samsung led bar yanması

U Çevrimdışı

ugrgl06 

Yeni Üye
18 Haz 2022
19
44
foruma bugün üye oldum yazım hatalarım olursa affola. tv kartlarından anlayan birinin yardımına ihtiyacım var.
samsung 55 inç RU7100 tv sağ ve sol köşelerinde kararma oldu. yetkili servis çağırdık ve 1800 tl ücret çıkardı.
led bar yanması kullanıcı hatası diye. tv nin 2 yıl uzatılmış garantisi var ve devam ediyor. youtube dan adem helvacı' yı
izledim ve yüksek akım gelmesi halinde tv nin güç kartının arızalanması gerektiğini üzerinde vdr ve sigorta olduğunu
led bar ve ana kart giriş

Samsung-UN43RU7100FXZA-Power-Supply.jpg

ine elektrik gidemeyeceğini öğrendim. tüketici hakem heyetine sikayette bulunduk ve ben
tv nin güç kartının resmini buldum internetten. anlayan bi arkadaş varsa eğer resim üzerinde vdr anakart ve led bar
soketlerini söyleyebilir mi bana? tüketici hakem heyetindeki dosyaya eklemek istiyorum.
teşekkürler.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhaba;

Led bar arızası hiçbir zaman tüketici hatasına girmez
Şebeke kaynaklı sorunlar led bar arızasına neden olmaz.
Size paylaştığım fotoda kartı sarı çizgi ile çizdiğim hatta dikkat ederseniz zaten Pertinax üzerinde doğal bir hattının kendisinde de olduğunu görürsünüz
Primer taraf sizin tv fişini duvara taktığınız taraftır
Seconder taraf ise o güç kartının bütün koruma, Regülasyon ve voltaj dağılımlarının yapılmış hali ile her bir voltajı uygun noktaya göndermek üzere dizayn edilmiştir.

Sarı kırmızı çizdiğim kare ise VDR yani Metal Oksik Varistör denen Voltaja karşı koruma komponentidir.

Şebeke tarafından voltaj 190 a olsa Seconder tarafında 12V olması gereken 12v olur zerre kadar değişmez dolayısı ile Şebeke tarafı 190 ile 250 arasın Break dans dahi yapsa ortadaki ledlere giden soketteki DC gerilim yerinden milim dahi sapmaz. Bunun aksini iddia eden Samsung yetkili servisi var ise Elektronik Mühendisleri Odası ve Noter önünde kayıt altına alınacak şekilde ''Hodri Meydan'' derim kendilerine.

Yasal garantisinde de Uzatılmış çakma garantisinde de her şekilde garanti dahilinde hizmet alma hakkınız bulunmaktadır. (Her iki garanti şeklini de ispat eteniz şartı ile elbette)
Kim olursa olsun hiç kusura bakmasın servis alenen yalan söylemektedir.

''Tüketici hatası'' diyenlere siz de ''ÜRETİCİ HATASI'' diyebilirisniz zira eğer size elektirkler yükselmiş de yan yatıp çamura batmış da ondan ledler arıza yapmış diyenlere cevabımız ''O halde güç kartı üzerindeki VDR denen komponent görevini yapmamış demektir'' şeklinde olur. ;)

1- Yüksek voltaj geldi ve ledler yandı diyorlarsa (ki alenen yalan) VDR görevini yapmamış
2- Dalgalı voltaj geli de ledler yandı derlerse (ki alenen yalan) Güç kartı PFC ve Regüle üniteleri görevini yapmamış demektir.

her şekilde üretim kaynaklı arızadır.

kaldı ki yukarıdakilerdenhiçbirisi değil, zaten olması gereken olmuş ve bilinen led bar arızası meydana gelmiş bunda normalde uzatacak bişey yok ama frmadan 100-200tl alıp tv tamir etmek işlerine gelmediği için sizden 1500-2000tl almak daha cazip gelmiştir kendilerine.

Elbette belirtmek gereki rki tüm bu yorumların, yazılı şu 3-5 satır bilgi çerçevesinde verilmiştir. Olayın bilmediğimiz yönleri varsa bu olasılık işi bir şerh koymak gerekir.

Görseliniz ve açıklamaları aşağıdadır.


Samsung-UN43RU7100FXZA-Power-Supplyf9e9f64e2aaded5c.jpg
 
U Çevrimdışı

ugrgl06 

Yeni Üye
18 Haz 2022
19
44
Merhaba;

Led bar arızası hiçbir zaman tüketici hatasına girmez
Şebeke kaynaklı sorunlar led bar arızasına neden olmaz.
Size paylaştığım fotoda kartı sarı çizgi ile çizdiğim hatta dikkat ederseniz zaten Pertinax üzerinde doğal bir hattının kendisinde de olduğunu görürsünüz
Primer taraf sizin tv fişini duvara taktığınız taraftır
Seconder taraf ise o güç kartının bütün koruma, Regülasyon ve voltaj dağılımlarının yapılmış hali ile her bir voltajı uygun noktaya göndermek üzere dizayn edilmiştir.

Sarı kırmızı çizdiğim kare ise VDR yani Metal Oksik Varistör denen Voltaja karşı koruma komponentidir.

Şebeke tarafından voltaj 190 a olsa Seconder tarafında 12V olması gereken 12v olur zerre kadar değişmez dolayısı ile Şebeke tarafı 190 ile 250 arasın Break dans dahi yapsa ortadaki ledlere giden soketteki DC gerilim yerinden milim dahi sapmaz. Bunun aksini iddia eden Samsung yetkili servisi var ise Elektronik Mühendisleri Odası ve Noter önünde kayıt altına alınacak şekilde ''Hodri Meydan'' derim kendilerine.

Yasal garantisinde de Uzatılmış çakma garantisinde de her şekilde garanti dahilinde hizmet alma hakkınız bulunmaktadır. (Her iki garanti şeklini de ispat eteniz şartı ile elbette)
Kim olursa olsun hiç kusura bakmasın servis alenen yalan söylemektedir.

''Tüketici hatası'' diyenlere siz de ''ÜRETİCİ HATASI'' diyebilirisniz zira eğer size elektirkler yükselmiş de yan yatıp çamura batmış da ondan ledler arıza yapmış diyenlere cevabımız ''O halde güç kartı üzerindeki VDR denen komponent görevini yapmamış demektir'' şeklinde olur. ;)

1- Yüksek voltaj geldi ve ledler yandı diyorlarsa (ki alenen yalan) VDR görevini yapmamış
2- Dalgalı voltaj geli de ledler yandı derlerse (ki alenen yalan) Güç kartı PFC ve Regüle üniteleri görevini yapmamış demektir.

her şekilde üretim kaynaklı arızadır.

kaldı ki yukarıdakilerdenhiçbirisi değil, zaten olması gereken olmuş ve bilinen led bar arızası meydana gelmiş bunda normalde uzatacak bişey yok ama frmadan 100-200tl alıp tv tamir etmek işlerine gelmediği için sizden 1500-2000tl almak daha cazip gelmiştir kendilerine.

Elbette belirtmek gereki rki tüm bu yorumların, yazılı şu 3-5 satır bilgi çerçevesinde verilmiştir. Olayın bilmediğimiz yönleri varsa bu olasılık işi bir şerh koymak gerekir.

Görseliniz ve açıklamaları aşağıdadır.


Samsung-UN43RU7100FXZA-Power-Supplyf9e9f64e2aaded5c.jpg
çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. bu resimleri ve açıklamanızı tüketici hakem heyeti dosyasına ekleyeceğim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hatta ben sizin yerinizde olsam, Ayıplı hizmetten doğan yasal hakkınız doğrultusunda, Yetkili servisin Türk Medeni Kanunu ikinci maddesine aykırı hareket etmiş olması tüketicinin bir daha aynı servise güvenebilmesini imkansızlıştırmış olması nedeniyle normalde yasal hakkınız olan garanti dahilinde onarımın art niyetli şekilde elinizden alınmaya kalkılmış olması nedeniyle TMK Madde 2 ve 6502 Madde 11 çerçevesinde malın ayıpsız misli ile değişimini talep etmenizi de önerebilirim.

Size yasal hakkınız varken böyle davranan yetkili servisin, Devletin emri ile ürünü tamir etmeye kalktığında ürüne 3 ay sonra bozulacak çıkma led takmayacağının veya ürününüzü kasıtlı şekilde sabote etmeyeceğinin garantisini size kim verebilir?

Velev ki servis hırs yaptı siz hakem heyetini kazandınız diye, pislik olsun diye işi yokuşa sürdü, ürününüzü kasıtlı sabote etti hem de sizin anlayamayacağpınız şekilde, (Forum üyeleri bilirler, Bir LG yetkili servisi bizi tanımadığı için bize dahi paneli sabote edilmiş ürün teslim etti, biz durumu tespit edip ifşa edince de araya dostum olan diğer servisleri sokup rica minnet kaldırttı videoyu) ürün üzerinde oynama yaptı ne yapacaksınız? Ne yapabilirsiniz?


Ya tepeden bir yerlerden müdür düzeyinde işi bağlayacaksınız ve müdür bu servisin tepesine binecek ''işini adam gibi yap vatandaşın malını teslim et, ben konuyu takip ediyor olacağım'' diyecek ya da ben olsam hiç riske girip de bu servise iş yaptırmazdım.
 
U Çevrimdışı

ugrgl06 

Yeni Üye
18 Haz 2022
19
44
adem bey ücretini ödeyip tv yi aldık tavsiyeniz için zaman ayırıp yazdığınız için çok teşekkür ederim size. şimdi hakem heyetinde şikeyetimizi dile getirdik.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
adem bey ücretini ödeyip tv yi aldık tavsiyeniz için zaman ayırıp yazdığınız için çok teşekkür ederim size. şimdi hakem heyetinde şikeyetimizi dile getirdik.
Zamanı geldiğinde kararı forumda paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Hatta söylemlerimizde ne derece haklı olduğumuzun ispatı adına bununla ilgili içerik üretim yayınlamayı bile isterim.
Başarılar dilerim.
 
U Çevrimdışı

ugrgl06 

Yeni Üye
18 Haz 2022
19
44
adem bey tüketici hakem heyetinden sonuç çıkmadı, samsung müşteri hizmetleri arayıp sıfır tv vermeyi teklif etti bizde kabul ettik.
tabi bu karar sizin yardımınız olmadan çıkmazdı. tekrardan çok teşekkür ederim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
adem bey tüketici hakem heyetinden sonuç çıkmadı, samsung müşteri hizmetleri arayıp sıfır tv vermeyi teklif etti bizde kabul ettik.
tabi bu karar sizin yardımınız olmadan çıkmazdı. tekrardan çok teşekkür ederim.
Bilerek veya bilmeyerek bir faydamız dokunud ise ne mutlu bizlere. Muhtemelen firmaya savunma tapel yazısı gitmiştir. Haksız çıkacaklarını anladıkları için çözmek istemiş olabilirler diye düşünüyorum.
Geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum :ok
 
Geri
Üst Alt