Samsung 55H7000 powercard sorunu

O Çevrimdışı

Osman93 

Yeni Üye
18 Ağu 2019
9
30
Öncelikle tüm forum üyelerinin geçmiş bayramını kutluyorum ve herkese sağlıklı günler diliyorum.
2014 yılında aldığım samsung marka 55H7000 model led tv' nin daha garantisi bitmeden powercard ı yanmıştı.Servis garanti kapsamında değil diyerek topu elektrik firmasına attı. Elektrik dağıtım firması da şikayetim üzerinde gelip ölçüm yaptı ve herhangi bir voltaj dalgalanması veya elektrikle ilgili anormal bir durum olmadığını söyledi. Servisten powercard değişimi yapıldı ve bu zamana kadar en son 10 gün önce tv yine açılmaz oldu, stand by ışığı yanmıyor, hiçbir hareket yok. Eğer bu kartı da değiştirirsem 4. defa powercard değişmiş olacak ve ilk değişimden sonra Yetkili Samsung Servisi akım korumalı priz satmıştı bana. (Hiçbir işe yaramayan priz...)
A Adem Helvacı hocam sizden bu konuda yardım istiyorum. Böyle kronik sorunu olan başka bi marka veya model tv ile karşılaştınız mı? Yada bizim yaptığımız yanlış bir işlem mi var bu konuda? Nasıl bir yol izlemeliyim?


TV-barkod.jpg
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Öncelikle şu AKIM KORUMA diye sattıkları prizlerin hiç bir ile yaramadığını bir kere daha ispat etmiş olmanızdan dolayı teşekkür ederim.

Buna paralel elektrik şirketleri bu terbiyesizliği sürekli yapıyor.

Şimdi benim arabama çivi girdi lastik patladı olan oldu. Lastikçi gidip yolda benim lastiğe giren çiviyi arıyor. Bu denklem ne kadar saçma ise, elektrik dağıtım şirketinin DARBELİ veya DALGALI şekilde O AN için gelen o enerjiyi günler veya haftalar sonra orada araması da o derece saçma bir durum.

Elektrik sürekli olarak hareket halindedir, Sinüs eğrileri değişir, gücü değişir, yükü değişir, dalga boyu değişir vs vs bunu Elektrik mühendisi arkadaşlar daha detaylı açıklar isterse.

Sorun şu ki bunlar hep ANLIK olan durumlardır. Elektrik dağıtım şirketleri olayın çıkış yolunu şuradan buluyor zira Hakem heyetinde olduğum için önüme gelen savunma yazılarını da görüyorum.

Efendim aynı hattı kullanan diğer evlerde bir sorun olmadığından ötürü bla bla bla


Yahu arkadaş absorbasyon ölçüsü denen bir kavram var. Senin Dansöz Melike gibi kıvır kıvıra oynayan elektriğine bu tv zaten yıllarca direnmiş diğerleri gibi, Öyle bir zaman diliminde öyle bir dalgalanma yapmış veya öyle darbeli bir git gel yapmış ki yıllardır yaptığı şeyi O AN için yapamamış ve deforme olmuş.

Şimdi biz burada ısrarla ANLIK diyoruz, Adamlar ise günler veya haftalar sonra gidip Elektrik ölçüp ''her şey normal'' diyor.

Bunun bir mantığı da yok, tüketicinin yapacağı bir durum da yok. Eğer yetkili servis oluşan hasarın besleme kartının PRİMER ÜNİTESİNDE olduğunu da belirtmiş ise, Hakem heyetinin kararı olumlu olmasına rağmen savunmalarında itiraz ettiler ise mahkemeye gittiğinizde mutlaka Elektrik Mühendisleri odasından yukarıda anlattığım senaryonun doğru olup olmadığını teyit ederek mahkemeye görüş olarak sunulmasını (Siz veya avukat aracılığı ile) lütfen.

Bunun dışında aynı tv nin sürekli besleme kartı sorunu vermesi zaten tartışmasız şebekede/ kullanılan prizde/ o bölümü besleyen hattın pano çıkışında veya evin o bölümüne gelen fazda sorun olduğunu gösterir.

Yine dağıtım şirketleri evde arıza yapan ürün ile evin buzdolabı çamaşır makinesi vs gibi kısımlarını karşılaştırır fakat evlere 3 ayrı faz girer. Evin oturma odasındaki tv yi besleyen faz ile, Mutfaktaki dolabı besleyen faz ayrı, Banyodaki makineyi besleyen faz ayrıdır.
 
O Çevrimdışı

Osman93 

Yeni Üye
18 Ağu 2019
9
30
Bilgi ve görüşlerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum A Adem Helvacı hocam.


Akım korumalı prizi bundan sonra ancak 3lü niyetine kullanırım. Çünkü para verdim yoksa kaldırıp atardım açıkçası. Söylediklerinizde çok haklısınız. Aklın yolu birdir. Benim cihazım bugün bozuluyor mesela. Ölçüm belki de 20 gün sonra yapılıyor. Yetkili servis kabul etmiyor elektrikten diye. Firma ölçüm yapıyor, her şey normal!!! Olan yine tüketiciye oluyor. Neyse elektrik konusunda dilim yandığından biraz dertliyim, fazla uzatmayayım.


Tv nin powercard ı eski oturduğumuz evde (garantisi hâlâ devam ediyor iken) 1 defa bozuldu, şuan oturduğumuz evde 10 gün önceki ile birlikte 3. defa bozulmuş olacak hocam. Sizin dediğiniz gibi bir problem olduğunu düşünürsek;

-Tv yi başka odada mı kullanmalıyım?
-O prize gelen fazı bir elektrikçiye kontrol mü ettirmeliyim?
-Yada direk evin elektrik kutusundan şartellere yapılabilecek bir müdahele var mıdır dalgalanmayı önlemek için?


Kusura bakmayın çok fazla soru var aklımda o yüzden biraz uğraştırıyorum sizi. Çünkü ben tv den şüpheleniyordum. Hatta kesin bir problem var bu cihazda diyordum. Siz elektrik diyince şimdi daha da karıştı kafam.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bilgi ve görüşlerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum A Adem Helvacı hocam.


Akım korumalı prizi bundan sonra ancak 3lü niyetine kullanırım. Çünkü para verdim yoksa kaldırıp atardım açıkçası. Söylediklerinizde çok haklısınız. Aklın yolu birdir. Benim cihazım bugün bozuluyor mesela. Ölçüm belki de 20 gün sonra yapılıyor. Yetkili servis kabul etmiyor elektrikten diye. Firma ölçüm yapıyor, her şey normal!!! Olan yine tüketiciye oluyor. Neyse elektrik konusunda dilim yandığından biraz dertliyim, fazla uzatmayayım.


Tv nin powercard ı eski oturduğumuz evde (garantisi hâlâ devam ediyor iken) 1 defa bozuldu, şuan oturduğumuz evde 10 gün önceki ile birlikte 3. defa bozulmuş olacak hocam. Sizin dediğiniz gibi bir problem olduğunu düşünürsek;

-Tv yi başka odada mı kullanmalıyım?
-O prize gelen fazı bir elektrikçiye kontrol mü ettirmeliyim?
-Yada direk evin elektrik kutusundan şartellere yapılabilecek bir müdahele var mıdır dalgalanmayı önlemek için?


Kusura bakmayın çok fazla soru var aklımda o yüzden biraz uğraştırıyorum sizi. Çünkü ben tv den şüpheleniyordum. Hatta kesin bir problem var bu cihazda diyordum. Siz elektrik diyince şimdi daha da karıştı kafam.
Bana kalırsa en mantıklı seçim tv ye özel bir regültör almak. Aslında online ups en etkilisi olsa da gereksiz pahalı bir ürün o nedenle regülatör daha sağlıklı olur.
Bir regülatör takribi 250tl dolayında olsa, Sağladığı regülasyon sayesinde koruduğu tv sayesinde o verdiğiniz parayı katbekat hak eder diye düşünüyorum.

Yine de olayı genele bağlayacak olursak ''Neden sadece televizyon?'' diye akıllarda soru işareti oluşmuyor da değil :alala
 
O Çevrimdışı

Osman93 

Yeni Üye
18 Ağu 2019
9
30
Bana kalırsa en mantıklı seçim tv ye özel bir regültör almak. Aslında online ups en etkilisi olsa da gereksiz pahalı bir ürün o nedenle regülatör daha sağlıklı olur.
Bir regülatör takribi 250tl dolayında olsa, Sağladığı regülasyon sayesinde koruduğu tv sayesinde o verdiğiniz parayı katbekat hak eder diye düşünüyorum.

Yine de olayı genele bağlayacak olursak ''Neden sadece televizyon?'' diye akıllarda soru işareti oluşmuyor da değil :alala

Çok teşekkür ederim önerileriniz için hocam. En kısa zamanda bir regülatör alayım ben o zaman. İyi çalışmalar ?
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
üretim hatası yada farklı bir arıza besleme arızasına neden olabilir 20 yıl önce philips teyp almıştım kulaklık takınca teyp beslemesi yanıyor teyp çalışmıyordu 4 kere değişim oldu hep aynı sorun kulaklık takınca yanıyor servis 3.değişimde yüksek voltaj k. hatası dedi kabul etmedim 4. teype servis yanında kulaklık taktık yine yandı teyp servis üretim hatası var philips'e bildircem hatalı seri tespit edilsin toplasın geri çeksinler dedi para iadesi aldım kimi servisler inceleme yapmadan sorunun kaynağı farklı bir arızamı diye kontrol etmeden direk yüksek voltaj kullanıcı hatası deyip işin içinden çıkıyor
 
O Çevrimdışı

Osman93 

Yeni Üye
18 Ağu 2019
9
30
üretim hatası yada farklı bir arıza besleme arızasına neden olabilir 20 yıl önce philips teyp almıştım kulaklık takınca teyp beslemesi yanıyor teyp çalışmıyordu 4 kere değişim oldu hep aynı sorun kulaklık takınca yanıyor servis 3.değişimde yüksek voltaj k. hatası dedi kabul etmedim 4. teype servis yanında kulaklık taktık yine yandı teyp servis üretim hatası var philips'e bildircem hatalı seri tespit edilsin toplasın geri çeksinler dedi para iadesi aldım kimi servisler inceleme yapmadan sorunun kaynağı farklı bir arızamı diye kontrol etmeden direk yüksek voltaj kullanıcı hatası deyip işin içinden çıkıyor

Benim cihaz da anında problem verse kesinlikle serviste denetirim ama ne zaman bozulacağı hiç belli olmuyor. Elimde faturası ve servis değişim formu olan 2. değişim olacak bu. Regülatör alınca da bozulursa ben de sizin gibi yapabilirim. Hem elimde evraklar olur, hem de 3. kez bozulursa daha kesin bir sonuç alabilirim diye düşünüyorum şikayetimden.
Tecrübenizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum @denysmih6 hocam.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
6 yılda 4 kere besleme arızası 6/4= 1.5 yıl ara ile desek arıza zamanları ne kadar sık kaç ayda bir arıza yaptı desek 6 yıl geçmiş led arızasıda verebilir tv yakında belki vermiştir aslında yeni tv alma zamanı gelmiş gibi sanki yada iyi bir serviste imkan varsa A Adem Helvacı hocama gönderin tv ye bakılsın direnç mosfet kapasitor transistör anakart ledler led sürücü hepsinin ölçümü yapılsın kontrol edilsin altta yatan başka bir arıza varsa tespit bulunsun bence
 
O Çevrimdışı

Osman93 

Yeni Üye
18 Ağu 2019
9
30
Hocam ortalama yaptığınız zaman aralıklarıyla bozuldu gibi. Tam olarak hatırlamıyorum ama arada en az 1 yıl vardır.

Led konusunda da evet haklısınız geçen yıl da ledlerinin ömrü dolmuştu, değiştirdim.

Tv nin bu kadar kısa zaman aralıklarıyla aynı konuda hata vermesi, ya da 5-6 yılda tamamen ömrünün dolması hiç mantıklı gelmiyor bana. 6 yıl önce 3.400,00 TL verdim bu tv ye. Şuan hâlâ aynı boyutta daha düşük fiyatlara farklı marka tv ler var. Bundan sonra Samsung veya diğer kaliteli!!! markalara boşuna 2-3 kat fazla para vermek akıl tutulması olur diye düşünüyorum.

A Adem Helvacı hocamın böyle bir hizmeti varsa TV şuan serviste kart siparişi verildi. Tamir işlemi bittikten sonra eski kartlarla birlikte yollayabilirim. Hatta çok sevinirim, belki asıl sorunu bulabiliriz o zaman.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Hocam ortalama yaptığınız zaman aralıklarıyla bozuldu gibi. Tam olarak hatırlamıyorum ama arada en az 1 yıl vardır.

Led konusunda da evet haklısınız geçen yıl da ledlerinin ömrü dolmuştu, değiştirdim.

Tv nin bu kadar kısa zaman aralıklarıyla aynı konuda hata vermesi, ya da 5-6 yılda tamamen ömrünün dolması hiç mantıklı gelmiyor bana. 6 yıl önce 3.400,00 TL verdim bu tv ye. Şuan hâlâ aynı boyutta daha düşük fiyatlara farklı marka tv ler var. Bundan sonra Samsung veya diğer kaliteli!!! markalara boşuna 2-3 kat fazla para vermek akıl tutulması olur diye düşünüyorum.

A Adem Helvacı hocamın böyle bir hizmeti varsa TV şuan serviste kart siparişi verildi. Tamir işlemi bittikten sonra eski kartlarla birlikte yollayabilirim. Hatta çok sevinirim, belki asıl sorunu bulabiliriz o zaman.
Seve seve bu tarz konularda destek veriyorum hiç sorun değil. Yalnız lojistik büyük problem. Ürünün güvenle ulaşması konusunda ne yazık ki kargo firmaları güvence vermiyorlar.

2 yıla yakın zamandır ülkenin her yerinden bana kargo ile ürün gelir, 2 vukuatım oldu, ancak açık yazayım ki ikisi de tüketicilerin bilinçsiz paketlemesi kaynaklı oldu bu hasarlar. Yine de son hasarlı çıkan (Geçen hafta) Phılıps tv yi görünce dedim ki 'Bunu insan evladı taşımış olamaz''

Hatta vakit olursa foto çekip foruma paylaşırım, Panelin kırılmasını geçtim arka kapak, arka kapağı geçtim, kasa, kasayı geçtim BLU dahi içeri göçmüş ve artık tv nin tamir edilir bir durumu yok ne yazık ki.

Şimdi yasal yollardan bunu tüketici adına tazmin edebilmek için uğraşacağız. İşin ilginç yanı ise bana teslim eden şube de, göndericinin teslim ettiği şube de rapor tutmak konusunda ayak diretiyorlar. Yarın bizzat kendim gidip yüz yüze görüşeceğim, halen çözüm üretmiyorlar ise hukuk mücadelesi başlatacağız artık.

Yani bu vesile ile genele de yazayım, ürün sevk ederken aman dikkat-aman dikkat-aman dikkat.

 
O Çevrimdışı

Osman93 

Yeni Üye
18 Ağu 2019
9
30
Yardımınız için çok teşekkür ederim A Adem Helvacı hocam. Mesajın altındaki videoyu engellemeden dolayı şimdi izleyemiyorum fakat akşam eve geçince kesinlikle izlerim. Ücretli değişim videonuzun da bildirimi geldi fakat onu da izleyemedim. Merakla akşamı bekliyorum, ikisine de bakacağım. İyi çalışmalar.
 
O Çevrimdışı

Osman93 

Yeni Üye
18 Ağu 2019
9
30
Geçen hafta videonuzu izledikten sonra direk servisle iletişime geçtim A Adem Helvacı hocam. Ücretli değişim konusunu paylaştım. Görevli personel şuan powercard ın firmanın elinde bulunmadığını ve haftaya pazartesi veya salı günü %90 ihtimalle ücretli değişim olacak diye bilgi verdi. Fakat dün aradığımda ürünün stok bilgisi güncellendiğini ve temin edildiğini söylediler. Çok ümitlenmiştim tv den kurtulacağım için fakat maalesef iptal oldu. Hayırlısı..

Sonuç olarak videolarınız gerçekten tüketiciler için çok faydalı bilgiler veriyor sağolun. Bihaber olduğumuz haklarımızdan haberdar oluyoruz sayenizde. Çok teşekkür ederim. İnşallah 1 yıl içinde parça garantisi bitmeden tekrar bozulursa; stoklarında da olmazsa bu kart, tv nin değişim hakkını kullanabiliriz o zaman.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Geçen hafta videonuzu izledikten sonra direk servisle iletişime geçtim A Adem Helvacı hocam. Ücretli değişim konusunu paylaştım. Görevli personel şuan powercard ın firmanın elinde bulunmadığını ve haftaya pazartesi veya salı günü %90 ihtimalle ücretli değişim olacak diye bilgi verdi. Fakat dün aradığımda ürünün stok bilgisi güncellendiğini ve temin edildiğini söylediler. Çok ümitlenmiştim tv den kurtulacağım için fakat maalesef iptal oldu. Hayırlısı..

Sonuç olarak videolarınız gerçekten tüketiciler için çok faydalı bilgiler veriyor sağolun. Bihaber olduğumuz haklarımızdan haberdar oluyoruz sayenizde. Çok teşekkür ederim. İnşallah 1 yıl içinde parça garantisi bitmeden tekrar bozulursa; stoklarında da olmazsa bu kart, tv nin değişim hakkını kullanabiliriz o zaman.
Biraz sıkıyı görünce nasıl da olmayan kart birden oluveriyor değil mi? :kiskis

Siz durun, aklımda deli fikirler var.

Bu işin ticaret tarafından çekilip tam anlamı ile tüketici hakları üzerine yoğunlaşıp dernek faaliyetlerine ağırlık verip, tüzel kişilik olarak da konulara müdahil olmayı planlıyorum.

Bu güne kadar vatandaşa çok çektirdiler ''Yetki'' adı altında, Ben elimden gelen tüm imkanlar ile onlara o yetkinin hiç bir anlamı olmadığını, tek gerçek yetkinin kanunda ve dolayısı ile halkta olduğunu ispat edeceğim içiniz rahat olsun.


İlerleyen yıllarda yeni gelişmeler ile görüşmek üzere diyorum o halde :ok
 
O Çevrimdışı

Osman93 

Yeni Üye
18 Ağu 2019
9
30
Biraz sıkıyı görünce nasıl da olmayan kart birden oluveriyor değil mi? :kiskis

Siz durun, aklımda deli fikirler var.

Bu işin ticaret tarafından çekilip tam anlamı ile tüketici hakları üzerine yoğunlaşıp dernek faaliyetlerine ağırlık verip, tüzel kişilik olarak da konulara müdahil olmayı planlıyorum.

Bu güne kadar vatandaşa çok çektirdiler ''Yetki'' adı altında, Ben elimden gelen tüm imkanlar ile onlara o yetkinin hiç bir anlamı olmadığını, tek gerçek yetkinin kanunda ve dolayısı ile halkta olduğunu ispat edeceğim içiniz rahat olsun.


İlerleyen yıllarda yeni gelişmeler ile görüşmek üzere diyorum o halde :ok

Biraz öyle oldu galiba hemen buldular kartı ?

İnşallah güzel haberlerle görüşmek ümidiyle diyorum ben de :ok İyi çalışmalar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt