Türk Telekom'un 14 gün içinde cayma hakkına cevabı | Yardımınıza ihtiyacım var

furkangunes04 Çevrimdışı

furkangunes04 

Yeni Üye
3 Ara 2021
6
33
Merhabalar.

Benim durumun özeti şu şekildedir: Yeni yaptığımız binaya 2021 yılı Şubat ayında taşınmış, elektrik, su, doğalgaz, internet gibi altyapılar için gerekli işlemleri yapmış, internet hariç tüm altyapılar tamamlanıp faaliyete geçmişti. İnternet için yaptığımız işlemler arasında Türk Telekom'un 444 1 444 hattını arayarak yeni daire için yeni abonelik başvurusu da vardı.

Aradan 2 yıla yakın zaman geçtikten sonra 25 Kasım 2022'de dairemize fiber internet hizmeti sağlandı (100mbps fiber internet). İnternet için abonelik sözleşmesi bana imzalatılmak istendi. Karşı çıktığımda ise sağlanan hizmetin abonelik başvurusu karşılığında yapıldığı, hizmetin sağlandığı ve eksik kalan sözleşme kabulünü ise yapmam gerektiği söylendi. Fiyat olarak da piyasa şartlarına uygun olarak aylık 154 lira + 6 lira fiber modem ücretiyle beraber toplam 160 lira ödemem gerektiği de söylenince, bu fiyatın da taahhütle garanti altına alınmasından ötürü kabul ettim ve sözleşmeyi dairemizde imzaladım. Bu sözleşme 2 yıllıkmış.

Evimizde hali hazırda kullandığımız başka bir markanın VDSL internet hizmeti de mevcuttu. Kardeşimin üzerine kayıtlı olan bu internet hizmetini iptal etmek istediğimizde, firma bize Telekom'dan sözleşmenin kabul edildiği 14 gün içerisinde bedelsiz cayma hakkımızın olduğunu ve bize ayrıca 100mbps fiber internet için indirim tanımlayacağını (75 lira aylık kullanım ücreti + 10 lira modem ücreti toplam 85 lira) söyledi.

Telekom'un online işlemler hizmetinden abonelik iptali seçeneğini seçtiğimizde karşımıza 632 lira ücret uyarısı çıktı (hatta ek faturalar da olabilirmiş). İşte bu uyarıya ait ekran görüntüsü:

Cayma-Bedeli-sansurlu.jpg


Bu ekran görüntüsüyle önce CİMER ve BTK'ya şikayet metni yazıp gönderdik. Ardından Telekom'un 444 1 444 nolu hattını arayarak bedelsiz caymak istediğimizi ancak karşımıza bedel çıktığını ilettik. Müşteri hizmetleri yetkilisi bu ücretin cayma bedeli veya bir cezai ücret olmadığını, kampanya indirimlerinin faturasının tarafımıza yansıtıldığını belirtti. Yani kanunu deldiklerini resmen itiraf ettiler, hem de açık açık ve resmi olarak!

CİMER'den henüz cevap gelmedi. Gelirse onu da buraya ekleyeceğim. BTK'dan ise uzun bir metinle cevap verildi.

Türk Telekom'un 14 gün içinde cayma hakkına cevabı (BTK Tüketici Şikayet sistemi üzerinden):

Sayın Furkan Güneş,

İletmiş olduğunuz talebinizle ilgili gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır.

8********1 hizmet numaralı internet hattınız için , 08.02.2021 tarihi itibariyle 24 ay taahhütlü Fiber Hız Sever Kampanya kapsamında Yalın 100 Mbps'ye Kadar Limitsiz Fiber (H) tarifesi üzerinden hizmet almaya başladığınız anlaşılmış olup taahhüdünüzün bitiş tarihi 08.02.2023 ?dir.

28.05.2014 tarihi itibari ile yürürlüğe giren Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile; belirsiz süreli ve süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli sözleşmelerin tüketiciler tarafından cezai şart ödenmeksizin feshedilebilmesi düzenlenmiştir. Şirketimiz ile aboneler arasında imzalanan TTNET Abonelik Sözleşmesinde cezai şart bulunmamakta olup, abone fesih hakkını herhangi bir ceza bedeli ödemeksizin kullanabilmektedir.

Bununla birlikte şirketimiz tarafından abonelere özel şartlarla sunulan kampanyalar; 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, bu Kanun kapsamında çıkartılan Yönetmelik, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Kurul Kararları ile Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve yönetmeliklerine uygun olarak düzenlenmektedir.

Elektronik Haberleşme Sektöründe hizmet veren şirketimiz tarafından, kampanya taahhüt süresinden önce aboneliğin iptali halinde; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu?nun 03.01.2013 tarih ve 2013/DK-THD/14 numaralı Taahhütlerde Yer Alan Cayma Bedelleri konulu Kurul Kararı ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında çıkarılan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği?nin 16. maddesi gereği; kampanya kapsamında sağlanan faydalar ile taahhüt süresi sonuna kadar kalan hizmet bedelleri karşılaştırılarak düşük olan bedel kararda belirtilir şartlarla, aboneden tahsil edilebilecektir.

Abonelik iptal faturası içerisinde yer alan kampanyadan sağlanan avantajlara ilişkin ücretler; kampanya ve taahhütlerin bitiş süresinden önce iptal edilmesi halinde geri alınan indirimlere yahut cihaz bedellerine ait ücretler olup abonelerden cezai şart adı altında ücret alınması söz konusu değildir. Açıklanan bilgiler doğrultusunda, hattın iptali durumunda tahakkuk edecek iptal faturasına yansıyan kampanya avantaj bedeli/ kurulum ve bağlantı ücretini tarafınızca ödenmesi gerektiğini bildirmek isteriz.

Taahhüt süresi içerisinde kampanyadan ayrılmanız, giriş paketinizden daha düşük ücretli bir pakete geçmeniz ya da aboneliğinizin iptali durumunda kampanyada kullandığınız indirimler, rayiç cihaz ve diğer faydalar ile kalan ay paket ücret toplamı karşılaştırılacak, düşük olan tutar faturanıza yansıtılacaktır. Ek olarak (varsa); bağlantı/kurulum/ürünlerin ve kampanya katılım ücretinin kalan taksitlerinin toplamı ayrıca tahsil edilir.

Abonelik sözleşmesi , sözleşmenin taraflarını ve tarafların hak ve yükümlülüklerini belirleyen çerçeve bir sözleşmedir. Abonemizle belirsiz süreli olarak bir sözleşme imzalanmıştır. Taahhütname ise abonelere sağlanan avantajlar karşılığında abonenin belli bir kampanyadan/tarifeden faydalandığı ve taahhüt ettiği süre boyunca aboneliğini sürdüreceğine ilişkin taahhüt verdiği ek bir sözleşmedir. Taahhütnamede taahhütte öngörülen süre sonunda her iki tarafın yükümlülüklerini yerine getirmesi ile ayrı bir bildirime gerek kalmadan taahhüt sona ermektedir. Ancak tüketici mevzuatı gereği belirsiz süreli olarak yapılan abonelik sözleşmesinin feshinde açık bir irade beyanı aranır. Bu durumda abone dilediği zaman aboneliğini mevzuata uygun biçimde yazılı olarak yahut faks yoluyla sonlandırabilecektir. Neticeten taahhüt ve abonelik sözleşmesi farklı anlamlar taşıyan ve farklı amaçlara yönelik sözleşmelerdir.

Saygılarımızla.

Tüketici Koruma Kanunu'nu inceledik (siz de incelemek isterseniz ). Beşinci Bölüm, Diğer Tüketici Sözleşmeleri, İş yeri dışında kurulan sözleşmeler, Madde 47'ye uyan bir sözleşme imzalamışız. Bu sözleşmenin 5 nolu bendinde aşağıdaki metin yazmaktadır:

6502 Sayılı Tüketici Koruma Kanunu
BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer Tüketici Sözleşmeleri
İş yeri dışında kurulan sözleşmeler
MADDE 47


(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Cayma süresi içinde satıcı veya sağlayıcı sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya tüketiciyi borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Bu kanuna muhalif şöyle bir durum var: Cayma süresi içinde sözleşmeye konu hizmet karşılığında kampanya avantajı isminde ödeme talep edilmektedir.

Şimdi ne yapmamı önerirsiniz? Aboneliği iptal ettikten sonra tüm faturaları ödeyip, bu faturalarla ve sözleşmeden 14 gün içinde çıktığımın belgesini alarak Tüketici Hakem Heyetine gidersem bir sonuç alır mıyım?
 
Galatas4ray Çevrimdışı

Galatas4ray

Yeni Üye
9 Ara 2018
32
31
Maalesef cimer dediğimiz yer konu ile bire bir ilgilenmiyor. Şikayetçiyi direk olarak şikayete konu olan firmaya iletiyor. Bir nevi aracı görevi görüyor. Önceden cimer direk olarak şikayetlerle bire bir ilgilenirdi şimdi böyle değil artık. Zaten bu firmalar bunu bildikleri için bu kadar rahatlar. Ben defalarca şikayet ettim sonuç her zaman aynı oldu en son tüketici hakem heyetiyle sorunu çözdüm oda 6 ay sürdü ama sonunda kazandım
 
J Çevrimdışı

Jlozde

Yeni Üye
5 Tem 2019
3
37
Hangi isim altında alınırsa alınsın, abonelik bittiği için fatura edilen tutar cezai ödeme olarak sayılır. Bununla ilgili benim bildiğim yargıtay kararı var. Seninle aynı durumdayım ancak Turkcell ile. THH ben buna karar veremem dedi, işin içinden çıktı.

Kanun açık bir şekilde belirtiyor, 14 gün içinde caymak hakkındır diye. Turknet hariç buna uyan firma görmedim ne yazık ki.

Adem Helvacı Adem Helvacı Adem hocam, ben Can DH yönetimden hatırlarsın umarım :). Abi numaranı kaybetmişim, Savaş sana sanırım attı bu konuları ama mümkünse durumu sen de bi değerlendirebilir misin?

Merhabalar.

Benim durumun özeti şu şekildedir: Yeni yaptığımız binaya 2021 yılı Şubat ayında taşınmış, elektrik, su, doğalgaz, internet gibi altyapılar için gerekli işlemleri yapmış, internet hariç tüm altyapılar tamamlanıp faaliyete geçmişti. İnternet için yaptığımız işlemler arasında Türk Telekom'un 444 1 444 hattını arayarak yeni daire için yeni abonelik başvurusu da vardı.

Aradan 2 yıla yakın zaman geçtikten sonra 25 Kasım 2022'de dairemize fiber internet hizmeti sağlandı (100mbps fiber internet). İnternet için abonelik sözleşmesi bana imzalatılmak istendi. Karşı çıktığımda ise sağlanan hizmetin abonelik başvurusu karşılığında yapıldığı, hizmetin sağlandığı ve eksik kalan sözleşme kabulünü ise yapmam gerektiği söylendi. Fiyat olarak da piyasa şartlarına uygun olarak aylık 154 lira + 6 lira fiber modem ücretiyle beraber toplam 160 lira ödemem gerektiği de söylenince, bu fiyatın da taahhütle garanti altına alınmasından ötürü kabul ettim ve sözleşmeyi dairemizde imzaladım. Bu sözleşme 2 yıllıkmış.

Evimizde hali hazırda kullandığımız başka bir markanın VDSL internet hizmeti de mevcuttu. Kardeşimin üzerine kayıtlı olan bu internet hizmetini iptal etmek istediğimizde, firma bize Telekom'dan sözleşmenin kabul edildiği 14 gün içerisinde bedelsiz cayma hakkımızın olduğunu ve bize ayrıca 100mbps fiber internet için indirim tanımlayacağını (75 lira aylık kullanım ücreti + 10 lira modem ücreti toplam 85 lira) söyledi.

Telekom'un online işlemler hizmetinden abonelik iptali seçeneğini seçtiğimizde karşımıza 632 lira ücret uyarısı çıktı (hatta ek faturalar da olabilirmiş). İşte bu uyarıya ait ekran görüntüsü:

Cayma-Bedeli-sansurlu.jpg


Bu ekran görüntüsüyle önce CİMER ve BTK'ya şikayet metni yazıp gönderdik. Ardından Telekom'un 444 1 444 nolu hattını arayarak bedelsiz caymak istediğimizi ancak karşımıza bedel çıktığını ilettik. Müşteri hizmetleri yetkilisi bu ücretin cayma bedeli veya bir cezai ücret olmadığını, kampanya indirimlerinin faturasının tarafımıza yansıtıldığını belirtti. Yani kanunu deldiklerini resmen itiraf ettiler, hem de açık açık ve resmi olarak!

CİMER'den henüz cevap gelmedi. Gelirse onu da buraya ekleyeceğim. BTK'dan ise uzun bir metinle cevap verildi.

Türk Telekom'un 14 gün içinde cayma hakkına cevabı (BTK Tüketici Şikayet sistemi üzerinden):



Tüketici Koruma Kanunu'nu inceledik (siz de incelemek isterseniz ). Beşinci Bölüm, Diğer Tüketici Sözleşmeleri, İş yeri dışında kurulan sözleşmeler, Madde 47'ye uyan bir sözleşme imzalamışız. Bu sözleşmenin 5 nolu bendinde aşağıdaki metin yazmaktadır:

6502 Sayılı Tüketici Koruma Kanunu
BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer Tüketici Sözleşmeleri
İş yeri dışında kurulan sözleşmeler
MADDE 47




Bu kanuna muhalif şöyle bir durum var: Cayma süresi içinde sözleşmeye konu hizmet karşılığında kampanya avantajı isminde ödeme talep edilmektedir.

Şimdi ne yapmamı önerirsiniz? Aboneliği iptal ettikten sonra tüm faturaları ödeyip, bu faturalarla ve sözleşmeden 14 gün içinde çıktığımın belgesini alarak Tüketici Hakem Heyetine gidersem bir sonuç alır mıyı
 
Geri
Üst Alt