Televizyon ve Beyaz Eşya Garanti Başlangıcı ve Kontrol Etme Meselesi

M Çevrimdışı

memrekaya

Yeni Üye
13 Haz 2018
26
30
Merhabalar öncelikle,şimdi ben farklı bir eve yaklaşık 1 ay sonra kontrol etmek üzere buzdolabı ve televizyon almayı düşünüyorum neden derseniz de kur 50-100 lira her hafta atıyor ve beğendiğim ürünlerin stokları tek tük kaldı her yerde,bu gidişle büyük zararlar edilecek gibi duruyor.Benim merak ettiğim şu,şimdi mesela tv geldi eve konuldu ben yokken başkası kapıyı açtı,sanırım biz kargocuyla zaten ürünü kontrol edemiyoruz kutu açılışını,kurulumunu bizzat servisin yapması gerekiyor,bu durumda garanti servisin gelmesiyle mi başlar bu birinci sorum,üründe bir fiziki ya da teknik problem varsa bu da servis gelip kutu açılımı ve kurulumu yaptığı sırada mı tespit edilip gereği yapılır bu da ikinci sorum.Teşekkürler.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhabalar öncelikle,şimdi ben farklı bir eve yaklaşık 1 ay sonra kontrol etmek üzere buzdolabı ve televizyon almayı düşünüyorum neden derseniz de kur 50-100 lira her hafta atıyor ve beğendiğim ürünlerin stokları tek tük kaldı her yerde,bu gidişle büyük zararlar edilecek gibi duruyor.Benim merak ettiğim şu,şimdi mesela tv geldi eve konuldu ben yokken başkası kapıyı açtı,sanırım biz kargocuyla zaten ürünü kontrol edemiyoruz kutu açılışını,kurulumunu bizzat servisin yapması gerekiyor,bu durumda garanti servisin gelmesiyle mi başlar bu birinci sorum,üründe bir fiziki ya da teknik problem varsa bu da servis gelip kutu açılımı ve kurulumu yaptığı sırada mı tespit edilip gereği yapılır bu da ikinci sorum.Teşekkürler.


Ürün garantisi, Yetkili servis tarafından sisteme montaj kaydı girildiğinde başlar.

Eğer yetkili servis hizmeti almadıysanız Fatura tarihi itibari ile başlkar ki Çeyizlik durumlarda bu sizin zararınıza olur.

Nakliye hasar prosedürleri markalara göre farklılık gösteren uygulamalardır. Yine de en makul olanı ürün kutusunu yetkili servisin açmasıdır ki bu durumda sorumluluk hiç bir zaman sizde olmaz :ok
 
M Çevrimdışı

memrekaya

Yeni Üye
13 Haz 2018
26
30
Üstad 50MU7000 alacaktım 1 aydır ev kesinleşmediği için alamadım 2750 den başladı şuan 2980 TL heralde 1 ay daha almasam 200-300 liradan fazla zamlanacak,ben mesela hepsiburada'dan üye satışından alsam ürünü evde dursa 1 ay sonra servisi çağırsam hiç kutuyu açmadan bir problem durumunda iade,değişim vs hakkımız olur mu yine yoksa ancak tamir vs hakkımız mı olur,aynı soruları Samsung buzdolabı için de sorabilirim fakat onu yukko'dan almayı düşünüyorum televizyon maalesef kalmadı yukko da,ancak hepsiburada'da bireysel firmada var
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Üstad 50MU7000 alacaktım 1 aydır ev kesinleşmediği için alamadım 2750 den başladı şuan 2980 TL heralde 1 ay daha almasam 200-300 liradan fazla zamlanacak,ben mesela hepsiburada'dan üye satışından alsam ürünü evde dursa 1 ay sonra servisi çağırsam hiç kutuyu açmadan bir problem durumunda iade,değişim vs hakkımız olur mu yine yoksa ancak tamir vs hakkımız mı olur,aynı soruları Samsung buzdolabı için de sorabilirim fakat onu yukko'dan almayı düşünüyorum televizyon maalesef kalmadı yukko da,ancak hepsiburada'da bireysel firmada var


Azizim markaların ÇEYİZLİK uygulaması vardır, Beyaz eşyalarda 5 yıla varan süreler, Elektronik ürün gurupları için ise 6 ay geçerlidir bu süre.

Yani satın aldıktan sonra 6 ay içerisinde tv yi kurdurmanız lazım, yoksa fatura tarihinden itibaren garantisi başlamış olur vs.

Kutuyu servis açtığı sürece sorumluluk sizde olmaz her türlü hakkınız mahfuz kalır. Lakin mesafeli satışlardaki sözleşmelerden kaynaklanan haklarınızı, mesela 14 günde koşulsuz iade hakkınızı kaybedersiniz. :ok
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
51
Üstad 50MU7000 alacaktım 1 aydır ev kesinleşmediği için alamadım 2750 den başladı şuan 2980 TL heralde 1 ay daha almasam 200-300 liradan fazla zamlanacak,ben mesela hepsiburada'dan üye satışından alsam ürünü evde dursa 1 ay sonra servisi çağırsam hiç kutuyu açmadan bir problem durumunda iade,değişim vs hakkımız olur mu yine yoksa ancak tamir vs hakkımız mı olur,aynı soruları Samsung buzdolabı için de sorabilirim fakat onu yukko'dan almayı düşünüyorum televizyon maalesef kalmadı yukko da,ancak hepsiburada'da bireysel firmada var
Burada şöyle bir sorun oluşma ihtimali var, arkadaşım yaşadı çünkü... İnternetten almış olduğu televizyon kargo taşıması esnasında hasar görmüş ve uzun süreç sonucunda satın aldığı site ve kargo bu sorumluluğun altına girmedi ve televizyon elinde kaldı.

Senin mevzuya gelecek olursak; ürünü aldın, Allah korusun taşıma kaynaklı sorunlu geldi ve sen servis gelmeden kutuyu açamayacağına göre hasarlı olduğunu servisin gelip kuracağı vakit anlayacaksın ve iş işten çoktan geçmiş olacak... Ben bu yüzden internetten tv alma işini riskli görüyorum, takdir senin.
 
M Çevrimdışı

memrekaya

Yeni Üye
13 Haz 2018
26
30
Ben de bu durumu düşünüyordum aslında,en mantıklısı sanırım eve geçip kargo anında fiziki hasarı kontrol edebilecek şekilde satın almak ürünü zam falan artık yapacak bir şey yok maalesef
 
C Çevrimdışı

Captain

Yeni Üye
12 Ağu 2018
29
tam da bu şekilde gittigidiyordan samsung 50mu7000 almıştım mart ayında çeyiz için ürünü beklettik temmuz ayında yeni eve taşındık kurdurmak için samsung servisi çağırdık geldi açtı fakat ne görelim tv nin ekranı kırılmış kutuda hasar görünmüyordu , aras kargo denen rezil firma kutunun darbe alan yerine irsaliye falan yapıştırıp kamufle etmiş dışarıdan hiçbir şey görünmüyor hasara dair fakat tv ekranı pert olmuş . servis ürünün hasarlı olduğuna dair ve kutu hasarlı olduğuna dair tutanak tuttu gitti. aras kargo ve gittigidiyor dan olumlu yanıt alamadığım için hakem heyetine verdim uğraşıyorum şimdi.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
Merhabalar öncelikle,şimdi ben farklı bir eve yaklaşık 1 ay sonra kontrol etmek üzere buzdolabı ve televizyon almayı düşünüyorum neden derseniz de kur 50-100 lira her hafta atıyor ve beğendiğim ürünlerin stokları tek tük kaldı her yerde,bu gidişle büyük zararlar edilecek gibi duruyor.Benim merak ettiğim şu,şimdi mesela tv geldi eve konuldu ben yokken başkası kapıyı açtı,sanırım biz kargocuyla zaten ürünü kontrol edemiyoruz kutu açılışını,kurulumunu bizzat servisin yapması gerekiyor,bu durumda garanti servisin gelmesiyle mi başlar bu birinci sorum,üründe bir fiziki ya da teknik problem varsa bu da servis gelip kutu açılımı ve kurulumu yaptığı sırada mı tespit edilip gereği yapılır bu da ikinci sorum.Teşekkürler.
2 gün önce hepsiburadada bu ürüne bakmıştım 1400 tl dı (Samsung HB6247SX/XEO 3 Kademeli Aspiratör)bugün tekrar baktım.2000 tl olmuş. yakında hiç bir cihaz alamayacak duruma geleceğiz. gidişat çok kötü.
 
Geri
Üst Alt