Samsung Çamaşır Makinesi Mağduriyeti

N Çevrimdışı

neWerX 

Yeni Üye
10 May 2022
14
Merhaba, yaşamakta olduğum bir sorun ile ilgili bilgi almak için konu açma ihtiyacı hissettim.
20.03.2022 tarihinde sipariş ettiğim Samsung ww10t604dle1ah model çamaşır makinesi ile ilgili geldiği günden beri problem yaşamaktayım.
Öncelikle belirteyim ürünün her sorununun ve servisin her gelişinin video kaydı bulunmaktadır. 3 defa arıza için, bir defada kurulum için samsung teknik servisi geldi. Kurulum dahil videolar bulunmaktadır.

Öncelikle satın aldığım yer olan Hepsiburada ile Whatsapp üzerinden iletişime geçtim. Kendilerine ürünün normal olmadığını değişim istediğimi söyledim.( O zamanlar kronik olduğunu bilmiyordum.) kendileride ürünün paketi açıldığı için, ki paketi açan ben değil servisti. Servis paketi çöpe atmıştı, gerek olmaz diyerek. İade yada değişim olmayacağını söylediler. Buradan destek alamayınca servis randevusu oluşturayım dedim. Ve oluşturdum.

İlk şikayetlerim yüksek ses ve bu modelde kronik olan kapak itme şikayeti ile ilgiliydi. Servis elinde db ölçer ile gelip etiket değerinin altında olduğu için bir şey olmaz diyerek, konuyu kapatmaya çalıştı. Servis ile konuyu çözemeyeceğimi düşündüğüm için 04.06.2022 tarihinde konuyu tüketici hakem heyetine taşıdım.

Bir süre bekledikten sonra tüketici hakem heyetinden gelen bilirkişi makineyi izleyerek tespit yaptığını söyledi. Herhangi bir ölçüm yapmadı yada makineyi kontrol etmedi. Sadece izledi. Üründe, tüketici hakem heyetine başvuru yaptıktan sonra ortaya çıkan -ondan önce sadece iki defa yaptı.- bir sorun olarak kendi kendine kapanıp açılma sorununu bilirkişinin yanında yapmadığı için, bilirkişi makinede bir sorun olmadığını söyledi. Kapak itme ve ses sorunu üzerinde durmadı. Tamam dedim. Evden ayrıldı, bende sonucu beklemeye başladım. 22.08.2022 tarihinde red kararı geldi. Yedinci günde satıcıya caymak istediğimi bildirmeme rağmen olumsuz dönüşü umursanmadan. Buradanda destek alamadım. -Aylar sonra Samsung’un gönderdiği bir güncelleme ile bu sorun çözüldü. Fakat kapak itme ve ses devam ediyor.- Karara itiraz etmek istedim. Çünkü bilirkişi raporunda, prizde takılı olan Apc marka akım koruyucuyu bahane etmişti. Ona göre makine yüksek akım çektiği için, apc’nin ışığı titreme yapıyormuş. Bu sadece telefonda o şekilde gözüküyor, çünkü telefonun kamera yenileme hızı ile apc’nin ışık yenileme hızı aynı. Gözle bakıldığında yada 30fps video çekildiğinde böyle bir görüntü yok. Dolayısıyla bilirkişinin hatalı karar verdiğini düşündüm ve itiraz ettim.

Yolculuk ile beraber yaklaşık 4-5 saat süren itiraz başlatma sürecini geçiyorum.
31.08.2022 tarihinde de itiraz dosyası açıldı. Karşı taraf yani Hepsiburada yine kutunun açıldığı için iade yada değişim olamayacağını beyan etti. Bilirkişi atanmasının uygun olmadığını dile getirdi. Daha sonra mahkemeden gelen ara karar ile 1000₺ delil avansı yatırırsam bilirkişi ataması yapılacağı yazıyordu. Buna istinaden ben de ödemeyi yaptım.
12.12.2022 tarihinde tekrar bilirkişi görevlendirildi. Fakat ben evde bilirkişi gelip kontrol edecek, makineyi test edecek banada bilgi verecek diye beklerken bir anda şok oldum.
02.01.2023 tarihinde bilirkişi raporu sisteme girilmiş. -aşağıya bıraktım- Bu bilirkişi de eve hiç gelmeden sadece dosyaya eklediğim bir adet flash belleğin içerisindeki dört videoyu izleyerek ve önceki bilirkişi raporunu okuyarak, videodan sesin kötü durumda olup olmadığını anlayamadığını ve makineyi kendi elimle açıp kapattığımı beyan etmiş. Halbuki benim yapmadığım anlaşılsın diye makinenin tamamını kayda almıştım.

Aşağıda bir adet Google fotoğraflar linki paylaşacağım. Bilirkişi raporu, THH kararı, fotoğraflar ve videolar var. Kontrol edilebilir.

Şuan bu bilirkişiye de itiraz etme hakkım var. Ne yapmam gerekir? Konu hakkında size danışmak istedim.

Lafı çok uzattığım ve zamanınızı çaldığım için kusura bakmayın.




Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
Y Çevrimdışı

yazilimcionline

Yeni Üye
2 Eki 2018
39
37
Lanet olsun ki ben de bir samsung çamaşır makinesi aldım, WW11BBA046ABAH model ve kapak itme sorunu bunda da var. Kpağı itmeyi bırak pat küt vuruyor ve normal deniyor çözümü falan yokmuş. Bugün tekrar servis çağırdım beklemedeyim. Kazan boşta bile elimle ittirince o kadar sallanıyor ki sanki amortisörü patlak gibi. Daha salı günü teslim edildi ve samsung shop kendi internet sitesinden aldım.

Servis elemanlarının bir gram bilgisi yok. Ve yeni dolandırıcılık yöntemi olarak da eve gelip arıza yok diyerek 250 lira ateşle bize diyorlar. Resmen dolandırıcılık bu. 6 ay içinde değişim olur diye servisler varken 6 ay içinde arıza kaydı açandan neden para istiyorsun o zaman ?

Makinede her türlü ses var. Yüksek devirde sıkarken titremiyor ama dizel motor gibi ses çıkartıyor. Ne anladım o zaman ben bu makineden. Onun bunun tavsiyesi ile samsung iyidir laflarına kanarak aldık. Almaz olaydık. Bakalım 14 iş günü süresinde iade hakkım mevcutsa ve sorunum çözülmezse iade edeceğim.

Yıkamasında ise hiç problem yok. Sessiz sesdasız yıkıyor ve müthiş iyi temizliyor. Mis gibi kokuyor çamaşırlar, tertemiz çıkıyor. Fakat sıkma aşamasına geçerken 3 durulamadan birinde ya da ikisinde sıkma yaparken pat küt vuruyor oraya buraya. Kapak fırlayacak gibi oluyor makine bile sallanıyor. Yani üstüne kurutma koysak onu falan da titretir düşürür üstünden.

Kısacası almayın arkadaşlar. Samsung marka çamaşır makinesinde elektronik şans işi falan değilmiş. Sağlam makine çıkma oranı %30 falan.. Yani seri üretimde binde bir hata olur dersin ama nette başıma gelen sorundan sonra araştırma yapınca meğer bu sorunun herkesde olduğunu gördüm.
 
N Çevrimdışı

neWerX 

Yeni Üye
10 May 2022
14
Lanet olsun ki ben de bir samsung çamaşır makinesi aldım, WW11BBA046ABAH model ve kapak itme sorunu bunda da var. Kpağı itmeyi bırak pat küt vuruyor ve normal deniyor çözümü falan yokmuş. Bugün tekrar servis çağırdım beklemedeyim. Kazan boşta bile elimle ittirince o kadar sallanıyor ki sanki amortisörü patlak gibi. Daha salı günü teslim edildi ve samsung shop kendi internet sitesinden aldım.

Servis elemanlarının bir gram bilgisi yok. Ve yeni dolandırıcılık yöntemi olarak da eve gelip arıza yok diyerek 250 lira ateşle bize diyorlar. Resmen dolandırıcılık bu. 6 ay içinde değişim olur diye servisler varken 6 ay içinde arıza kaydı açandan neden para istiyorsun o zaman ?

Makinede her türlü ses var. Yüksek devirde sıkarken titremiyor ama dizel motor gibi ses çıkartıyor. Ne anladım o zaman ben bu makineden. Onun bunun tavsiyesi ile samsung iyidir laflarına kanarak aldık. Almaz olaydık. Bakalım 14 iş günü süresinde iade hakkım mevcutsa ve sorunum çözülmezse iade edeceğim.

Yıkamasında ise hiç problem yok. Sessiz sesdasız yıkıyor ve müthiş iyi temizliyor. Mis gibi kokuyor çamaşırlar, tertemiz çıkıyor. Fakat sıkma aşamasına geçerken 3 durulamadan birinde ya da ikisinde sıkma yaparken pat küt vuruyor oraya buraya. Kapak fırlayacak gibi oluyor makine bile sallanıyor. Yani üstüne kurutma koysak onu falan da titretir düşürür üstünden.

Kısacası almayın arkadaşlar. Samsung marka çamaşır makinesinde elektronik şans işi falan değilmiş. Sağlam makine çıkma oranı %30 falan.. Yani seri üretimde binde bir hata olur dersin ama nette başıma gelen sorundan sonra araştırma yapınca meğer bu sorunun herkesde olduğunu gördüm.
Süreç sonuçlandı. Bilirkişi ücreti ve karşı tarafın avukat vekalet ücreti dahil toplam 7100 tl daha masraf ödemiş oldum. İki defa bilirkişi geldi. Açma kapanma sorununu yanında yapmadı, vurma ve ses içinde sorun olarak görmediğini söyledi. Tavsiyem, cayma hakkınız duruyorsa, kesinlikle hemen iade edin. Servis yardımcı olmuyor.
 
Y Çevrimdışı

yazilimcionline

Yeni Üye
2 Eki 2018
39
37
Süreç sonuçlandı. Bilirkişi ücreti ve karşı tarafın avukat vekalet ücreti dahil toplam 7100 tl daha masraf ödemiş oldum. İki defa bilirkişi geldi. Açma kapanma sorununu yanında yapmadı, vurma ve ses içinde sorun olarak görmediğini söyledi. Tavsiyem, cayma hakkınız duruyorsa, kesinlikle hemen iade edin. Servis yardımcı olmuyor.
Hadi ya çok kötü omuş. Neden size öyle bir ücret çıkarttılar anlamıyorum. Normalde Tüketici mahkemesi olumlu karar verip, firma karşı dava açsa dahi, cüzi bir miktar ödüyordunuz sadece. Avukat vekalet ücreti ödememeniz lazım sanki. Adem abi daha iyi bilir tabi ama bana garip geldi.



Başka marka şkayetlerine bakıyorum, iade edip bosch alayım dedim. Onda da seri 6 olan en yüksek modelde bile paslanma şikayeti var. Pat küt vurma sesi şikayeti paylaşmışlar. Arçelikte yırtma şikayeti çok duydum, bosch da da gördüm bunu tshirtleri delik delik olmuş bazılarının. Profiloya hiç bakmıyorum bile zaten. Herhalde en sonunda kredi çekip miele falan alacaz ya da bimden keysmart :kiskis

Ben artık yeni üretilen bütün ürünlerin çok afedersiniz boktan olduğunu düşünmeye başladım. Teknoloji gelişiyor ama malzeme kalitesi git gide düşüyor. Nerede 30 40 sene önceki arçelikteki 5 amortisörlü çamaşır makinesi, nerede şimdiki milyarlar istenen ama 2 tane mortisör konan makineler.

Bakalım servis bugün geliriz demişti ama gelmedi, bilerek dar vakite atıyorlar herhalde :) Zorla amortisör değiştirmeye çalıştıracağım.
 
N Çevrimdışı

neWerX 

Yeni Üye
10 May 2022
14
Hadi ya çok kötü omuş. Neden size öyle bir ücret çıkarttılar anlamıyorum. Normalde Tüketici mahkemesi olumlu karar verip, firma karşı dava açsa dahi, cüzi bir miktar ödüyordunuz sadece. Avukat vekalet ücreti ödememeniz lazım sanki. Adem abi daha iyi bilir tabi ama bana garip geldi.



Başka marka şkayetlerine bakıyorum, iade edip bosch alayım dedim. Onda da seri 6 olan en yüksek modelde bile paslanma şikayeti var. Pat küt vurma sesi şikayeti paylaşmışlar. Arçelikte yırtma şikayeti çok duydum, bosch da da gördüm bunu tshirtleri delik delik olmuş bazılarının. Profiloya hiç bakmıyorum bile zaten. Herhalde en sonunda kredi çekip miele falan alacaz ya da bimden keysmart :kiskis

Ben artık yeni üretilen bütün ürünlerin çok afedersiniz boktan olduğunu düşünmeye başladım. Teknoloji gelişiyor ama malzeme kalitesi git gide düşüyor. Nerede 30 40 sene önceki arçelikteki 5 amortisörlü çamaşır makinesi, nerede şimdiki milyarlar istenen ama 2 tane mortisör konan makineler.

Bakalım servis bugün geliriz demişti ama gelmedi, bilerek dar vakite atıyorlar herhalde :) Zorla amortisör değiştirmeye çalıştıracağım.
10 senelik, 8kg Arçelik bile bu makine kadar ses yapmıyordu, üç kez kazan düşmesine rağmen. Bugün tekrar alacak olsam 7-8 kg Arçelik, Beko, Grundig'den birini alır geçerim. Dediğiniz gibi, Miele hariç bu fiyatlara kaliteli herhangi bir makine yok. Bari fazla masraf olmasın.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,479
Süreç sonuçlandı. Bilirkişi ücreti ve karşı tarafın avukat vekalet ücreti dahil toplam 7100 tl daha masraf ödemiş oldum. İki defa bilirkişi geldi. Açma kapanma sorununu yanında yapmadı, vurma ve ses içinde sorun olarak görmediğini söyledi. Tavsiyem, cayma hakkınız duruyorsa, kesinlikle hemen iade edin. Servis yardımcı olmuyor.
Keske arıza esnasına ait video kayıtları alsaydınız.?
 
Geri
Üst Alt