Palio Çıkma Çelik Jant Almak İstiyorum Yardım

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Dostlar Herkese Selam;

Özellikle @Domsetos hocam seni etiketliyorum araba konusundaki hakimiyetine istinaden.

Bildiğiniz üzere araba işlerinden pek anlamam. Hava olsun diye de değil ancak aracı aldığımdan beri 6 kere değişik lastiklerde değişik zamanlarda sabah bir bakıyorum lastik jantta. Lastikçiye gidiyorum adam bakıyor ve ''kenarlardan kaçırmış abi'' diyor makinede pasları temizliyor 2 ay sonra aynı senaryo. Ben de anladım ki yaz dönemi böyle ise kışa o yağmur çamura bu jantlar bana sorun çıkaracak belli.

Çok para da vermek istemiyorum ve bu doğrultuda 4 tane çıkma çelik jant (14'') ve aslında 2 tane de çıkma arka helezon almak istiyorum (Benden önceki sahibi arka helezonları ısıttırıp kısaltmış, çok şikayetçiyim bu durumdan) ve bu doğrultuda nelere dikkat etmem gerektiği yönde önerilerinizi bekliyorum.

:ok
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
51
Bazı lastikçilerde, çok az kullanılmış çıkma sac jant oluyor hocam. Yeni yani sıfır aldığı aracın sac jantlarını alaşım jant ile değişim yapıyorlar, onlardan bulursan tavsiye ederim.

Değilse, jant gibi önemli bir konuda özellikle de alaşım çıkma jant tavsiye etmem. Allah korusun.

Lastikçin çok güvendiğin arkadaşındır orası ayrı tabi.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bazı lastikçilerde, çok az kullanılmış çıkma sac jant oluyor hocam. Yeni yani sıfır aldığı aracın sac jantlarını alaşım jant ile değişim yapıyorlar, onlardan bulursan tavsiye ederim.

Değilse, jant gibi önemli bir konuda özellikle de alaşım çıkma jant tavsiye etmem. Allah korusun.

Lastikçin çok güvendiğin arkadaşındır orası ayrı tabi.
Vaaay, önemli bir detay daha öğrenmiş oldum.

Sıfırları da pahalı, bu arabayı yaz sonunda değiştirmeyi de düşünüp hiç masraf etmemek de var aklımda aslında :alala
 
Koro96 Çevrimdışı

Koro96 

Süper Üye
24 Şub 2019
2,531
Abi Arabayı satacakcan çok bir masraf koymana gerek yok bence yerinde olsam çıkma sağlam jant taktırrım bitsin gitsin ama her 2 ayda bir bu problemin olması normal değil ya ustada bir sorun var yada gerçekten sende bir şanssızlık var.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Aracımda orijinal alaşım jant var. Onlarda bir sorun yok ama kışlık için kullandığım çıkma jantlarda aynı sorunu yaşadım.

Sorun büyük ölçüde dangalak lastikçiden kaynaklanıyor. Dandik işçilik ile abone yaratmak derdinde besbelli. Jantta bir şekil bozukluğu olmadığını varsayıyorum. Paslı kısmı tel fırça ya da jet taşı vb ile aşındırıp geçiyorlar. Yüzey pürüzlüve çıplak kalıyor. Yoğun oksijenli basınçlı lastik havasından, nemden vb kısa zamanda paslanıyor ve iyice geçirgen hale geliyor. Çözüm olarak jantı temizletip düzelttirip uygun bir boya ile usulunce boyatmanız gerekiyor. Boya hem paslanmayı önlüyor, hem de pürüzü giderdiği için daha iyi sızdırmazlık sağlıyor.

İlla palio jantı ya da bire bir aynı ölçü de gerekmez. Jantın iç kısmında ebat bilgileri yazar. Bijon aralık ve boyları aynı olan jantı bulursunuz.. Ofset değeri (ET46 gibi bir rakam örneğin, 46mm demek) birkaç mm artı eksiolabilir, sorun olmaz. Kitapçıkta yazıyordur. Benim ofset standarttan 2mm içerde mesela. Hiç sorun olmadı. içeri fazla girerse bir yerlere vurabilir, aşırı fazla olursa çamurluğa vurur. Bunlara dikkat etmek gerek.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Etik olarak
Ya masraf ederek satın
Ya da masrafını alıcıya söyleyin...
Araba ile ilgili ne var ise (Satın alım süreci, satın alım fiyatı, depo menzili, arabaya neler yapıldığı, ne sorunlar çıkardığı vs) forumda paylaşma nedenim bu açıkçası.

Aracı satılığa çıkardığımda aynı zamanda satış ilanında tüm bu bilgilerin olduğu konuların linklerini de paylaşıyor olacağım.

Şeffaf olmanın en güzel yanı bu, Gece rahat uyuyor insan :)
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem abiden şüphem yok o söyler. Ah şu başlığa hatasız yazıp açıklamalarda 2 arabadan 1 araba yaptık diyenler...

Yapı itibari ile biraz ispatçı hareket etmeyi seviyor, bu doğrultuda mümkün olan her fırsatta mümkün olan her konuda mümkün olan her detayı ya not alıyor, ya görselliyor, ya da mevzuya bir şahit olmasını sağlamaya çalışıyorum :kiskis

Araba ile ilgili detayları foruma yazma nedenim de bu. Aylardır kullanıyorum, belli zamanlarda ''Şurada şu sorun çıktı, Burası çok masraflı'' vs gibi söylemleri forumda dile getirme nedenim de bu. Yani bir nevi öncesi sonrası için imkan da olmuş oluyor.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Kara jant+jant kapağı daha uyguna gelir sankim abi
Tarık baktım ona da, Mesela şu olan ürün 235tl. Aynı zamanda Sıfır çelik jant baktım 350tl. Adet bazında düşük görünüyor ve 4 adet olunca 500e yakın fark çıkıyor o konuda haklısın ama ne bileyim bu parayı vereceksem çelik jant alsam daha iyi olmaz mı sence? Ayrıca bunlara kapak baktım, 4 tanesi 79tl.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Aracımda orijinal alaşım jant var. Onlarda bir sorun yok ama kışlık için kullandığım çıkma jantlarda aynı sorunu yaşadım.

Sorun büyük ölçüde dangalak lastikçiden kaynaklanıyor. Dandik işçilik ile abone yaratmak derdinde besbelli. Jantta bir şekil bozukluğu olmadığını varsayıyorum. Paslı kısmı tel fırça ya da jet taşı vb ile aşındırıp geçiyorlar. Yüzey pürüzlüve çıplak kalıyor. Yoğun oksijenli basınçlı lastik havasından, nemden vb kısa zamanda paslanıyor ve iyice geçirgen hale geliyor. Çözüm olarak jantı temizletip düzelttirip uygun bir boya ile usulunce boyatmanız gerekiyor. Boya hem paslanmayı önlüyor, hem de pürüzü giderdiği için daha iyi sızdırmazlık sağlıyor.

İlla palio jantı ya da bire bir aynı ölçü de gerekmez. Jantın iç kısmında ebat bilgileri yazar. Bijon aralık ve boyları aynı olan jantı bulursunuz.. Ofset değeri (ET46 gibi bir rakam örneğin, 46mm demek) birkaç mm artı eksiolabilir, sorun olmaz. Kitapçıkta yazıyordur. Benim ofset standarttan 2mm içerde mesela. Hiç sorun olmadı. içeri fazla girerse bir yerlere vurabilir, aşırı fazla olursa çamurluğa vurur. Bunlara dikkat etmek gerek.
Çok değerli bilgiler paylaşmışsın gönülden teşekkür ediyorum.

Bu durumda bu işlemler için takribi 100-150tl versem, yine takriben 100tl ye yeni jant kapakları alsam (ki lastiklerin 4 ü de sıfır nasılsa) bu durumda ortalama 250tl ye bu işten sağlıklı bir şekilde kurtulma olasılığım da gayet yüksek demek ki :alala

Bu durumda arka iki helezonu çıkma aramak yerine iki tane sıfır helezon da alabilirim zira ortalama 80tl civarı olarak gördüm tanesini.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Tarık baktım ona da, Mesela şu olan ürün 235tl. Aynı zamanda Sıfır çelik jant baktım 350tl. Adet bazında düşük görünüyor ve 4 adet olunca 500e yakın fark çıkıyor o konuda haklısın ama ne bileyim bu parayı vereceksem çelik jant alsam daha iyi olmaz mı sence? Ayrıca bunlara kapak baktım, 4 tanesi 79tl.

Bi kavram karışıklığı var galiba. Linkteki ürün çelik jant (kara jant). Çelik jant diye alaşım jant kastediliyor gibi. hafif alüminyum alaşımdan yapılma o havalı şekilli jantların çelik ile alakası yok. Sokak tabiri ile çelik jant=kara jant.

çıkma dört adet kara jantı bir tane yeni kara jant fiyatına bulursunuz. Hatta araç bayisi yakını lastikçiye giderseniz sıfır araçtan çıkma bile denk gelir. Palio jantı olması dediğim gibi şart değil. Kullanıdığınız jantın ölçü bilgilerini not edip ona göre arayın. Varsa kullanım kılavuzunda da yazabilir.

Aracım octavia, 16 inç jetta jantı aldım 4 tane, bugünün parası ile 400 liraya. Sıfırının teki dahi bu fiyat değildi.

Alaşım jant alacaksanız uyduruk çin mallarından uzak durun. Replika vb hikaye. Sonunda hayati tehlike var. Alaşımı, dökümü, işçiliği, malzemenin homojenliği vb kötü. Hava kabarcığı bile vardır o kadar kötü. Gidin taksici jantı alın CMS, kormetal falan. Dünya çapında üretici bunlar. OEM olarak en baba markalara jant verirler. Güvenle alabilirsiniz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Çok değerli bilgiler paylaşmışsın gönülden teşekkür ediyorum.

Bu durumda bu işlemler için takribi 100-150tl versem, yine takriben 100tl ye yeni jant kapakları alsam (ki lastiklerin 4 ü de sıfır nasılsa) bu durumda ortalama 250tl ye bu işten sağlıklı bir şekilde kurtulma olasılığım da gayet yüksek demek ki :alala

Bu durumda arka iki helezonu çıkma aramak yerine iki tane sıfır helezon da alabilirim zira ortalama 80tl civarı olarak gördüm tanesini.

Rica ederim :)

Şahsen pek kapak taraftarı değilim. Orijinalleri zaten pahalı. Çıkma alsanız çizik vb çok gıcık. Yan sanayisi düzgün oturmuyor. Düşüyor. Düşmesin diye kelepçe takıyorsunuz hoş olmuyor. Yamuk ve dengesiz olduğundan balansı bozuyor. Alırsanız direkt kapaksız kullanın.

Uyarsa renaultlarda denk geldiğim alaşım janta benzer güzel şekilli kara jantlar var, o da olabilir.

Kışlıkları kullanırken artık kapak takmıyorum. Beyaz araba, siyah jant, siyah cam filmi. Önde de kışın motor çabuk ısınsın diye aldığım olunca ayrı havalı görünüyor :)
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bi kavram karışıklığı var galiba. Linkteki ürün çelik jant (kara jant). Çelik jant diye alaşım jant kastediliyor gibi. hafif alüminyum alaşımdan yapılma o havalı şekilli jantların çelik ile alakası yok. Sokak tabiri ile çelik jant=kara jant.

çıkma dört adet kara jantı bir tane yeni kara jant fiyatına bulursunuz. Hatta araç bayisi yakını lastikçiye giderseniz sıfır araçtan çıkma bile denk gelir. Palio jantı olması dediğim gibi şart değil. Kullanıdığınız jantın ölçü bilgilerini not edip ona göre arayın. Varsa kullanım kılavuzunda da yazabilir.

Aracım octavia, 16 inç jetta jantı aldım 4 tane, bugünün parası ile 400 liraya. Sıfırının teki dahi bu fiyat değildi.

Alaşım jant alacaksanız uyduruk çin mallarından uzak durun. Replika vb hikaye. Sonunda hayati tehlike var. Alaşımı, dökümü, işçiliği, malzemenin homojenliği vb kötü. Hava kabarcığı bile vardır o kadar kötü. Gidin taksici jantı alın CMS, kormetal falan. Dünya çapında üretici bunlar. OEM olarak en baba markalara jant verirler. Güvenle alabilirsiniz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Rica ederim :)

Şahsen pek kapak taraftarı değilim. Orijinalleri zaten pahalı. Çıkma alsanız çizik vb çok gıcık. Yan sanayisi düzgün oturmuyor. Düşüyor. Düşmesin diye kelepçe takıyorsunuz hoş olmuyor. Yamuk ve dengesiz olduğundan balansı bozuyor. Alırsanız direkt kapaksız kullanın.

Uyarsa renaultlarda denk geldiğim alaşım janta benzer güzel şekilli kara jantlar var, o da olabilir.

Kışlıkları kullanırken artık kapak takmıyorum. Beyaz araba, siyah jant, siyah cam filmi. Önde de kışın motor çabuk ısınsın diye aldığım olunca ayrı havalı görünüyor :)

En başta belirttiğim gibi araba dünyasına uzağım, o nedenle Tarık kardeşimin demek istediğini anlamamışım demek ki :kiskis

tarikk tarık uğur benim dilimden konuşsana sen de :rant
 
Geri
Üst Alt