta karlanma vs. modlara geçip cihaz ömrü açısından uygunsuz durumlar oluşabileceğini belirterek oraya montaj olmayacağını belirtti

X harfi ile işaretlenen bölgelere sunta mobilya tarzı alt destekler yaparak dış ünitede balkonda olacak şekilde 12 binlik klima montaj yapılabileceğini belirttiler. Balkonda kombiden dolayı yeteri kadar daralma olduğundan dolayı takılacak bir dış ünite o kısmı hepten küçülteceği için ve ekstra mobilya isteklerinden dolayı da o şekilde montajı ben kabul etmedim.

Akabinde Z harfi ile işaretlenen bölgeye 18 bin takıp eve dağıtılabilir mi diye sordum. Onlarda genişlikten 18 binliğin kurtarmayacağı ve dağıtım olmayacağını üründen verim alamayacağımı, ayrıca merdiven boşluklarından boru geçirip montaj yapmanın uygun olmayacağını belirttiler.

Son olarak klimanın şimdiki yerine mutabık kaldık. Salona fazlasıyla yeteceği ve kapı açık olduğu zaman hole ve mutfağa bir miktar serinlik yayılabileceğini, aslında eve multi tip klima veya farklı odalar için 2 adet 12 binlik veya 1 adet 9 bin, 1 adet 12 bin takılması gerektiğini belirttiler.

Sablonlu.png


İşte iç/dış uyuşmazlığının temelinde yatan neden bu dur. Bana da denk geldi Migros satışı bir SEG klimada bu durum. Depodan hatalı iç dış vermişler. Onlara göre ikisi de 18 lik klima. Evet doğru ama birisi 2017 üretimi sarı etiketli. Birisi 2018 üretimi yeşil etiketli ürün dü :)
Beyefendiler sağ olsunlar köşede az da olsa yeşil bir etiket parçası koparmadan bırakmışlar. :sirit Servis ikisini de sorguladı. Hem iç hem dış ünite 2018 mayıs ayında üretilen ürünlermiş. Bu durumda bizim ürünün kompresörü LG kompresörü mü GMCC mi hocam hangisi oluyor?

1- Bu tarz satış noktalarından her zaman uzak durulmalıdır. Şöyle ki; Mağaza puanı yüksek olmayan, Yorumlarında bu tarz negatif söylemlerin yazılı olduğu mağazalardan alışveriş asla yapmayınız, size de tavsiyem, mağaza sayfasına lütfen bu olumsuz süreç kaynaklı negatif yorum ve puan düşünüz zira;
2008 senesinden beri internetten alışveriş yaparım, 2010 yılında TV ve Klima almıştım yine. Kombiden tutun peteklere varana kadar ciddi alışverişlerim oldu ama bu şekilde kalitesiz ürün denk gelmedi şimdiye kadar, tabi olacağı varken oluyor.

1-A) Adamlar resmen teşhir ürün satmışlar size. Peki bu konuda sizden in aldılar mı?
Tabi ki hayır, çak gitsin mantığı hakim gevşeklerde. İş telefonda iletişime gelince harikalar adam sürekli aman efendim sepet efendim gaz alma modunda kızamıyorum adama :sirit
Bu konuda bir şey daha söyleyim servis geldiğinde açtı ürünü özellikle sordum. Ürün iade ürün mü dedim hayır kesinlikle dediler bir yer gösterdi iade olsa şu kısımlar deforme oluyor vs. dedi. Teşhir ürün mü dedim, teşhir ürüne de benzemiyor, teşhir üründe iç detay noktalarında toz kirlenme olur o da yok dediler (Tabi servis üç maymunu oynamıyorsa:sirit ) hakikaten baktığım zaman üzerinde bir çizik deformasyon birşey yoktu. o konu çok aklıma takılmadı açıkçası...

3- İlk gelen ekip o kutunun halini görmedi mi? Görüp de itiraz etmedi mi? haydi itiraz etmedi de lütfedip kapağı açıp ''Acaba eksik var mı?'' diye bakmadı mı da siz boru sonrası bir de kumanda için bekliyorsunuz.
Gördü, Allah Allah nidalarıyla incelediler. iç ünite kutusunun bir kısmını yırttı fakat açıp içine eksik var mı yok mu diye bakmadı. 1 hafta montaj kiti, 1 hafta kumanda için bekliyoruz. Yazın cafcaflı zamanında olsa bu kadar bekleme sorun olurdu da bu vakit olunca pek dert etmedim açıkçası.

4- Her şeyi geçtim, O nasıl bir servis ki elinde bir tane klima kumandası yok yahu yazıklar olsun bunun için müşteri bekletilir mi?
?

3- Kesinlikle doğrudur lakin vanaları açmadılar ise ;)
Bu konuyu bi sormam lazım. Anladığım kadarıyla dış ünite ile klima borularının montajından sonra dış ünitedeki vanalardan bahsediyorsunuz.

5- Klima sahibi her tüketicinin en az 2 adet klima derecesi sahibi olmasını her zaman yazarım. Montaj bittikten sonra üfleme ısısının kontrolü yapılmalıdır ancak bu havalar gerçek test sonuçlarına ulaşabileceğiniz havalar değil onu da unutmamak lazım. :)
Bu ürünlerle ilgili bir görsel paylaşabilir misiniz hocam bakayım ürünlere ona göre temin ederim.
 
Son düzenleme:
I Çevrimdışı

ismail.irak

Yeni Üye
20 Şub 2019
8
38
Baglantılar yapıldıktan sonra sıstemın gaz valflerı acıldımı. acıldıysa gecmıs olsun. yapılacak vakumlamanın hıcbır esprısı kalmadı.

Bu konu için sabah telefon ettim. Açıp açmadığı konusunda tereddütte kaldı, vakumlama yaparken sistemdeki gazı toplayıp vakumlama yapıp tekrar gaz basacağım dedi. Vanalar açılmış olsa bile klimanın bağlantıdan sonra denemek için bile olsa hiç çalıştırılmamış olması durumu kurtarmaz mı acaba?

O kadar yapılacak diye not yazdırmama defalarca söylememe rağmen ısrarla yapmamaları çok garip geliyor.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,255
vakumlama yaparken sistemdeki gazı toplayıp vakumlama yapıp tekrar gaz basacağım dedi
Maalesef sısteme gazı vermıs. boru ıcerısındekı nemlı hava / toz partıkullerıyle klıma gazının karısmıs durumda.
yapacagı vakumlamanın esprısı kalmadı.

genede gelınce kontrol etsın bır ıhtımal acmamıs olabılır.
 
I Çevrimdışı

ismail.irak

Yeni Üye
20 Şub 2019
8
38
Maalesef sısteme gazı vermıs. boru ıcerısındekı nemlı hava / toz partıkullerıyle klıma gazının karısmıs durumda.
yapacagı vakumlamanın esprısı kalmadı.

genede gelınce kontrol etsın bır ıhtımal acmamıs olabılır.
Peki bu durumda sistemden toplayacağı gazı mı basacak geri yoksa yeni sıfır gaz kullanacak? Bilmediğimiz işler olduğu için size belki garip gelen sorular soruyor olabilirim kusura bakmayın :)

Birde dış ünitedeki vananın fotoğrafını çekip paylaşsam kapalı olup olmadığı anlaşılabilir mi?
 
I Çevrimdışı

ismail.irak

Yeni Üye
20 Şub 2019
8
38
Peki bu durumda sistemden toplayacağı gazı mı basacak geri yoksa yeni sıfır gaz kullanacak? Bilmediğimiz işler olduğu için size belki garip gelen sorular soruyor olabilirim kusura bakmayın :)

Birde dış ünitedeki vananın fotoğrafını çekip paylaşsam kapalı olup olmadığı anlaşılabilir mi?

Cumartesi günü geldiler. Bağlantıyı açtıktan sonra vanaları açmamış. Yarım saat civarı vakumlama yapıldı, ürün sorunsuz bir şekilde teslim edildi. Son durum bu şekilde.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,255
I ismail.irak, Gözümüz aydın diyelim.
gule gule kullanmak nasip olur Inşallah.

Ilerleyen zamanda urun hakkındaki memnuniyetinizi bizimle paylaalayi unutmayın.
Bu modeli düşünen arkadaslae icin yazdiklariniz referans niteliği taşımakta :ok
 
I Çevrimdışı

ismail.irak

Yeni Üye
20 Şub 2019
8
38
Ilerleyen zamanda urun hakkındaki memnuniyetinizi bizimle paylaalayi unutmayın.
Bu modeli düşünen arkadaslae icin yazdiklariniz referans niteliği taşımakta :ok

Tabi hocam ne demek, sonuçta bende buraları takip ederek bu ürünü almaya karar verdiysem başka birileri de aynı şekilde faydalanmalı...


Büyük geçmiş olsun diyelim.

Neyse ki Klimanın kalitesi tatminkâr. :ok

Yardımlarınız ve üşenmeden yazdığınız uzun uzun yorumlarınız için de ayrıca teşekkür ederim. İnşallah memnun kalırız üründen. Çalışma hayatınızda başarılar dilerim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri