Televizyon 14 Gün İçinde Cayma Hakkı Problemi

E Çevrimdışı

Enthusiasm

Yeni Üye
17 May 2018
27
31
Merhabalar,
Zamanında aldığım Philips banding problemi yaşamıştım, üzerine servis çağırdım. Servis bunun normal ve iade kapsamında olmadığını söyledi. Bende tüketici hakem heyetine başvurdum, başvurudan 5 ay sonra arandım. O zamana kadar kur almış başını gitmişti. Aldığım fiyata Vestel alınabiliyordu. Bende iadeden vazgeçtim ve şehir dışında işlerim olduğu için aileme hediye ettim.

Suan gerçekten premium bir TV almak istiyorum, sütten ağzım yandigi için satıcılara sorarak TV almaya karar verdim. Ancak hangi satıcıya sorsam servis tarafından iade veya değişim çıkmadığı sürece 14 gün içinde olsa dahi iade alamıyoruz. Bu ne demek? Yasaları umursamamak mı? Ne yapmak lazım bu durumda? Çünkü Sony 55xh9077 alacağım ürün 9999 tl ve n11 de bir çıt indirim varken almak istedim. Ancak banding çıkarsa veya herhangi bir problem aynı süreci yaşamak istemiyorum.
Rahatça 14 gün içinde iade değişim yapan bir yer biliyor musunuz? Bu konu ile ilgili ne yapabilirim? Önerileriniz nelerdir?

Satıcıya mesaj attım ve verdiği cevap aşağıdadir.
CD944C67-99B3-4D4C-B94D-E893D05E0DEF.png

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Adem Helvacı Adem Helvacı
 
E Çevrimdışı

Enthusiasm

Yeni Üye
17 May 2018
27
31
Kanuna kalınca hocam 5-6 ay sonra sizi arıyor hakem heyeti başvurudan sonra. İnceleyen kişi gelip iade çıkınca bir süre de onu bekleyeceğiz. O zamana kadar Türkiye'de zaten durumların ne olacağı dahi belli değil. Birde rahatlıkla iade etmek istiyorum ürünü yasal bir süreç var ancak herkes kafasına göre at koşturuyor. Ya sorunlu çıkma ihtimali düşük ancak bir kere yaşayınca insan garantiye almak istiyor. Bir tek Amazon bu konuda çok iyi ancak onun da ürün gami çok düşük.
 
lemon Çevrimdışı

lemon

Aktif Üye
31 Eki 2020
416
38
kutu açıldığı an iade alamayız diyor.
sebep şu
iade aldığı takdirde o ürünü tekrar satışa koyamaz. müşteriye kutusu açılmış poşetleri yırtılmış ürünü satamaz. bu sadece tvlerde böyle .
servis raporu dediği şey gerçekten arızalı ürünlerde tutulur. bozuk ve ayıplı ürün satılmıştır para iadesi yapılması önerilir yazar.
satıcı bu raporla ürünü fabrikaya iade eder parasını geri alır. ürün bozuk değilse iade almazlar. yoksa ben bunu aldım kullandım geri iade edeyim olayı yok. tvlerde ayakkabı gibi giydikten sonra değiştireyim bir numara büyük ver deme imkanın yok
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

sonyden size poşetleri yırtılmış kullanılmış ve kutusuna koyulmuş tv gönderseler kabul eder misiniz?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

daha önce Bimden aldığım tvyi 1 hafta kullandıktan sonra beğenmeyip geri iade etmiştim yalnız mağaza müdürü bana titiz birine benzediğimi ve kutu içinde eksik bir aparat vida vs olduğu an işin tüketici mahkemesine kadar gittiğini çok sıkıntılı olduğunu söyledi ve uyardı kutusu açılmış tv satamayız vs..

A101den aldığım başka bir tvyi üç gün sonra iade ettim kutusu hiç açılmadığı halde iade adene kadar göbeğim çatladı kutuyu defalarca incelediler. mağaza müdürü defalarca sordu neyini beğenmedin diye müdürm ettik bir hata affet dedim öyle yatıştı olay :) müdür müdürünü o müdürde üst müdürünü aradı ama kutu açılmadığı için iade aldılar
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bu arada bimdeki müdür iade ettiğim tvyi satışa koymadan direkt kendisine aldı :)
 
Son düzenleme:
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
282
37
bugün hepsiburadadan aldığım tv (toshiba 43ll3a63dt)nin kurulumu için servis geldi.paketleri açıp tv yi kurdular panel testi yapmadan gideceklerken uyardım panel testi talep ettim .test sonucu ekranın farklı noktalarında 1ölü piksel ve 5 adet iğne ucu gibi piksel hataları buldum(terim ismini bilmiyorum sanki ekrana iğne batırılmış çentikler oluşmuş gibi bir görüntü vardı). servis toz abi onlar bişe olmaza getirdi. tutanağa 3 adet leke var diye yazdı.ölü pikseli de yaz tutanağa dediğimde yazmam dedi.ölü piksel var tutanağa yazmıyorsun derken kameraya aldım(kayıt yapıyorum diye bilgi de verdim). servis gidince tv yi biraz kurcaladım. internette gezinirken tv birden dondu sonra kapanıp açıldı.(daha bir saatlik televizyon) hepsiburadayı aradım iade etmek istiyorum dedim kutuyu açtıysanız iade olmaz dedi . ben tvyi paketledim kutusuna koydum. ürünü beğenmedim diye yazıp iade talebi oluşturdum.gelip alacak kargo.



1-şimdi benim sorum kutuyu açmadan ürünü beğenip beğenmeyeceğimizi nasıl bileceğiz? ben bu kutunun rengini beğenmedim, faturam kutuya eğri yapıştırılmış vs. deyip iade edecek değiliz ya.



2- tvyi servis kurdu paketleri servis açtı (yırttı hatta) bu poşetler yırtılmış iade almıyoruz deyip iadeyi reddedebilirler mi?



3- ürün hem teknik açıdan kusurlu (ölü piksel vs.) hem de beğenmedim (daha birinci saatte donuyor takılıyor. güncelleme yapmadım sen bunun yazılımıyla oynamışşın falan demesinler diye) iade talebini ürün arızalı diye yapsam daha mı iyi olurdu?



4- tvyi paketleyip kutuya koymakla hata mı ettim? hepsiburada iade kısmında ürünü eksiksiz olarak paketleyip kargoya verin yazıyor. aradığımda ürünü kimin paketleyeceği ile ilgili net birşey söylemedi.



büyük ihtimal satıcı ürünü geri almayacak bana gönderecek(umarım kabul eder).sonrasında tüketici hakem heyetine gideceğim(inşallah gerek kalmaz). yanlış yaptığım şeyleri söylerseniz sevinirim
 
lemon Çevrimdışı

lemon

Aktif Üye
31 Eki 2020
416
38
bugün hepsiburadadan aldığım tv (toshiba 43ll3a63dt)nin kurulumu için servis geldi.paketleri açıp tv yi kurdular panel testi yapmadan gideceklerken uyardım panel testi talep ettim .test sonucu ekranın farklı noktalarında 1ölü piksel ve 5 adet iğne ucu gibi piksel hataları buldum(terim ismini bilmiyorum sanki ekrana iğne batırılmış çentikler oluşmuş gibi bir görüntü vardı). servis toz abi onlar bişe olmaza getirdi. tutanağa 3 adet leke var diye yazdı.ölü pikseli de yaz tutanağa dediğimde yazmam dedi.ölü piksel var tutanağa yazmıyorsun derken kameraya aldım(kayıt yapıyorum diye bilgi de verdim). servis gidince tv yi biraz kurcaladım. internette gezinirken tv birden dondu sonra kapanıp açıldı.(daha bir saatlik televizyon) hepsiburadayı aradım iade etmek istiyorum dedim kutuyu açtıysanız iade olmaz dedi . ben tvyi paketledim kutusuna koydum. ürünü beğenmedim diye yazıp iade talebi oluşturdum.gelip alacak kargo.



1-şimdi benim sorum kutuyu açmadan ürünü beğenip beğenmeyeceğimizi nasıl bileceğiz? ben bu kutunun rengini beğenmedim, faturam kutuya eğri yapıştırılmış vs. deyip iade edecek değiliz ya.



2- tvyi servis kurdu paketleri servis açtı (yırttı hatta) bu poşetler yırtılmış iade almıyoruz deyip iadeyi reddedebilirler mi?



3- ürün hem teknik açıdan kusurlu (ölü piksel vs.) hem de beğenmedim (daha birinci saatte donuyor takılıyor. güncelleme yapmadım sen bunun yazılımıyla oynamışşın falan demesinler diye) iade talebini ürün arızalı diye yapsam daha mı iyi olurdu?



4- tvyi paketleyip kutuya koymakla hata mı ettim? hepsiburada iade kısmında ürünü eksiksiz olarak paketleyip kargoya verin yazıyor. aradığımda ürünü kimin paketleyeceği ile ilgili net birşey söylemedi.



büyük ihtimal satıcı ürünü geri almayacak bana gönderecek(umarım kabul eder).sonrasında tüketici hakem heyetine gideceğim(inşallah gerek kalmaz). yanlış yaptığım şeyleri söylerseniz sevinirim
hepsi buradada yaptığınız alışverişin alt kısmında firmayla yaptığınız satış sözleşmesi ve iade koşulları mevcut o kısımları okuyup iyice analiz edin. orda ne yazıyorsa onlar sizin hakkınız
 
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
282
37
  • cayma hakkının kullanılamayacağı ürünler
  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler (Chipgold, ziynet altın vb.)
  • Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler
  • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünler
  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler (Fidan vb.)
  • Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar (Telefon kontör siparişleri, dijital kodlar vb.)
  • Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetler (Montaj vb.)
  • Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariği ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine yönelik hizmetler
  • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler (İç çamaşırı, mayo, kozmetik, kulaklık, epilatör, tıraş makineleri vb.)
  • Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde ve maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin ürünler (Toner, kartuş, şerit vb. her türlü yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler vb.)

bunlardan hiçbirine girmiyor.
 
lemon Çevrimdışı

lemon

Aktif Üye
31 Eki 2020
416
38
  • cayma hakkının kullanılamayacağı ürünler
  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler (Chipgold, ziynet altın vb.)
  • Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler
  • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünler
  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler (Fidan vb.)
  • Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar (Telefon kontör siparişleri, dijital kodlar vb.)
  • Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetler (Montaj vb.)
  • Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariği ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine yönelik hizmetler
  • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler (İç çamaşırı, mayo, kozmetik, kulaklık, epilatör, tıraş makineleri vb.)
  • Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde ve maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin ürünler (Toner, kartuş, şerit vb. her türlü yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler vb.)

bunlardan hiçbirine girmiyor.
mantıken sözlü değil yazılı olarak yapılan sözleşme ne ise o geçerlidir. biz kabul etmiyoruz olmaz dendiği anda, sizinle yaptığımız sözleşme de ne yazıyorsa o dur. eğer kabul etmezseniz her türlü dava açma bakın tüketici hakem falan demiyorum normal dava açma hakkınız var.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

servisin panelde 3 adet nokta var diyerek tutanak tutması bir avantaj ayrıca o noktalarıda fotoğraflayın lazım olacak
 
dtyakup Çevrimdışı

dtyakup 

Aktif Üye
4 Kas 2020
282
37
fotoğrafını çektim ölü piksel dediğim belli oluyor diğer çentik gibi noktalar kameradan çok anlaşılmıyor

Inked316a30ab-33f7-4fa1-9326-f60978ddb61c_LI.jpg
 
lemon Çevrimdışı

lemon

Aktif Üye
31 Eki 2020
416
38
fotoğrafını çektim ölü piksel dediğim belli oluyor diğer çentik gibi noktalar kameradan çok anlaşılmıyor

Inked316a30ab-33f7-4fa1-9326-f60978ddb61c_LI.jpg
hocam şimdi fotoğrafların çıktısını alın. servis roporununda bir fotokopisini ardındanda güzel pcden bir yazı: şu tarihte ürünü aldım, şu tarihte ürrün kurulumu yapıldı. ürün kurulum esnasında kusurlar tespit edildi. servis raporu ve fotoğraflarda belirtilen kusurlardan ötürü ürünü geri. iade ediyorum. geri iade işlemi kabul edilmediği takdirde yine bu belgelerle gerekli süreç başlatıcaktır. diye bir yazı kutunun içine koyun. hepsinin birer nüsha fotokopisinide kendinize alın. yollayın sıkıyorsa geri almasınlar
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ahahahaha VAllahi güldüm, Demek SERVİS KURALLARI ile hareket ediyorlarmış

Bu ülkede Servisleri adam yerine koyan bir firma mı var ki servisin kural dayatabilme lüksü olsun?

Servis ağın kim oluşturuyor? Üretici firma
Servisler kimlere bağlı? Üretici firmalara
Servis ağının işleyiş kurallarını kim belirliyor? Üretici firma

Nasıl oluyor da servis kurallarına bağlı oluyorlarmış? (Üretici/İthalatçı aynı şey bu senaryoda)

Burada iki konu var

1- Hiç bir marka veya firmanın kuralı, devletin kanunundan üstün değildir
2- Devletimizin kanunu ne yazık ki ağır ilerliyor

Buradan olayın sosyolojik boyutlarına kadar inmek istemiyorum konunun ekseni değişmesin diye lakin sakız değerinde konu için dahi THH ye başvuruluyor ve dosya sayıları onbinler yüzbinler ile ifade ediliyorsa hakem heyetlerinin de yapabileceği bir şey olmuyor.

Mesela 2 gün sonra yine gündem var, Biz daha Eylül ayını ancak işleyebiliyoruz, düşünün ki Kasım ayındayız (Bize göre yine de iyi gidiyoruz)

Yasal olarak iade hakkınız var siz o satıcı tayfasının işine gelen kısmından söylediklerine kulak asmayın, Ancak yasa tarafındaki işleyişin ağırlığını da peşinen kabullenmek durumunda kalıyorsunuz ona yapabilecek bir şey olmuyor.


LG de, SONY de, PHILIPS de hep aynı lacivert maalesef. Hepsinde de bu ''Satayım da geri almamak için her taklayı atayım'' mantığı var yıllardır.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bir diğer husus ise sevgili lemon lemon un ''Poşetleri yırtılmış kutu sana satılsa ne yaparsın?'' yaklaşımındaki hata ile ilgili olsun.

Bir defa ben yırtık poşetli, açık kutulu bir mal almadım ki bana bunu verebilsin veya satabilsin.

Eğer bir mal veya hizmet, ödenen bedelin karşılığını vermiyor ise kanunen bu AYIP diye geçer ve AYIPLI MAL muamelesi görür. O noktadan sonra kutusu açılmış, poşeti yırtılmış kısmı tüketiciyi ilgilendirmez.

SONY efendi, LG efendi, PHILIPS efendi tüketiciden parasını aldığı malı, vaat ettiği şekli ile teslim etmekle mükellef.

Poşeti kutusu açılmış ürünler ile uğraşmak istemeyen üretici, kalite kontrol departmanını zenginleştirecek, ürün kalitesini yükseltecek, servis ağına gerekli teknik donanımı sağlayacak ve en önemlisi ise hizmet verdiği ülke vatandaşlarını korumak için yazılmış kanunlara riayet edecek.

Kimse kusura bakmasın SONY efendi poşet parası ödemesin, kutusu açılmış tv yi revize edip daha ucuza spot piyasaya satmasın diye bu ülke vatandaşı çürük çarık ve ayıplı malı kullanmak zorunda değil.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst Alt