Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

Aalper

Aktif Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
10
Yaş
30
Servis yardımcı olmuyorsa THH başvurup çözebilirsiniz.
Sormak istediğim üçüncü kez servisi çağırıp tamir yerine değişim mi isteyeceğim. %100 kabul etmeyecekler hakem heyetine gidecek o zaman arçeliği mi şikayet edeceğim aldığım mağazayı mi?
 

canerx

Aktif Üye
Katılım
31 Mar 2022
Mesajlar
24
Yaş
30
Sormak istediğim üçüncü kez servisi çağırıp tamir yerine değişim mi isteyeceğim. %100 kabul etmeyecekler hakem heyetine gidecek o zaman arçeliği mi şikayet edeceğim aldığım mağazayı mi?
Arçeliği edeceksiniz diye biliyorum.
 

TC Yıldırım 

𝒴ℐℒ𝒟ℐℛℐℳ
Platin Üye
Ayın En Aktif Üyesi
Katılım
6 Ara 2019
Mesajlar
3,899
Sormak istediğim üçüncü kez servisi çağırıp tamir yerine değişim mi isteyeceğim. %100 kabul etmeyecekler hakem heyetine gidecek o zaman arçeliği mi şikayet edeceğim aldığım mağazayı mi?
Sakın reddedilir satın aldığınız mağazayı şikayet edeceksiniz size kim fatura kestiyse o satıcıyı şikayet edin.
 

TC Yıldırım 

𝒴ℐℒ𝒟ℐℛℐℳ
Platin Üye
Ayın En Aktif Üyesi
Katılım
6 Ara 2019
Mesajlar
3,899
Abiler selam.
Bir şey sormak istiyorum

Bir makinamın THH kararıyla ücret iadesi onaylandı. Fatura bedeli ödenecek. Fakat şöyle bir sorun var. Ben makinayı aldığımda 6999 liraydı, şimdi makina 9999 lira. Süreç boyunca 5-6 ay geçti ve haliyle fiyatlar arttı. Fatura bedelim olan 6999 lira bana ödenecek. Ben de gidip başka bir makina alacağım. Ama makinanın fiyatı arttığı için benim ödeyeceğim para da artık 9999 lira oldu. Aradaki 3000 lira zararımın tazmin edilmesini istiyorum.

Şimdi ben bu aradaki 3000 lira farkı almak için THH kararına itiraz edip mahkemeye başvurmam gerekiyormuş. Bunu yapsam mı bilemedim, Kaç ay sürer, karar onaylanır mı, bununla uğraşmaya değer mi? Ne dersiniz ?
Faturada ne yazyorsa onu iade alma hakkınız var şikayet ederken değişim yada en yüksek nakit avnas faizi ile,
para iadesi talep edebilirdiniz o aşama geride kalmış fatura tutarı ne ise onu iade alacaksınız.

Kanunen hak arayamazsınız artık tüketici mahkemesine giderseniz masraflar size ait eliniz boş kalırsınız.

Fatura tıutarını almaktan başka çareniz yok firmanın canını yakmak istiyorsanız icra yolu ile tahsil edin..

İcra dosya masrafı ödettirin firmaya..
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
23,197
Yaş
49
Abiler selam.
Bir şey sormak istiyorum

Bir makinamın THH kararıyla ücret iadesi onaylandı. Fatura bedeli ödenecek. Fakat şöyle bir sorun var. Ben makinayı aldığımda 6999 liraydı, şimdi makina 9999 lira. Süreç boyunca 5-6 ay geçti ve haliyle fiyatlar arttı. Fatura bedelim olan 6999 lira bana ödenecek. Ben de gidip başka bir makina alacağım. Ama makinanın fiyatı arttığı için benim ödeyeceğim para da artık 9999 lira oldu. Aradaki 3000 lira zararımın tazmin edilmesini istiyorum.

Şimdi ben bu aradaki 3000 lira farkı almak için THH kararına itiraz edip mahkemeye başvurmam gerekiyormuş. Bunu yapsam mı bilemedim, Kaç ay sürer, karar onaylanır mı, bununla uğraşmaya değer mi? Ne dersiniz ?
Ayıplı Mallar 6502 madde 8 ile 12 arasında belirlenmiştir
8 de ayıplı mal tanımı
9 da Ayıplı maldan sorumluluk
10 da İspat yükü
11 de Seçimlik hakları
12 de ise zamanaşımı konuları düzenlenmiştir

6098 sayılı Kanunda TAZMİNAT kavramı esas olarak HAKSIZ FİİLLERDEN DOĞAN BORÇ İLİŞKİLERİ başlığı altında düzenlenmiş olmakla birlikte adı geçen kanunun 114 üncü maddesinde haksız fiil sorumluluğuna ilişkin hükümlerin kıyas yolu ile sözleşmeye aykırılık hallerine deuygulanacağı hüküm altına alınmıştır.

Bu bağlamda HAKSIZ FİİLLERDEN DOĞAN BORÇ İLİŞKİLERİ ve dolayısıyla maddi manevi tazminat talebine ilişkin temel hükümler 6098 sayılı kanunun 49 ila 76 ıncı maddelerinde düzenlenmiştir.

Yalnız bu talepte bulunacaksanız İSPAT YÜKÜ kısmına değinmek gerekecek zira karşı tarafın ispat ile ilgili yükümlülükleri olduğuı gibi sizin de yükümlülükleriniz mevcut.

1- Uğramış olduğunuz zararı
2- Satıcının ayıplı mal veya hizmet sunduğunu
3- Satıcının ayıplı mal satmada veya sağlayıcının ayıplı hizmet sunmada kusurlu olduğunu
4- Uğramış olduğunuz zarar ile satılan ayıplı mal veya sunulan ayıplı hizmet arasında illiyet bağı bulunduğunu

İspatlama yükümlülüğü size aittir.


Diğer taraftan satıcı veya sağlayıcının yine 6098 sayılı kanun'un ilgili hükümleri uyarınca söz konusu zarardan sorumlu olmadığını veya zararın tüketicinin fiili nedeniyle artmış olduğunu ispatlama hakkı saklıdır.

Öte yandan şunu da hatırlatmakta fayda var.

Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin ''Kararın Niteliği ve Kapsamı'' başlıklı 22 inci maddesi uyarınca heyetler uyuşmazlıkla ilgili karar verirken tarafların talepleriyle bağlıdır. Heyetlerin görev sınırlarının belirlenmesi amacıyla uyuşmazlık miktarları da 6502 Sayılı TKHK ''Başvuru '' başlıklı 68 inci maddesi uyarında ''Tüketiciler tarafından maddi manevi tazminat talep edilebilecek durumlarda söz konusu talebin ''verilebilecek en yüksek tazminat'' şeklinde yoruma açık şekilde değil AÇIK VE NET olarak belirtilmesi gerekir.
 

MselimTR

Yeni Üye
Katılım
19 Haz 2022
Mesajlar
1
Yaş
31
Merhaba.
Bir sıkıntım var ne yapacağımı bilmiyorum yardımcı olursanız çok mutlu olurum.

16.05.2022 Tarihinde internetten laptop aldım 17.05.2022 tarihinde elime ulaştı fakat daha kendi içinde yüklü gelen windowsu kurarken mavi ekran hatası vermişti yine de sonra kurulumu yaptım bu sefer yine mavi ekran hataları devam etti ve donanımsal problem olduğunu düşünerek ertesi gün yani 18.05.2022 tarihinde aldığım firmaya değişim yapmak için ürünü götürdüm fakat teknik servis raporu gerektiğini söylediler kendileri de teknik servise gönderiyormuş kabul ettim ve arızalı ürün giriş formu oluşturup servise yolladılar fakat teknik servis değişim yapılmasını belirtmeme rağmen mavi ekran hatasını gidermek için format attıklarını ve gerekli testleri yapıp üründe bir sıkıntı görmediklerini söyleyerek ürünü geri yolladı. Ürünü teslim alıp içinde yüklü olan windowsu kurarken yine mavi ekran hatası verdi kurulumu yaptım hiçbir güncelleme driver kurulumu vs. yapmadım ve yine hata aldım sonra windows update ve driver güncellemesi yaparak denemek istedim güncelledim ve sonuç aynı oldu ben de bu sefer mavi ekran hatasının video görüntüsünü almak için kayıt tutmaya başladım ve bir tanesini almayı başarıp usb diske atıp mavi ekran hata kodlarını da bir kağıda yazarak yine ertesi gün aldığım firmaya teknik servise gönderilmek üzere teslim ettim arızalı ürün giriş formuna ikinci defa gönderildiğini mavi ekran hatalarının devam ettiğini değişim istediğimi kağıda hataları yazdığımı ve usb diske video görüntüsü attığımı da belirttim. Şimdi teknik servis sonucunu bekliyorum.

Sorum şu eğer yine değişim yapılmadan veya sorun giderilmeden ürün gönderilirse ne yapmamı tavsiye edersiniz? Ürünün ücreti THH üst sınırını geçiyor tüketici mahkemesine gitmem gerekiyor gitmek zorunda kalırsam kazanabilir miyim? Son olarak ürün hediye kulaklıkla gelmişti açtım az kullandım kutusu duruyor geri isterlerse kullanıldığım için ürün değişimi veya iade almama gibi hakları var mı?

Bu arada satın aldığım firma ve ürünün resmi distribütörü ile yazışmalarım var konuyu onlara da açıklamıştım ilk arızalı ürün giriş formunun fotoğrafını da çekmiştim fakat imzam yok eğer gerekirse ikincisinin imzalı fotoğrafını çekebilirim.

Şimdiden teşekkürler.