Merhaba, yaşamakta olduğum bir sorun ile ilgili bilgi almak için konu açma ihtiyacı hissettim.
20.03.2022 tarihinde sipariş ettiğim Samsung ww10t604dle1ah model çamaşır makinesi ile ilgili geldiği günden beri problem yaşamaktayım.
Öncelikle belirteyim ürünün her sorununun ve servisin her gelişinin video kaydı bulunmaktadır. 3 defa arıza için, bir defada kurulum için samsung teknik servisi geldi. Kurulum dahil videolar bulunmaktadır.
Öncelikle satın aldığım yer olan Hepsiburada ile Whatsapp üzerinden iletişime geçtim. Kendilerine ürünün normal olmadığını değişim istediğimi söyledim.( O zamanlar kronik olduğunu bilmiyordum.) kendileride ürünün paketi açıldığı için, ki paketi açan ben değil servisti. Servis paketi çöpe atmıştı, gerek olmaz diyerek. İade yada değişim olmayacağını söylediler. Buradan destek alamayınca servis randevusu oluşturayım dedim. Ve oluşturdum.
İlk şikayetlerim yüksek ses ve bu modelde kronik olan kapak itme şikayeti ile ilgiliydi. Servis elinde db ölçer ile gelip etiket değerinin altında olduğu için bir şey olmaz diyerek, konuyu kapatmaya çalıştı. Servis ile konuyu çözemeyeceğimi düşündüğüm için 04.06.2022 tarihinde konuyu tüketici hakem heyetine taşıdım.
Bir süre bekledikten sonra tüketici hakem heyetinden gelen bilirkişi makineyi izleyerek tespit yaptığını söyledi. Herhangi bir ölçüm yapmadı yada makineyi kontrol etmedi. Sadece izledi. Üründe, tüketici hakem heyetine başvuru yaptıktan sonra ortaya çıkan -ondan önce sadece iki defa yaptı.- bir sorun olarak kendi kendine kapanıp açılma sorununu bilirkişinin yanında yapmadığı için, bilirkişi makinede bir sorun olmadığını söyledi. Kapak itme ve ses sorunu üzerinde durmadı. Tamam dedim. Evden ayrıldı, bende sonucu beklemeye başladım. 22.08.2022 tarihinde red kararı geldi. Yedinci günde satıcıya caymak istediğimi bildirmeme rağmen olumsuz dönüşü umursanmadan. Buradanda destek alamadım. -Aylar sonra Samsung’un gönderdiği bir güncelleme ile bu sorun çözüldü. Fakat kapak itme ve ses devam ediyor.- Karara itiraz etmek istedim. Çünkü bilirkişi raporunda, prizde takılı olan Apc marka akım koruyucuyu bahane etmişti. Ona göre makine yüksek akım çektiği için, apc’nin ışığı titreme yapıyormuş. Bu sadece telefonda o şekilde gözüküyor, çünkü telefonun kamera yenileme hızı ile apc’nin ışık yenileme hızı aynı. Gözle bakıldığında yada 30fps video çekildiğinde böyle bir görüntü yok. Dolayısıyla bilirkişinin hatalı karar verdiğini düşündüm ve itiraz ettim.
Yolculuk ile beraber yaklaşık 4-5 saat süren itiraz başlatma sürecini geçiyorum.
31.08.2022 tarihinde de itiraz dosyası açıldı. Karşı taraf yani Hepsiburada yine kutunun açıldığı için iade yada değişim olamayacağını beyan etti. Bilirkişi atanmasının uygun olmadığını dile getirdi. Daha sonra mahkemeden gelen ara karar ile 1000₺ delil avansı yatırırsam bilirkişi ataması yapılacağı yazıyordu. Buna istinaden ben de ödemeyi yaptım.
12.12.2022 tarihinde tekrar bilirkişi görevlendirildi. Fakat ben evde bilirkişi gelip kontrol edecek, makineyi test edecek banada bilgi verecek diye beklerken bir anda şok oldum.
02.01.2023 tarihinde bilirkişi raporu sisteme girilmiş. -aşağıya bıraktım- Bu bilirkişi de eve hiç gelmeden sadece dosyaya eklediğim bir adet flash belleğin içerisindeki dört videoyu izleyerek ve önceki bilirkişi raporunu okuyarak, videodan sesin kötü durumda olup olmadığını anlayamadığını ve makineyi kendi elimle açıp kapattığımı beyan etmiş. Halbuki benim yapmadığım anlaşılsın diye makinenin tamamını kayda almıştım.
Aşağıda bir adet Google fotoğraflar linki paylaşacağım. Bilirkişi raporu, THH kararı, fotoğraflar ve videolar var. Kontrol edilebilir.
Şuan bu bilirkişiye de itiraz etme hakkım var. Ne yapmam gerekir? Konu hakkında size danışmak istedim.
Lafı çok uzattığım ve zamanınızı çaldığım için kusura bakmayın.
Adem Helvacı
20.03.2022 tarihinde sipariş ettiğim Samsung ww10t604dle1ah model çamaşır makinesi ile ilgili geldiği günden beri problem yaşamaktayım.
Öncelikle belirteyim ürünün her sorununun ve servisin her gelişinin video kaydı bulunmaktadır. 3 defa arıza için, bir defada kurulum için samsung teknik servisi geldi. Kurulum dahil videolar bulunmaktadır.
Öncelikle satın aldığım yer olan Hepsiburada ile Whatsapp üzerinden iletişime geçtim. Kendilerine ürünün normal olmadığını değişim istediğimi söyledim.( O zamanlar kronik olduğunu bilmiyordum.) kendileride ürünün paketi açıldığı için, ki paketi açan ben değil servisti. Servis paketi çöpe atmıştı, gerek olmaz diyerek. İade yada değişim olmayacağını söylediler. Buradan destek alamayınca servis randevusu oluşturayım dedim. Ve oluşturdum.
İlk şikayetlerim yüksek ses ve bu modelde kronik olan kapak itme şikayeti ile ilgiliydi. Servis elinde db ölçer ile gelip etiket değerinin altında olduğu için bir şey olmaz diyerek, konuyu kapatmaya çalıştı. Servis ile konuyu çözemeyeceğimi düşündüğüm için 04.06.2022 tarihinde konuyu tüketici hakem heyetine taşıdım.
Bir süre bekledikten sonra tüketici hakem heyetinden gelen bilirkişi makineyi izleyerek tespit yaptığını söyledi. Herhangi bir ölçüm yapmadı yada makineyi kontrol etmedi. Sadece izledi. Üründe, tüketici hakem heyetine başvuru yaptıktan sonra ortaya çıkan -ondan önce sadece iki defa yaptı.- bir sorun olarak kendi kendine kapanıp açılma sorununu bilirkişinin yanında yapmadığı için, bilirkişi makinede bir sorun olmadığını söyledi. Kapak itme ve ses sorunu üzerinde durmadı. Tamam dedim. Evden ayrıldı, bende sonucu beklemeye başladım. 22.08.2022 tarihinde red kararı geldi. Yedinci günde satıcıya caymak istediğimi bildirmeme rağmen olumsuz dönüşü umursanmadan. Buradanda destek alamadım. -Aylar sonra Samsung’un gönderdiği bir güncelleme ile bu sorun çözüldü. Fakat kapak itme ve ses devam ediyor.- Karara itiraz etmek istedim. Çünkü bilirkişi raporunda, prizde takılı olan Apc marka akım koruyucuyu bahane etmişti. Ona göre makine yüksek akım çektiği için, apc’nin ışığı titreme yapıyormuş. Bu sadece telefonda o şekilde gözüküyor, çünkü telefonun kamera yenileme hızı ile apc’nin ışık yenileme hızı aynı. Gözle bakıldığında yada 30fps video çekildiğinde böyle bir görüntü yok. Dolayısıyla bilirkişinin hatalı karar verdiğini düşündüm ve itiraz ettim.
Yolculuk ile beraber yaklaşık 4-5 saat süren itiraz başlatma sürecini geçiyorum.
31.08.2022 tarihinde de itiraz dosyası açıldı. Karşı taraf yani Hepsiburada yine kutunun açıldığı için iade yada değişim olamayacağını beyan etti. Bilirkişi atanmasının uygun olmadığını dile getirdi. Daha sonra mahkemeden gelen ara karar ile 1000₺ delil avansı yatırırsam bilirkişi ataması yapılacağı yazıyordu. Buna istinaden ben de ödemeyi yaptım.
12.12.2022 tarihinde tekrar bilirkişi görevlendirildi. Fakat ben evde bilirkişi gelip kontrol edecek, makineyi test edecek banada bilgi verecek diye beklerken bir anda şok oldum.
02.01.2023 tarihinde bilirkişi raporu sisteme girilmiş. -aşağıya bıraktım- Bu bilirkişi de eve hiç gelmeden sadece dosyaya eklediğim bir adet flash belleğin içerisindeki dört videoyu izleyerek ve önceki bilirkişi raporunu okuyarak, videodan sesin kötü durumda olup olmadığını anlayamadığını ve makineyi kendi elimle açıp kapattığımı beyan etmiş. Halbuki benim yapmadığım anlaşılsın diye makinenin tamamını kayda almıştım.
Aşağıda bir adet Google fotoğraflar linki paylaşacağım. Bilirkişi raporu, THH kararı, fotoğraflar ve videolar var. Kontrol edilebilir.
Şuan bu bilirkişiye de itiraz etme hakkım var. Ne yapmam gerekir? Konu hakkında size danışmak istedim.
Lafı çok uzattığım ve zamanınızı çaldığım için kusura bakmayın.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Adem Helvacı
Son düzenleme: