Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem abi ben anlamıyorum bu kafadaki ticari ahlak zihniyetini, fiziki yada internetten bir mağaza sattığı ürünün arkasında durmuyor.
Değişim ve iade yapmamak için binbir takla atıyor, ben ve benim gibi tüketicilerin kara listesine düşüyor ve sonra tabikide oradan alışveriş yapmıyoruz.
Ama sonra o mağaza ağlamaya başlıyor devlete yada kendi ortamında, işler kesat ürün satamıyorum vs vs. destek bekliyor.
Adam olup sattığı ürünlerin arkasında dursa zaten güvenimizi kazanıp oda kazanıcak, ama nerde bu ticari ahlak.
Valla abim bir tane C922 kamera aldım 2 gün önce. Kameranın performansından, istediğimi verip vermeyeceğinden emin değilim, 1000tl nin üstünde paramın heba olmasını da istemiyorum ve dolayısı ile çözümü yine YABANCI abilerde bulup gidip ürünü AMAZON sitesinden aldım ki birkaç gün içerisinde AMAZON ile ilgili video hazırlayacağım zira çok çok çok şaşırdığım bir uygulamaya da imza attı AMAZON sitesi bir arkadaşımın Monitör alışverişinde. Duyunca sizler de şaşıracaksınız.

''NASIL YANİ? BU KADAR MI?'' sorusuna adamların cevabı
''EVET BU KADAR'' şeklinde oldu ve arkadaşımın sorunu sadece ama sadece tek bir yazışma ile çözüldü.

Şimdi ben de kendi kameramı bilerek buradan aldım, sonuçta dijital lisans içerikli ürün değil, ambalajını dikkatlice yırtmadan açıp deneyeceğim, istediğim performansı veriyor ise sorun yok ürün bende, vermiyor ise iade yoluna gidip yine AMAZON'dan bu sefer MONSTER 32'' 165hz 1ms monitör alacağım.


Bu kadar şeyi neden yazdım?

Hani bir laf var ya ''Bizim milletimize bizim milletimiz dışında dost olmaz'' diye.

Lafın doğrusu şu ''Bizim Milletimize Bizim Milletimiz dışında düşman yok artık..''


Her zaman yazıyorum, ısrrala yazacağım.

''Yüce Devletimiz eline Haydar'ı alıp bu çıkarcı sahtekar mahlukların TEPESİNE TEPESİNE vurmadığı sürece bunlardan bir cacık olmaz''

YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
...
 
LQCKDQWN Çevrimdışı

LQCKDQWN 

Aktif Üye
13 May 2021
141
Valla abim bir tane C922 kamera aldım 2 gün önce. Kameranın performansından, istediğimi verip vermeyeceğinden emin değilim, 1000tl nin üstünde paramın heba olmasını da istemiyorum ve dolayısı ile çözümü yine YABANCI abilerde bulup gidip ürünü AMAZON sitesinden aldım ki birkaç gün içerisinde AMAZON ile ilgili video hazırlayacağım zira çok çok çok şaşırdığım bir uygulamaya da imza attı AMAZON sitesi bir arkadaşımın Monitör alışverişinde. Duyunca sizler de şaşıracaksınız.

''NASIL YANİ? BU KADAR MI?'' sorusuna adamların cevabı
''EVET BU KADAR'' şeklinde oldu ve arkadaşımın sorunu sadece ama sadece tek bir yazışma ile çözüldü.

Şimdi ben de kendi kameramı bilerek buradan aldım, sonuçta dijital lisans içerikli ürün değil, ambalajını dikkatlice yırtmadan açıp deneyeceğim, istediğim performansı veriyor ise sorun yok ürün bende, vermiyor ise iade yoluna gidip yine AMAZON'dan bu sefer MONSTER 32'' 165hz 1ms monitör alacağım.


Bu kadar şeyi neden yazdım?

Hani bir laf var ya ''Bizim milletimize bizim milletimiz dışında dost olmaz'' diye.

Lafın doğrusu şu ''Bizim Milletimize Bizim Milletimiz dışında düşman yok artık..''


Her zaman yazıyorum, ısrrala yazacağım.

''Yüce Devletimiz eline Haydar'ı alıp bu çıkarcı sahtekar mahlukların TEPESİNE TEPESİNE vurmadığı sürece bunlardan bir cacık olmaz''

YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
YAPTIRIM
...
Aynen haklısın abi.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ekle abi. bende meşhur olayım :yeah
Yahu sen iste senin adına özel video çekerim, kardeşimin yüzü gülsün yeter :kiskis

SS aldım masa üstüne ekledim, AMAZON videosu hazırlarken ilk senin ss i kullanacağım.

Hatta az önce Youtube Topluluk sekmesinde çağrı yaptım insanlara, bu tarz içerik için kaynak ulaştırmak isteyenler olursa ulaştırsın diye :)
 
LQCKDQWN Çevrimdışı

LQCKDQWN 

Aktif Üye
13 May 2021
141
Yahu sen iste senin adına özel video çekerim, kardeşimin yüzü gülsün yeter :kiskis

SS aldım masa üstüne ekledim, AMAZON videosu hazırlarken ilk senin ss i kullanacağım.

Hatta az önce Youtube Topluluk sekmesinde çağrı yaptım insanlara, bu tarz içerik için kaynak ulaştırmak isteyenler olursa ulaştırsın
Tamam abi sağol.
 
korkutsa Çevrimdışı

korkutsa 

Aktif Üye
6 Kas 2020
65
47
İnternet üzerinden yapılan alışveriş hem evinizin, işyeriniz konforunda yorulmadan gerçekleştirilmesi, hem de fiziki mağazalara göre daha hesaplı olması bakımından günden güne yoğunluk kazanmakta. Ama internetten alışverişin de sorunlu tarafları yok değil maalesef. Bu sorunlardan en önemlisi alışverişin yapılacağı güvenli sitenin doğru seçilmesi. Ancak, tüketiciler bu konuda bilinçlenmeye başladığından ve güvenlik tedbirleri arttırıldığından bu sorun çözülecek gibi görünüyor. İkinci önemli sorun ise kargodan teslim alınan ürünün hasarlı çıkması ya da farklı bir ürünün gönderilmiş olması. Bu sorundan etkilenmemek için dikkat edilmesi gerekenler:

Kargo geldiğinde teslim almadan önce yapılması gerekenler:

- Ürünü teslim aldığınıza dair fişi imzaladığınızda o fişte yer alan "ürünü eksiksiz, hasarsız teslim aldım" beyanını da kabul etmiş oluyorsunuz. Bu nedenle ürünü teslim almadan önce mutlaka içini açıp bakmaya çalışın. Kargo görevlisi açtırmak istemezse kargo fişinin üzerine "ürün kontrol edilmeden teslim alınmıştır" ibaresini ekleyin.

- Ürünü teslim aldığınızda kargo görevlisi gitmeden hızlıca açıp kontrol edin. Herhangi bir hasar varsa kargo görevlisiyle beraber "hasar tespit tutanağı" tutun ve kargo görevlisi ayrılmadan ürünü kendisine teslim edin. Eğer kargo görevlisi hasarlı ürünü teslim almadan giderse bağlı bulunduğu şubeye ulaşarak kendisini şikayet ederek durumu (ürünün hasarlı geldiğini, ancak kutuyu açmak için mecburen fişi imzaladığınızı) anlatın. Kargo şubesi yetkilisi bu durumda muhtemelen bir kargo görevlisi göndererek hasar tespit tutanağı tutturup ürünü teslim aldıracaktır ancak bunu yapmazsa ürünü satın aldığınız firmaya durumu bildirin. Firma kargo firmasıyla temasa geçerek sorunu çözmeye çalışacaktır.

- Ürün geldiğinde kutusunu gözle muayene edin. Dış kutusunda hasar varsa bunu kargo görevlisine göstererek kutuyu açmadan fişi imzalamayacağınızı ve ürünü teslim almayacağınızı bildirin. Bu durumda kargo görevlisi çok büyük bir olasılıkla kutuyu açmanıza izin verecektir. Kargo görevlilleri kutulardaki bu tip hasarları alıcıdan saklama konusunda idmanlıdırlar. Bu nedenle son derece dikkatli olmalısınız.

Kargoyu teslim aldıktan sonra hasarı fark ederseniz:

Bu durumda konu sıkıntılı bir hal alabilir. Zira, kargo görevlisine ürünü sağlam teslim aldığınıza dair fişi imzalayıp vermeniz nedeniyle ne satıcı ne de siz kargo firmasından bir hasar tazmini alamayabilirsiniz. Yine de ürünü teslim aldıktan hemen sonra hasarın farkına varırsanız kargo şubesini zaman kaybetmeden arayarak durumu anlatıp hasar tespit tutanağı konusunda yardımcı olmalarını rica edebilirsiniz. Eğer sıklıkla internetten alışveriş ediyorsanız ve kargo elemanları yüzünüze aşina ise yardımcı olmaya çalışıyorlar. Tabi sert bir üslup takınmadan yapıcı bir dille rica etmelisiniz.

Hasarlı ürün mobilya veya porselen türü bir ürünse tedarikçiler ve dolayısıyla satıcılar hasarlı parçanın yenisini gönderebilmektedirler. O nedenle hasarlı parçalar çok değilse yardım için satıcıya başvurabilirsiniz.
Adem Bey,

Bir de şu boyut var. Montaj yapılacak türden bir beyaz eşya satın aldıysanız bir yerde okudum ama tam yerinşi şimdi hatırlamıyorum şöyle bir ibare vardı. "Ürünün garanti dahilinde sayılabilmesi için montaj servisi geldiğinde kutunun açılması gerekmektedir. Kutusu açılmış ürünler garanti dışı sayılacaktır."

Şimdi yukarıda kargo görevlisinin yanında kutuyu açıp ürünü kontrol etmemiz gerektiğine dair başka ifadeler kullandınız. Biz ne edelim Adem hocam?
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Sorunun çözüldüğüne çok sevindim.
Felaket tellalı olmak istemem ama Amazonda kısa sürede o eleştirdiğimiz mecralar gibi olacak görürsünüz. Yaşadığım deneyimi özetleyeyim;

Prime üyesiyim,indirimle güzel bir ayakkabı aldım,alırken dikkat etmedim çünkü prime sembollü ürünler 1 gün sonra hep geliyordu. Ertesi gün fark ettim teslim süresiyle arada 7 gün vardı. Müşteri hizmetleri sohbetine bağlandım sordum; yurtdışına çıkacağım gelecek gün çok riskli o gün evden ayrılacağım dedim. Eskiden 1 gün sonra gelirdi dedim,bayan bana evimin hızlı teslim bölgesinde olmadığını bu yüzden geç geleceğini ama ilgililerle görüşeceğini hızlandıracağını bildirdi.

Ertesi gün merak ettim aynı ayakkabının yine amazon satıcısından başka bir bedenine baktım ertesi gün teslim görünüyor. Tekrar bağlandım dalgamı geçiriyorsunuz yoksa bilgisizlik mi var dedim. Özür dilediler açıkladılar. Neyse bekledim yine,son gün geldi çattı.
Tekrar bağlandım, bugün çıkacak mı diye sordum,bilmiyoruz cevabı aldım. Durumumu tekrarladım,siparişi iptal etmek istemiyorum,sistemde adres değişikliği var ama değiştiremiyorum dedim. Müşteri temsilcisi bana kargoya verilmeden değişemiyor dedi. Tekrar hayal kırıklığı (amazon cidden farklıydı). Siparişi iptal ettim,ne özür mesajı ne bir bilgi gelmedi. Soruyorum prime üyelik Ankaranın göbeğine ürünü 1 hafta sonra göndereceğim diyip göndermemek midir? Umuyorum siz yaşamazsınız böyle tecrübeleri :)
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Adem Bey,

Bir de şu boyut var. Montaj yapılacak türden bir beyaz eşya satın aldıysanız bir yerde okudum ama tam yerinşi şimdi hatırlamıyorum şöyle bir ibare vardı. "Ürünün garanti dahilinde sayılabilmesi için montaj servisi geldiğinde kutunun açılması gerekmektedir. Kutusu açılmış ürünler garanti dışı sayılacaktır."

Şimdi yukarıda kargo görevlisinin yanında kutuyu açıp ürünü kontrol etmemiz gerektiğine dair başka ifadeler kullandınız. Biz ne edelim Adem hocam?
Kutuyu açmadan kutuda hasar var mı ona bakın.
Kutuda hasar varsa almayın ya da servisin açmasını bekleyin.
Ürün hasarlı veya arızalı çıkarsa yenisi ile değişim veya iade hakkınız olacak zaten.
 
korkutsa Çevrimdışı

korkutsa 

Aktif Üye
6 Kas 2020
65
47
Kutuyu açmadan kutuda hasar var mı ona bakın.
Kutuda hasar varsa almayın ya da servisin açmasını bekleyin.
Ürün hasarlı veya arızalı çıkarsa yenisi ile değişim veya iade hakkınız olacak zaten.
Öyle diyorsun da Umut hocam. Geçen haftalarda Adem hocamın yayınladığı Hepsiburada'nın müşteri talebini reddettiği mevzu var. İki taraf da kutu hasarlıysa almasaydınız deyip kestirip atmış. Üstelik vatandaş kendisi açmayıp servisin kendi eliyle açtığı kutu. Servis tarafından tutanak tutulduğu halde müşterinin elinde kalmış ürün. Kimse kabul etmiyor.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Öyle diyorsun da Umut hocam. Geçen haftalarda Adem hocamın yayınladığı Hepsiburada'nın müşteri talebini reddettiği mevzu var. İki taraf da kutu hasarlıysa almasaydınız deyip kestirip atmış. Üstelik vatandaş kendisi açmayıp servisin kendi eliyle açtığı kutu. Servis tarafından tutanak tutulduğu halde müşterinin elinde kalmış ürün. Kimse kabul etmiyor.

Paketlemeyi güzel yapmak bu yüzden önemli işte.
Amazon bunun için boşuna epey kağıt harcamıyor. :kiskis
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Paketlemeyi güzel yapmak bu yüzden önemli işte.
Amazon bunun için boşuna epey kağıt harcamıyor. :kiskis
Ne kağıdı amazon ön tarafa kağıt koyuyor arka tarafta hiç kağıt yok :kiskis

Ürün arkadan darbe alsa hasar alacak ben beğenmiyorum amazonun paketllemesini

kutu içinde sallanmasın diye bir tarafa kağıt koyuyorlar..
 
Geri
Üst Alt