T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
An itibariyle gelen mail i paylaşıyorum...


iade-kabulu.png
iade etiketini yazdır satıcıya gönder ürünü cart curt olmuş vs demezse satıcı paran direk iade edilir hadi geçmiş olsun ☺️
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,965
iade etiketini yazdır satıcıya gönder ürünü cart curt olmuş vs demezse satıcı paran direk iade edilir hadi geçmiş olsun ☺️
Yerel esnaf defalarca kanıtlıyor kendi güvensizliğini. :kiskis
İade konusunda Amazon kadar iyi olmayan tonla sözde kurumsal firmamız da mevcut ama yerel esnaf hiç hata kabul etmiyor. :hihi
Kılıç keskinliğinde tüketici kanunları şart bu ülkeye.
 
LQCKDQWN Çevrimdışı

LQCKDQWN 

Aktif Üye
13 May 2021
141
iade etiketini yazdır satıcıya gönder ürünü cart curt olmuş vs demezse satıcı paran direk iade edilir hadi geçmiş olsun ☺️
satıcı sürat kargo ile anlaşmalı vede kod belirtmiş. iade etiketi dediğiniz sanırım 2 tane barkodlu kağır var biri büyük, diğeri küçük, kolinin içine ve dışına yapıştırın demiş amazon onu kastetdiniz değil mi ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yerel esnaf defalarca kanıtlıyor kendi güvensizliğini. :kiskis
İade konusunda Amazon kadar iyi olmayan tonla sözde kurumsal firmamız da mevcut ama yerel esnaf hiç hata kabul etmiyor. :hihi
Kılıç keskinliğinde tüketici kanunları şart bu ülkeye.
aynen üstadım. ürünmü aldık başımıza dert mi aldık belli değil.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
satıcı sürat kargo ile anlaşmalı vede kod belirtmiş. iade etiketi dediğiniz sanırım 2 tane barkodlu kağır var biri büyük, diğeri küçük, kolinin içine ve dışına yapıştırın demiş amazon onu kastetdiniz değil mi ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


aynen üstadım. ürünmü aldık başımıza dert mi aldık belli değil.
Evet biri içine biri dışına satıcı teslim alınca iade yi onaylarsa paran hemen hesabına iade edilir
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Amazon dan küçük ufak tefek şeyler alırsanız satıcı önemli değil belli meblağ üzeri ürünlerin satıcısının amazon olmasına dikkat etmek lazım ki iade konusunda sorun çıkmasın
 
LQCKDQWN Çevrimdışı

LQCKDQWN 

Aktif Üye
13 May 2021
141
Evet biri içine biri dışına satıcı teslim alınca iade yi onaylarsa paran hemen hesabına iade edilir
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Amazon dan küçük ufak tefek şeyler alırsanız satıcı önemli değil belli meblağ üzeri ürünlerin satıcısının amazon olmasına dikkat etmek lazım ki iade konusunda sorun çıkmasın
anladım kardeşim daha dikkatli olucam artık.
 
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
52
Evet 10.06.2021 tarih itibariyle gelen mesajda satıcının para yı iade ettiği gözüküyor.
Tabi hesaba girip baktığımda para daha geçmemiş, müşt.hiz. bayan maksimum 10 gün sürebilir dedi.
Destek olan, ilgilenen,yorum yapan herkeze teşekkür ederim, başta Adem Helvacı Adem Helvacı abi olmak üzere çok sağolun.


qwerc93f8b1e00af49a1.png
geçmiş olsun muhtemelen pazartesi öğleden sonra hesabınıza düşer
 
Merlot Çevrimdışı

Merlot 

Aktif Üye
26 Ara 2018
272
50
Amazon yapmaz ayak oyunu. Sonuçta sizin iade talebinize dair yasal bildiriminizi ispatlayan ekran alıntısı vs elinizde var. 14 gün de yasal hakkınız var sorun olmaz.
Adem hocam geçenlerde kargo geldi
imzalamadan önce açıp kontrol etmek istedim böyle bir hakkınız yok dedi
imzaladıktan sonrada eleman açıp kontrol etmemi beklemeden resmen kaçıp gitti
Şimdi her kargo firması kafasına göre kural belirliyor bu kargo işinin yasal bir yönetmeliği var mıdır
Yasal haklarımız nelerdir bunları öğrenebileceğim kaynak var mıdır
Konu dışı oldu biraz ama yazılanları okuyunca aklıma geldi
 
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
52
Adem hocam geçenlerde kargo geldi
imzalamadan önce açıp kontrol etmek istedim böyle bir hakkınız yok dedi
imzaladıktan sonrada eleman açıp kontrol etmemi beklemeden resmen kaçıp gitti
Şimdi her kargo firması kafasına göre kural belirliyor bu kargo işinin yasal bir yönetmeliği var mıdır
Yasal haklarımız nelerdir bunları öğrenebileceğim kaynak var mıdır
Konu dışı oldu biraz ama yazılanları okuyunca aklıma geldi
İnternet üzerinden yapılan alışveriş hem evinizin, işyeriniz konforunda yorulmadan gerçekleştirilmesi, hem de fiziki mağazalara göre daha hesaplı olması bakımından günden güne yoğunluk kazanmakta. Ama internetten alışverişin de sorunlu tarafları yok değil maalesef. Bu sorunlardan en önemlisi alışverişin yapılacağı güvenli sitenin doğru seçilmesi. Ancak, tüketiciler bu konuda bilinçlenmeye başladığından ve güvenlik tedbirleri arttırıldığından bu sorun çözülecek gibi görünüyor. İkinci önemli sorun ise kargodan teslim alınan ürünün hasarlı çıkması ya da farklı bir ürünün gönderilmiş olması. Bu sorundan etkilenmemek için dikkat edilmesi gerekenler:

Kargo geldiğinde teslim almadan önce yapılması gerekenler:

- Ürünü teslim aldığınıza dair fişi imzaladığınızda o fişte yer alan "ürünü eksiksiz, hasarsız teslim aldım" beyanını da kabul etmiş oluyorsunuz. Bu nedenle ürünü teslim almadan önce mutlaka içini açıp bakmaya çalışın. Kargo görevlisi açtırmak istemezse kargo fişinin üzerine "ürün kontrol edilmeden teslim alınmıştır" ibaresini ekleyin.

- Ürünü teslim aldığınızda kargo görevlisi gitmeden hızlıca açıp kontrol edin. Herhangi bir hasar varsa kargo görevlisiyle beraber "hasar tespit tutanağı" tutun ve kargo görevlisi ayrılmadan ürünü kendisine teslim edin. Eğer kargo görevlisi hasarlı ürünü teslim almadan giderse bağlı bulunduğu şubeye ulaşarak kendisini şikayet ederek durumu (ürünün hasarlı geldiğini, ancak kutuyu açmak için mecburen fişi imzaladığınızı) anlatın. Kargo şubesi yetkilisi bu durumda muhtemelen bir kargo görevlisi göndererek hasar tespit tutanağı tutturup ürünü teslim aldıracaktır ancak bunu yapmazsa ürünü satın aldığınız firmaya durumu bildirin. Firma kargo firmasıyla temasa geçerek sorunu çözmeye çalışacaktır.

- Ürün geldiğinde kutusunu gözle muayene edin. Dış kutusunda hasar varsa bunu kargo görevlisine göstererek kutuyu açmadan fişi imzalamayacağınızı ve ürünü teslim almayacağınızı bildirin. Bu durumda kargo görevlisi çok büyük bir olasılıkla kutuyu açmanıza izin verecektir. Kargo görevlilleri kutulardaki bu tip hasarları alıcıdan saklama konusunda idmanlıdırlar. Bu nedenle son derece dikkatli olmalısınız.

Kargoyu teslim aldıktan sonra hasarı fark ederseniz:

Bu durumda konu sıkıntılı bir hal alabilir. Zira, kargo görevlisine ürünü sağlam teslim aldığınıza dair fişi imzalayıp vermeniz nedeniyle ne satıcı ne de siz kargo firmasından bir hasar tazmini alamayabilirsiniz. Yine de ürünü teslim aldıktan hemen sonra hasarın farkına varırsanız kargo şubesini zaman kaybetmeden arayarak durumu anlatıp hasar tespit tutanağı konusunda yardımcı olmalarını rica edebilirsiniz. Eğer sıklıkla internetten alışveriş ediyorsanız ve kargo elemanları yüzünüze aşina ise yardımcı olmaya çalışıyorlar. Tabi sert bir üslup takınmadan yapıcı bir dille rica etmelisiniz.

Hasarlı ürün mobilya veya porselen türü bir ürünse tedarikçiler ve dolayısıyla satıcılar hasarlı parçanın yenisini gönderebilmektedirler. O nedenle hasarlı parçalar çok değilse yardım için satıcıya başvurabilirsiniz.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem hocam geçenlerde kargo geldi
imzalamadan önce açıp kontrol etmek istedim böyle bir hakkınız yok dedi
imzaladıktan sonrada eleman açıp kontrol etmemi beklemeden resmen kaçıp gitti
Şimdi her kargo firması kafasına göre kural belirliyor bu kargo işinin yasal bir yönetmeliği var mıdır
Yasal haklarımız nelerdir bunları öğrenebileceğim kaynak var mıdır
Konu dışı oldu biraz ama yazılanları okuyunca aklıma geldi
Abi temel olarak ülkemizdeki en büyük sorun denetim mekanizmasının çalışmaması ve ne yazık ki yüce devletimizin YAPTIRIM mekanizmasını işletmemesi.

En temel ve basit örnek, tüketicinin YASAL hakkı olan değişim hakkı için firmaların NORMAL yoldan değişimi yapmak yerine vatandaşı prosedürlere boğup 6 ay bekletip sonra Devletimizin EMRİ ile mecburen değiştirmesi ancak YAPTIRIM olmadığı ve suratları kösele olduğu için kimsenin umurunda bile olmaması.

Şimdi;

Kanun var da ne oluyor?

Ahlak yok ahlak..
 
LQCKDQWN Çevrimdışı

LQCKDQWN 

Aktif Üye
13 May 2021
141
Abi temel olarak ülkemizdeki en büyük sorun denetim mekanizmasının çalışmaması ve ne yazık ki yüce devletimizin YAPTIRIM mekanizmasını işletmemesi.

En temel ve basit örnek, tüketicinin YASAL hakkı olan değişim hakkı için firmaların NORMAL yoldan değişimi yapmak yerine vatandaşı prosedürlere boğup 6 ay bekletip sonra Devletimizin EMRİ ile mecburen değiştirmesi ancak YAPTIRIM olmadığı ve suratları kösele olduğu için kimsenin umurunda bile olmaması.

Şimdi;

Kanun var da ne oluyor?

Ahlak yok ahlak..
Adem abi ben anlamıyorum bu kafadaki ticari ahlak zihniyetini, fiziki yada internetten bir mağaza sattığı ürünün arkasında durmuyor.
Değişim ve iade yapmamak için binbir takla atıyor, ben ve benim gibi tüketicilerin kara listesine düşüyor ve sonra tabikide oradan alışveriş yapmıyoruz.
Ama sonra o mağaza ağlamaya başlıyor devlete yada kendi ortamında, işler kesat ürün satamıyorum vs vs. destek bekliyor.
Adam olup sattığı ürünlerin arkasında dursa zaten güvenimizi kazanıp oda kazanıcak, ama nerde bu ticari ahlak.
 
Geri
Üst Alt