Piksel kusurlu Acer monitörü servis geri gönderdi

M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
Herkese merhaba

Konuyu tüketici sorunları kısmına mı açayım yoksa buraya mı bilemedim ama henüz sorun yaşamadığım için buraya açıyorum.

2019 Ağustos ayında Hepsiburada'dan aldığım Acer SA220Q Abi monitörde ölü piksel olduğundan şüphelendiğim iki adet bölge mevcut.

Sorunlu bölgeyi güzelce fotoğrafladıktan sonra buraya ekleyeceğim fakat şimdi sormak istediğim başka bir şey:

Bu monitörü garanti dahilinde Hepsiburada'ya mı göndermeliyim yoksa garanti belgesinde yazan Penta'ya mı?

Sorma sebebim ise hangisinden daha olumlu ve sorunsuz şekilde sonuç alacağımı bilmek istiyorum.

En kolayı doğrudan Hepsiburada'ya gönderip servise onların göndermesini sağlamak. Ancak daha önce Hepsiburada ile bir garanti deneyimi yaşadım. İki aylık bad sector'lü harici diski Hepsiburada aracılığıyla değişim için göndermiştim. Tam da doların çok hızlı yükseldiği bir dönemdi. Birkaç hafta sonra bana iade ve değişim arasında hiçbir seçenek sunmadan "para iadeniz yapıldı" diye SMS atıp oldu bittiye getirmişler ve artan fiyatlar nedeniyle mağdur etmişlerdi. Şimdi monitör fiyatları daha da çok arttığı için bana yapacakları 500 liralık iade olacak benzeri bir monitör almaya kalksam şu an en az 900 lira. O nedenle aynı şeyi yapıp tekrar mağdur duruma düşmekten korkuyorum.

Daha önce Hepsiburada veya Penta ile ölü pikselli monitör için deneyimi olup paylaşanlar olursa çok sevinirim.

Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,609
Benim HB'den aldığım disk bozuk çıkmıştı, kendilerine gönderdim, onlar da servise gönderdi.
Sonra servis değişime onay verdi, yeni ürün daha özenli biçimde paketlenerek tarafıma ulaştırılmıştı.
Ki önceki ürünün paketlemesi oldukça berbattı. Çalışanın işgüzarlığıydı resmen yani.

Penta ile bir tecrübem olmadı fakat konuyu isterseniz Penta ile görüşün, kendileri değişim veya iade için rapor verirse HB'den hak talep edersiniz.
Baktınız taraflardan biri bu işe yanaşmıyor, tüketici hakem heyetine gidersiniz.
 
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
İlgili ölü piksel fotoğraflarını aşağıya ekliyorum. Bonus olarak da çerçeveden ışık sızmasının fotoğrafını ekliyorum. Son olarak da kusur mudur değil midir bilmiyorum ama siyah renkte arka ışık çok dengesiz dağılmış onun da fotoğrafını çektim.


arka-isik.jpg
beyaz-1.jpg
cerceve560298cdda8e7d83.jpg
kirmizi-1.jpg
mavi-1.jpg
siyah-1.jpg
yesil-1.jpg
 
Son düzenleme:
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
Benim HB'den aldığım disk bozuk çıkmıştı, kendilerine gönderdim, onlar da servise gönderdi.
Sonra servis değişime onay verdi, yeni ürün daha özenli biçimde paketlenerek tarafıma ulaştırılmıştı.
Ki önceki ürünün paketlemesi oldukça berbattı. Çalışanın işgüzarlığıydı resmen yani.

Penta ile bir tecrübem olmadı fakat konuyu isterseniz Penta ile görüşün, kendileri değişim veya iade için rapor verirse HB'den hak talep edersiniz.
Baktınız taraflardan biri bu işe yanaşmıyor, tüketici hakem heyetine gidersiniz.

Cevabınız için çok teşekkürler.

Benim başıma gelen olay 2.5 yıl önce kadardı fakat Ekşi sözlükte yakın zamandan benzer mağduriyetlerle ilgili bir başlık gördüm:

Bu nedenle doğrudan Hepsiburada'ya göndermeyi çok riskli buluyorum. Planım önce Penta'ya gönderip değişim raporu almak olacak. Raporu aldıktan sonra bu başlığa tekrar yazar ya da tüketici kısmında yeni bir konu açar orada ne yapacağımı tekrar sorarım diye düşünüyorum.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,609
Cevabınız için çok teşekkürler.

Benim başıma gelen olay 2.5 yıl önce kadardı fakat Ekşi sözlükte yakın zamandan benzer mağduriyetlerle ilgili bir başlık gördüm:

Bu nedenle doğrudan Hepsiburada'ya göndermeyi çok riskli buluyorum. Planım önce Penta'ya gönderip değişim raporu almak olacak. Raporu aldıktan sonra bu başlığa tekrar yazar ya da tüketici kısmında yeni bir konu açar orada ne yapacağımı tekrar sorarım diye düşünüyorum.
Onlar da muhtemelen işi ya servise paslar ya da servise bile gitmeden sizi bir şekilde ikna etmenin yoluna bakarlar.
Penta ile görüşün, gönderin derslerse gönderirsiniz.

Olmadı THH'ye gidersiniz.

Yani önünüzde üç yol var, dördüncü yol yok onu belirteyim.

1) Doğrudan servise göndermek
2) Satıcıya göndermek
3) Yaşanan olumsuzluk sonrası THH'ye başvurmak.

Başka bir alternatifi yok bunun yani.
Bu konudan devam edersiniz. Gelişmeleri ilk konuya düzenleme olarak eklerim.
 
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
Pazartesi günü Penta ile iletişim kuracağım.

Bu arada bir şey daha aklıma geldi. Ben bir tek değişim olayına odaklanmışım ama ölü piksel durumunda panel değişimi yaparak onarım yoluna da gidilebiliyor mu? Böyle bir onarım imkanı varsa iade/değişim talep etme hakkım var mıdır?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,609
Pazartesi günü Penta ile iletişim kuracağım.

Bu arada bir şey daha aklıma geldi. Ben bir tek değişim olayına odaklanmışım ama ölü piksel durumunda panel değişimi yaparak onarım yoluna da gidilebiliyor mu? Böyle bir onarım imkanı varsa iade/değişim talep etme hakkım var mıdır?
Paneli değiştirseler olur elbet ama onunla uğraşacaklarını sanmıyorum.
Servise sormanız gereken bir konu.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Pazartesi günü Penta ile iletişim kuracağım.

Bu arada bir şey daha aklıma geldi. Ben bir tek değişim olayına odaklanmışım ama ölü piksel durumunda panel değişimi yaparak onarım yoluna da gidilebiliyor mu? Böyle bir onarım imkanı varsa iade/değişim talep etme hakkım var mıdır?
Ürün alalı baya olmuş, iade hakkı biraz zor gibi, eğer panel stokta varsa değişir. Yok ise cihaz değişimi olur
 
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
Acer çağrı merkezini aradım ölü piksel deyince bana ilk sordukları soru "kaç tane?" oldu ve de sonra da iso standardı 5 tane piksel hikayesini anlattılar.

Şimdi arıza notunu yazarken bu yargıtay kararından da bahsedeyim mi? İyi mi olur yoksa ters mi teper? :ciks
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ben bunu düşünürken kargo geldi paketi teslim ettim neyse bakalım gelişmeleri buraya yazacağım.
 
Son düzenleme:
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
Gelişmeleri aktarıyorum:

6 aydan daha önce alınmış olduğu için Penta ürünle ilgilenmiyor. Ürünü Acer Türkiye'ye yolladım.

Pazartesi günü kargoya verdim salı günü ellerine geçti. Dün müşteri hizmetleriyle konuştuğumda yoğunluk olduğu için ürünün hala sisteme girilmediğini söyledi. Bugün SMS atmışlar servis kaydı oluştuğuna dair. Yani 4 günde servis kaydı oluşturdular, bu ürün 20 iş gününde servisten çıkabilirse büyük sürpriz olacak. :cigara

Ben telefonla konuşup UPS gönderi kodu alıp öyle göndermiştim ama öyle yapınca kargo çabuk gittiği halde kayıt işleri çok yavaş ilerledi gördüğünüz gibi.
Bu nedenle Acer servisine ürün gönderecek olanlara tavsiyem adresinden kendileri kayıt açıp ürünü sonra yollasınlar. Ben böyle bir sayfa olduğunu sonradan gördüm, ben ettim siz etmeyin.
 
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
Monitör servisten geri geldi servis raporu:

"5 noktaya kadar ölü piksel normal olarak kabul edilir. Donanımsal sorun yoktur."

Bu noktadan itibaren ne yapmam gerekiyor?

Teşekkürler
 
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
51
LCD Panel üretiminde piksel yapısına dayanan bir teknoloji kullanılır. Bu teknoloji yapısı gereği, üretim aşamasında LCD Panel üzerinde “parlak nokta” (Bright Dot) veya karanlık/siyah nokta (Dark Dot) oluşabilmektedir. Monitör üreticileri, üretim sırasında oluşan bu noktaları, belirli adedin altında ve noktaların birbirine uzaklık değerinin belirli değerin altında kaldığı ve aksi belirtilmediği sürece “normal ürün” (ayıplı olmayan ürün) olarak kabul etmektedir.
İade işlemleri;
Gelen ürün öncelikle “İade” departmanı tarafından incelenir, gerekirse ürünün yetkili servisine yada tedarikçi firmaya test etmeleri için gönderilir. Yukarıdaki şartlara uygun ise iade işlemi başlatılır.

İade onaylandığında sistemimizdeki e-posta adresinize ürün bedeli ödeme kuponu olarak gönderilir. Bu e-posta mesajını aldığınızda sitemizdeki “Hesabım” sayfasında yer alan "Ödeme Kuponlarım" bölümünde size iki seçenek olarak gönderilen dekontunuzu, hediye çeki ya da para iadesi şıklarından birini işaretleyerek aktif hale getirebilirsiniz. Eğer para iadesi talep ederseniz, sistem kuponunuzu reddettiğiniz gün otomatik olarak iade bedelini siparişiniz kredi kartıyla yapıldıysa kredi kartınıza, havaleyle oluşturulduysa bilgilerini dolduracağınız banka hesabınıza yansıtır.

Bu metin başka bir alış veriş sitesinin Tüketici hakları beyannamesinden Metinde 3 5 8 20 354 gibi bir şart bulunmuyor Kaldı ki size dayatılan kanun yıllar önce değişti ve yapılan değişiklikle o limit uygulaması iptal edildi. Müşteri hizmetleri bölümünü arayıp bu durumu aktarabiirsiniz. A Adem Helvacı
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

2001 yılında ölü piksel ile ilgili olarak, bazı cihaz üreticilerinin de destek vermesiyle, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) bir standart yayımlanmıştır (Standart No: EN ISO 13406-2). Ancak bu durumda tüketiciler ayıplı olan bu cihazlara mahkûm edilmiş ve tüketicinin hakları maalesef rafa kaldırılmıştı. Mevcut durum 2010 yılında TSE’nin bu standardı kaldırması ile son buldu. Fakat faaliyet gösteren firmalar bu standart iptal olmamış gibi işlem yapmaya, insanları kandırmaya ve tüketici haklarını gasp etmeye devam ettiler. Ta ki bir vatandaş tarafından açılan davanın Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi tarafından onaylanmasına kadar. Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin onayladığı bu karara göre (Karar No: 2013/1750) ölü piksel sayısı kaç olursa olsun, cihazın garanti kapsamında sorunun çözülmesi karara bağlanmış oldu.
 
Son düzenleme:
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
İadesinden değişiminden geçtim onarım yapsalar ona da razıyım. Toz kaçtıysa çıkarsınlar ölü piksel ise paneli değiştirsinler. Direk geri gönderdiler.

Hepsiburada ile konuşmadım ama onlar da aynı servise gönderecektir diye tahmin ediyorum.
 
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
51
Garanti dahilinde oldugunuz icin hepsiburada 7 gunluk iade harici karismaz Bence siz konuyu direk yetkiki servisi ile gorusun ve THH ile cozum arayacaginizi belirtin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri