SAMSUNG M7 MONİTOR VE SAMSUNG TÜRKİYE İLE İLGİLİ YAŞADIĞIM SORUN

O Çevrimdışı

oldreview

Yeni Üye
4 Ağu 2022
5
54
Öncelikle herkese selamlar.

Trendyol üzerinden, 28.06.2022 tarihinde Samsung resmi satıcısı olan bir mağazadan Samsung M7 LS32AM700UMXUF monitör satın aldım. Monitör bana 01.07.2022 tarihinde teslim edildi. Monitörü açıp kurduk ama ortanın soluna yakın bir kısımda boydan boya mavi bir çizgi olduğunu gördüm. Bana ürünü satan satıcı ile irtibat kurup durumu anlattım. Samsung Türkiye ile görüşmemi tavsiye ettiler, aslında görece ürünü uygun fiyatla temin ettiğim için satıcı ile para iadesi olayına girmek istemediğimden ben de Samsung Türkiye ile görüştüm, beni bulunduğum bölgede farklı bir ilçedeki servislerine yönlendirdiler. Görüşme Cuma günü gerçekleşmişti ve servis Salı günü gelip monitörün durumunu raporlayarak benden eksiksiz teslim aldı.

Araya bayram girince, konu ile ilgili herhangi bir yerle görüşme yapmayı düşünmedim. Bayramın ertesi haftasında Samsung Türkiye ile görüşüp, durumun ne olduğunu sordum. Ürünün ellerine ulaştığını ve gerekli incelemelerin sürdüğünü söylediler. Aradan bir kaç gün geçtikten sonra Samsung Türkiye'den bir bayan beni aradı ve istersem monitörü onarıp, üstüne de bana 1500 TL teklif ettiler. Doğal olarak yeni aldığım bir ürünün tamir edilmiş bir ürün durumuna düşeceğinden ben bu teklifi kabul etmedim ve yenisi ile değiştirilmesini talep ettim.

Yanlış hatırlamıyorsam ertesi gün bana bir SMS geldi, mesajda bana iki model öneriyorlardı. M5 ve M7 modellerinin minör farklılıkları olan modelleriydi bunlar. Ben Samsung Türkiye'yi arayıp özellikle M7 modelindeki panel ve diğer özellikler arasında benim aldığım model arasında bir fark olup olmadığını sordum ve olmadığını görünce bana teklif edilen LS32BM700UUXUF modelini tercih ettiğimi ilettim ve bana tamam denildi. Aradan bir hafta kadar bir süre geçtikten sonra ürünün yollanıp, yollanmadığını öğrenmek maksadı ile tekrar Samsung Türkiye'yi aradım ve bana ürünün 8 gün önce kargolandığını, lojistik firmasının belirli günlerde dağıtım yaptığını söylediler, doğal olarak beklemeye devam ettim. Ertesi hafta tekrar aradım ve ürünün yaklaşık 15 günlük bir sürede hala nasıl kargoda beklediğini merak ettiğimi ve ne zaman teslimin gerekçekleşeceğini sordum. Bana konunun araştırılacağını söylediler.

Aynı gün akşam saatlerinde beni arayarak ürünün hala temin edilemediğini, beni hafta başında tekrar bilgilendireceklerini belirttiler.

Şimdi işin açıkçası kafama takılan sorular şunlar ve Samsung Türkiye bunlara cevap veremiyor.

- Aldığım model aktif olarak vitrinlerde satılan bir model ve temini noktasında nasıl bir güçlük çekiliyor?
- Aktif olarak satılan ve benden seçmemi istedikleri modeli bana teslim etme sürecindeki 20 iş günü bekleme süreme kargoda geçen süreler dahil ediliyor mu?
- Ben kesinlikle aldığım ürünün aynısının bana teslim edilmesini istiyorum, para verilmesini istemiyorum. Samsung bu süreci daha fazla ne kadar uzatabilir, hafta başında konu ile ilgili yetkililer ile bir görüşme gerçekleştirirsem, ne konuşmamı önerirsiniz?
- Mağazadan bir ürün alıp, bu ürünü aradan bir aydan fazla bir süre geçmesine rağmen hala kullanamıyor oluşumdan dolayı ortaya çıkan bu mağduriyetin bir cezasının olması gerekmiyor mu?
 
O Çevrimdışı

oldreview

Yeni Üye
4 Ağu 2022
5
54
Kimseyi zan altında bırakmak istemiyorum ama ürün kargoya verildiyse bir kargo kodu verebilirlerdi bence.
Bence ürün kargoya verilmedi bile.
Dün tekrar aradım, artık kargonun depolarından çıkmak üzere olduğunu söylediler, Eğer dedikleri doğru ise önümüzdeki hafta başında, hatta içinde diyeyim gelmesi muhtemel. Zaten gelmezse burada ne yapacağıma dair sizlerden fikirlerinizi almak isterim...
 
O Çevrimdışı

oldreview

Yeni Üye
4 Ağu 2022
5
54
Yaptırım ilkesi bu nedenle çok önemli. Görelim bakalım neler olacak.
Cuma günü yaptığım görüşmede, monitörün depolarından çıkmak üzere olduğunu söylemişlerdi. Pazartesi günü de kendileri aradılar, ürünün kargoda olduğunu, 850'li bir numaradan arama gelirse cevap vermem gerektiğini söylediler. Dedim tamam geliyor, hatta bugün de il merkezine bir sağlık problemi nedeni ile gitmiştik, dönüşte servise uğradık, belki kargodan teslim almışlardır, elden alalım diye ama gelmediğini görünce eve döndük.

Az önce beni tekrar Samsung Türkiye'den aradılar ve ürünün hala temin edilemediğini belirtiler, en kısa zamanda sorunu çözeceğiz diyorlar. Nasıl bir durumun içine düştüğümü halen anlayamadım.

- Samsung Türkiye'nin çözüm merkezi ile lojistik ve servis bölümleri arasında problem mi var, çünkü kaçıncı defadır yolladık dedikleri ürünün yollanmadığı sonradan ortaya çıkıyor, gayet beyefendi bir yetkili beni arıyor ve üzgünüz, sorunu en kısa zamanda çözeğiz, gerekli bilgilendirmeyi yapacağız diyor?

- Samsung ciddi manada tüketiciyi bu tarz olaylarla yıldırma politikası mı seçmiş, bunu da anlayamadım? Dediğim gibi bugün servise gittim, gayet beyefendi insanlar servisteki kişiler. Bana durum ile ilgili yaşanan karmaşadan kendilerinin de haberinin olduğunu, hatta merkezden niçin hala bu servis kaydının kapatılmadığı hakkında kendilerinden bilgi istendiğini söylediler.

Bir aydan fazla zaman geçmiş, ürünün hala gönderilip, gönderilmediği, gönderilecekse, ne zaman gönderileceği belli değil. Yani mesele 20 günlük onarım süresini de geçmiş. Bu noktada beni THH'ne mi yönlendirmek istiyorlar, yoksa cidden bir organizasyon olarak kendi bölümlerinin birbirlerinden haberi mi yok, olay nedir çözmedim?
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Cuma günü yaptığım görüşmede, monitörün depolarından çıkmak üzere olduğunu söylemişlerdi. Pazartesi günü de kendileri aradılar, ürünün kargoda olduğunu, 850'li bir numaradan arama gelirse cevap vermem gerektiğini söylediler. Dedim tamam geliyor, hatta bugün de il merkezine bir sağlık problemi nedeni ile gitmiştik, dönüşte servise uğradık, belki kargodan teslim almışlardır, elden alalım diye ama gelmediğini görünce eve döndük.

Az önce beni tekrar Samsung Türkiye'den aradılar ve ürünün hala temin edilemediğini belirtiler, en kısa zamanda sorunu çözeceğiz diyorlar. Nasıl bir durumun içine düştüğümü halen anlayamadım.

- Samsung Türkiye'nin çözüm merkezi ile lojistik ve servis bölümleri arasında problem mi var, çünkü kaçıncı defadır, yolladık dedikleri ürünün yollanmadığı sonradan ortaya çıkıyor, gayet bir beyefendi bir yetkili beni arıyor ve üzgünüz, sorunu en kısa zamanda çözeğiz, gerekli bilgilendirmeyi yapacağız diyor?

- Samsung ciddi manada tüketiciyi bu tarz olaylarla yıldırma politikası mı seçmiş, bunu da anlayamadım? Dediğim gibi bugün servise gittim, gayet beyefendi insanlar servisteki kişiler. Bana durum ile ilgili yaşanan karmaşadan kendilerinin de haberinin olduğunu, hatta merkezden niçin hala bu servis kaydının kapatılmadığı hakkında kendilerinden bilgi istendiğini söylediler.

Bir aydan fazla zaman geçmiş, ürünün hala gönderilip, gönderilmediği, gönderilecekse, ne zaman gönderileceği belli değil. Yani mesele 20 günlük onarım süresini de geçmiş. Bu noktada beni THH'ne mi yönlendirmek istiyorlar, yoksa cidden bir organizasyon olarak kendi bölümlerinin birbirlerinden haberi mi yok, olay nedir çözmedim?
Bekleyin bakalım, 20 günü geçtiyse zaten hak sizden yana olur.
 
O Çevrimdışı

oldreview

Yeni Üye
4 Ağu 2022
5
54
Sonunda monitörü teslim aldım ve gerekli kurulumları tamamladım. Herhangi bir sıkıntı görünmüyor...

Ancak şahsi fikrimdir, sizlerin de katılacağını umuyorum. Bu tarz uzun süreli onarım/değişim işleri için firma yükümlülükleri daha net ve yerine getirilmediği durumlarda maddi cezai yaptırımları olmalı diye düşünüyorum.

İlgi gösteren arkadaşlara teşekkürler...
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Sonunda monitörü teslim aldım ve gerekli kurulumları tamamladım. Herhangi bir sıkıntı görünmüyor...

Ancak şahsi fikrimdir, sizlerin de katılacağını umuyorum. Bu tarz uzun süreli onarım/değişim işleri için firma yükümlülükleri daha net ve yerine getirilmediği durumlarda maddi cezai yaptırımları olmalı diye düşünüyorum.

İlgi gösteren arkadaşlara teşekkürler...
Yaptırım konusu genel bir sorun zaten.
Firmalar o yüzden bu denli rahat davranıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt