Onvo F900 Çözünürlük Ayarı

Barış Bayraktar Çevrimdışı

Barış Bayraktar 

Aktif Üye
23 Mar 2022
"If you’ve noticed that the HD content you watch on your cable or satellite box pales in comparison to the picture quality you get from your Blu-ray player, or you get frustrated when your TV’s info bar shows that you’re watching 1080i even though you have a 1080p TV, you’re not alone in your disappointment. There is a reason for this, however.

The only way cable and satellite companies can deliver 3,000 channels (ok, maybe we’re exaggerating a little), many of them in HD, is by compressing their video signals in an effort to squeeze more information into a crowded pipeline. This compression robs the signal of its pristine clarity and sharpness and can introduce blocky color gradations into the picture. For a highly revealing example of the difference, try tuning in to one of your locally broadcast HD stations on both your cable/sat box and through your TV’s tuner ( for this). Now, switch back and forth between the two and note the difference in quality."

Nedeni buymuş. Kaynak:
Tüm dünyada TV yayını genellikle 1080i oluyormuş.

W Çevrimdışı

Winston

Moderatör
4 Haz 2021
Aynı değil üstad
Merhaba
Televizyon kanalları uydu üzerinden yayın yaptığı için bant genişliğine sahiptir taramalı yöntem kullanırlar.
1080p çok yer kapladığı için 1080i taramada yapar. Yani
1080p 25 kare yerine aynı bant genişliğinde
1080i 50 kare vererek kullanıcılara ulaştırır aynı çözünürlüğü. Bunu tüm kanallar bu şekilde uygular. Yanı maliyet hesabı.

M Çevrimdışı

mesutpeker

Yeni Üye
17 Ocak 2020
15 gün önce 1080p yazıyordu tüm hd kanallarda, gitmeden önce Android TV'yi sıfırlayıp yeniden kurmuştum o zaman farketmemiştim, şimdi baktım tüm hd kanallar 1080i'ye dönmüş, ayarı vardı ama bulamadım. Pazartesi Onvo'yu arayıp sorayım

W Çevrimdışı

Winston

Moderatör
4 Haz 2021
15 gün önce 1080p yazıyordu tüm hd kanallarda, gitmeden önce Android TV'yi sıfırlayıp yeniden kurmuştum o zaman farketmemiştim, şimdi baktım tüm hd kanallar 1080i'ye dönmüş, ayarı vardı ama bulamadım. Pazartesi Onvo'yu arayıp sorayım
Gelen sinyal 1080i
1080p de yapsan 1080i de izlersin. Ama bişey olmaz nasıl rahat edersen yaparsın

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt