slowfood cimerden cevap geldi.
Sayın İlgili;
Başvurunuz incelenmiş olup tüketici işlemleri kapsamında bir mal/hizmet ile ilgili şikâyetinizin olduğu anlaşılmıştır.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili Yönetmelikler ile belirlenen haklarınız ve şikâyetlere ilişkin çözüm yollarıyla ilgili olarak Bakanlığımız internet sitesinde
adresinde yer alan tüketici rehberinin ilgili bölümlerinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Bununla birlikte; 6502 sayılı Kanun uyarınca tüketici uyuşmazlıklarının çözüm mercileri “Tüketici Hakem Heyetleri”, “Dava Şartı Olarak Arabuluculuk” ve “Tüketici Mahkemeleri” dir. 01.01.2023 tarihi itibarıyla, değeri 66.000 TL altındaki tüketici uyuşmazlıklarında tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki il/ilçe tüketici hakem heyetine başvurulması zorunludur. Tüketici hakem heyetlerine başvurular masrafsız olup, şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet sistemi üzerinden tüketici hakem heyetlerine başvuru imkânı bulunmaktadır.
Bu kapsamda; şikâyetinizle ilgili olarak, e-Devlet şifrenizle
bağlantısından veya yazılı dilekçeyle tüketici hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Ticaret Bakanlığı
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü